Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

roeleken

Gefeliciteerd !!!! het is gelukt, ongelooflijk  ;D 
Prachtige tafel hoor
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Bas Akkerman

Citaat van: holco op april  5, 2015, 17:14:50
Gewoon ff een tekeningetje maken en een vrijblijvende aanvraag via mail doen.
Ik en een tekeningetje maken? Dat ding wordt dan een halve UFO, maar ik zal mijn best doen. ;D

Citaat van: LPlover op april  5, 2015, 17:34:28
Hoe weet jij dat?
Ik weet inderdaad niet hoe het hoort te klinken, ik was niet bij de opnames. Dat vind ik ook niet belangrijk, want dat zou betekenen dat alleen op dat moment het eigene van de muziek te horen valt en zou die magie niet reproduceerbaar zijn.

Wel weet ik dat ik het karakteristieke in een bepaald muziekstuk steeds terug hoor. The Wall of sound bij Simon&Garfunkel tegelijkertijd met een bepaalde eerlijkheid gemaakt, de swing in blues van Muddy Waters, de elke keer (zichzelf) verrassende en experimentele Nits, de drive bij Supertramp. En de manier waarop die sferen muzikaal gezien zijn gemaakt en op plaat gezet.

De Garrard kun je onmogelijk neutraal noemen, maar de Garrard heeft geen voorkeur voor een bepaald genre, of maakt een mindere persing mooier. Hij laat telkens en zonder uitzondering dat karakteristieke van een muziekstuk horen. Dat noem ik slaafs.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op april  5, 2015, 19:01:40
Ik weet inderdaad niet hoe het hoort te klinken, ik was niet bij de opnames. Dat vind ik ook niet belangrijk, want dat zou betekenen dat alleen op dat moment het eigene van de muziek te horen valt en zou die magie niet reproduceerbaar zijn.

Wel weet ik dat ik het karakteristieke in een bepaald muziekstuk steeds terug hoor. The Wall of sound bij Simon&Garfunkel tegelijkertijd met een bepaalde eerlijkheid gemaakt, de swing in blues van Muddy Waters, de elke keer (zichzelf) verrassende en experimentele Nits, de drive bij Supertramp. En de manier waarop die sferen muzikaal gezien zijn gemaakt en op plaat gezet.

De Garrard kun je onmogelijk neutraal noemen, maar de Garrard heeft geen voorkeur voor een bepaald genre, of maakt een mindere persing mooier. Hij laat telkens en zonder uitzondering dat karakteristieke van een muziekstuk horen. Dat noem ik slaafs.

oke duidelijk :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op april  5, 2015, 21:41:06
oke duidelijk :)
Sorry als ik een beetje geïrriteerd reageerde. Ik word soms een beetje moe van discussies als "je was niet bij de opname, dus je weet niet hoe het moet klinken" of "niks is neutraal". Kan mij het schelen, ik wil gewoon lekker naar muziek luisteren en ervan genieten!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kantuit

Het moet een ontzettend fijn gevoel zijn om voor het eerst de geneugten van vinyl te ontdekken, en dan direct nog op topmateriaal. Ach was ik maar terug een vinylmaagd...
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Bas Akkerman

Citaat van: Kantuit op april  6, 2015, 01:37:53
Het moet een ontzettend fijn gevoel zijn om voor het eerst de geneugten van vinyl te ontdekken, en dan direct nog op topmateriaal. Ach was ik maar terug een vinylmaagd...
Dat is het ook. Nu had ik al eerder een draaitafel te leen van weust, dus ik was het draaien al wel wat gewend. Maar sinds die draaitafel weer terug is gegaan naar zijn baasje, heb ik een hele hoop lp's gekocht die ik tot eergisteren niet kon beluisteren. En dat is wel erg fijn.
Mijn collectie is nu een mix van klassiekers en persoonlijke favorieten. Dat is ook de manier waarop ik mijn collectie wil samenstellen, het beste van het beste. Voor mij dan. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op april  5, 2015, 21:56:07
Sorry als ik een beetje geïrriteerd reageerde. Ik word soms een beetje moe van discussies als "je was niet bij de opname, dus je weet niet hoe het moet klinken" of "niks is neutraal". Kan mij het schelen, ik wil gewoon lekker naar muziek luisteren en ervan genieten!

nee hoor je reageerde helemaal niet geirriteerd. Ik wil ook lekker naar muziek luisteren en als het een beetje kleurt so be it.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op april  6, 2015, 07:51:43
nee hoor je reageerde helemaal niet geirriteerd. Ik wil ook lekker naar muziek luisteren en als het een beetje kleurt so be it.
Dat is het grappige, alles kleurt. Op een hifi-beurs een aantal jaar geleden was ik in een ruimte waarin de dealer een triangel aansloeg. Hij moest na een halve minuut de triangel vastpakken, omdat hij bleef trillen. Je hoorde het holle buisje met een hele rijke dynamiek.
Vervolgens liet hij een opname horen op een luidspreker met een speciaal ontworpen hoogunit. Het was een schril, dynamiekloos geluid uit een doosje. Als die simpele triangel nog niet eens goed werd getoond, hoe moest het dan met andere instrumenten laat staan als ze samenspeelden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2015, 08:21:33
Dat is het grappige, alles kleurt. Op een hifi-beurs een aantal jaar geleden was ik in een ruimte waarin de dealer een triangel aansloeg. Hij moest na een halve minuut de triangel vastpakken, omdat hij bleef trillen. Je hoorde het holle buisje met een hele rijke dynamiek.
Vervolgens liet hij een opname horen op een luidspreker met een speciaal ontworpen hoogunit. Het was een schril, dynamiekloos geluid uit een doosje. Als die simpele triangel nog niet eens goed werd getoond, hoe moest het dan met andere instrumenten laat staan als ze samenspeelden.

Te moeilijk voor die speakerbouwer :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Matthias

Die zaak in Den Haag heet Plastiglas en zit in de zoutmanstraat, vlak bij de Laan van Meerdervoort. Ik heb geen ervaring met de winkel.
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

Bas Akkerman

Citaat van: Matthias op april  6, 2015, 09:36:48
Die zaak in Den Haag heet Plastiglas en zit in de zoutmanstraat, vlak bij de Laan van Meerdervoort. Ik heb geen ervaring met de winkel.
Ah, ok dank je.

Even vraagje, ziet bij jullie het forum op de iPad er ook raar uit?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

remco320


Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2015, 10:05:31
Ah, ok dank je.

Even vraagje, ziet bij jullie het forum op de iPad er ook raar uit?
In tapatalk niet hoor. Wel weer een update gehad zie ik maar niks geks.
Even on topic, de kleur van de speler vind ik overigens wel waanzinnig mooi hoor;) zou een puck of een clamp een voordeel bieden op deze speler?

Bas Akkerman

Citaat van: remco320 op april  6, 2015, 10:07:36
In tapatalk niet hoor. Wel weer een update gehad zie ik maar niks geks.
Even on topic, de kleur van de speler vind ik overigens wel waanzinnig mooi hoor;) zou een puck of een clamp een voordeel bieden op deze speler?
Dank je, ik vind hem ook steeds mooier staan.

Grappig dat je dat vraagt. Gisteren draaide ik dus de lp van Muddy Waters. En die was nogal warped en slecht gecentreerd. Ik kon het klankmatig niet echt horen, hoogstens soms een beetje mis wat timing betreft en af en aan werd de klankkleur misschien bleker, maar daar ken ik de muziek niet goed genoeg voor. Ik vroeg me toen af of een clamp dan misschien iets kon betekenen. Opvallend vind ik wel dat ik nooit plaatjes of opmerkingen heb gezien waarbij er een clamp werd gebruikt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: Joris1971 op maart 30, 2015, 11:07:14
87 pagina's , 2 jaar later nog geen knoop doorgehakt.....
Ik vind het een kunst bas... Zo ieder een eigen manier van dingen doen en hobbyen...
Jij bent de rustige  zoeker en ik ben de snelle switcher...ieder zijn lol en beide hebben lol...
Mooi om te zien hoe verschillend mensen van elkaar zijn in dezelfde hobby..;)
**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

Citaat van: maz op april  6, 2015, 10:18:05
Ik vind het een kunst bas... Zo ieder een eigen manier van dingen doen en hobbyen...
Jij bent de rustige  zoeker en ik ben de snelle switcher...ieder zijn lol en beide hebben lol...
Mooi om te zien hoe verschillend mensen van elkaar zijn in dezelfde hobby..;)
En we hebben er allebei net zoveel plezier van en mee volgens mij!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Wat ik zoal lees is dat gebruikers zeggen dat een clamp de lp beter aandrukt dan een puck.
Mocht je een clamp willen kopen dan moet je rekening houden met de dikte van de as van je dt.
Er zijn mensen die verschil horen tussen met en zonder clamp of puck.
Mijn oortjes zijn niet goed genoeg om het verschil als dat er al is te horen.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2015, 10:20:45
En we hebben er allebei net zoveel plezier van en mee volgens mij!
We zijn beetje samen begonnen ,jij met tafel zoeken en ik met switchen  ..je loopt  niet echt achter met ruim 90 bladzijdes aan hobby matriaal ten opzichten van mij.. hahaha
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: Groovy op april  6, 2015, 10:23:08
Wat ik zoal lees is dat gebruikers zeggen dat een clamp de lp beter aandrukt dan een puck.
Mocht je een clamp willen kopen dan moet je rekening houden met de dikte van de as van je dt.
Er zijn mensen die verschil horen tussen met en zonder clamp of puck.
Mijn oortjes zijn niet goed genoeg om het verschil als dat er al is te horen.
Ik heb wel iets verschil waargenomen in klapt ,puck, als ik de clamp heel hard aandrukte op tafel  dan werd het wat minder luchtig.

Ik vond persoonlijk een zware puck lekkerder klinken..wat luchtiger...

Wat wel verschil maakte was de laatste mat welke ik kocht..zoeen kurk mat met allemaal ronde verhogingkjes er op waarmee je plaat van tafel getild wordt . Met name een stiller achtergrond..
Verschillen zijn wel miniem te noemen..
**UNDER CONSTRUCTION**

Groovy

Als ik verschil zou horen dan zou ik het ook zeker gebruiken.
Een andere mat kan ook verschil in klank geven.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Citaat van: maz op april  6, 2015, 10:26:19
We zijn beetje samen begonnen ,jij met tafel zoeken en ik met switchen  ..je loopt  niet echt achter met ruim 90 bladzijdes aan hobby matriaal ten opzichten van mij.. hahaha
Daarvoor had ik al een zoektocht van mijn stereoset achter de rug, die duurde ook wel even. :laugh: Jij haalt veel in huis, ik luister veel elders. Behalve het verschil in budget van de spulletjes zijn we wel grootgebruikers in proberen ja. :pompom:

Citaat van: maz op april  6, 2015, 10:29:55
Ik heb wel iets verschil waargenomen in klapt ,puck, als ik de clamp heel hard aandrukte op tafel  dan werd het wat minder luchtig.

Ik vond persoonlijk een zware puck lekkerder klinken..wat luchtoiger...

Wat wel verschil maakte was de laatste mat welke ik kocht..zoeen kurk mat met allemaal ronde verhogingkjes er op waarmee je plaat van tafel getild wordt bij wijze van. Met name een stiller achtergrond..

Pucks hebben tot nu toe me ook nog niet erg weten te overtuigen. Wat matten betreft heb ik nog niet veel ervaring, maar daar verwacht ik eigenlijk wel meer effect van. Net als de ondergrond. Dan valt er nog phonotraps te testen en phonobekabeling, toonarmen, toonarmbekabeling, elementen, power supplys. Heerlijk! :worship:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Met phono kan je je lol op.daar zijn de verschillen als dag en nacht...overigens goed phono zoeken voor leuk prijs is echt een ellende...
**UNDER CONSTRUCTION**

ajbeefde

Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2015, 10:44:15

Pucks hebben tot nu toe me ook nog niet erg weten te overtuigen. Wat matten betreft heb ik nog niet veel ervaring, maar daar verwacht ik eigenlijk wel meer effect van. Net als de ondergrond. Dan valt er nog phonotraps te testen en phonobekabeling, toonarmen, toonarmbekabeling, elementen, power supplys. Heerlijk! :worship:


Zolang je jezelf maar niet gek laat maken met zweverige oplossingen, de arm zwevend op de draaitafel moet al genoeg zijn...  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Actionhost

Vanuit een heet Kuala Lumpur gefeliciteerd!! Never thought i live to see the day! [emoji6][emoji1] Benieuwd naar de foto's!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

roeleken

Bij mijn draaitafel was 'alle' dynamiek weg met een puck. Ook een mat werkte averechts.
VPI adviseert bij de CLassics ook geen platenmat te gebruiken.  Zo is iedere tafel weer anders uiteraard.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Jumping Jack

Ik gebruik geen mat, wel een schroef clamp van staal en delrin. Ik vind het beter klinken met de clamp en je ziet het verschil natuurlijk ook aan de armbeweging.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs