Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

MechanicalAnimal

Citaat van: Cobraatje op juni  5, 2015, 08:23:02
Ik gebruik altijd: http://www.hdtvtest.co.uk/news/category/reviews
Uitgebreide reviews met metingen e.d.
Alleen de Pioneer en Panasonic plasma's scoren daar 'Reference' beoordeling.

^^

in combinatie met http://www.flatpanelshd.com/

Ik vind de reviews op het AVSforum trouwens ook erg goed.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Atmoz


Thanks voor de goede tips allemaal!!

Ik zal het "nieuwe tv koop verhaal" nog even uitstellen. Inderdaad niet verstandig om nu snel snel een nieuwe te kopen.
Eerst even goed reviewen zoals ik dat voorheen ook altijd deed. Krijg ik anders later toch weer spijt van.

En inderdaad: één van m'n B&W 803 diamond's is ook (flink) geraakt.
Daar zijn ze nu al een tijdje mee bezig om te kijken hoe/wat het kan worden opgelost.
Erg vervelend allemaal, maarja het kan zomaar gebeuren, dat zie je nu wel.
De verzekering is er inmiddels mee bezig, en de schade-expert is ook al langs geweest.

Komt uiteindelijk goed hoop ik.

Zodra er mee nieuws is laat ik het hier zeker weten :)

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Madhouse

Dat vraag ik mij nu ook al de hele tijd af.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

cobaltjeh

Sterkte met de afhandeling en herstel van de set. Het is altijd flink balen als je trots met zuur verdiende geld door een ongelukje beschadigd / kapot gaat.

En zoals de rest zegt, nu geen overhaaste beslissingen maken en lekker de tijd nemen voor de oplossing.


larsonator

Citaat van: W.Otter op juni  6, 2015, 12:17:01
maar... wat is er nou gebeurd? :eh:
Ziet er uit als een stoei/vechtpatijtje. Die vrouwen ook altijd  :sneaky2:

Atmoz


Nee, dat gelukkig niet.

Een vriend is er tegenaan gestoten met een stoel :-\ :-\

Zal binnenkort eens wat meer foto's plaatsen...

Gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

jaco

Knap gedaan van die vriend. Als ik die foto zie met die lat erlangs om de buiging te kunnen zien van pagina of zo terug, lijkt het scherm tegen de muur te hangen met een kast eronder. Hoe krijg je daar een stoel tegenaan ?

Maar als het een vriend was zorgt hij vast voor een ander scherm lijkt me (verzekerd of niet)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

VlisChris

Citaat van: Atmoz op juni  8, 2015, 13:09:41
Nee, dat gelukkig niet.

Een vriend is er tegenaan gestoten met een stoel :-\ :-\

Zal binnenkort eens wat meer foto's plaatsen...

Gr,

Atmoz


Zoals behangen een goede relatietest is, is stoel schuiven dus een goede vriendschapstest begrijp ik? Damn, dat is knap zuur om op zo'n manier zoveel schade te veroorzaken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

keeszondag

jupke's, vrienden en dure apparatuur gaan niet goed samen....
muziekskes: connect - Yamaha R-N301 - B&W 683s2/ connect:amp-MA R90 HD-Yamaha YST-SW90/ connect:amp - Magnat Monitor 1000/ Play:3/ Play:5
filmpkes: Sony KDL42W705B-Onkyo TX-NR636-B&W DM601-DM600-CC3-Yamaha YST-SW90/RBPi-KODI
bitjes opslag: DIY NAS- FreeBSD met ZFS - 6 x 1 TB in RaidZ

donaldk


Atmoz


Citaat van: jaco op juni  8, 2015, 15:02:10
Knap gedaan van die vriend. Als ik die foto zie met die lat erlangs om de buiging te kunnen zien van pagina of zo terug, lijkt het scherm tegen de muur te hangen met een kast eronder. Hoe krijg je daar een stoel tegenaan ?

Maar als het een vriend was zorgt hij vast voor een ander scherm lijkt me (verzekerd of niet)

De speaker is er (schuin, een beetje van voren en een beetje van de zijkant) tegenaan gevallen. Dat is ook goed te zien aan de speaker: 2 beschadigingen, 1 van de aluminium afwerk strip van de voorzetwand, en 1 van het kastje. Daar heeft de speaker het eerst iets geraakt, en is daarna "afgeschampt" tegen de zijkant van de tv.

Het wordt inderdaad verzekeringswerk. Maar helaas duurt het wel al een tijdje...


Citaat van: Christiaan S op juni  8, 2015, 15:44:10
Zoals behangen een goede relatietest is, is stoel schuiven dus een goede vriendschapstest begrijp ik? Damn, dat is knap zuur om op zo'n manier zoveel schade te veroorzaken.

