Atmoz' A/V casa [---> Nieuwe TV-wand]

Gestart door Atmoz, juni 21, 2013, 09:31:34

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Atmoz

Citaat van: cobaltjeh op februari  3, 2015, 11:41:41
Dit had je van te voren moeten uitzoeken vrees ik. Plaatsing van diverse akoestische maatregelen is erg plaats gevoelig.

Lukraak alles vol hangen kan ook voor overdemping zorgen, als je niet weet waar je mee bezig bent. Want je weet niet of je de probleemfrequenties aanpakt, of juist het verschil groter aan het maken bent.
Als het een gesloten ruimte is kan je deze vol stoppen met rockwool zodat het geen klankkast wordt, maar voor een echte bass trap is meer werk nodig denk ik.
Mijn idee is om iemand langs te laten komen die weet wat hij aan het doen is, zodat deze je een goed advies kan geven over eventuele verbeterpunten.

Met als uitgangspunt een paar foto's kan denk ik niemand echt een zinnige tip geven vrees ik.

Thanks voor je reactie!! :)

Je hebt gelijk, dit kan beter van te voren. Maar ook dat was/is niet zo gemakkelijk: ik heb "gaandeweg" nog e.e.a. aangepast. Dus dan zou dat ook niet meer kunnen als er van te voren _exact_ besproken/bepaald werd hoe het ging worden. En ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan (ook nu nog trouwens!) dat ik ook nog achteraf met die soort "spul" aan de slag kan gaan. Ik kom dit vaker in topics hier tegen dat men pas nádat de ruimte klaar is met geluids-correctie aan de slag gaat.

Het zou alleen jammer zijn dat als ik deze "ideale" ruimte boven de speakers dicht zou maken, waar achteraf een fijne basstrap ofzo zou kunnen zitten.
Maargoed, ook als het verlaagde plafond daar dicht is (en dan idd met rockwool erin), kan er altijd nog iets tegenaan gemaakt om e.e.a. te verbeteren aan de akoestiek.

Ook helemaal achter in de kamer is nog alles mogelijk. (ook als ik zelf klaar ben met "inrichten"). Ik hoop tegen die tijd inderdaad iemand met veel meer verstand van zaken hier langs te hebben gehad :pompom:

Maar komt goed: ik gooi dat verlaagde plafond gewoon vol met rockwool, en dan zien we straks wel verder. Eventueel is het nog redelijk makkelijk open de maken mocht dat nodig zijn!

Thanks in ieder geval!


Citaat van: Kjelt op februari  3, 2015, 11:43:45
Zo jij bent echt aan het verbouwen   :clapping: .
Gaaf dat je in een dedicated ruimte alles kunt doen wat je maar wilt zoals de boel lekker zwart verfen  :headbanging:

Ja, heerlijk verbouwen in m'n oude slaapkamer. Ik herken het NIET meer terug. Echt super gek idee :police:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

cobaltjeh

Citaat van: Atmoz op februari  3, 2015, 11:58:48

Maar komt goed: ik gooi dat verlaagde plafond gewoon vol met rockwool, en dan zien we straks wel verder. Eventueel is het nog redelijk makkelijk open de maken mocht dat nodig zijn!


Je kan nog even deze website doornemen, als je dat nog niet eerder had gedaan: http://www.soundscapes.nu/ng_traps.htm

Daar staat beschreven hoe een basstrap gemaakt word, echter ik vermoed dat wat op de pagina staat maar een topje van de ijsberg is.
Je kan natuurlijk al wel nadenken over wat voor oplossing je kan gebruiken. En hier rekening mee houden bij de bouw.
Veel zaken kan je prima achteraf doen, maar het kost veel ruimte achteraf. Integreren kan dan praktischer zijn.

Zelf ben ik juist compleet de andere weg aan het bewandelen, eerst alles uitgewerkt hebben en dan pas werken aan het ontwerp / verbouwing van mijn HT.
Uit verveling ben ik dus maar mijn hal aan het verbouwen nu, tja je moet iets te doen hebben.  :angel:


RalphH

#702
Citaat van: Atmoz op februari  3, 2015, 11:58:48
En ik ben er eigenlijk altijd vanuit gegaan (ook nu nog trouwens!) dat ik ook nog achteraf met die soort "spul" aan de slag kan gaan. Ik kom dit vaker in topics hier tegen dat men pas nádat de ruimte klaar is met geluids-correctie aan de slag gaat.

