Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

XP

Ik lurk al bijna 6 jaar van dit forum en ben niet zo van de actieve deelname, maar: wow! Diep respect voor al je oplossingen, diy en ander geknutsel, geniet al jaren van de foto's en posts  :clapping:

cine(d)rama

Zo dat gaat weer rap daar zo zeg  O0 .
Jij maakt meters !
Ik ben nog steeds aan het klooien met mijn voorzetwanden en podium verlagen en opvullen bezig  :P .

Misschien heb ik erover heen gelezen maar gaat hier je VW500 in komen ?


Gr André
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

quattronl

#802
Echt heel erg gaaf Atmoz!  :pompom:
Het resultaat mag er absoluut zijn. Zal een erg goed gevoel geven na al het harde werk!

respect  :worship:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

michel69

Oi Oi wat heb je dit schitterend gedaan en niet te vergeten bedacht......... :worship: :worship: volg je topic al een tijdje en het eindresultaat kan zo in elk willekeurig designblad.... :clapping:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Atmoz

Citaat van: RalphH op februari 28, 2015, 01:10:35
omg, wtf enzo ;D

Erg mooi, goeiendag...

Thanks! :)


Citaat van: Martijn90 op februari 28, 2015, 01:52:39
Damn, wat vet allemaal! :P Dit zijn toch ruimtes die je onderhand alleen in MTV Cribs o.i.d. ziet ;D

Hehe ;D
Thanks!!

Citaat van: cobaltjeh op februari 28, 2015, 09:25:13
Erg gaaf geworden, dat is alle moeite dubbel en dwars waard!  :pompom:

Bedankt. Inderdaad is het allemaal de moeite/tijd waard geweest :)

Citaat
Ik heb nog wel een klein verzoekje, zou je kunnen uitleggen hoe je het verlaagde plafond gemaakt heb? (met name de rondingen)
Ik ga binnenkort de badkamer verbouwen, en twijfel nog over wel of niet een verlaagd plafond.

Gezien de deur een raam stijlen tot bovenaan de ruimte lopen, zal ik ook met rondingen moeten werken.
Aangezien op deze plekken het plafond niet echt te verlagen is.

Foto's zeggen meer dan woorden:







Citaat van: Toni71 op februari 28, 2015, 09:26:55
Ziet er netjes uit. :)

Dank :)

Citaat van: Radiator op februari 28, 2015, 10:13:30
Nice! Hotel Atmoz  :headbanging:

Haha 8)

Citaat van: denoontje op februari 28, 2015, 10:18:58
coooooool

:clapping:

Citaat van: XP op februari 28, 2015, 10:38:43
Ik lurk al bijna 6 jaar van dit forum en ben niet zo van de actieve deelname, maar: wow! Diep respect voor al je oplossingen, diy en ander geknutsel, geniet al jaren van de foto's en posts  :clapping:

Thanks voor je reactie!!
Toch leuk om ook wat van een "kijker" te horen :worship:

Citaat van: cine(d)rama op februari 28, 2015, 10:45:19
Zo dat gaat weer rap daar zo zeg  O0 .
Jij maakt meters !
Ik ben nog steeds aan het klooien met mijn voorzetwanden en podium verlagen en opvullen bezig  :P .


Het gaat soms hard ja ::)
Tja, ze zeggen ook wel eens: haastige spoed is zelden goed... toch?! :devil:


Citaat
Misschien heb ik erover heen gelezen maar gaat hier je VW500 in komen ?


Gr André

Nee, niet daar in. Maar tussen die 2 kastjes in. Gewoon "veilig" tegen het plafond aan.

Citaat van: quattronl op februari 28, 2015, 10:57:58
Echt heel erg gaaf Atmoz!  :pompom:
Het resultaat mag er absoluut zijn. Zal een erg goed gevoel geven na al het harde werk!

respect  :worship:

Thanks!
Klopt, eindelijk eens genieten na al dat werk. Heerlijk is dat!

Citaat van: michel69 op februari 28, 2015, 13:06:07
Oi Oi wat heb je dit schitterend gedaan en niet te vergeten bedacht......... :worship: :worship: volg je topic al een tijdje en het eindresultaat kan zo in elk willekeurig designblad.... :clapping:

Thanks voor de complimenten :)

Leuke reacties allemaal!
Bedankt daarvoor :worship:

Greetz,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

diceman

Ziet er wederom top uit  8).
Zeer handige kerel ben je.

Alleen kan het geen kwaad de stoomvorming( douche / bad)  voor je projector, of hangt deze er ver vandaan?

Atmoz

Citaat van: diceman op februari 28, 2015, 16:00:48
Ziet er wederom top uit  8).
Zeer handige kerel ben je.