Ja zoiets he!
En inderdaad, echt super zuur. Hij schrok zich ook helemaal kapot natuurlijk.
Enne... Ikke ook eerlijk gezegd ;)


Citaat van: keeszondag op juni  8, 2015, 18:46:32
jupke's, vrienden en dure apparatuur gaan niet goed samen....

Nee dat zal zeker geen goede combinatie zijn...
Het is echter gewoon 's middags (dus zonder Jupkes) gebeurt.


Citaat van: donaldk op juni  9, 2015, 00:34:08
Enige alternatief zou een LG OLED zijn.

Tja, het shitte is: in eerste instantie dachten we dat de tv nog te repareren was... Ik had ook al een offerte daarvoor liggen. Dus ik was al redelijk blij wat betreft de tv :) helaas zagen we later pas die buiging in de tv. Toen werd hij ook meteen totalloss verklaart. Echt super balen!!!!!

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

VlisChris

Nu een maand verder, je bent al bijgekomen van de schrik?
En al aan het rondkijken voor vervanging? Of wellicht is die er al gekomen zelfs :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Atmoz

Citaat van: Christiaan S op juli 10, 2015, 01:37:20
Nu een maand verder, je bent al bijgekomen van de schrik?
En al aan het rondkijken voor vervanging? Of wellicht is die er al gekomen zelfs :)

Bijgekomen redelijk ;)
Alleen nog steeds aan het balen dat ik nog geen muziek kan draaien....
Het hele speaker-verhaal duurt maar en duurt maar :-[
Maandag maar weer eens bellen met de verzekering!

Wat tv betreft: nog geen nieuwe gekocht, ook niet meer naar gezocht eerlijk gezegd.
Ik dacht er eentje te hebben gevonden, en samen met de schade-expert overeengekomen, maar toch nog niet tot koop over gegaan.
Ben veel te druk met andere dingen, dus dat komt nog wel..

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

VlisChris

Dat speelt dan best lang volgens mij? Aangezien er toen je het poste al voldoende tijd tussen gezeten leekt hebben dat de verzekering al langsgeweest was?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raymond187

Moet die maat van jou het niet allemaal regelen met ZIJN verzekering?

RalphH

Verzekeringen zijn slim. Hij moet het waarschijnlijk met zijn eigen inboedelverzekering regelen (onderlinge afspraken blabla). Let er dan wel op dat je dan zelf voor het eigen risico opdraait, dat moet je dan weer bij de andere partij gaan verhalen (en die moeite doe je dan vervolgens niet meer).
Ik trap er niet meer in, 1x zoiets aan de hand gehad, mocht er nog eens wat gebeuren, dan regelt de andere partij alles maar ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Dat bedoel ik. Mooi de persoon die het veroorzaakt heeft er achter aan gaan. Bedoel daar ben je toch verzekerd voor  :thumbs-up:

hexagram




Atmoz

#971
Hé hé.... ein-de-lijk weer eens tijd om wat te posten hier :angel:

Citaat van: Christiaan S op juli 17, 2015, 01:51:28
Dat speelt dan best lang volgens mij? Aangezien er toen je het poste al voldoende tijd tussen gezeten leekt hebben dat de verzekering al langsgeweest was?

Het is inmiddels gelukkig opgelost.
De verzekering (mijn) heeft netjes uitbetaald.


Citaat van: Raymond187 op juli 20, 2015, 14:42:53
Moet die maat van jou het niet allemaal regelen met ZIJN verzekering?

Nee, blijkbaar niet.
Ofja,  het kan natuurlijk ook wel, maar als je zélf met je inboedel verzekerd bent, dan is het beter om het op die manier te regelen. Dat gaven beide verzekeringen zelf aan.
(ik vond het ook té bizar voor woorden eerlijk gezegd :o)


Citaat van: RalphH op juli 20, 2015, 14:49:35
Verzekeringen zijn slim. Hij moet het waarschijnlijk met zijn eigen inboedelverzekering regelen (onderlinge afspraken blabla). Let er dan wel op dat je dan zelf voor het eigen risico opdraait, dat moet je dan weer bij de andere partij gaan verhalen (en die moeite doe je dan vervolgens niet meer).
Ik trap er niet meer in, 1x zoiets aan de hand gehad, mocht er nog eens wat gebeuren, dan regelt de andere partij alles maar ;).

