Wat moet een DVD kosten om niet meer te kopieeren?

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 9, 2004, 09:58:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat mag een DVD kosten om kopieeren tegen te gaan.

€ 5,00
136 (21.5%)
€ 10,00
241 (38%)
€ 12,50
89 (14%)
€ 15,00
69 (10.9%)
€ 17,50
9 (1.4%)
€ 20,00
6 (0.9%)
Ik ben tegen kopieeren
39 (6.2%)
Ik zal altijd kopieeren.
45 (7.1%)

Totaal aantal stemmen: 589

Johan Van Gompel

Citaat van: asdf op december 16, 2004, 23:08:30
Ik heb nog nooit een DVD gekocht, denk ook niet dat ik dat ooit zal doen. Alles word gedownload (uiterraard ga ik wel voor goede kwaliteit, anders gaat die er meteen weer uit) dit omdat ik een film nooit meer dan 2x zal bekijken, meeste gevallen 1x en nooit meer.

Daar heb ik wel begrip voor. Waarom 15-20 EUR betalen voor een film die je een enkele keer in je HT wil bekijken terwijl je dat in de bioscoop voor iets meer dan 5 EUR kan doen? Eigenlijk zouden we gewoon alle films en series die totnogtoe gemaakt zijn real-time moeten kunnen afspelen in ons HT. 2 EUR per film. 0,5 EUR per aflevering. In Londen zag ik vier jaar geleden al reclame in de bioscoop voor een dergelijk initiatief. Waarom kan dat hier niet?

Het is een schande dat zoveel mensen hun tijd moeten verdoen met het rippen, reencoden en branden van DVDs, D-VHS materiaal als .ts files naar hun PC overhalen en op nieuwsgroepen posten, enz.  ;)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

BOUBOU

Citaat van: Johan Van Gompel op december 21, 2004, 16:39:47
Daar heb ik wel begrip voor. Waarom 15-20 EUR betalen voor een film die je een enkele keer in je HT wil bekijken terwijl je dat in de bioscoop voor iets meer dan 5 EUR kan doen?

Er bestaat ook nog zoiets als een film huren  ::)
De prijs is in zo'n geval best acceptabel, en zo verdient die film industrie er ook nog wat aan  :)

De bios in Nederland loop al tegen de 8 euro aan tegenwoordig  :(

Citaat
Het is een schande dat zoveel mensen hun tijd moeten verdoen met het rippen, reencoden en branden van DVDs, D-VHS materiaal als .ts files naar hun PC overhalen en op nieuwsgroepen posten, enz.  ;)

Ik vindt het tegenwoordig al niet eens meer de moeite waard om ze te rippen.
Vroeger deed ik daat met iedere film die ik huurde van de plaatselijke videotheek, maar er is er geen één die ik nadien nogmaals gekeken heb.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

graafke

Ik zal zelf niet kopieren....maar als ik er een kan lenen zeg ik geen nee, maar de prijzen mogen wat mij betreft wel wat omlaag zeker voor nieuwe releases......tussen de 12,5 en 15 euro vind ik redelijk

PattiMan

Leuk onderwerp. Misschien moet er ook zo'n onderwerp komen voor de prijs van een bioskoop kaartje. Bij Pathe betaal
je al bijna 9 euro. Mijn bioskoop bezoek is in ieder geval al flink gedaald. Alleen de toppertjes (zoals LotR) ga ik nog
kijken. En daarna koop ik ze op DVD  :D
Wat mij betreft mogen normale dvd's +/- 10 euro kosten. En voor extended editions wil ik best het dubbele betalen. Helaas
heb ik voor LotR 115 euro betaald. Snif snif...

Scarp

#129
Citaat van: PattiMan op januari 30, 2005, 18:34:01
En daarna koop ik ze op DVD :D
LOL :)

Citaat
Helaas heb ik voor LotR 115 euro betaald. Snif snif...
Uh? Voor alle 3 de extended editions bij elkaar neem ik aan?

Stress!!!!!

Ik zie een kopie als een "try before you buy".
Als ik een film zie, het einde haal en dan denk van: Ja, die wil ik nog wel eens zien dan koop ik hem.
En als ik zo nu eens langs mijn lijstje loop denk ik dat de verzekering maar weer eens omhoog moet....  :-\

Maar om een beetje on topic te blijven; Een dvd voor 10 euri zal ik ongezien sneller aanschaffen dan een van 20-25 euri...
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Scarp

Citaat van: Stress!!!!! op februari  6, 2005, 08:45:18
Ik zie een kopie als een "try before you buy". Als ik een film zie, het einde haal en dan denk van: Ja, die wil ik nog wel eens zien dan koop ik hem.
Is hetzelfde als naar een restaurant gaan, er eten bestellen en het opeten. Als je het lekker vond dan betaal je en anders loop je snel weg.

