Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

MVG

Proficiat Bas! Eindelijk genieten van je eigen dt! Mooi hoor.

Over de platen clamp, ik heb er een liggen van Michell (?) nooit gebruikt, nieuw in doos, kun je wel bekijken als je een keer de rekjes oppikt  :thumbs-up:

Bas Akkerman

Citaat van: maz op april  6, 2015, 10:45:59
Met phono kan je je lol op.daar zijn de verschillen als dag en nacht...overigens goed phono zoeken voor leuk prijs is echt een ellende...
Dat zal ook één van de eerste stappen zijn om te testen. Ook dat zal even duren, dus koopjes vind ik daarbij niet zo belangrijk. Heb alleen nog heel wat plaatjes te gaan eer ik daar aan wil beginnen.

Idiote is trouwens dat alleen de luidsprekers, de stands en bekabeling nieuw zijn. De rest van mijn set is feitelijk tweedehands. :lookaround:

Citaat van: ajbeefde op april  6, 2015, 10:53:11
Zolang je jezelf maar niet gek laat maken met zweverige oplossingen, de arm zwevend op de draaitafel moet al genoeg zijn...  ;)
Je refereert aan mijn eerdere verhaal over luchtgelagerde armen? Wat zweverig is, is namelijk nogal subjectief. :satisfied:

Citaat van: Actionhost op april  6, 2015, 10:57:53
Vanuit een heet Kuala Lumpur gefeliciteerd!! Never thought i live to see the day! [emoji6][emoji1] Benieuwd naar de foto's!
Wow, veel plezier daar! Foto's heb ik in post 2242 staan. Geen geweldige kwaliteit, maar het geeft een idee.

Citaat van: roeleken op april  6, 2015, 10:58:54
Bij mijn draaitafel was 'alle' dynamiek weg met een puck. Ook een mat werkte averechts.
VPI adviseert bij de CLassics ook geen platenmat te gebruiken.  Zo is iedere tafel weer anders uiteraard.
Citaat van: Jumping Jack op april  6, 2015, 11:02:32
Ik gebruik geen mat, wel een schroef clamp van staal en delrin. Ik vind het beter klinken met de clamp en je ziet het verschil natuurlijk ook aan de armbeweging.
Zonder mat is ook wel een experiment waard. Alleen moet je dan de VTA veranderen, toch?

Citaat van: MVG op april  6, 2015, 11:03:30
Proficiat Bas! Eindelijk genieten van je eigen dt! Mooi hoor.

Over de platen clamp, ik heb er een liggen van Michell (?) nooit gebruikt, nieuw in doos, kun je wel bekijken als je een keer de rekjes oppikt  :thumbs-up:
Ah, wie weet. Ik weet alleen niet wanneer ik weer Breda aan doe.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

ajbeefde

Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2015, 11:20:19

Je refereert aan mijn eerdere verhaal over luchtgelagerde armen? Wat zweverig is, is namelijk nogal subjectief. :satisfied:


Nee, dat had even gemist  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

advr

Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2015, 11:20:19

Zonder mat is ook wel een experiment waard. Alleen moet je dan de VTA veranderen, toch?


VTA is natuurlijk belangrijk en sommige stellen dat per plaat in  :o

Een oude/gewone of een 180 of een 200 grams hebben allemaal een eigen dikte dus verschillen zullen er altijd zijn.
Het gaat om een gemiddelde te zoeken.

Maar je krijgt meer een idee wat een mat doet, daarna komt de VTA.

In principe heeft alles effect zelfs de temperatuur (in hoge mate heb ik reeds gemerkt).

Je gaat het vanzelf allemaal horen naarmate je je platenspeler beter leert kennen in je eigen omgeving.

Geniet in ieder geval je prachtige 301. Een schoonheid. :music: :music:

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bas Akkerman

Citaat van: ajbeefde op april  6, 2015, 11:34:34
Nee, dat had even gemist  ;D
Haha, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Citaat van: advr op april  6, 2015, 12:29:37
VTA is natuurlijk belangrijk en sommige stellen dat per plaat in  :o

Een oude/gewone of een 180 of een 200 grams hebben allemaal een eigen dikte dus verschillen zullen er altijd zijn.
Het gaat om een gemiddelde te zoeken.