Bij mij was het juist super fijn dat m'n eigen (inboedel)verzekering alles regelde!!
Als het via de ander ging kreeg ik maar de dagwaarde terug. Nu kreeg ik mee. Dat eigen risico betaal ik daar graag voor ;)


Citaat van: Raymond187 op juli 20, 2015, 14:58:11
Dat bedoel ik. Mooi de persoon die het veroorzaakt heeft er achter aan gaan. Bedoel daar ben je toch verzekerd voor  :thumbs-up:

Tja, in de realiteit werkt het toch anders :)


Citaat van: hexagram op juli 31, 2015, 12:01:30
Misschien een tip voor je: http://tweakers.net/reviews/4116/lg-eg960v-uhd-oled-tv-het-beste-beeld-ooit.html

Lijkt me wellicht een waardige vervanger voor je TV?

+

Citaat van: MechanicalAnimal op juli 31, 2015, 12:30:25
http://www.hdtvtest.co.uk/news/55eg960v-201504224046.htm

+

Citaat van: Ian G op september 20, 2015, 09:54:59
Of de nieuwepanasonic oled
http://www.hdtvtest.co.uk/news/used-zt-201509134173.htm

Thanks voor de tips :worship:

Heb alleen nog 0,0 tijd gehad om me erin te verdiepen.
Ook nog 0,0 tijd gehad om überhaupt tv te kijken.

Laatste 3 maanden ZO ONTZETTEND druk gehad...
Niet eens tijd voor een filmpje in het HT gehad.
Vorige week (op lanceerdatum) COD III voor de PS4 gekocht, en pas afgelopen zondag een uurtje tijd gehad om 't te spelen. Redelijk "ernstig" als je het mij vraagt :angel: :D

Ik heb een nieuw bedrijf opgestart, en ben daar de afgelopen 3 maanden iedere avond + iedere za + zo mee bezig geweest. (van programmeren tot lassen, schroeven tot behangen. Echt alles is aan bod gekomen, heerlijk gewoon :pompom: :pompom: :pompom:).  En de komende jaartjes zal dat nog steeds zo zijn.

Binnenkort komt bovenaan het HT-forum weer een banner waarmee ik m'n nieuwe "kindje" wil gaan promoten voor HT-forum leden 8)

Met vriendelijke groet,

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Ian G

Citaat van: Atmoz op november 16, 2015, 17:44:22
Hé hé.... ein-de-lijk weer eens tijd om wat te posten hier :angel:

Het is inmiddels gelukkig opgelost.
De verzekering (mijn) heeft netjes uitbetaald.


Nee, blijkbaar niet.
Ofja,  het kan natuurlijk ook wel, maar als je zélf met je inboedel verzekerd bent, dan is het beter om het op die manier te regelen. Dat gaven beide verzekeringen zelf aan.
(ik vond het ook té bizar voor woorden eerlijk gezegd :o)


Bij mij was het juist super fijn dat m'n eigen (inboedel)verzekering alles regelde!!
Als het via de ander ging kreeg ik maar de dagwaarde terug. Nu kreeg ik mee. Dat eigen risico betaal ik daar graag voor ;)


Tja, in de realiteit werkt het toch anders :)


+

+

Thanks voor de tips :worship:

Heb alleen nog 0,0 tijd gehad om me erin te verdiepen.
Ook nog 0,0 tijd gehad om überhaupt tv te kijken.

Laatste 3 maanden ZO ONTZETTEND druk gehad...
Niet eens tijd voor een filmpje in het HT gehad.
Vorige week (op lanceerdatum) COD III voor de PS4 gekocht, en pas afgelopen zondag een uurtje tijd gehad om 't te spelen. Redelijk "ernstig" als je het mij vraagt :angel: :D

Ik heb een nieuw bedrijf opgestart, en ben daar de afgelopen 3 maanden iedere avond + iedere za + zo mee bezig geweest. (van programmeren tot lassen, schroeven tot behangen. Echt alles is aan bod gekomen, heerlijk gewoon [emoji14]ompom: [emoji14]ompom: [emoji14]ompom:).  En de komende jaartjes zal dat nog steeds zo zijn.

Binnenkort komt bovenaan het HT-forum weer een banner waarmee ik m'n nieuwe "kindje" wil gaan promoten voor HT-forum leden 8)

Met vriendelijke groet,

Atmoz
'Pimp your home' Atmoz style [emoji12]

papaleo

Gefeliciteerd met je 'nieuwe' bedrijf....,en wat is dat voor een bedrijf?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

diceman

Citaat van: papaleo op november 16, 2015, 19:54:35
Gefeliciteerd met je 'nieuwe' bedrijf....,en wat is dat voor een bedrijf?

Ik heb een nieuw bedrijf opgestart, en ben daar de afgelopen 3 maanden iedere avond + iedere za + zo mee bezig geweest. (van programmeren tot lassen, schroeven tot behangen.

Denk een klus/domotica bedrijf om zodoende de klant op alle vlakken te bedienen.

In iedergeval gefeliciteerd.