WA-Quantum - Chips

Gestart door Lars_Portman, juli 23, 2013, 20:54:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudy1968

Is er niemand van het forum indertijd naar de Assa show in Alkmaar geweest?

Daar was, ik geloof in 2013, een demo van de producten van Creaktiv met de chips en kristallen.
In verschillende stappen werd er iets toegevoegd.
Aan het eind van de demo werd alles in één keer verwijderd.
Voor zover je tijdens de 'opbouw' geen duidelijke verschillen zou kunnen waarnemen, na de 'afbouw' was er voor mij in ieder geval een duidelijk verschil waarneembaar.
Voor zover ik mij het kan herinneren vond de muziek 'met' tuning aangenamer.
Maar ik heb er verder niets mee gedaan, dus thuis niet uitgeprobeerd of gekocht.

denoontje

Citaat van: Rudy1968 op augustus 31, 2014, 18:24:29
Is er niemand van het forum indertijd naar de Assa show in Alkmaar geweest?

Daar was, ik geloof in 2013, een demo van de producten van Creaktiv met de chips en kristallen.
In verschillende stappen werd er iets toegevoegd.
Aan het eind van de demo werd alles in één keer verwijderd.
Voor zover je tijdens de 'opbouw' geen duidelijke verschillen zou kunnen waarnemen, na de 'afbouw' was er voor mij in ieder geval een duidelijk verschil waarneembaar.
Voor zover ik mij het kan herinneren vond de muziek 'met' tuning aangenamer.
Maar ik heb er verder niets mee gedaan, dus thuis niet uitgeprobeerd of gekocht.

Op de vadshow of xfi ooit gezien.
Je heel apart was dat.
Maar wel dure tweaks.
Ik weet een adres waar je een set kan lenen, althans tijd geleden kon dat...
Zo'n koffer met diverse items.

Rowdy

Citaat van: RZeemering op augustus 21, 2014, 22:52:32
ik ben momenteel ook aan het testen...
Kom er nog op terug!

ok, tipje van de sluier: ik heb nog geen verandering gehoord, maar ze moeten nog ingespeeld worden volgens de gebruiksaanwijzing. En de ultieme test is natuurlijk of er wat verandert is als ik ze er weer eraf haal.
Ik heb de speakerstickers en nog wat stickertjes voor op condensatoren in mijn versterker en Stream Magic 6.
En ze zitten sinds gisteren op in mijn systeem.

Dat vind ik overigens wel fijn. Als je geen verandering hoort dan mag je ze weer terug sturen binnen twee weken.
Hoe is jouw ervaring met de WA-Quantum chips?

RZeemering

Ben de afgelopen tijd een beetje druk geweest en heb niet veel (analytisch) geluisterd en ondertussen een akoestische (panelen) aanpassing gedaan.
Ik kan er dus nog weinig over zeggen. Ik ben nu wel te laat om het spul terug te sturen. Dat is dan weer pech voor mij mocht het niets doen.
Maar ik heb alles er op laten zitten en over een tijdje haal ik ze er af en dan zou het geluid anders moeten zijn. Ik meld me hier wel weer wanneer dat gebeurd!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Rudy1968

Citaat van: RZeemering op september 11, 2014, 14:58:26
Ben de afgelopen tijd een beetje druk geweest en heb niet veel (analytisch) geluisterd en ondertussen een akoestische (panelen) aanpassing gedaan.
Ik kan er dus nog weinig over zeggen. Ik ben nu wel te laat om het spul terug te sturen. Dat is dan weer pech voor mij mocht het niets doen.
Maar ik heb alles er op laten zitten en over een tijdje haal ik ze er af en dan zou het geluid anders moeten zijn. Ik meld me hier wel weer wanneer dat gebeurd!

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!

CZ79

Ik zit nog even te dubben, ik heb vier chips voor condensatoren, maar twijfel een beetje waar ik die moet plaatsen, in de DAC of de voorversterker. De voorversterker heeft grote en kleine condensatoren, welke eerst?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lars_Portman

#81
Citaat van: cz79 op september 14, 2014, 20:18:27
Ik zit nog even te dubben, ik heb vier chips voor condensatoren, maar twijfel een beetje waar ik die moet plaatsen, in de DAC of de voorversterker. De voorversterker heeft grote en kleine condensatoren, welke eerst?

Grote chips op voedings elco's werken super.

Maar als je de kleine chips hebt misschien de DAC eerst proberen.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

CZ79

Ik heb de kleine chips...beter die in de DAC plaatsen dus?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lars_Portman

Citaat van: cz79 op september 14, 2014, 20:32:11
Ik heb de kleine chips...beter die in de DAC plaatsen dus?

Als je daar kleine maat voedings condensatoren hebt ja.
Want werkt daar misschien beter op.

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

CZ79

Zijn ook grote condensatoren maar er zitten nu kleine chips op, grote zijn een stukje duurder dus ik heb eerst wat kleine gekocht
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lars_Portman

Citaat van: cz79 op september 14, 2014, 22:34:41
Zijn ook grote condensatoren maar er zitten nu kleine chips op, grote zijn een stukje duurder dus ik heb eerst wat kleine gekocht

De grotere hebben wel meer effect. Kleine semi conductors zijn ook leuk maar travo chip , en grote elco chips maken spanned.
Op voeding elco's zal geen kleine condensator chips doen.



Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

CZ79

Tja ze zitten er nu al op, die grote chips zijn een stuk duurder en daar had ik voor de test even geen zin in :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lars_Portman

Citaat van: cz79 op september 14, 2014, 23:50:24
Tja ze zitten er nu al op, die grote chips zijn een stuk duurder en daar had ik voor de test even geen zin in :D

Als echt goed wil testen zal toch juiste formaat bij een condensator moeten nemen..  ;) Maar misschien heeft bij jou zo al genoeg effect.  :)
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

CZ79

Ik lees net dat deze op condensatoren gebruikt kan worden tot 20mm, de condensatoren in de DAC zijn 19mm dus ik zit wel safe vermoed ik
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Lars_Portman

Citaat van: cz79 op september 14, 2014, 23:55:54
Ik lees net dat deze op condensatoren gebruikt kan worden tot 20mm, de condensatoren in de DAC zijn 19mm dus ik zit wel safe vermoed ik

Das inderdaad nog wat kleiner , versterkers hebben vaak wel 25 a 35mm elco's dan is ander verhaal.

Zou heel goed kunnen dat dan al voldoende doet bij jou, Maar blijft gewoon testen.  8)

Ik had met speaker chips hier helaas minder effect terwijl duurste setje is wat ze maken.
Dus zegt ook niet alles.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Zaagstra

Begrijp ik goed dat je ze in het apparaat moet plakken, m.a.w. je moet ze openmaken? Geeft dat geen problemen met de garantie? Even afgezien van het feit dat ik geen idee heb hoe een condensator er uiit ziet ;-). Kun je ze ook aan de buitenkant van een speler of versterker gebruiken?

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Lars_Portman

#91
Citaat van: Zaagstra op september 15, 2014, 12:10:03
Begrijp ik goed dat je ze in het apparaat moet plakken, m.a.w. je moet ze openmaken? Geeft dat geen problemen met de garantie? Even afgezien van het feit dat ik geen idee heb hoe een condensator er uiit ziet ;-). Kun je ze ook aan de buitenkant van een speler of versterker gebruiken?

Walter Zed

Cable Chips , speaker chips hoeft dat niet perse.

Maar bij vele andere chips is vaak de bedoeling dat rechtstreeks er op geplakt word.
Dus condensator chip recht op de condensator. En de trafo of power chip op de voedingstrafo. enz.

Geeft geen problemen bij de garantie? Niet als je met heel 20 jaar oud apparaat speelt.
Denk dat per fabrikant verschillend is of ze moeilijk doen dat er paar stikkers in geplakt zitten.








Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

Jenkins

#92
Goedemorgen,

Ik wil dit topic nieuw leven inblazen.
Van de week is Marc van Berlo weer bij me op bezoek geweest.
Dit maal met een aantal WA-Quantum chips.
Hij had me al eerder enthousiaste verhalen verteld over het effect van deze kleine stickertjes.
Een hoge mate van scepsis had me tot nu toe ervan weerhouden om toe te geven aan die ontastbare,
niet wetenschappelijk onderbouwde tweak.

Maar er kwam een moment dat ik dacht; Pfff... Waarom zou ik 't niet gewoon eens proberen?
Wat kan er mis gaan? Ergste wat zou kunnen gebeuren is dat ik geen verschil, laat staan een verbetering, zou horen.
De financiële schade zou beperkt blijven tot het equivalent van een diner voor twee.
Dus... afspraak gemaakt met Marc!
Wat is het toch fijn dat Akiko Audio zo dicht in de buurt zit.
Lokaal kopen heeft zo z'n voordelen! :D

Hij stelde voor om eerst de cd-speler te "behandelen".
Op alle grotere condensatoren (voeding en audio-uitgang), 2 IC's, de trafo en de plug van het netsnoer (ingang speler) werden allemaal voorzien van zo'n WA-Quantum stickertje.

In eerste instantie was (in mijn oren) het verschil erg subtiel, maar positief!
Het geluid kwam al vrij snel steeds losser van de, toch al nauwelijks aanwezige, Magnepans in de kamer te staan.
De verschillende instrumenten en stemmen kregen een steeds vastere plaats.
Ze waren daarbij steeds gemakkelijker te volgen.

Aan de klankleur verandert eigenlijk niets. Het is vooral het gemak waarmee de muziek gepresenteerd wordt die flink toe nemen.

Normaal ben ik niet zo'n teksten-luisteraar, maar meer een melodieën-luisteraar.
(Dit in tegenstelling tot mijn vrouw, trouwens.)
Maar "Famous Blue Raincoat" van Jennifer Warnes begon me qua tekst steeds meer te pakken.
Ik merkte dat ik nu wél geboeid naar haar verhalen aan het luisteren was.
Ouder opnames zoals Paul Simon's "Negotiations and Love songs" worden nu op zo'n fascinerend los staande, maar stevig gefundeerde manier gepresenteerd dat ik alweer de sterke drang krijg om cd na cd uit de rekken te trekken.

