Behringer UCA202 USB-geluidskaart - Klankmatig transparant?

Gestart door Martijn M, juni 27, 2013, 00:06:36

Vorige topic - Volgende topic

Welk bestand is gelijk aan het origineel, is dat bestand X of is dat bestand Y?

Bestand X is gelijk aan het origineel
Bestand Y is gelijk aan het origineel
Ik hoor geen verschil

Martijn M

Citaat van: Baardmannetje op juni 29, 2013, 12:47:05
Mooi is dat...

:)

De test met de Behringer volgt. De tracks liggen nu bij Raphie. Hij gaat de niveaus meer gelijk maken. Ik ben er zelf mee bezig geweest, maar ik krijg de tracks binnen 0,3 dB. Dat grenst aan het hoorbare. Overigens is het mij zelf nog niet gelukt om met een flink aantal trials een statistisch significant resultaat te krijgen, ondanks de 0,3 dB verschil in niveau.
Dutch & Dutch

Raphie

Citaat van: keyser op juni 29, 2013, 13:51:32
:)

De test met de Behringer volgt. De tracks liggen nu bij Raphie. Hij gaat de niveaus meer gelijk maken. Ik ben er zelf mee bezig geweest, maar ik krijg de tracks binnen 0,3 dB. Dat grenst aan het hoorbare. Overigens is het mij zelf nog niet gelukt om met een flink aantal trials een statistisch significant resultaat te krijgen, ondanks de 0,3 dB verschil in niveau.
en ik ga hier zondag mee aan de slag
JBL PRX Power!

op eigen verzoek verwijderd.

Martijn M

Citaat van: Baardmannetje op juni 29, 2013, 13:56:26
Het houd me van de straat, zeg maar.

::) ;D

Ik ben blij dat ik iets voor je kan betekenen in dezen  ;D.
Dutch & Dutch

Raphie

JBL PRX Power!

Ik ga zo Varg Veum kijken en Whisky drinken.

Daarna ga ik niet meer ABX-en...

;D

Martijn M

Raphie, hoelang houd je ons nog in spanning ;) .

EDIT: 'hoelang' dient natuurlijk aaneen geschreven te worden.
Dutch & Dutch

Raphie

JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Baardmannetje op juli  3, 2013, 12:24:14
Duurt lang!

;D
gisteren had ik de files niet, vandaag en morgen zit ik in Oslo
Ben pas vrijdag weer in NL dan kijk ik weer verder
JBL PRX Power!

Raphie

JBL PRX Power!

Zee

- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Martijn M

Raphie, je hebt de bestanden over tien minuutjes in je mailbox.

Tot nu toe hebben vijf mensen deze test gedaan. Althans, vijf mensen hebben de poll ingevuld. Maar natuurlijk zijn er straks beduidend meer geïnteresseerden voor het vergelijk met de Behringer Ultra-Curve  :pompom: .

EDIT: Keith Don't Go van Nils Lofgren is onderweg, maar nu ik de opstelling gemaakt heb maak ik ook maar meteen een opname van Down, Down, Down van Joe Satriani. Een veel betere opname (en naar mijn mening spannendere muziek) waar je waarschijnlijk makkelijker verschillen mee hoort. Ik laat het aan jou welke je bewerkt.
Dutch & Dutch

AbZ

Misschien ff vermelden dat het luisteren met digitale volumeregeling bepaalde verschillen minder duidelijk zou kunnen maken.
Althans dat is mijn beleving.

Raphie

klopt bestanden zijn in mijn mail box, ga er morgen naar kijken, vanavond barbecue en film
JBL PRX Power!

Martijn M

Dutch & Dutch

Raphie

ja, maar had m'n studio afgelopen week overhoop getrokken, vanavond het gaat het waarschijnlijk gebeuren, echt waar :D
heeft ff geduurd, maar alles werkt weer, heb ff tijd én zin, dus stuur je straks ff een wetransfer als ik klaar ben
JBL PRX Power!

Martijn M

Dutch & Dutch

Martijn M

Dutch & Dutch