JL Audio Topic . Nieuwe dealer in NL.

Gestart door morca, juni 13, 2013, 22:49:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DofN

Ik vind JL sowieso buitensporig duur. Het enige wat het prijsverschil rechtvaardigt moet dan de geluidskwaliteit zijn. En die verschillen zijn nou ook weer niet zo groot.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Passion4Sound

Het is altijd zo geweest dat je met HighEnd audio vaak veel geld kwijt bent voor de kleinste verschillen en het zijn de kleine stapjes vooruit in geluidskwaliteit die er weer voor zorgen dat je je hele collectie muziek weer wil beluisteren. Al met al een pracht hobby. Zo als ik al eerder aangegeven heb vind ik ook dat de JL Audio aardig aan het doorschieten is met hun retailprijzen en Dit zal ten kosten gaan van de verkoop aantallen in Nederland. Wel blijft JL Audio top kwaliteit subwoofer bouwen in een compacte behuizing. De nieuwe "F" serie heeft inderdaad een betere versterker met meer vermogen en een 18 band roomcorrectie is ook een verbetering van het eindresultaat. Goedkoper kunnen ze het niet maken, wel mooier.

DofN

Ik geniet er iig nog dagelijks van de goedkopere E serie :) Money well spent.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

#328
Mijn Passie voor het merk is zwaar gezakt.
Nu nog exclusiever alleen voor de man die het betalen kan,dat is meer als jammer!!


Dirk

dat je de titel aanpast is één ding, maar doe het dan wel ff correct  ;)
het is nog steeds JL Audio
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Flavio

Citaat van: morca op maart 13, 2016, 13:39:25
Mijn Passie voor het merk is zwaar gezakt.
Nu nog exclusiever voor de man die het betalen kan, is me in het verkeerde gat geschoten.

Was al te duur,nu zwaar overpriced imo.
Ooit begonnen 2 gasten JL audio om de beste sub,s te maken.
Jammer genoeg zijn het ook de duurste geworden na al die jaren.

Ik snap er moet wat verdient worden,maar het is zakkenvullen zo imo.
Ik houd dit topic ook niet verder meer bij heb ik besloten ivm de nieuwe prijzen.


Ik denk dat de prijzen van JL Audio vergeleken met veel zogenaamde high end spullen nog wel meevallen. Lees maar eens een topic op een Amerikaans forum over de bv. het Rocky Mountain Audio Fest (http://www.stereophile.com/category/rmaf-2015) dan gaan je ogen tollen van de prijzen die gevraagd worden.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Maro

Waarom die ?? achter JL Audio....beetje kinderachtig gedoe weer.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

DofN

Ik denk dat als de emotie wat gezakt is, de vraagtekens wel weer verdwijnen aangezien er ook nog wel mensen tevreden zijn met wat ze aan JL audio spulletjes hebben staan. Hetgeen niet betekent dat ze blij worden van de hoge prijzen van de nieuwe series.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

yorkie13

#333
edit
Reactie niet ter zake doende

gast_001

Als men JL Audio te duur vindt nu dan zijn er volop alternatieven te vinden.
Persoonlijk zou ik overigens ook geen tig duizend knaken spenderen aan een sub maar als men het wel wil dan "so be it".
Kan me voorstellen dat er best mensen zijn die bereid zijn om dergelijke bedragen te willen uitgeven !

In het verleden zijn er al best wat bedrijven, vergelijkbaar met SVS, in Amerika verschenen die 2 a 3 jaar later alweer failliet waren.
Dus "goedkoop" en online brengt ook niet altijd dat wat men zich ervan had gehoopt blijkbaar.

JL Audio zal het bedrijf zekers $$ gezond willen houden  ;D



Achiel

Als de E serie niet duurder geworden is zou ik lekker daarvoor gaan. De mijne bevalt prima en desnoods los je problemen op met een extern dsp kastje welke er in vele soorten te koop zijn tegenwoordig voor weinig.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

scoc

#336
En ondanks de vrij hoge prijzen van JL Audio is de service na verkoop niet goed heb ik moet vaststellen. 5 weken geleden is een van mijn 2 JL Audo E112 met een overdovende "bang" stuk gegaan en moet de versterker module en driver vervangen worden. Allemaal goed en wel maar intussen zijn we reeds 5 weken verder en zijn de benodigde onderdelen nog steeds niet toegekomen. Ook mijn verkoper geeft toe dat dit allemaal te lang duurt maar kan zelfs niet veel meer doen dan blijven checken bij JL of men het nodige doet.

Intussen zit ik nu dus reeds 5 weken zonder sub en JL blijft maar beweren dat de onderdelen verstuurd zijn. Ik denk dat zelfs met een stoomboot de onderdelen hier al hadden moeten zijn. Zo zie je maar het is niet omdat je dan een duurdere JL Audio koopt dat de service beter is in tegendeel ik ben eigenlijk teleurgsteld in deze trage en slechte service van een premium merk zoals JL Audio.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Former member 78

Als JL de onderdelen idd opgestuurd heeft, dan kunnen zij hier niks aan doen.


Staaled

Over de service van de distributeur lees ik louter positieve berichten.
Daar zal het dus niet aan liggen. :thumbs-up:

Met de service van JL Audio zelf heb ik persoonlijke ervaring en dat is de slechtste die ik binnen en buiten audio ooit heb meegemaakt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

scoc

#339
Als JL zegt dat de stukken onderweg zijn en dit nu al voor meerdere weken dan is iemand gewoon aan het liegen en ik denk niet dat het mijn dealer zal zijn want die wil die zaken ook zsm oplossen. Dus ik denk echt dat JL mij aan het lijntje houd. Als er bvb. stukken niet op voorraad zijn zou men dit gewoon kunnen zeggen dus daar kan dus JL Audio wel degelijk iets aan doen. Nee ik ben zwaar teleurgesteld in de service van JL Audio.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

morca

Ik lees vandaag op het AVS iemand die een F212 heeft.
En de plateamp is tot 2 keer toe stuk gegaan,ze vervangende plate ook zeg maar.
Dat is niet goed imo voor waar het merk voor staat.

De drivers zijn duur maar ook erg goed.
Heb nog nooit problemen met de drivers gehad,en de plate,s die ik zelf gebruik ook niet.
Die plate is het probleem,die evenaren de kwaliteit vd driver niet lijkt het op.


In de E serie zit een totaal andere driver als in de F.
Het valt me wel op dat de driver van scoc ook stuk is...........

scoc

Even voor de duidelijkheid mijn versterkermodule (plate) is stuk maar de driver zelf niet. Het was JL Audio zelf die zei dat men de driver ook wou vervangen preventief (ondanks dat die niet stuk is). Maar geen van beide onderdelen zijn op dit moment toegekomen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DofN

Het lijkt me niet dat JL slechte zin heeft als hij aanbiedt om ook de (kostbare) driver te vervangen, en hopelijk zitten de onderdelen nog ergens in de pijplijn. Zoiets wordt toch wel aangetekend verstuurd?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Citaat van: scoc op maart 24, 2016, 19:26:11
Even voor de duidelijkheid mijn versterkermodule (plate) is stuk maar de driver zelf niet. Het was JL Audio zelf die zei dat men de driver ook wou vervangen preventief (ondanks dat die niet stuk is). Maar geen van beide onderdelen zijn op dit moment toegekomen.
Ok duidelijk,je had er zelf neergezet,niet dat het preventief was.
Verwarring  ;D

scoc

Vandaag heeft mijn dealer de herstelde JL Audio E112 komen terugbrengen met daarin de vervangen versterkermodule en driver. En deze werk op 1ste zicht ok.

Bij verder navragen heeft het blijkbaar 3 weken geduurd na bevestiging van email door JL Audio voor men de goederen via fedex heeft verstuurd vandaar de 5 weken doorlooptijd.

Maar ... ik begin nu echt wel mijn vertrouwen in JL Audio te verliezen want na het vervangen van de driver in mijn 2de JL E112 zoals gevraagd door JL Audio hebben we vastgesteld dat nu ook de 2de JL E112 zijn versterkermodule defect is want deze ploft heel luid bij het aanzetten en we vertrouwen het niet om deze te gebruiken. Maw deze is nu ook defect en ik kan dus nog steeds niet spelen in mijn 2.2 opstelling.

Maw to be continued ... maar als ik in de toekomst nog eens andere sub neem zal het toch geen JL Audio meer zijn denk ik. Echt teleurgesteld in dit merk want 2 defecten op zo'n korte tijd voor een unit van nog geen 2,5 jaar oud ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DofN

#345
Ik snap je. Heel frustrerend! Ik verwacht voor het geld uitstekende subs die rond de 20 jaar probleemloos spelen.
Er zijn vast goede alternatieven voor JL.

Maar.. Als je eenmaal 2 JL audio subs hebt, moet je die zeker een lange tijd gebruiken omdat je anders wel heel veel geld weggooit. Hopelijk gaan ze na deze reparatie toch nog lang mee.

Onbeleefde vraag wellicht, maar is de reparatie gratis/valt hij onder garantie?



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

vik

#346
Kan je die plop eens omschrijven? Volgt er daarna wel een signaal door de sub of schiet hij in protection?

Ik vind het wel bijzonder dat hij weer stuk is, alles kan natuurlijk maar dit hoor ik zelden.

Heb je toevallig klik aan/klik uit schakelaars tussen de subs? In het verleden meegemaakt dat een sub heel vreemd reageerde op zo´n schakelaar er tussen.


Citaat van: scoc op maart 31, 2016, 22:26:04
Vandaag heeft mijn dealer de herstelde JL Audio E112 komen terugbrengen met daarin de vervangen versterkermodule en driver. En deze werk op 1ste zicht ok.

Bij verder navragen heeft het blijkbaar 3 weken geduurd na bevestiging van email door JL Audio voor men de goederen via fedex heeft verstuurd vandaar de 5 weken doorlooptijd.