Ik heb, je voordat je begon, getipt dat je dit beter in het beginstadium aan kon pakken ;).
Hoog kun je inderdaad achteraf nog wel eens leuk aanpakken, maar bass traps enzo is echt een ander verhaal.

Je beste optie lijkt mij nu inderdaad om die holle ruimte ook vol te douwen met steenwol zoals cobaltjeh aangeeft.

Verder blijft het natuurlijk een  :clapping: :worship: project ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Atmoz

Citaat van: cobaltjeh op februari  3, 2015, 13:15:18
Je kan nog even deze website doornemen, als je dat nog niet eerder had gedaan: http://www.soundscapes.nu/ng_traps.htm

Thanks!
Die had ik een aantal maanden geleden inderdaad al eens bekeken. Nu weer :)
En heb gelijk een mailtje naar Toine gestuurd (aantal dagen geleden) maar helaas nog geen reactie.

Citaat
Daar staat beschreven hoe een basstrap gemaakt word, echter ik vermoed dat wat op de pagina staat maar een topje van de ijsberg is.
Je kan natuurlijk al wel nadenken over wat voor oplossing je kan gebruiken. En hier rekening mee houden bij de bouw.
Veel zaken kan je prima achteraf doen, maar het kost veel ruimte achteraf. Integreren kan dan praktischer zijn.

Tja, dat integreren was sowieso lastig, want de plannen veranderen constant :)
Maargoed, achteraf is er dus wel nog vanalles mogelijk.

Zelf ben ik juist compleet de andere weg aan het bewandelen, eerst alles uitgewerkt hebben en dan pas werken aan het ontwerp / verbouwing van mijn HT.
Uit verveling ben ik dus maar mijn hal aan het verbouwen nu, tja je moet iets te doen hebben.  :angel:
[/quote]

Haha :clapping:
Maar ook leuk om te doen.
Veel succes in ieder geval!!!


Citaat van: RalphH op februari  3, 2015, 18:19:00
Ik heb, je voordat je begon, getipt dat je dit beter in het beginstadium aan kon pakken ;).

Heb je helemaal gelijk in!
Maargoed, dat is altijd makkelijker gezegd dan gedaan.

Citaat
Hoog kun je inderdaad achteraf nog wel eens leuk aanpakken, maar bass traps enzo is echt een ander verhaal.

Tja, die bass traps kan ik toch ook nog altijd achteraf in de ruimte (aan de muren) plaatsen? Of zie ik dat verkeerd?

Citaat
Je beste optie lijkt mij nu inderdaad om die holle ruimte ook vol te douwen met steenwol zoals cobaltjeh aangeeft.

Top! Dat doe ik :)

Citaat
Verder blijft het natuurlijk een  :clapping: :worship: project ;D

Thanks!

EN: als je nog zin hebt om straks eens te komen meten: HEEL GRAAG! :worship:


Vanavond weer verder met klussen!
Het begint echt iets te worden.
Straks weer foto's O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Citaat van: Atmoz op februari  6, 2015, 10:05:26
Tja, die bass traps kan ik toch ook nog altijd achteraf in de ruimte (aan de muren) plaatsen? Of zie ik dat verkeerd?

Kan zeker, zeker voor zo'n handige mens als jij ;D. Maar achteraf is altijd net wat lastiger dan op het moment dat je aan het bouwen bent. Dat ondervind ik namelijk wel met bass aanpassingen. Wil ik daar iets fatsoenlijks mee doen, dan moet de ruimte (voor mij ;D) net wat teveel op de schop.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Atmoz

Citaat van: RalphH op februari  6, 2015, 11:28:31
Kan zeker, zeker voor zo'n handige mens als jij ;D. Maar achteraf is altijd net wat lastiger dan op het moment dat je aan het bouwen bent. Dat ondervind ik namelijk wel met bass aanpassingen. Wil ik daar iets fatsoenlijks mee doen, dan moet de ruimte (voor mij ;D) net wat teveel op de schop.

;D

Maar is dat niet lastig om van te voren alles precies te bepalen waar/wat je wilt hebben wat akoestiek verbetering betreft?
Ik bedoel: pas ná het plaatsen van vloer, banken, speakers, podium, gordijnen weet ik wat allemaal... weet je pas wat je echt nodig hebt aan akoestische panelen/verbeteringen, of zie ik dat nu nog steeds helemaal verkeerd?!

Hoe dan ook: ondertussen gaan we gewoon vrolijk verder :D :headbanging:

Hier dus ook nog wat foto materiaal:





Bekabeling naar het gedeelte waar alle AV-spul komt:



Gaat hard hier... morgenvroeg weer het spreekwoordelijke gas erop 8)

Grtz!

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Marcel-E

Topic doorgelezen! Jaloers! Ik blijf het volgen.

RalphH

Het is echt gas erop inderdaad, pwoh!

Wellicht verstandig om je koof nog iets te verstevigen om te voorkomen dat die straks mee gaat resoneren met het laag. Weet niet hoe hard je wilt draaien, maar hier staan de wandjes soms ook te schudden en die zijn toch Gé style gemaakt ;D.

Inderdaad, vantevoren "alles" bepalen is voor de hobbyist niet echt te doen inderdaad, maar...volgens mij kun je met corner absorbers (nagalmbeheersing in t laag, super chunks bijv) niet snel de fout in gaan. Mocht je daar nog iets in overwegen, probeer eens een draadje te droppen in het doehetzelf/akoestiek/nogwa topic. Wellicht leest Bert Stoltenborg mee en die weet waar ie het over heeft (en ik niet echt ;D)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Atmoz

Citaat van: Marcel-E op februari  6, 2015, 23:14:15
Topic doorgelezen! Jaloers! Ik blijf het volgen.

Haha ;D Thanks!! Leuk :worship:


Citaat van: RalphH op februari  7, 2015, 00:37:29
Het is echt gas erop inderdaad, pwoh!

:D Kan nie stilzitten nie :D

Citaat
Wellicht verstandig om je koof nog iets te verstevigen om te voorkomen dat die straks mee gaat resoneren met het laag. Weet niet hoe hard je wilt draaien, maar hier staan de wandjes soms ook te schudden en die zijn toch Gé style gemaakt ;D.

Er komt inderdaad nog een "verdikte" rand op ter versteviging en "looks" ;)

Citaat
Inderdaad, vantevoren "alles" bepalen is voor de hobbyist niet echt te doen inderdaad, maar...volgens mij kun je met corner absorbers (nagalmbeheersing in t laag, super chunks bijv) niet snel de fout in gaan. Mocht je daar nog iets in overwegen, probeer eens een draadje te droppen in het doehetzelf/akoestiek/nogwa topic. Wellicht leest Bert Stoltenborg mee en die weet waar ie het over heeft (en ik niet echt ;D)

Goed idee! Ga ik maar snel eens doen. Thanks!


Citaat van: W.Otter op februari  7, 2015, 04:32:37
lekker bezig!!! :D

:pompom:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

1nt3gr@

Lekker hoor Atmoz! Kan niet wachten tot de volgende foto's! Dit is echt een gaaf project!
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

Atmoz

Citaat van: 1nt3gr@ op februari  7, 2015, 15:27:13
Lekker hoor Atmoz! Kan niet wachten tot de volgende foto's! Dit is echt een gaaf project!

Thanks!! :)
Ik zal snel weer wat nieuwe foto's posten :pompom:


Heeft er nog iemand toevallig 2 Bass-shakers (liefst AURA) liggen waar die niets meer mee doet? Ik zou die dan graag willen overnemen :worship:
Thanks!!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Citaat van: Atmoz op februari  8, 2015, 10:03:52
Heeft er nog iemand toevallig 2 Bass-shakers (liefst AURA) liggen waar die niets meer mee doet? Ik zou die dan graag willen overnemen :worship:
Thanks!!

Kan ik je niet aan helpen, maar...een leuk subje (of 2 ;D ;D) en je hebt geen bass shakers meer nodig joh, bank staat hier ook lekker mee te trillen :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Atmoz

Citaat van: RalphH op februari  8, 2015, 10:42:38
Kan ik je niet aan helpen, maar...een leuk subje (of 2 ;D ;D) en je hebt geen bass shakers meer nodig joh, bank staat hier ook lekker mee te trillen :headbanging:

O0 Daar heb je natuurlijk gelijk in!

Maar ik wil ook af en toe 's nachts (als we terug van opstap komen bijvoorbeeld) film kunnen kijken of relax kunnen chillen met een muziekje, film of whatever op.
En dan moet de bass niet té hard staan. Ik denk dan plaats je wat Bass shakers, dan heb je toch dat gevoel (lekker vlammen >:D), maar dan zodat de buren niets horen (vinden ze niet erg als ze iets horen, maar heb 't liever zelf niet!)

Vind 't sowieso wel leuke dingen om mee te prutsen. In combinatie met een Arduino kun je er een lekkere massagebank van maken. Misschien vind het vrouwelijk volk zoiets wel geinig :angel:
En het voegt toch nét weer iets meer toe vind ik zelf. En ook hier weer geldt: het HOEFT niet altijd aan te staan, zolang het maar KAN 8)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz

#714
 :pompom: Update :pompom:

Afgelopen dagen bezig geweest met de laatste kabels overal doorheen te trekken:



En gisteren een begin gemaakt aan de sterrenhemel:











In de hoeken komen de 4 Dolby Atmos speakers te zitten.
Deze heb ik (met pijn in 't hard) geschuurd om ze vervolgens pitch-black te schilderen:



Ook heb ik alvast wat bevestigingshoutjes gemaakt om ze stevig aan het plafond te hangen:



Dat ding rechts is een "custom made" B&W601s3 speaker ophang hulpje...
Daar kan ik een multisteun onder zetten om vervolgens de speaker netjes recht te draaien en de gaten te boren in het plafond.
Anders zit je met zo'n zware speaker boven je hoofd te prutsen, en wordt het toch niet netjes recht.


Tevens zojuist bij forumsponsor H&C hifi besteld: Marantz SR7009 hoppppaaa O0 O0 O0 Dolby Atmozzzzz in de house binnenkort. Woei, ben benieuwd. Nog nooit IRL gehoord :angel:



:pompom: :clapping: :headbanging: :pompom:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RonG

 :headbanging:, mijn 7009 is net afgeleverd ;D ;D.

Ben benieuwd welke plafond speakers je gaat gebruiken voor atmos.

R


Atmoz

Citaat van: RonG op februari 10, 2015, 11:35:30
:headbanging:, mijn 7009 is net afgeleverd ;D ;D.

Ahhh, mooi ;D Feest in de tent :D :pompom:

Snel uitpakken en testen hahaha.

Ben benieuwd naar je ervaringen!
Alvast veel plezier d'r mee.


Citaat
Ben benieuwd welke plafond speakers je gaat gebruiken voor atmos.

Fronts: B&W 603s3
Center: B&W LCR600s3
Rears: B&W 601s3
Zijkanten: B&W CCM362
Boven: B&W 601s3 (4 stuks)
Subs: 12" Audio Drive 12-300SB (2 stuks @ Crown XTi 1002 AMP)

Nu heb ik dus te weinig uitgangen op de SR7009 om alle speakers van sap te kunnen voorzien.
Er komt dus nog een Marantz PM5003 stereoversterker bij te staan. Welke speakers zou ik daar op aansluiten?
(ik heb gelezen dat je het beste de 2 fronts apart kunt versterken, maar geldt dat ook in dit geval? de PM5003 is niet heel krachtig...)

Mvg,

Atmoz

Citaat van: R op februari 10, 2015, 11:42:15
Mooie update en aanwinst!

Thanks!! :worship:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RonG

Citaat van: Atmoz op februari 10, 2015, 11:50:55
Ahhh, mooi ;D Feest in de tent :D :pompom:

Snel uitpakken en testen hahaha.

Ben benieuwd naar je ervaringen!
Alvast veel plezier d'r mee.