Aangezien je de film al geconsumeert hebt dan hoor je gewoon altijd te betalen ongeacht of je de film leuk vond of niet. Net als dat je in een restaurant betaald ook al vond het het niet echt lekker (uiteraard kan je altijd klagen achteraf dat het echt vies was ofzo).

kohns

Citaat van: Scarp op februari  6, 2005, 09:46:19
Is hetzelfde als naar een restaurant gaan, er eten bestellen en het opeten. Als je het lekker vond dan betaal je en anders loop je snel weg.

Aangezien je de film al geconsumeert hebt dan hoor je gewoon altijd te betalen ongeacht of je de film leuk vond of niet. Net als dat je in een restaurant betaald ook al vond het het niet echt lekker (uiteraard kan je altijd klagen achteraf dat het echt vies was ofzo).


Dat zijn absurde vergelijkingen...

Als je de film wilt testen voor je hem koopt ga hem dan of in de bioscoop bekijken of huren of wachten tot hij op de kabel komt ...

Maar idd. ik vind de nieuwe filmen op DVD ook wel te duur...
Meestal wacht ik tot ze ronde de 10 euro staan.
Enkel de, volgens mij, grote filmen koop ik direct zoals: LOTR trilogie, Starwars trilogie bundle (4,5 en 6), ...

B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

webster

Citaat van: PattiMan op januari 30, 2005, 18:34:01
Leuk onderwerp. Misschien moet er ook zo'n onderwerp komen voor de prijs van een bioskoop kaartje. Bij Pathe betaal
je al bijna 9 euro.

Wil niet te veel offtopic gaan, maar moet toch even melden dat je met een pathe voordeelpas maar 6 euro betaalt voor een film. Hij kost namelijk 36 euro waarvoor je 6 kaartjes krijgt. Moet je toch wel kunnen opmaken binnen een jaar :)

Ben blij dat die pas er is, zou zelf anders ook bijna niet meer gaan....


kippekop

€ 10 euro ingevuld, enige dat ik wel eens doe is een dvd die ik huur, en normaal nooit zou kopen maar wel aardig vind om weer eens te kijken, te copieren. Gelukkig dalen de dvd prijzen sneller dan cd prijzen, dus als een dvd onder de 10 euro komt en het is een beetje mijn soort film koop ik hem gewoon. 20 euro...gaat weer de helft zeker naar één of andere veel te rijke hollywood ster. Als je ziet wat die gasten verdienen (tom cruise etc.) dat is gewoon niet normaal, ze verdienen er blijkbaar dus nog meer dan genoeg op (de filmstudio's) anders gaven ze nooit dat soort exorbitante salarissen (20 miljoen voor één film?!?!). Ik copieer al vrijwel niks, maar bij 10 euro zou ik waarschijnlijk nog meer dvd's kopen....
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Cylon

Heb zelf 10 euro in gevult.
Zelf vind ik de aanbiedingen van de FR wel mooi, 3 dvd's voor 33 euro.
Kijk weleens gekopieerde films van een vriend, maar ik wil de dvd's toch gewoon HEBBEN.  >:D
Maar als Scholiertje koop ik dus bijna geen dvd's af en toe zo'n FR aanbiedinkje.
Heb het veel te druk met upgraden.  :P
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

christian19


Vampire

Ik vind de prijzen van DVD's van tegenwoordig best redelijk.
Je kunt wel gaan downloaden, maar dan heb je geen ondertitels, DTS geluis of extra's ofzo..
Kopiëren kan ook, maar dan moet je eigenlijk vaak weer een dual-layer DVD hebben.. en die zijn leeg ook al best duur  :-\
Dus ik vind t prima zo.. nieuwere voor iets meer dan een tientje, ouwere goedkoper dan een tientje...
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

BOUBOU

Citaat van: Vampire op juni 11, 2005, 12:33:38
Ik vind de prijzen van DVD's van tegenwoordig best redelijk.
Je kunt wel gaan downloaden, maar dan heb je geen ondertitels, DTS geluis of extra's ofzo..
Kopiëren kan ook, maar dan moet je eigenlijk vaak weer een dual-layer DVD hebben.. en die zijn leeg ook al best duur  :-\
Dus ik vind t prima zo.. nieuwere voor iets meer dan een tientje, ouwere goedkoper dan een tientje...

Helemaal eens!  :D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Vampire

Citaat van: BOUBOU op juni 11, 2005, 13:37:39
Helemaal eens!  :D

MvGr. BOUBOU

Voor CD's geldt dat helaas niet... Die zijn naar mijn mening nog te duur....
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

BOUBOU

Citaat van: Vampire op juni 11, 2005, 13:41:47
Voor CD's geldt dat helaas niet... Die zijn naar mijn mening nog te duur....

Het grote gros van de classiekers blijft inderdaad eeuwig 21.99.
De top 40 van nu wordt gelukkig redelijk snel afgeprijst.
Maar het zijn meestal niet al te beste opnames.

Voor een goede recording heb ik best 25 euro over  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Vampire

Citaat van: BOUBOU op juni 11, 2005, 13:54:34
Het grote gros van de classiekers blijft inderdaad eeuwig 21.99.