Maar je krijgt meer een idee wat een mat doet, daarna komt de VTA.

In principe heeft alles effect zelfs de temperatuur (in hoge mate heb ik reeds gemerkt).

Je gaat het vanzelf allemaal horen naarmate je je platenspeler beter leert kennen in je eigen omgeving.

Geniet in ieder geval je prachtige 301. Een schoonheid. :music: :music:


Ik zou daar echt zenuwachtig van worden, van dat steeds veranderen van VTA. Klinkt het nu goed, beter of toch slechter?

Ik ga morgen op mijn gemakje eens testen met en zonder mat. Nu is Linda aan het koken, ik neem het straks over, en dat betekent dat de stream van 3FM opstaat. De muziek valt wel mee, maar als je net naar lp hebt geluisterd. :crazy: :(

Temperatuur, luchtdruk (barometer) en vochtigheid zijn absoluut van belang. Van groot belang zelfs! Mocht ik ooit een aparte ruimte voor de audio dan zal ik er zeker voor zorgen dat er een optimaal klimaat heerst. Het voorjaar, zeker nadat het net heeft geregend, is wel het "mooiste" jaargetijde wat weergave betreft (de gemiddelde bezoeker zal nu denken dat ik knettergek ben geworden).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maikel_audionerd

Ik heb wat jaren geleden geëxperimenteerd met platenmatten. Ik heb een Thorens met verend subchassis met origineel een rubber mat en een zamac (alu-zink) plateau.
In eerste instantie een kurkmat gemaakt, deze haalde veel energie en dynamiek weg
Vervolgens zonder mat gespeeld, hele erg dynamisch maar wel soms te, met name in hoog-energie.
Ik speel nu al jaren met een matje van kunstleer en dit is een hele mooie compromis.
Vanzelfsprekend moest ik de VTA aanpassen

Ik heb in mijn experiment gemerkt dat een (in ieder geval mijn) draaitafel een machien aan compromissen is en dat je relatief makkelijk veel verbeteringen kunt bewerkstelligen
Veel plezier met experimenteren Bas
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bas Akkerman

Leuk om te lezen! Ik vind eigenlijk van alle apparatuur een draaitafel het minst compromisloos. In die zin dat je haast alles kunt tweaken. Dat is met luidsprekers of streamers toch een stuk minder. Maar misschien praat ik nu onzin hoor! :tounge:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2015, 10:44:15
Daarvoor had ik al een zoektocht van mijn stereoset achter de rug, die duurde ook wel even. :laugh: Jij haalt veel in huis, ik luister veel elders. Behalve het verschil in budget van de spulletjes zijn we wel grootgebruikers in proberen ja. :pompom:
Pucks hebben tot nu toe me ook nog niet erg weten te overtuigen. Wat matten betreft heb ik nog niet veel ervaring, maar daar verwacht ik eigenlijk wel meer effect van. Net als de ondergrond. Dan valt er nog phonotraps te testen en phonobekabeling, toonarmen, toonarmbekabeling, elementen, power supplys. Heerlijk! :worship:

er zit toch een goede MC phonotrap in de Resolution versterker?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

scrutinizer

Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2015, 13:16:28
Leuk om te lezen! Ik vind eigenlijk van alle apparatuur een draaitafel het minst compromisloos. In die zin dat je haast alles kunt tweaken. Dat is met luidsprekers of streamers toch een stuk minder. Maar misschien praat ik nu onzin hoor! :tounge:
Ja ....

Feli Bas .....
Je begrijpt dat ik even nodig had .....? Njoy  :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Maikel_audionerd

Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2015, 13:16:28
Leuk om te lezen! Ik vind eigenlijk van alle apparatuur een draaitafel het minst compromisloos. In die zin dat je haast alles kunt tweaken. Dat is met luidsprekers of streamers toch een stuk minder. Maar misschien praat ik nu onzin hoor! :tounge:
Ik bedoel eigenlijk dat de combinatie van ontkoppeling, plint, basis, plateau, mat, motor, arm en element allemaal compromissen zijn. Met andere woorden, je kunt niet van alles de beste materialen gebruiken en ervan uitgaan dat het het beste resultaat geeft, waarschijnlijk zelfs verre van dat.
Dat maakt het in mijn ogen een onwaarschijnlijk complex apparaat.

