SVS plate amp defect - Melden en bijhouden!

Gestart door TopGun2010, juni 1, 2013, 15:10:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Staaled

De service van SVS valt weinig op aan te merken.
Een van de beste in de bizz.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joske007

Citaat van: Staaled op december 12, 2013, 17:50:06
De service van SVS valt weinig op aan te merken.
Een van de beste in de bizz.
+1  :D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

morca

Ze zijn wat groter als JL hier,daarom word je snel geholpen denk ik.
Als men wat meer JL verkocht had,was een dealer jouw ook wel tegemoed gekomen denk ik.

Staaled

Citaat van: morca op december 12, 2013, 18:12:36
Ze zijn wat groter als JL hier,daarom word je snel geholpen denk ik.
Als men wat meer JL verkocht had,was een dealer jouw ook wel tegemoed gekomen denk ik.
Mogelijk, maar ook als je ze direct benadert is de reply altijd snel en ter zake/vakkundig.
Staan ze echt om bekend en het is ook een voorwaarde voor hun zakenmodel.
Geen bijzaak,zoals menigeen het opvat.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Dat is een goeie manier van zaken doen bij SVS
Die amp had ook betere garantie moeten hebben voor jouw,bij de driver krijg je nooit een nieuwe want dan heb je hem zelf gesloopt.
Daar geef ik ze gelijk in ,heb nog geen driver die ik berekend en ingebouwt heb kapot zien gaan.
Heeft met RMS vermogen te maken  ;D

Nazorg/garantie mag nooit een bijzaak zijn .

edjexanadu

Hallo,

Hier dus ook last van ruis bij mijn pb 2000. In het begin deed hij het af en toe nu bijna constant. Ook alles al geprobeerd andere groep, alleen de voeding er aan, ruist blijft. Nu las ik dat een plate amp altijd wel iets ruist. Maar dit is echt irritant, voor de rest wel dik tevreden. Ga hifi corner ook maar even berichten zo.

Gr
Samsung ue46f7000 t.v, Onkyo Tx-Nr-809 receiver, Yamaha Ax-1050 stereo. Xanadu Ds 17 front. (dynaudio drivers), Dynaudio Audience 122c Center, xanadu ds 14 surr., svs pb 2000 sub..Xtreamer pro Media speler.

gast_001

Nu bij onze oosterburen zijn er ook talrijke mensen die klagen over "ruis".
Van de 10 hebben er 5 daar een soortgelijk "probleem"
Het is niet telkens specifiek een model van SMS, van SB tot PB komt dit probleem voor. Het is ook niet zo dat alle subs van een bepaald type ruisen.

Dus zekers aankaarten en de plate amp laten wisselen !

GPO

Citaat van: edjexanadu op januari  7, 2015, 10:04:32
Hallo,

Hier dus ook last van ruis bij mijn pb 2000. In het begin deed hij het af en toe nu bijna constant. Ook alles al geprobeerd andere groep, alleen de voeding er aan, ruist blijft. Nu las ik dat een plate amp altijd wel iets ruist. Maar dit is echt irritant, voor de rest wel dik tevreden. Ga hifi corner ook maar even berichten zo.

Gr

Hoor je de ruis dan ook op je luisterplek? Of alleen als je je oor naast de woofer houdt?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

edjexanadu

Samsung ue46f7000 t.v, Onkyo Tx-Nr-809 receiver, Yamaha Ax-1050 stereo. Xanadu Ds 17 front. (dynaudio drivers), Dynaudio Audience 122c Center, xanadu ds 14 surr., svs pb 2000 sub..Xtreamer pro Media speler.

gast_001

Meteen retour met het ding en je niet wijs laten maken dat dit acceptabel is.



edjexanadu

Ben benieuwd wat ze er van zeggen, wacht nog op hun antwoord.
Samsung ue46f7000 t.v, Onkyo Tx-Nr-809 receiver, Yamaha Ax-1050 stereo. Xanadu Ds 17 front. (dynaudio drivers), Dynaudio Audience 122c Center, xanadu ds 14 surr., svs pb 2000 sub..Xtreamer pro Media speler.

TopGun2010

Mail dan even direct met SVS, ze kunnen daar goed aangeven of dit een defect is. Met deze info is het zo geregeld bij de verkoper.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

edjexanadu

Net bericht gehad dat het waarschijnlijk een afwijking is in de amp. module. Ze wilden nog wat gegevens en dan word er een afspraak gemaakt voor een wissel.
Samsung ue46f7000 t.v, Onkyo Tx-Nr-809 receiver, Yamaha Ax-1050 stereo. Xanadu Ds 17 front. (dynaudio drivers), Dynaudio Audience 122c Center, xanadu ds 14 surr., svs pb 2000 sub..Xtreamer pro Media speler.

gast_001

Well done !
Als een SVS ruist nu dan klopt het gewoon niet.

Raphie

#114
Denk dat er een aantal zaken hier door elkaar lopen
In line (dus pre in line in / out naar EV) ruist iedere SVS omdat er gewoon een el cheapo BASH/SLEDGE versterker in zit, is die alleen via subwoofer uit/LFE uit aangesloten, dan hoor je dit niet omdat de sub nagenoeg all een onder de 80hz speelt, als je ruis via LFE hoort is die stuk.

Een SVS in line is 9/10 keer een verdubbeling van je ruisvloer doordat z'n ingangs signaal veels te hoog is. Een simpele Y SPLITTER kabel lost dat probleem op
Tevens omdat het natuurlijk super hypocriet is om een high end set door zo'n mediocre AD<>DA te laten gaan voor high pass / low pass bass management. Dus voor stereo wil je hem sowieso parallel aansluiten ipv serieel.
JBL PRX Power!

morca

Dat zou kantelpunt vd woofer moeten regelen.
Maar juist dat ruist zeg je dat is balen .
Met parralel aansluiten bedoel je split of pre out l/r denk ik??
De oude bash amp was wel beter imo niet zo vaak stuk.

Raphie

Citaat van: morca op januari 10, 2015, 09:54:12
Dat zou kantelpunt vd woofer moeten regelen.
Maar juist dat ruist zeg je dat is balen .
Met parralel aansluiten bedoel je split of pre out l/r denk ik??
De oude bash amp was wel beter imo niet zo vaak stuk.
je begrijpt het niet......
Om bass management in de sub te kunnen gebruiken (dus low pass voor de sub én high pass voor de speaker, wanneer je geen receiver hebt die dit voor je doet) dan MOET je full range signaal door de SVS heen, de woofer speelt dan alles beneden de low pass en alles boven de high pass spuugt die uit zijn UITGANG
Deze filtering gebeurt digitaal en de kwaliteit van de AD <> DA in de SVS is belabberd.
Goed genoeg om de low pass af te filteren, maar by far niet goed genoeg om een high en full range signaal in 2en te knippen
Los daarvan zit je NA je pre al reeds in het analoge domein en wil je NIET NOG EEN CONVERSIE, je wilt gewoon analoog blijven.
JBL PRX Power!

morca

Citaat van: Raphie op januari 10, 2015, 09:59:59
je begrijpt het niet......
Om bass management in de sub te kunnen gebruiken (dus low pass voor de sub én high pass voor de speaker, wanneer je geen receiver hebt die dit voor je doet) dan MOET je full range signaal door de SVS heen, de woofer speelt dan alles beneden de low pass en alles boven de high pass spuugt die uit zijn UITGANG
Deze filtering gebeurt digitaal en de kwaliteit van de AD <> DA in de SVS is belabberd.
Goed genoeg om de low pass af te filteren, maar by far niet goed genoeg om een high en full range signaal in 2en te knippen
Los daarvan zit je NA je pre al reeds in het analoge domein en wil je NIET NOG EEN CONVERSIE, je wilt gewoon analoog blijven.
Ik begrijp je wel,dit was mijn vraag en die is nu beantwoord.

Raphie

JBL PRX Power!

edjexanadu

Mooi verhaal en weer wat geleerd ;) Mijn pb-2000 staat gewoon op lfe en de receiver regelt het kantelpunt. Als ik het goed gelezen heb, mag hij nu dus niet ruisen. Hij ruist ook niet constant, soms is het helemaal weg en komt ook weer terug. Ben i.i.g. blij dat het opgelost word.

Gr. Edward
Samsung ue46f7000 t.v, Onkyo Tx-Nr-809 receiver, Yamaha Ax-1050 stereo. Xanadu Ds 17 front. (dynaudio drivers), Dynaudio Audience 122c Center, xanadu ds 14 surr., svs pb 2000 sub..Xtreamer pro Media speler.

Raphie

Citaat van: edjexanadu op januari 10, 2015, 11:48:31
Mooi verhaal en weer wat geleerd ;) Mijn pb-2000 staat gewoon op lfe en de receiver regelt het kantelpunt. Als ik het goed gelezen heb, mag hij nu dus niet ruisen. Hij ruist ook niet constant, soms is het helemaal weg en komt ook weer terug. Ben i.i.g. blij dat het opgelost word.

Gr. Edward
dan heb je wel een probleem idd, want gewone roze ruis zou je amper moeten horen wanneer alleen de sub op het signaal staat.
JBL PRX Power!


gast_001

CitaatGebeurd best nog wel eens dat een amp ruist volgens mij.

Je hebt het over SVS neem ik aan ?
Alles wat ruist simpelweg retourneren.

edjexanadu

Vandaag even de amp  vervangen. De oude er al uit gehaald, ben benieuwd.
Samsung ue46f7000 t.v, Onkyo Tx-Nr-809 receiver, Yamaha Ax-1050 stereo. Xanadu Ds 17 front. (dynaudio drivers), Dynaudio Audience 122c Center, xanadu ds 14 surr., svs pb 2000 sub..Xtreamer pro Media speler.

edjexanadu

#124
Goedemiddag,

Nieuwe plate amp speeld nu een paar weken, en wat denk je. https://vimeo.com/118630614 hij begint gewoon weer.
Kan me vergissen maar dit hoort toch niet?
Samsung ue46f7000 t.v, Onkyo Tx-Nr-809 receiver, Yamaha Ax-1050 stereo. Xanadu Ds 17 front. (dynaudio drivers), Dynaudio Audience 122c Center, xanadu ds 14 surr., svs pb 2000 sub..Xtreamer pro Media speler.