Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

rovinggecko

Mooi hoor, maar eh, op de tapatalk 113 pagina's aan zoektocht... Gevonden?

Geniet van al dat moois!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Jumping Jack

Zo, een draaitafel. Ik wist niet dat jij in de markt was voor platenspeler?  :o





:D
Mooi Bas, en het past net. Veel luisterplezier  :music:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ajbeefde

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2015, 19:35:34
Dank je, lukt absoluut dat luisterplezier!
Haha, ik ook. Het ademt muziek hier. (En die timing, bijvoorbeeld nu tijdens Halo, is echt heel goed.)
Haha, van onze Zweedse vrienden?
Ben er zo slecht in, maar hieronder staan wat foto's. Kom je weer eens checken of de foto's kloppen? ;)
Haha, het zal weer eens niet. ;D Natuurlijk stuur ik ze z.s.m. even naar je op.
Was je nog een beetje op tijd thuis?

Wow !!! mooie draaitafel..... heeft toch wel iets !   Veel luister plezier !
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

garmtz

OH.  MY.  GOD.... Wat een gruwelijk mooie draaitafel Bas!!

:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

remco320

Ik ben blij dat je iets hebt gevonden wat jij erg mooi vind;) geloof dat het niet helemaal mijn smaak qua looks is. Maar het ziet er kwalitatief erg goed uit! Enjoy the spinning!

Oud lid

Erg mooi hoor! Maar dat mag ook wel na zo'n zoektocht.  ;D

Erwin B

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.


eddy135

Wat een prachtspeler!
Ik zou bijna zeggen, het is de moeite waard geweest om te wachten! ;D

Erg benieuwd hoe hij speelt, veel luisterplezier.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Citaat van: beetle99 op april  4, 2015, 19:39:06
Verschrikkelijk mooi! :worship:
Haha, dank je. Eerste wat Linda zei, is dat ze het meubel er niet zo mooi bij vindt passen. Misschien kan ik dat ook een (laten) schuren en beitsen. Maar de draaitafel zelf vindt ze wel mooi.

Citaat van: Martin!!! op april  4, 2015, 19:43:44
Idd is de Aptitlig van onze Zweedse vrienden  :pompom:
Ok! Ik ga ook eens met een glazen plaat experimenteren. Ooit. Na heeeeel veel plaatjes gedraaid te hebben.

Citaat van: Martin!!! op april  4, 2015, 19:46:53
Wat een verschrikkelijk mooie draaitafel Bas  :laugh:  qua looks.......

Als ie voor de helft klinkt zoals ie er uitziet is het al meer dan goed  :clapping:
Dat is erg subjectief, maar ik vind van wel. Niet heftig of overdonderend, maar vanzelfsprekend.

Citaat van: Groovy op april  4, 2015, 19:47:41
Was je nog een beetje op tijd thuis?
Ja Bas.
De terugreis verliep voorspoedig,gelukkig niet via Utrecht gereden.
Nee, ik begreep dat daar een flinke file stond. En? Wordt het de Audio Nirvana?

Citaat van: pietjepc op april  4, 2015, 19:49:11
Ziet er zeer robuust uit. Mooi, hoor!
Is het ook, als geheel en de ronde vormen vind ik mooi bij elkaar passen.

Citaat van: advr op april  4, 2015, 19:54:47
Gaaf, waar moet de kat nu gaan liggen?
Citaat van: Christiaan S op april  4, 2015, 19:56:57
Op de draaitafel Ad. Dat spreekt voor zich :devil:
Er zit inderdaad geen stofkap bij. Dat is wel iets voor binnenkort. Ik heb nu op de mat een vel aluminiumfolie gelegd, daar hebben ze een hekel aan. Of is dat slecht? :unsure:

Citaat van: rovinggecko op april  4, 2015, 20:06:32
Mooi hoor, maar eh, op de tapatalk 113 pagina's aan zoektocht... Gevonden?

Geniet van al dat moois!
Het duurde even ja. ;)

Citaat van: Jumping Jack op april  4, 2015, 20:11:40
Zo, een draaitafel. Ik wist niet dat jij in de markt was voor platenspeler?  :o





:D
Mooi Bas, en het past net. Veel luisterplezier  :music:.
Ja, ach. Van de week dacht ik ineens "een draaitafel lijkt me wel geinig.". Na wat speuren kwam ik deze tegen op marktplaats en heb 'm maar gekocht. ;D

Citaat van: ajbeefde op april  4, 2015, 20:14:25
Wow !!! mooie draaitafel..... heeft toch wel iets !   Veel luister plezier !
Het heeft absoluut iets. Muziek luisteren via een draaitafel blijf iets unieks.

Citaat van: garmtz op april  4, 2015, 20:56:12
OH.  MY.  GOD.... Wat een gruwelijk mooie draaitafel Bas!!

:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
Anderen moeten ook zeker eens komen luisteren, maar jij woont wel erg dichtbij. Binnenkort tijd om te komen luisteren?

Citaat van: remco320 op april  4, 2015, 20:59:17
Ik ben blij dat je iets hebt gevonden wat jij erg mooi vind;) geloof dat het niet helemaal mijn smaak qua looks is. Maar het ziet er kwalitatief erg goed uit! Enjoy the spinning!
Van mij had het hoogglans wat minder hoog mogen zijn. Kortom, over smaak valt heerlijk te twisten! De klank is pas echt tof!

Citaat van: Erwin B op april  4, 2015, 21:05:47
Erg mooi hoor! Maar dat mag ook wel na zo'n zoektocht.  ;D

Erwin B
All good things come to those that wait... :happy:

Citaat van: advr op april  4, 2015, 21:06:28
Rondjes draaien :-)
Citaat van: Christiaan S op april  4, 2015, 21:07:19

Je ziet wel eens van die filmpjes die op een ronddraaiende draaitafel zitten. Ga ik ook eens proberen. :devil:

Citaat van: marcush op april  4, 2015, 21:12:30
Mooi!!

Geniet ervan.
Dank je! Dat ga ik ook morgen heerlijk doen!

Citaat van: eddy135 op april  4, 2015, 21:31:08
Wat een prachtspeler!
Ik zou bijna zeggen, het is de moeite waard geweest om te wachten! ;D

Erg benieuwd hoe hij speelt, veel luisterplezier.
Kom je toch gewoon eens langs? En dan voor te stellen dat het een vrij basiselement is, kun je nagaan!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Gefeliciteerd!!! Mooie aankoop zeg, ook voor het oog. Dat meubel had ik nog niet gezien, ook erg mooi! Geniet van je draaitafel, aan je vooronderzoek zal het niet liggen ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op april  5, 2015, 00:32:13
Gefeliciteerd!!! Mooie aankoop zeg, ook voor het oog. Dat meubel had ik nog niet gezien, ook erg mooi! Geniet van je draaitafel, aan je vooronderzoek zal het niet liggen ;)
Fijn hè? Ik ga nu het ontbijt maken, onderwijl zal de draaitafel zich weer heerlijk van zijn beste kant laten horen. Jij lekker ontbeten? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

VlisChris

 Bas,

Even los van mijn flauwe grapjes: van harte met de aanschaf van je speler. Na een zoektocht van 2 jaar kun je zeggen dat je een gedegen onderzoek hebt gedaan en dat je weet wat je mooi vind qua klank. Respect voor het geduld dat je op weet te brengen bij dit soort zaken. Mij zou het niet lukken, maar daarom heb jij wel een gebalanceerde set in huis staan ;)

Veel plezier ermee.

Ps: ben je niet bang dat je ERG veel moet poetsen op deze speler? Hij is zo prachtig glimmend. Ik kan me voorstellen dat je werkelijk ieder stofje ziet :o
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bas Akkerman

Flauwe grapjes zijn wel leuk eigenlijk, niets mis mee! :happy:

Toen ik besloot om voor de Garrard 301 te gaan, had ik gedacht nog wel even te moeten zoeken. Groovy tipte me tijdens mijn tweede bezoek aan hem op een Garrard 301 die niet direct via een zoekopdracht op Marktplaats te vinden was. De avond nadat ik bij Groovy was geweest, deed ik een eerste bod. Een paar weken later staat die Garrard dus bij mij thuis. :worship:

Ik wil er een stofkap op maat voor laten maken, met een vilten randje aan de onderkant. Iemand nog tips?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

holco

Citaat van: Bas Akkerman op april  5, 2015, 12:17:18
Ik wil er een stofkap op maat voor laten maken, met een vilten randje aan de onderkant. Iemand nog tips?

Ik denk dat je bij Stout in Rotterdam goede kans maakt.

stoutperspex.nl
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Bas Akkerman

Citaat van: holco op april  5, 2015, 12:28:03
Ik denk dat je bij Stout in Rotterdam goede kans maakt.

stoutperspex.nl
Dank je, ben een beetje rond aan het kijken en neem die site mee.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Dit zijn de plaatjes voor vandaag. Ook nu is de Garrard heerlijk slaafs aan de persing en muziek. Heerlijk!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: holco op april  5, 2015, 12:28:03
Ik denk dat je bij Stout in Rotterdam goede kans maakt.

stoutperspex.nl

In Den Haag zit er vlakbij het Vredespaleis ook een toko die acryl op maat maakt. Zal even zoeken naar een adres of site morgen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Groovy

Perdo plastic Rotterdam ook voor particulieren maken ook stofkappen.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

holco

kan iig melden dat Stout een CNC laser heeft en erg mooi werk leverde,  meerdere keren Pro gebruikt;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op april  5, 2015, 15:17:24
In Den Haag zit er vlakbij het Vredespaleis ook een toko die acryl op maat maakt. Zal even zoeken naar een adres of site morgen.
Dank je!

Citaat van: Groovy op april  5, 2015, 15:27:01
Perdo plastic Rotterdam ook voor particulieren maken ook stofkappen.
Er is zo te horen nog een behoorlijk aanbod!

Citaat van: holco op april  5, 2015, 16:04:09
kan iig melden dat Stout een CNC laser heeft en erg mooi werk leverde,  meerdere keren Pro gebruikt;)
Ok. Ik zie dat het vaak rechthoekige kappen zijn die op plaatjes worden getoond. Is het mogelijk om ook gebogen zijkanten te laten maken met een vlakke bovenkant?

Sjonge. Er is ongetwijfeld een gedeelte in mezelf dat wil dat het goed klinkt, dat mijn aanschaf een juiste is geweest. Maar de dynamiek en timing zijn gewoon echt heel goed. Al wordt de muziek nog zo druk het blijft allemaal gecontroleerd, maar zonder dat de ziel in de muziek gecontroleerd wordt.

Natuurlijk hoor ik ook beperkingen, maar die doen er eigenlijk helemaal niet toe. De echte Clannad, de echte Supertramp en vooral de echte Simon&Garfunkel komen naar boven. De Garrard laat muziek leven en dat er dan af en toe een mankementje tussen zit, soit. Van alle mensen die over mankementjes gaan klagen, zou ik toch de laatste moeten zijn! :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

holco

Gewoon ff een tekeningetje maken en een vrijblijvende aanvraag via mail doen.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op april  5, 2015, 14:50:53
Dit zijn de plaatjes voor vandaag. Ook nu is de Garrard heerlijk slaafs aan de persing en muziek. Heerlijk!

Hoe weet jij dat?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2