Een goede basis configuratie is dus een goed uitgangspunt en vanuit dat startpunt kun je inderdaad erg veel tweaken. Ik denk wel dat het belangrijk is om de uitgangssituatie in het oog te houden. In feite zeggen we volgens mij beiden hetzelfde alleen misschien vanuit een iets andere invalshoek
Interessante materie is het zeker  ;D
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2015, 10:44:15
Dan valt er nog phonotraps te testen en phonobekabeling, toonarmen, toonarmbekabeling, elementen, power supplys. Heerlijk! :worship:

Dat laatste snap ik nou weer niet. Het klinkt nu toch helemaal naar je zin? Omdat alles invloed heeft, ook hoe strak je bijv. een element in de headshell schroeft, is een eerlijk vergelijk bij met name armen, toonarmbekabeling, elementen maar moeilijk te maken. Maar goed jij hebt een engelengeduld, ik zou door al dat gekloot tegen een burn out aanlopen :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

scrutinizer

Citaat van: Maikel_audionerd op april  6, 2015, 14:21:06
Ik bedoel eigenlijk dat de combinatie van ontkoppeling, plint, basis, plateau, mat, motor, arm en element allemaal compromissen zijn. Met andere woorden, je kunt niet van alles de beste materialen gebruiken en ervan uitgaan dat het het beste resultaat geeft, waarschijnlijk zelfs verre van dat.
Dat maakt het in mijn ogen een onwaarschijnlijk complex apparaat.

Een goede basis configuratie is dus een goed uitgangspunt en vanuit dat startpunt kun je inderdaad erg veel tweaken. Ik denk wel dat het belangrijk is om de uitgangssituatie in het oog te houden. In feite zeggen we volgens mij beiden hetzelfde alleen misschien vanuit een iets andere invalshoek
Interessante materie is het zeker  ;D

Je bedoelt koppeling neem ik aan?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Maikel_audionerd

Citaat van: scrutinizer op april  6, 2015, 14:28:17
Je bedoelt koppeling neem ik aan?
Ik heb een zwevend subchassis dus ik bedoelde wel ontkoppeling.
Maar in dit zinsverband niet zo gelukkig gekozen ben ik met je eens, dan is de koppeling tussen plateau, arm, element inderdaad erg belangrijk.
Ontkoppeling van deze basis met de buitenwereld is in mijn opinie ook erg belangrijk maar dat is weer een ander verhaal
Sorry voor de verwarring
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

scrutinizer

Citaat van: Maikel_audionerd op april  6, 2015, 14:49:39
Ik heb een zwevend subchassis dus ik bedoelde wel ontkoppeling.
Maar in dit zinsverband niet zo gelukkig gekozen ben ik met je eens, dan is de koppeling tussen plateau, arm, element inderdaad erg belangrijk.
Ontkoppeling van deze basis met de buitenwereld is in mijn opinie ook erg belangrijk maar dat is weer een ander verhaal
Sorry voor de verwarring
Helder, Maikel!
Op welke wijze is jouw subchassis ontkoppeld van de buitenwereld?

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op april  6, 2015, 13:29:28
er zit toch een goede MC phonotrap in de Resolution versterker?
Misschien wel, misschien niet. In vergelijking met een hier beluisterde phonotrap van Project vond ik de phonotrap in de Resolution Audio XS wat meer natuurlijke warmte geven, het geluidsbeeld veel groter, dieper en hoger maken en de macrodynamiek verbeteren. Dat mag ook wel gezien het prijsverschil (hoewel, als je de prijs deelt door het aantal functies het prijsverschil wel weer meevalt).
Toch lijkt het me leuk op den duur wat phonotraps te vergelijken om te horen wat dat brengt.

Citaat van: scrutinizer op april  6, 2015, 14:10:47
Ja ....

Feli Bas .....
Je begrijpt dat ik even nodig had .....? Njoy  :)
Ook ik heb mezelf gisteren en vandaag een paar keer flink moeten knijpen. Blijft vreemd dat er nu een draaitafel staat die ook daadwerkelijk van ons is.