Het effect van de chips groeit na een half uur luisteren en blijft dat doen tot een dag of 2 na aanbrengen ervan.
Hoezo? Geen idee.
Maar dat maakt me niks uit.
Voor een relatief gering bedrag is het niveau van mijn cd-speler duidelijk hoorbaar gestegen.

Volgende halte: de versterker.

:pompom: :pompom: :pompom:

Kjelt

Dat is mooi, je zou de stickers eigenlijk dienen te plakken op de component die de meeste invloed heeft op de geluidsbeleving, de waarnemer zelf.

Jenkins

#94
Hier wat fotootjes van mijn WA-Quantum stickers.
Zo ziet een normale EMC1 Up uit:



Op de stekker is nu een sticker geplakt, net als op de zekering:



En ook op de trafo:



De Upsampler met bufferelco's:





En de elco's aan de uitgangen:



:yin-yang:

VTEC_genieter

En??
(Een fantastisch woord voor hoe klinkt het?)
[emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Jenkins

#96
Hallo VTEC_genieter,

Dit schreef ik al vorige week:

Citaat van: Jenkins op maart 14, 2015, 08:56:27
Goedemorgen,

Ik wil dit topic nieuw leven inblazen.
Van de week is Marc van Berlo weer bij me op bezoek geweest.
Dit maal met een aantal WA-Quantum chips.
Hij had me al eerder enthousiaste verhalen verteld over het effect van deze kleine stickertjes.
Een hoge mate van scepsis had me tot nu toe ervan weerhouden om toe te geven aan die ontastbare,
niet wetenschappelijk onderbouwde tweak.

Maar er kwam een moment dat ik dacht; Pfff... Waarom zou ik 't niet gewoon eens proberen?
Wat kan er mis gaan? Ergste wat zou kunnen gebeuren is dat ik geen verschil, laat staan een verbetering, zou horen.
De financiële schade zou beperkt blijven tot het equivalent van een diner voor twee.
Dus... afspraak gemaakt met Marc!
Wat is het toch fijn dat Akiko Audio zo dicht in de buurt zit.
Lokaal kopen heeft zo z'n voordelen! :D

Hij stelde voor om eerst de cd-speler te "behandelen".
Op alle grotere condensatoren (voeding en audio-uitgang), 2 IC's, de trafo en de plug van het netsnoer (ingang speler) werden allemaal voorzien van zo'n WA-Quantum stickertje.

In eerste instantie was (in mijn oren) het verschil erg subtiel, maar positief!
Het geluid kwam al vrij snel steeds losser van de, toch al nauwelijks aanwezige, Magnepans in de kamer te staan.
De verschillende instrumenten en stemmen kregen een steeds vastere plaats.
Ze waren daarbij steeds gemakkelijker te volgen.

Aan de klankleur verandert eigenlijk niets. Het is vooral het gemak waarmee de muziek gepresenteerd wordt die flink toe nemen.

Normaal ben ik niet zo'n teksten-luisteraar, maar meer een melodieën-luisteraar.
(Dit in tegenstelling tot mijn vrouw, trouwens.)
Maar "Famous Blue Raincoat" van Jennifer Warnes begon me qua tekst steeds meer te pakken.
Ik merkte dat ik nu wél geboeid naar haar verhalen aan het luisteren was.
Ouder opnames zoals Paul Simon's "Negotiations and Love songs" worden nu op zo'n fascinerend los staande, maar stevig gefundeerde manier gepresenteerd dat ik alweer de sterke drang krijg om cd na cd uit de rekken te trekken.

Het effect van de chips groeit na een half uur luisteren en blijft dat doen tot een dag of 2 na aanbrengen ervan.
Hoezo? Geen idee.
Maar dat maakt me niks uit.
Voor een relatief gering bedrag is het niveau van mijn cd-speler duidelijk hoorbaar gestegen.

Volgende halte: de versterker.

:pompom: :pompom: :pompom:

Vandaag heb ik Trentemöller's "The Last Resort" gedraaid.
Een prachtige plaat waarin ze smaakvol met Q-Sound achtige effekten hun muziek garneren.
Deze plaat duurt 77 minuten en is sinds de WA-Quantum stickers een spectaculaire trip geworden die ik graag van begin tot eind luister.
(wie doet dat nog in dit streaming tijdperk?)

Daarna nog eens "Watermark" van Enya gedraaid.
Dankzij de sterk toe genomen losheid en verbeterde belichting van de bühne is ook deze plaat een nog heerlijkere reis door fantastische klank-landschappen geworden.

Mijn conclusie is dan ook dat,
als je je geluidsbeeld een flinke portie toegankelijker wilt hebben met meer lucht, autoriteit, souplesse én focus,
dan vraag je WA-Quantum chip dealer advies hoe hij jouw componenten zou tweaken.

Gewoon een email met wat foto's van de binnenkant is daarvoor prima.

Van harte aanbevolen.

Jumping Jack

Voor hoeveel euro aan zegels hangt er nu in jouw apparaat?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jenkins

Voor minder dan 100 euro.

Jumping Jack

Dat is nog te overzien idd.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs