HTPC ter vervanging van 2 bronnen

Gestart door rho, mei 19, 2013, 23:15:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rho

Citaat van: Spollie op augustus  2, 2013, 11:01:08
Meestal pak ik gewoon de bovenste playlist en in de meeste gevallen gaat dat wel goed. Soms krijg je dan Duitse audio of iets dergelijks, dus dan moet je even een andere playlist proberen. PowerDVD doet dat inderdaad een stuk beter, maar die heeft weer andere nadelen.
Zou dat niet lukken met een BD decrypter en een externe player zoals VLC? Of heb je dan absoluut geen kans dat er ook maar iets van menu functionaliteit in zit? Misschien is de interne player in xbmc en een decrypter al genoeg?

RonG

Citaat van: Spollie op augustus  2, 2013, 11:01:08
Meestal pak ik gewoon de bovenste playlist en in de meeste gevallen gaat dat wel goed.

Klopt, maar bij het voorbeeld van the hobbit heb je in het begin de keuze 2D of 3D, in de playlist is dit niet te zien bv.

Spollie

Ik zou inderdaad bij de standaard Confluence skin blijven, die is lekker simpel en overzichtelijk. Ik heb even de Aeon skin geprobeerd, maar die heeft veel te veel mogelijkheden en instellingen, daar is de lol snel van af.

rho

Ja, dat merk ik meestal ook. Teveel opties en instellingen verpesten het gebruiksgemak in veel gevallen. Dan ben je 2 dagen aan het spelen en prullen, en dat kan best leuk zijn, maar uiteindelijk kom je nog niet tot een resultaat dat je daadwerkelijk wil gebruiken.

darkman76

Ik heb ook zowel Aeon Nox en Confluence gebruikt en bij mij reageert Aeon Nox beter met het oog op CPU en memory gebruik. Een van jullie dit ook gemerkt?
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

rho

Ik heb volgens mij zoveel overhead dat ik het niet zal merken. :D
Tot nu toe ben ik niet verder dan 30% memory usage geraakt en de processor heeft ook niet echt veel te doen.

katwax

Ik gebruikte voor laaste upgrade altijd aeon en nu de standard confluence.
Aeon duurt iets langer bij het opstarten, maar daarna gaat het beide even vlot bij mij.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

rho

Het blijft moeilijk. MP vind ik niet zo mooi samengesteld als xbmc, maar als je een keer alles geconfigureerd hebt en de achterliggende menus gevonden hebt werkt het wel netjes. Xbmc is wel leuker in bediening en start veeeeel sneller op.
MAAR: Ik speel fysieke schijfjes (vooral BD) af. En dan vooral TV-series. Daar heb je menu's voor nodig of toch ten minste een redelijk eenvoudige manier om de gewenste aflevering te kiezen. Daarbij durf ik ook wel eens de special features/extra's van BD's te bekijken. Dan zit je bij beiden een beetje vast. Zowel MP als xbmc zijn nog niet zo super in het ondersteunen van BD weergave. DVD's zijn geen probleem. Nu wil het ook nog eens lukken dat ik Windows 8 draai.
Dat alles resulteert in het volgende: De functionaliteit in MP voor BD's is beter dan in xbmc. Sinds versie 12.1 is het blijkbaar problematisch om een externe player te configureren in xbmc voor Windows. Support voor xbmc onder Windows is laag. Er is blijkbaar maar 1 developer aan het werk wat Windows support betreft. Dat BD probleem en dat externe player probleem zal dus nog een hele tijd aanslepen. Onder MP blijkt het best eenvoudig te zijn om een externe player te configureren. MP is speciaal ontwikkeld voor Windows en dus is die support een stuk beter. MP draait niet onder Linux, dus is eigenlijk alle development op Windows gericht.
Conclusie: Omdat ik relatief veel BD's afspeel denk ik dat MP een beter pakket is in mijn situatie. Xbmc vind ik leuker in bediening en het steekt wat consistenter in elkaar. Maar de support is vooral op Linux gericht en de functies die ik redelijk belangrijk vind werken niet (meer).
Ik ga me dus vooral op MP toespitsen, maar laat xbmc lekker staan. Als ik merk dat de grootste problemen van de baan zijn (mogelijkheid om een externe player met BD menu support configureren) stap ik waarschijnlijk gewoon over.

Maar nu ga ik dus mijn MP set-up verder optimaliseren. Dat wil zeggen: Proberen om met VLC een BD af te spelen met ondersteining van menu's en een trail versie van AnyDVD HD installeren om te zien wat die beter/meer kan.

rho

Tot nu toe nog geen enkele BD met menus kunnen afspelen.
Ik heb AnyDVD HD geinstalleerd, maar ik begrijp niet goed hoe het werkt. Draait die gewoon als een decrypter op de achtergrond zoals Passkey Lite dat ook doet?
Ik kan via VLC als via mpc-hc BD's afspelen. Maar ik krijg dus geen enkel menu te zien. Met AnyDVD HD zou dat toch moeten lukken.
Ik heb trouwens de optie om de originele menus te houden aangevinkt in de set-up van AnyDVD HD.

Er werd tijdens de installatie trouwens ook gewezen op het feit dat Passkey moest gedeinstalleerd worden of AnyDVD zou niet goed werken. Dat heb ik dus ook gedaan. Maar ik merk geen enkel verschil tussen Passkey en AnyDVD HD, terwijl die laatste toch een stuk uitgebreider zou moeten zijn.

De interne player in MediaPortal geeft nog de meeste keuze. Alleen speelt die de schijfjes nogal stotterend af en dat doet MPC-HC en VLC niet. Daar heb ik vloeiend beeld. ...maar nog steeds geen menu.
Ik wil echt menus hebben. Ik kijk vooral TV series en ik wil mijn aflevering deftig kunnen kiezen en de extra features kunnen bekijken/gebruiken.
Dat zou met AnyDVD HD moeten lukken, maar ik vind dus niet hoe.

larzie

Power DVD is ook nog een optie of Arcsoft Total Media Theater. Maar dit zijn wel betaalde pakketten. Wellicht dat je ze ergens weg kan plukken. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RonG

Citaat van: larzie op augustus 12, 2013, 19:33:08
Power DVD is ook nog een optie of Arcsoft Total Media Theater. Maar dit zijn wel betaalde pakketten. Wellicht dat je ze ergens weg kan plukken. :)

Powerdvd idd, powerdvd voor br's met full menu en xbmc voor mkv's. Zo doe ik het.

larzie

Citaat van: RonG op augustus 12, 2013, 21:33:01
Powerdvd idd, powerdvd voor br's met full menu en xbmc voor mkv's. Zo doe ik het.

In XBMC 12.2 zit ook blu ray menu ondersteuning alleen heel gebrekkig.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

RonG

Dat heb ik geprobeerd maar is zoals je zegt erg gebrekkig alsook enkel bd-lite.

larzie

Citaat van: RonG op augustus 12, 2013, 21:45:30
Dat heb ik geprobeerd maar is zoals je zegt erg gebrekkig alsook enkel bd-lite.

Duidelijk. Ik gebruikte voor het afspelen van een fysieke bluray ook PowerDVD. Nu functioneert hij ff niet dus moet m ff opnieuw installeren. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

rho

PowerDVD 13 Ultra werkt heel goed tot nu toe. Heb de test-versie geinstalleerd en ik kan BD's afspelen met menus. :pompom:
Wel vreemd dat xbmc nu meer tijd vraagt om gewone video-files te openen. Maar dat zou ook kunnen komen omdat ik de losse LAV files heb gedeinstalleerd en het CCCP pakket heb geinstalleerd.
Misschien moet ik nog wat met de instellingen spelen.

Ook mkv's met 24fps spelen niet heel vloeiend. Ik heb dat nog wel eens zien langskomen in bepaalde topics. Dus dat valt wel op te lossen. (...als ik er ergens de komende weken toe kom toch)

Ik denk eens een 3D BD te gaan huren om te zien of die ook netjes afspeelt.

larzie

Mooi dat het nu tenminste wat beter werkt!  :thumbs-up:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

rho

Nu de test-periode voor PowerDVD 13 is afgelopen wil ik TMT6 proberen, maar hij wil niet installeren. Op het einde van het installatie-proces blijft ie gewoon hangen.
Als ik TMT dan opstart laat ie wel een opstart-schermpje zien maar daar blijft ie dan ook in hangen.
Iemand een idee wat ik verkeerd zou kunnen doen?

rho

OK, TMT6 draait ondertussen ook.
Eerst wou ie niet zonder haperen spelen maar nu blijkbaar wel. Geen problemen meer gezien. Straks of morgen iig nog eens wat BD's proberen. Maar het ziet er wel netjes uit.

Verdere updates:
- Ik heb 3 Be Quiet Silent Wings 2 (pwm) ventilatoren gemonteerd i.p.v. de originele exemplaren. Nou, wat een verschil!!!!! De pwm regeling werkt prima. Ik hoor de ventilatoren nauwelijks draaien als ik 20cm van de pc zit en als ik de pc niet belast vallen ze mooi stil ... dacht ik, maar ik zie net dat er nog eentje draait. :)
Echt een onwaarschijnlijke gewaarwording. Ik ben ondertussen als gewoon dat je de fans hoort draaien als de pc op staat en er voor de rest gaan audio wordt weergegeven. Nu is het hier echt heel stil. Echt nice!!
Probleempje is wel dat er maar 2 connectoren op het mobo staan om case fans aan te sluiten. Ik zou dus de 2 fans aan de rechter kant parallel willen schakelen. Kan de printbaan op zo'n mobo dat aan om de stroom voor 2 fans te leveren of doe ik het best niet?