Maar ... ik begin nu echt wel mijn vertrouwen in JL Audio te verliezen want na het vervangen van de driver in mijn 2de JL E112 zoals gevraagd door JL Audio hebben we vastgesteld dat nu ook de 2de JL E112 zijn versterkermodule defect is want deze ploft heel luid bij het aanzetten en we vertrouwen het niet om deze te gebruiken. Maw deze is nu ook defect en ik kan dus nog steeds niet spelen in mijn 2.2 opstelling.

Maw to be continued ... maar als ik in de toekomst nog eens andere sub neem zal het toch geen JL Audio meer zijn denk ik. Echt teleurgesteld in dit merk want 2 defecten op zo'n korte tijd voor een unit van nog geen 2,5 jaar oud ...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

scoc

De sub die nu stuk is is mijn 2de sub dus het is niet zo dat de 1ste sub opnieuw stuk is. Wanneer ik de herstelde sub opzet dan hoor je gewoon een zachte klik en that's it. Er zitten geen extra schakelaars of filters tussen en alles hangt gewoon in 1 Vibex stekkerblok.

Maar bij de 2de defecte sub hoor je na het aanzetten een luide dreun voor 2 seconden en dan is hij aan en speelt hij wel maar zowel ik als mijn dealer vertrouwen het niet want hij heeft toch wel wat JL's verkocht en dit is niet normaal en hij heeft zelf gezegd om hem niet te gebruiken tot ook hier eerst de versterkermodule vervangen is.

Officieel was dit buiten de garantie van 2 jaar maar omdat het toestel maar 26 maanden oud was heeft JL toch beslist om deze onder garantie te laten herstellen wat ik eigenlijk niet meer dan normaal vind. Ik was voor ik de JL Audio koos aan het kijken naar de Rel S serie of Velodyne maar uiteindelijk toen voor JL Audio gekozen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

vik

Bedankt voor je reaktie.

De zachte klik heb ik ook (F113) maar dat is enkel als ik de stroom eraf heb gehad en de power knop aan zet.

Een luide dreun van 2 seconden kan inderdaad niet goed zijn.

Citaat van: scoc op maart 31, 2016, 23:54:30
De sub die nu stuk is is mijn 2de sub dus het is niet zo dat de 1ste sub opnieuw stuk is. Wanneer ik de herstelde sub opzet dan hoor je gewoon een zachte klik en that's it. Er zitten geen extra schakelaars of filters tussen en alles hangt gewoon in 1 Vibex stekkerblok.

Maar bij de 2de defecte sub hoor je na het aanzetten een luide dreun voor 2 seconden en dan is hij aan en speelt hij wel maar zowel ik als mijn dealer vertrouwen het niet want hij heeft toch wel wat JL's verkocht en dit is niet normaal en hij heeft zelf gezegd om hem niet te gebruiken tot ook hier eerst de versterkermodule vervangen is.

Officieel was dit buiten de garantie van 2 jaar maar omdat het toestel maar 26 maanden oud was heeft JL toch beslist om deze onder garantie te laten herstellen wat ik eigenlijk niet meer dan normaal vind. Ik was voor ik de JL Audio koos aan het kijken naar de Rel S serie of Velodyne maar uiteindelijk toen voor JL Audio gekozen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Cobraatje

Citaat van: scoc op maart 31, 2016, 23:54:30
De sub die nu stuk is is mijn 2de sub dus het is niet zo dat de 1ste sub opnieuw stuk is. Wanneer ik de herstelde sub opzet dan hoor je gewoon een zachte klik en that's it. Er zitten geen extra schakelaars of filters tussen en alles hangt gewoon in 1 Vibex stekkerblok.

Maar bij de 2de defecte sub hoor je na het aanzetten een luide dreun voor 2 seconden en dan is hij aan en speelt hij wel maar zowel ik als mijn dealer vertrouwen het niet want hij heeft toch wel wat JL's verkocht en dit is niet normaal en hij heeft zelf gezegd om hem niet te gebruiken tot ook hier eerst de versterkermodule vervangen is.

Officieel was dit buiten de garantie van 2 jaar maar omdat het toestel maar 26 maanden oud was heeft JL toch beslist om deze onder garantie te laten herstellen wat ik eigenlijk niet meer dan normaal vind. Ik was voor ik de JL Audio koos aan het kijken naar de Rel S serie of Velodyne maar uiteindelijk toen voor JL Audio gekozen.

De buiten garantie reparatie vind ik netjes en dat is zeker niet bij alle merken normaal.
Als beide subs weer goed werken heb je ook subs die imo beter zijn dan Rel en Velodyne.

Mbt de service van JL Audio(N.B. bedoel JL audio niet de NL dealer), dat is zeer triest.
Ik vind dat je altijd recht hebt op een fatsoenlijke service maar als je top dollar moet betalen, mag je ook top service verwachten.
B.v. Fedex betaald van te voren importkosten en dan kunnen spullen vanuit de USA binnen 3 dagen binnen zijn.