Citaat van: Maikel_audionerd op april  6, 2015, 14:21:06
Ik bedoel eigenlijk dat de combinatie van ontkoppeling, plint, basis, plateau, mat, motor, arm en element allemaal compromissen zijn. Met andere woorden, je kunt niet van alles de beste materialen gebruiken en ervan uitgaan dat het het beste resultaat geeft, waarschijnlijk zelfs verre van dat.
Dat maakt het in mijn ogen een onwaarschijnlijk complex apparaat.

Een goede basis configuratie is dus een goed uitgangspunt en vanuit dat startpunt kun je inderdaad erg veel tweaken. Ik denk wel dat het belangrijk is om de uitgangssituatie in het oog te houden. In feite zeggen we volgens mij beiden hetzelfde alleen misschien vanuit een iets andere invalshoek
Interessante materie is het zeker  ;D
We bedoelen inderdaad hetzelfde. ;) Dat mixen en matchen om tot het beste compromis te komen, vind ik een leuk onderdeel van de hobby. Niet zo leuk als muziek luisteren, maar leuk genoeg om er zoveel geduld voor te hebben.

Citaat van: LPlover op april  6, 2015, 14:25:33
Dat laatste snap ik nou weer niet. Het klinkt nu toch helemaal naar je zin? Omdat alles invloed heeft, ook hoe strak je bijv. een element in de headshell schroeft, is een eerlijk vergelijk bij met name armen, toonarmbekabeling, elementen maar moeilijk te maken. Maar goed jij hebt een engelengeduld, ik zou door al dat gekloot tegen een burn out aanlopen :D
Niet nodig. It's a dirty job and somebody gotta do it. ;D
Het klinkt me zeker naar de zin, Cool Struttin' bijvoorbeeld nu. Niet zo hard als ik zou willen, want Linda is er. Maar Blue Note smaakt naar meer!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Music On Vinyl smaakt mij weer wat minder. Natuurlijk ben ik aan het rondneuzen voor nieuwe lp's, maar die van Depeche Mode komen meestal van MOV. :( Goed opletten dus!

Edit: en vervolgens blijkt Some Great Reward uit een overgenomen partij een originele uitgave van Mute te zijn en zo snel te beluisteren zeer weinig gedraaid te zijn. :pompom:

Edit 2: Godver Oh nee, het is Pasen. Potjanverdriedubbeltjes, dat klinkt goed!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maikel_audionerd

Citaat van: scrutinizer op april  6, 2015, 15:08:41
Helder, Maikel!
Op welke wijze is jouw subchassis ontkoppeld van de buitenwereld?
Je gaat me waarschijnlijk uitlachen  :unsure:  maar met veel experimenteren is voor mij het volgende een erg goed combinatie. Standaard geperst kartonplaat als bodemplaat vervangen voor 18mm mdf plaat en daaronder..... halve tennisballen met de doorgesneden zijde naar onderen  :D
Werkt in mijn geval echt heel goed.
Daarbij moet ik wel opmerken dat ik een TD-2001 Thorens heb met een horizontaal geveerd subchassis van echt mahoniehout. Een 'wiebelbak'  :colgate:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

advr

Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2015, 12:42:51

Temperatuur, luchtdruk (barometer) en vochtigheid zijn absoluut van belang. Van groot belang zelfs! Mocht ik ooit een aparte ruimte voor de audio dan zal ik er zeker voor zorgen dat er een optimaal klimaat heerst. Het voorjaar, zeker nadat het net heeft geregend, is wel het "mooiste" jaargetijde wat weergave betreft (de gemiddelde bezoeker zal nu denken dat ik knettergek ben geworden).

Een aparte ruimte lijkt leuk maar dat is aan de andere kant ook zo saai en tevens is het hele leven een imperfectie:-)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Groovy

Een apparte luisterkamer erbij is wel leuk vind ik.
Ik heb die kamer gedempt en dan klinkt het weer anders en het geluid is nadrukkelijker aanwezig.
In tegenstelling tot beneden kan ik daar niets anders erbij doen ik zit daar in de muziek.


Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Rudi64

Citaat van: advr op april  6, 2015, 17:00:52
Een aparte ruimte lijkt leuk maar dat is aan de andere kant ook zo saai en tevens is het hele leven een imperfectie:-)
Ik had vroeger een eigen weliswaar kleine luisterruimte,maar vond het na een tijd wat saai en eenzaam.
Als je je set in je leefruimte kan plaatsen met een paar kleine toegevingen is het altijd gezelliger...
Geniet er nu des te meer van...
B.T.W. Prachtige draaitafel,Bas.. :worship: geniet er van.. :clapping:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Bas Akkerman

Citaat van: advr op april  6, 2015, 17:00:52
Een aparte ruimte lijkt leuk maar dat is aan de andere kant ook zo saai en tevens is het hele leven een imperfectie:-)
Dat is misschien ook wel zo inderdaad. Mijn droom blijft een loft met meerdere open, maar toch aparte ruimtes. Hey, dromen mag! :wub:

Citaat van: Groovy op april  6, 2015, 17:54:51
Een apparte luisterkamer erbij is wel leuk vind ik.
Ik heb die kamer gedempt en dan klinkt het weer anders en het geluid is nadrukkelijker aanwezig.
In tegenstelling tot beneden kan ik daar niets anders erbij doen ik zit daar in de muziek.



Dat is ook wel weer erg gaaf. Nou moet ik niet zielig doen, want ik heb natuurlijk ook een apart rommelhok annex HT-ruimte. ::)

Citaat van: Rudi64 op april  6, 2015, 18:03:44
Ik had vroeger een eigen weliswaar kleine luisterruimte,maar vond het na een tijd wat saai en eenzaam.
Als je je set in je leefruimte kan plaatsen met een paar kleine toegevingen is het altijd gezelliger...
Geniet er nu des te meer van...
B.T.W. Prachtige draaitafel,Bas.. :worship: geniet er van.. :clapping:
Ik luister eigenlijk vooral in mijn eentje. Wanneer ik luister, is Linda vaak weg of kijkt een film of serie in de slaapkamer of HT-ruimte. Niet dat ze niet mee mag luisteren, maar onze muzikale voorkeuren lopen gewoon sterk uiteen.

Toch zou een aparte ruimte me denk ik wel benauwen, dan is het alsof alles bestemd is voor muziek en dat werkt misschien wel beklemmend. In de woonkamer zijn de stereoset en de aangrenzende woonkeuken een integraal onderdeel van onze leefruimte, net zoals muziek en eten dat van ons leven zijn. Het klopt dus meer. Akoestische oplossingen moeten dan ook een integraal onderdeel zijn van de woonkamer en zo min mogelijk opvallen of juist een toevoeging aan het interieur zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Een loft-ruimte is ook niet alles vind ik. Wij hebben zo een aantal jaren gewoond maar na een tijd ben je blij met aparte ruimtes...

Een aparte luisterkamer met een tweede set zegt mij wel wat. Geen compromissen over esthetische aspecten. Maar wel nog een set in de woonkamer want ik zou mij niet elke avond willen opsluiten.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op april  6, 2015, 22:27:45
Een loft-ruimte is ook niet alles vind ik. Wij hebben zo een aantal jaren gewoond maar na een tijd ben je blij met aparte ruimtes...

Een aparte luisterkamer met een tweede set zegt mij wel wat. Geen compromissen over esthetische aspecten. Maar wel nog een set in de woonkamer want ik zou mij niet elke avond willen opsluiten.
Wat vond je er vervelend aan? Ik kan me voorstellen dat je elkaar wat sneller "lastig valt" met elkaars activiteiten?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2015, 23:58:30
Anderen moeten ook zeker eens komen luisteren, maar jij woont wel erg dichtbij. Binnenkort tijd om te komen luisteren?

Deze week niet... :-/   Neem na deze week even contact op!

Actionhost


Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2015, 11:20:19
Wow, veel plezier daar! Foto's heb ik in post 2242 staan. Geen geweldige kwaliteit, maar het geeft een idee.


Wow erg mooi hoor! Mijn complimenten. Wat een eye catcher!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213