Thanks :worship:

Citaat
Alleen kan het geen kwaad de stoomvorming( douche / bad)  voor je projector, of hangt deze er ver vandaan?

Nou, het is geen douche, dus er komt VEEL minder stoom vanaf.
Een (bubbel)bad zorgt niet voor super veel stoom, en de stoom die er vrijkomt kan weg via een afzuiging wat er boven hangt OF als die niet aan staat gewoon de kamer in.
Die is groot genoeg om wat vocht te kunnen "handelen". Die beamer zal daar 0,0 last van hebben. Zelfs m'n badkamer tv (waar dus WEL iedere dag gedoucht wordt) doet het nog prima na 2 jaar! Een beetje ventilatie kan wonderen doen :)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RonG


cobaltjeh

Bedankt voor de foto's, ik wist niet dat je normaal 9mm mdf zo gemakkelijk kon buigen.
Of heb je hiervoor een speciale behandeling gedaan?

rovinggecko

Asociaal. ;) da's gewoon demotiverend voor anderen :).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Jean Sibelius

Héél gaaf gemaakt en geworden! :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Geniet ervan :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Kjelt


Masterkale

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

MegaJ

Nice!  ;D Top gedaan weer. Stoeltje vind ik er ook wel heel comfortabel uit zien, lijkt mij ook wel wat, waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

papaleo

De "Ohh's en de Aaa's" floepte mijn mond uit terwijl ik de foto's naar beneden scrolde... :worship: :worship: 8) TOP,Geweldig mooi gedaan :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Atmoz

Citaat van: RonG op maart  1, 2015, 08:50:47
Dit is gewoon super, geen woorden voor...  O0

:angel: Thanks! ;D

Citaat van: cobaltjeh op maart  1, 2015, 09:05:50
Bedankt voor de foto's, ik wist niet dat je normaal 9mm mdf zo gemakkelijk kon buigen.
Of heb je hiervoor een speciale behandeling gedaan?

Oops, excuus!
Ik zie nu ineens dat die tekening niet helemaal meer klopt.
Achteraf heb ik toch wat dunner MDF genomen. Inderdaad omdat 9mm zeker niet super makkelijk buigt.
Met smaller stroken gaat het wel, maar met meer dan 8cm hoogte kun je geen "korte" bochten maken...

Citaat van: rovinggecko op maart  1, 2015, 09:07:05
Asociaal. ;) da's gewoon demotiverend voor anderen :).

8) :D


Citaat van: Jean Sibelius op maart  1, 2015, 10:53:05
Héél gaaf gemaakt en geworden! :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Geniet ervan :colgate:

Thanks!! ;)


Citaat van: Kjelt op maart  1, 2015, 11:04:02
Waanzinnig, lijkt wel Las Vegas  :headbanging:

:pompom: :pompom:

Citaat van: Masterkale op maart  1, 2015, 11:58:12
Erg netjes :-)

:headbanging:

Citaat van: MegaJ op maart  1, 2015, 13:51:03
Nice!  ;D Top gedaan weer. Stoeltje vind ik er ook wel heel comfortabel uit zien, lijkt mij ook wel wat, waar heb je die vandaan als ik vragen mag?

Uhmmm, geen idee hoe die (online) winkel ook alweer heette...
Iets van design4U ofzoiets?!
(als je op "Egg chair" zoekt kom je op websites uit waar ze dit stoeltje ook hebben ;)

Citaat van: papaleo op maart  1, 2015, 14:35:08
De "Ohh's en de Aaa's" floepte mijn mond uit terwijl ik de foto's naar beneden scrolde... :worship: :worship: 8) TOP,Geweldig mooi gedaan :clapping:

Haha :worship:

Wederom bedankt allen voor de leuke berichtjes :o

=======================================================

Nu heb ik eigenlijk nog een vraagje voor de Dolby Atmos gangers onder ons.
Ik krijg de 4 boven-hoofd speakers NIET werken.
In de Speaker setup doen ze het gewoon, met Audessy werkt ook alles goed, maar zodra ik de Dolby Atmos demo disc in de bluray speler stop hoor ik alleen van alle zijkanten + sub geluiden, maar dus NIET uit de 4 boven-hoofd speakers. Wat ik ook instel/probeer.

Hoe zou dit kunnen komen? Het lijkt wel of die geluiden gewoonweg niet op de disc staan... (krijg je met downloads he :devil:)

Gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Kjelt

Citaat van: Atmoz op maart  1, 2015, 20:54:53
Achteraf heb ik toch wat dunner MDF genomen. Inderdaad omdat 9mm zeker niet super makkelijk buigt.
Je hebt toch ook speciaal buigfineer? Van dat berkentriplex ofzo?

CitaatNu heb ik eigenlijk nog een vraagje voor de Dolby Atmos gangers onder ons.
Ik krijg de 4 boven-hoofd speakers NIET werken.
In de Speaker setup doen ze het gewoon, met Audessy werkt ook alles goed, maar zodra ik de Dolby Atmos demo disc in de bluray speler stop hoor ik alleen van alle zijkanten + sub geluiden, maar dus NIET uit de 4 boven-hoofd speakers. Wat ik ook instel/probeer.
Als je native audio track Atmos is dan geeft de Marantz dat direct aan in het venster of op info drukken. Met info zie je welke speakers op het ingangssignaal staan en welke speakers de prepro uitstuurt.
Als je een niet-atmos track hebt dan moet je op audio of movie ofzo drukken. Als je origineel DTS-HD is dan komt er DTS + Dolby Surround te staan dat is de upmixer die dan aan gaat. Dit gaat niet automatisch en moet je 1 keer instellen. Bij Dolby True HD staat er dan zoiets als Dolby HD+ surround.
Success!

Atmoz

Citaat van: Kjelt op maart  1, 2015, 20:59:51
Je hebt toch ook speciaal buigfineer? Van dat berkentriplex ofzo?

Klopt, je hebt ook buig-MDF maar dat is aan de kopse kant niet handig...

Citaat
Als je native audio track Atmos is dan geeft de Marantz dat direct aan in het venster of op info drukken. Met info zie je welke speakers op het ingangssignaal staan en welke speakers de prepro uitstuurt.
Als je een niet-atmos track hebt dan moet je op audio of movie ofzo drukken. Als je origineel DTS-HD is dan komt er DTS + Dolby Surround te staan dat is de upmixer die dan aan gaat. Dit gaat niet automatisch en moet je 1 keer instellen. Bij Dolby True HD staat er dan zoiets als Dolby HD+ surround.
Success!

Super bedankt voor je snelle reactie :worship:
Ik zit hier gewoon al vanaf vanmiddag te proberen en te kloten, en ondertussen vloeken :devil:

Volgens mij is die demo disc gewoon ZONDER Atmos track...
Kan gewoon niet anders, heb alle instellingen al 50x gehad, dus het zou echt wel 1x moeten werken zou je zeggen ;)
Effe snel andere disc downloaden, had me voorgenomen om vandaag nog Dolby Atmos te checken ;D
Heb niet voor niets overal speakers tussen de zagen en boren neer gezet vandaag :angel: :D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


Volgens mij ondersteunen mijn Blurayspelers (PS4 en OPPO BDP-93) dit gewoon niet, kan dat?

Ik krijg gewoon NERGENS iets van "Atmos" te zien als ik op info druk.
De andere Demo disc wat ik heb gedownload is exact hetzelfde (precies evenveel bits op de disc) dus daar kan het bijna niet meer aan liggen...
Sturen mijn players gewoon niet de juiste geluidsdata naar de receiver...
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

master30

misschien hdmi audio op je speler niet op bitstream staan?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Atmoz

Citaat van: master30 op maart  1, 2015, 21:36:27
misschien hdmi audio op je speler niet op bitstream staan?

Thanks voor je reactie!

Jawel, heb ik wel. (eerste half uur niet, maar erna wel na wat gegoogle)

Ik ben nu zover dat ik IETS hoor (als ik met m'n oren tegen de boven-hoofd speakers aan kom).

De "info" daarbij is:





Nergens het woordje "Atmos" te bekennen... Wel een gefrustreerde "Atmoz" :alien: :sarcasm: haha

Klopt die info? Moet daar niet ERGENS (in het beeld of in één van de LCD's op de receiver) IETS komen te staan van "Atmos"???
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

yorkie13

Moet dan aan je software (DOWNLOAD) liggen.

Dolby Atmos werkt hier prima met de Oppo93  en Denon X4100.

Atmoz

Citaat van: RA SUBS op maart  1, 2015, 21:41:23
Moet dan aan je software (DOWNLOAD) liggen.

Dolby Atmos werkt hier prima met de Oppo93  en Denon X4100.

Hmzz, ik heb 2 verschillende demo-discs gedownload...  Zouden die dan beide zonder echte Atmos-track zijn?!

Hoor jij bij die demo's wel echt duidelijk geluid van boven? Zonder dat je met je oor tegen de speaker aan moet gaan. En zie je op je reciever ook duidelijk "Atmos" staan? Een beetje zoals op mijn foto's hierboven?

Thanks voor de input!!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RonG

Wanneer ik teste met die dolby atmos demo disc en ook de laatste transformers zag ik Dolby Atmos staan bij de info.

Atmoz


Thanks!!
Dan morgen maar eens met een andere disc proberen.

Het feit dat ik nu wel IETS (extreem zacht) door de heights hoor, zonder dat er "Atmos" bij info staat, wilt dat zeggen dat ik de upmixer heb aan staan?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5