Voor een goede recording heb ik best 25 euro over  ;)

MvGr. BOUBOU

Ik niet!
Daar moet ik 5 uur voor werken!  >:( :-\
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Scarp

#142
Citaat van: Vampire op juni 11, 2005, 12:33:38
Ik vind de prijzen van DVD's van tegenwoordig best redelijk.
Je kunt wel gaan downloaden, maar dan heb je geen ondertitels, DTS geluis of extra's ofzo..
Kopiëren kan ook, maar dan moet je eigenlijk vaak weer een dual-layer DVD hebben.. en die zijn leeg ook al best duur  :-\
Dus ik vind t prima zo.. nieuwere voor iets meer dan een tientje, ouwere goedkoper dan een tientje...
Nieuwe releases kosten echt wel tussen de 15 en 25 euro. Niet echt een tientje. Het duurt een tijd voordat ze 10 euro zijn.

Veel van de te downloaden films zijn de amerikaanse versies (NTSC) met nederlandse ondertitels (wel gemaakt door amateurs, maar meestal toch best goed en goed genoeg voor mij).

Vampire

Citaat van: Scarp op juni 11, 2005, 13:57:33
Nieuwe releases kosten echt wel tussen de 15 en 25 euro. Niet echt een tientje. Het duurt een tijd voordat ze 10 euro zijn.

Veel van de te downloaden films zijn de amerikaanse versies (NTSC) met nederlandse ondertitels (wel gemaakt door amateurs, maar meestal toch best goed en goed genoeg voor mij).

€15 vind ik iets meer dan een tientje jah ;)
en downloaden vind ik nog stees niet nuttig.... je betaalt een stuk minder, oké... Je bent wel veel meer geld kwijt, maar als je m koopt heb je ondertitels, DTS, DD, extra's, deleted scenes.. vanalles.. en bovendien pleelt bij mij ook mee dat ik toch een beetje een soort van schuldgevoel krijg...
Bovendien staat t mooier in je kastje :)
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Erik

Nadeel van kopieren schijnt ook nog eens te zijn dat kopie dvds na 3 jaar snel slechter worden en niet meer (goed) af te spelen zijn. Ik hoor nog wel eens collega's klagen ;D
Zelf geen ervaring.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

NielsLu

Ik huur meestal dvd's, welke ik, als ze leuk zijn dan kopieer. Dit mag ook omdat je auteursrechten betaald bij de huur van de dvd. En over een lege schijf betaal je ook al auteursrechten.

Indien een dvd echt heel leuk is koop ik deze alsnog. Dit is in veel gevallen een ex-huur versie. Die kosten bij onze videotheek 7 EUR. Indien de betreffende film daar ook niet meer te koop is, koop ik hem wel gewoon nieuw.

Als dvd's nou 15 EUR zouden kosten, dan zou ik vaker dvd's nieuw kopen.

Groetjes

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

BOUBOU

Citaat van: NielsLu op juni 11, 2005, 22:22:22

Als dvd's nou 15 EUR zouden kosten, dan zou ik vaker dvd's nieuw kopen.

Groetjes

Niels

Bij vanLeest liggen de bakken tegenwoordig vol met dvd's voor 10 EUR.
Tijd om eens een keertje langs de winkel te gaan...  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

NielsLu

Citaat van: BOUBOU op juni 12, 2005, 11:19:20
Bij vanLeest liggen de bakken tegenwoordig vol met dvd's voor 10 EUR.
Tijd om eens een keertje langs de winkel te gaan...  ;)

MvGr. BOUBOU

Bij ons in de buurt zit geen vanLeest  :-\ En om eerst 3 kwartier te gaan rijden naar Groningen voor een dvd...  ::)

Groetjes,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Vampire

#148
Citaat van: NielsLu op juni 11, 2005, 22:22:22
Ik huur meestal dvd's, welke ik, als ze leuk zijn dan kopieer. Dit mag ook omdat je auteursrechten betaald bij de huur van de dvd. En over een lege schijf betaal je ook al auteursrechten.

Groetjes

Niels

Dat betwijfel ik eigenlijk...
En op een lege dvd betaal je geen auteursrechten... Je betaalt iets aan de filmindustrie en muziekindustrie, omdat ze ervan uit gaan dat je je gaat bezighouden met illegale praktijken... Wat ik overigens een belachelijkje regel vind, maargoed.
Maar als jij zeker weet hat heb wel zo is.. gellof ik je.. Zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van  ;D ;)
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Spacebass

#149
Citaat van: Vampire op juni 12, 2005, 13:20:07
Je betaalt iets aan de filmindustrie en muziekindustrie, omdat ze ervan uit gaan gat je je gaat bezighouden met illegale praktijken
Nou ik kan je vertellen dat softwaremakers er geen cent van terugzien... ook wij betalen allerlei toeslagen terwijl wij onze eigen software op die CD's branden...ook ken ik artiesten die zelf allerlei bedragen moeten betalen (buma) maar er nooit een cent van terugzien...tis 1 groot zwart gat wat mij  betreft...