- Morgen kan ik de MCE compatibele remote gaan afhalen. Dat zou een stuk handiger moeten werken dan een klavier, in xbmc. Ik moet nog eens uitzoeken of ie ook in TMT6/PowerDVD13 werkt. Dat zou pas echt leuk zijn.

- Ik heb een USB3 schijfje gekocht van 2TB (WD My Passport) om snelle incrementele kopieën te maken van de data op de meestgebruikte "movie-hdd".
Lekker veilig back-uppen. De eerste keer zal wel even duren (er staat meer dan 1,5TB op) maar daarna zal het wel een stuk vlotter lopen.

JANJWJMC

Citaat van: rho op september 12, 2013, 18:56:38

- Morgen kan ik de MCE compatibele remote gaan afhalen. Dat zou een stuk handiger moeten werken dan een klavier, in xbmc. Ik moet nog eens uitzoeken of ie ook in TMT6/PowerDVD13 werkt. Dat zou pas echt leuk zijn.


Vind je tablet control niet veel makkelijker ?
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

rho

Ik heb 'm op de smartphone geinstalleerd en het werkt niet echt super. Misschien moet ik nog eens naar de settings kijken.
De remote was er nog niet, dus die heb ik ook nog niet kunnen testen.

TMT werkt netjes. Ik weet nog niet goed welk pakket ik nu zou nemen. Maar TMT lijkt me, zoals anderen al meldden, iets minder druk qua UI. En voor de zaken waar ik het voor zou gebruiken is dat wel een voordeel.

JANJWJMC

Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

rho

Oh, maar ik heb een wireless keyboard met touchpad. Dat werkt ondertussen best aardig. (beetje leren welke shortcut keys gebruikt worden in de verschillende pakketten)
Ik had gewoon graag een remote gehad met play, pauze, ffwd, etc.. knoppen op. Er bestaat een xbmc app daarvoor, maar die werkt naar mijn mening toch niet zo heel geweldig. En hij is enkel voor xbmc bedoeld en werkt dus niet in b.v. TMT. Dat zou met een MCE compatibele remote waarschijnlijk beter gaan.

rho

Die remote blijft maar op zich wachten. Als ie nog binnen komt mag ie 'm houden. Ik mis 'm niet echt meer. Dat keyboard dat het best goed.

Maar nu even iets anders:
Ik wil TMT6 aankopen en met Visa betalen. Maar blijkbaar lukt dat niet. Enig idee of dat normaal is en dit enkel via PayPal kan? (ik gebruik geen paypal meer)

rho

#223
Ondertussen heb ik TotalMedia Theater 6 aangekocht. (met PayPal was het zo gebeurd)
Ik draai dus windows8 en ik merk een verschil in prestaties wanneer ik TMT6 opstart via de modern UI of via de "klassieke" desktop.
Via de "klassieke" desktop is de skin ook anders. Niet het moderne dat je bij een windows8 app hebt maar eerder wat je bij Windows7 (of oudere windows versies) zou verwachten.
Met de moderne look lijkt ie meer last te hebben met frame-rate conversies. (b.v. van 23,976 fps naar 60fps) Bij de klassieke look heb ik daar nooit problemen mee gezien. (ik start meestal via de desktop op)
Als ik via de modern UI opstart geeft ie ook aan dat de disc niet afgespeeld kan worden. Maar hij speelt 'm dan toch af.

Heeft daar iemand ervaring mee?

Loondijke

Citaat van: rho op oktober 15, 2013, 13:43:21
Ondertussen heb ik TotalMedia Theater 6 aangekocht. (met PayPal was het zo gebeurd)
Ik draai dus windows8 en ik merk een verschil in prestaties wanneer ik TMT6 opstart via de modern UI of via de "klassieke" desktop.
Via de "klassieke" desktop is de skin ook anders. Niet het moderne dat je bij een windows8 app hebt maar eerder wat je bij Windows7 (of oudere windows versies) zou verwachten.
Met de moderne look lijkt ie meer last te hebben met frame-rate conversies. (b.v. van 24,93 fps naar 60fps) Bij de klassieke look heb ik daar nooit problemen mee gezien. (ik start meestal via de desktop op)
Als ik via de modern UI opstart geeft ie ook aan dat de disc niet afgespeeld kan worden. Maar hij speelt 'm dan toch af.

Heeft daar iemand ervaring mee?

Helaas niet.

Even een andere vraag (ja, ben eigenlijk te lui om jouw complete thread terug te lezen :+);

Wat is het voornaamste verschil tussen TMT6 en XBMC?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT