SVS plate amp defect - Melden en bijhouden!

Gestart door TopGun2010, juni 1, 2013, 15:10:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yorkie13

was een geintje , omdat dit de oude subwoofer van Exxar is.

Exxar

Tjah, tis maar dat die PB het anders wel goed doet, de eerste 10 minuten dat hij aan staat. Daarna even een zacht geplopper en dan volume meer dan de helft naar beneden.
Zonde.


yorkie13

komt goed, nieuwe plate amp erin en klaar.

Exxar

Ja, inderdaad. morgen maar eens de amp eruit halen (wie wil er foto's zien van de amp?), zoals hij nu is kan ik die sub toch niet gebruiken.

Hopelijk hebben ze toch meer dan 1 amp bij Lsound in stock...

TopGun2010

@ ra subs, gaan die amp's van SVS nu inderdaad sneller stuk of zijn het gewoon de aantallen die het hem doen?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

snicky


Citaat van: TopGun2010 op maart  5, 2015, 08:59:45
@ ra subs, gaan die amp's van SVS nu inderdaad sneller stuk of zijn het gewoon de aantallen die het hem doen?

Volgens mij zijn ze wel erg gevoelig voor statistische ladingen enz.

Ook al keer gehad dat ik een kabel bewoog en er een mega brom uit kwam.

Denk dat het vooral is als je geen geaard stopcontact gebruikt
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

morca

Er is iets grondig mis met het ontwerp of bepaalde onderdelen.
Er gaan er echt veel te veel stuk imo.
Het geval bij Abel met statische lading als verdachte is wel heel apart.
Dat overleefde me Inuke zelf,s een paar keer hier thuis......

Dat brommen geeft al aan hoe goed die connector is Snicky

Exxar

Wel, mijn nieuwe amp zou verstuurd zijn.
Morgen haal ik de oude eruit en zal ik wat foto's posten.

edwin99

Wat mij eigenlijk wel opvalt is dat men in dit topic doet alsof het geen probleem is dat dit zo vaak voorkomt, maar dat de Marantz SR-7008 behoorlijk onderuit gehaald werd hiervoor.   :confused:
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

TopGun2010

Of het echt vaak voorkomt kun je niet beoordelen door de meldingen hier, dit is een verzameling.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

morca

De  7008 kreeg bij sommige leden problemen na verloop van tijd.
Dan krijg je geen andere meer maar word hij gemaakt,en die gingen ook best wel weer eens stuk.

Dus in dat hele systeem zit iets wat fout gaat of kapot gaat,en niet altijd te maken probleem.
Ik ken 1 lid die pas na inruil een goeie 7009 heeft.
Zijn 7008 is nooit gemaakt omgerolen terwijl ze probleem wel bleef,dat kan niet imo.
En daarom is de 7008 iets anders gegaan idd.

Plus plateamp is niet zo complex als de hele receiver.
Ik vind het een zeer slechte plate en een slechte zaak dat SVS zo met ze product omspringt.
Daarintegen krijgt een ieder een nieuwe plate als er klachten zijn ,dat is wel weer super van SVS.

Marantz krijg je een andere als hij in de omruil periode stuk gaat.
Daarna maken ,en die gaan soms gewoon meteen weer stuk.
En dat vind ik een slechte zaak.
SVS steld geen vragen ,alleen naar welk adres die nieuwe plate moet.

Ik vermoed dat dat het verschil in omgang van een probleem is.
En meteen een nieuwe is altijd beter bij defect.

N1v3K

#162
Nieuwe plate amp vandaag ontvangen.
Net erin gezet en alles weer aangesloten. Ik gooi de schakelaar om en wat denk je...  Enorme ruis  :hmmm:

Edit: inmiddels een keer uit en opnieuw aangezet. Ruis is nu minder.. Acceptabel iig. Zoals bij de vorige amp..

Fingers crossed  :huh2:

Exxar

Van waar komt jouw SVS?
Ik moet zo'n 5 dagen wachten op mijn nieuwe amp....

edwin99

Service van SVS is zeker wel goed.. altijd snel
TV: LG OLED 65" - Sonos Arc - PS5 - Apple TV 4K
Cinema: Yamaha RX-A2080 - Monitor Audio Radius met KEF T301 (Atmos) - SVS PC-2000 - Apple TV 4K - Epson EH-LS11000W  - Kingpin VFS240 Spanscherm

N1v3K

Citaat van: Exxar op maart  5, 2015, 20:01:22
Van waar komt jouw SVS?
Ik moet zo'n 5 dagen wachten op mijn nieuwe amp....
Rechtstreeks van Hificorner

N1v3K

En de ruis is weer net zo hard terug.
Komt gewoon boven de muziek op woonkamer volume uit  :wacko:
Ik heb het wel gezien zo met SVS. Ga wel iets anders zoeken..


Joost80

Citaat van: N1v3K op maart  5, 2015, 21:22:50
En de ruis is weer net zo hard terug.
Komt gewoon boven de muziek op woonkamer volume uit  :wacko:
Ik heb het wel gezien zo met SVS. Ga wel iets anders zoeken..

Gewoon een compleet nieuwe sub vragen. Mijn pb12 nsd dsp en pb2000 waren foutloos. Geen ruisje te horen.

Overigens denk ik dat die dingen zoveel verkocht worden dat er in verhouding ook meer als 'stuk'  gemeld worden.
Aarde aansluiting gaat niet werken want er zit geen aardpen op klasse d.

Ik denk wel dat de quality control door het grote volume er op achteruit Is gegaan.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

morca

Citaat van: Joost80 op maart  5, 2015, 21:33:54
Gewoon een compleet nieuwe sub vragen. Mijn pb12 nsd dsp en pb2000 waren foutloos. Geen ruisje te horen.

Overigens denk ik dat die dingen zoveel verkocht worden dat er in verhouding ook meer als 'stuk'  gemeld worden.
Aarde aansluiting gaat niet werken want er zit geen aardpen op klasse d.

Ik denk wel dat de quality control door het grote volume er op achteruit Is gegaan.
Ik denk dat de plate een goedkoop inkoop product is uit china.
Teveel bezuinigd op bepaalde onderdelen,eigenlijk best jammer want eerst hoorde je weinig uitval vd Bash amp.
Het was zo,n goeie formule....

Boekhouders zullen de inkoop wel bepaald hebben vermoedelijk,en daarmee ook de uitval.

N1v3K

Nee, ik hoef geen nieuwe sub. Vertrouwen in dit product is weg. Zeker ook gezien de vele meldingen van defecte amps (bij mij alleen al 2 uit 2).
Inmiddels een aanvraag voor volledige restitutie neergelegd bij Hificorner. Morgen maar eens zien hoe ze reageren.
Bah!  :nopompom:


yorkie13

#172
Kijk voor dat geld eens naar de XTZ sub12 of  12w18 Ice.

Beiden rond de 800 Euro

N1v3K

#173
Citaat van: morca op maart  5, 2015, 21:42:52
Wat ga je nu kopen als ik vragen mag?
Dat weet ik nog niet..

Misschien eens kijken naar een XTZ Cinema 1x12.
Moet toevallig zaterdag toch ff bij Intosurround langs. Kan allicht eens informeren bij Marc  ;)