Nu heb ik dus te weinig uitgangen op de SR7009 om alle speakers van sap te kunnen voorzien.
Er komt dus nog een Marantz PM5003 stereoversterker bij te staan. Welke speakers zou ik daar op aansluiten?
(ik heb gelezen dat je het beste de 2 fronts apart kunt versterken, maar geldt dat ook in dit geval? de PM5003 is niet heel krachtig...)


Bedankt :)
Ik was zelf het denken aan een stereo versterker, bv een Marantz PM5005 en daarmee de 2 of 4 atmos plafond speakers mee aan te sturen.

Atmoz

Citaat van: RonG op februari 10, 2015, 13:36:44

Bedankt :)
Ik was zelf het denken aan een stereo versterker, bv een Marantz PM5005 en daarmee de 2 of 4 atmos plafond speakers mee aan te sturen.

Hoe kun je daar 4 speakers mee aansturen dan?
Of bedoel je 2 stuks PM5005?

(ik heb die PM5003 nog staan, vandaar dat ik die neem trouwens :))

En er moet ook nog een stereoversterker bij voor de bass-shakers. Het liefst had ik allemaal dezelfde "soort" AMP's gehad, maar helaas kan ik die PM5003 nergens meer vinden voor een leuk prijsje...
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Kjelt

Damn je hebt wel gereedschap zeg. Die snelspanklemmen zijn dat Besseys? Ik heb er zelf een stuk of zes maar die waren best aan de prijs, jij hebt er zoveel dat het lijkt alsof ze ergens in de bakken lagen  ;D
Mooie aanschaf die receiver. Nooit zitten twijfelen tussen een pre/pro en losse eindversterkers? In dat geval hoef je alleen de pre/pro over tijd te vervangen (die wel weer wat harder afschrijft is nu mijn eerste ervaring maar ach).  ;)

RonG

Citaat van: Atmoz op februari 10, 2015, 13:41:30
Hoe kun je daar 4 speakers mee aansturen dan?
Of bedoel je 2 stuks PM5005?

Zo toch?


Atmoz

Citaat van: Kjelt op februari 10, 2015, 13:41:38
Damn je hebt wel gereedschap zeg. Die snelspanklemmen zijn dat Besseys?

Heb de laatste tijd flink wat gereedschap erbij gekocht ja :laugh:



Dat zijn inderdaad Bessey's (Kliklamp Black Edition). Niet goedkoop, maar zoals je zelf wel hebt ondervonden oh-zo-fijn O0
Heb er ook meteen 4 Corpus klemmen van Bessey bij besteld, dat zijn pas écht klemmen:


(let niet op de slechte foto, de kleuren kloppen totaal niet)

Citaat
Ik heb er zelf een stuk of zes maar die waren best aan de prijs, jij hebt er zoveel dat het lijkt alsof ze ergens in de bakken lagen  ;D

Haha "in de bakken" :D Mooi omschreven :clapping:

Citaat
Mooie aanschaf die receiver. Nooit zitten twijfelen tussen een pre/pro en losse eindversterkers? In dat geval hoef je alleen de pre/pro over tijd te vervangen (die wel weer wat harder afschrijft is nu mijn eerste ervaring maar ach).  ;)

Thanks!
Tja, weet je... je kunt het zo gek maken als je wilt, maar het houd een keertje op. Die VW500 was ook niet helemaal gratis, en er komen nog 2 mooie bankstellen aan voor in het HT, hier een paar honderd, daar een paar honderd... Nog wat gereedschap links en rechts ;D Mijn bron is niet onuitputtelijk zullen we maar zeggen.

Maar "later" gaat zoiets er zéker wel komen, als de HT ruimte ook 4x zo groot is, dan hebben zulke dingen mijns inziens wat meer nut. Maar goede ideeën, dat zeker :worship: Thanks!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Atmoz


Citaat van: RonG op februari 10, 2015, 13:49:34
Zo toch?

Ja maar dat is toch voor 2 speakers?

Wat ik bedoel is: die PM5005 kan toch maar 2 speakers tegelijk aansturen?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RonG

Ik dacht eerste de 4 speakers middels A&B indien voorhanden op de 5005. Maar dat is dan niet mogelijk denk ik.

Echter volgens het getoonde schema zijn er toch 4 aangesloten?
2 middels de aparte versterker en 2 via de sr7009.