Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Martin!!!

Spannend Bas veel plezier en alvast van harte gefeliciteerd, ik ben benieuwd naar de foto's........  :pompom:
mainly British stuff

skyfox

Gaaf Bas! Veel plezier met het beluisteren en hopelijk ophalen!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: roeleken op april  3, 2015, 23:28:01
all part of the ritual, en een beetje lichaamsbeweging is niet verkeerd  8)
Precies. Op een gemiddelde luisterzaterdag is dat toch snel al zo'n 20 keer opstaan. :happy:

Citaat van: Xander32 op april  4, 2015, 06:24:52
Ein-de-lijk D-Day  8).
Have fun!
DT-Day! :headbanging:

Citaat van: Martin!!! op april  4, 2015, 09:30:47
Spannend Bas veel plezier en alvast van harte gefeliciteerd, ik ben benieuwd naar de foto's........  :pompom:
Ik naar het geluid. Maar die foto's die komen er zeker!

Citaat van: skyfox op april  4, 2015, 10:10:23
Gaaf Bas! Veel plezier met het beluisteren en hopelijk ophalen!
Dank je, vind het nu toch wel erg spannend hoor!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Robiwan

Maar een Denon DL 301 is al net zo'n oud beestje als de Gerrard :D. Daar moet wel een geschikte phonoversterker bij, want zaken als de juiste afsluitweerstand e.d. zijn kritisch bij een MC ;).
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Cyreg

Ideaal voor de DL103 als 1e versterkingstrapje, is de Denontrafo AU320 (standje 40 ohm)
Ook mooi nostalgisch dus  ;)

Heb ik vroeger ook gebruikt op m'n Micro DD40/505arm met DL103 in 'n NAD 3020 Int phono-trapje en JBL110's > best lekker kloinkend, maar long ago  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Robiwan

Citaat van: Cyreg op april  4, 2015, 16:37:56
Ideaal voor de DL103 als 1e versterkingstrapje, is de Denontrafo AU320 (standje 40 ohm)
Ook mooi nostalgisch dus  ;)

Heb ik vroeger ook gebruikt op m'n Micro DD40/505arm met DL103 in 'n NAD 3020 Int phono-trapje en JBL110's > best lekker kloinkend, maar long ago  :D

Volgens mij een DL 301, citaat van Bas:

"Je moet de huid nog niet verkopen voordat de beer verkocht is. Maar... Onder enig voorbehoud ben ik binnenkort de bezitter van een Garrard 301 grease bearing met SMS 3012 en Denon 301!"
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Cyreg

Citaat van: Bas Akkerman op maart 29, 2015, 13:30:59
Niets is nog zeker wat aanschaf betreft hoor. In eerste instantie zou ik dan gaan spelen met de bijgeleverde SME 3012 en Denon 103. Wie weet in de toekomst een andere arm en element (Dynavector Karat 17D ?). Al zal ik dan eerder ook voor een andere phonotrap kiezen.

Stap voor stap maar. :laugh:

Dit was mijn info, dus we kunnen kiezen, maar 3012 met 103 klinkt mij logischer als met 301  :unsure:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Robiwan

Citaat van: Cyreg op april  4, 2015, 16:49:28
Dit was mijn info, dus we kunnen kiezen, maar 3012 met 103 klinkt mij logischer als met 301  :unsure:

:D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

eddy135

Citaat van: LPlover op april  4, 2015, 16:43:07
Volgens mij een DL 301, citaat van Bas:

"Je moet de huid nog niet verkopen voordat de beer verkocht is....
Volgens mij moet een beer eerst geschoten worden, voordat je de huid kunt verkopen!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Citaat van: Maikel_audionerd op april  4, 2015, 13:22:29
Spannend en veel succes en bovenal plezier !
Dank je, dat gaat en is gelukt!

Citaat van: LPlover op april  4, 2015, 16:18:23
Maar een Denon DL 301 is al net zo'n oud beestje als de Gerrard :D. Daar moet wel een geschikte phonoversterker bij, want zaken als de juiste afsluitweerstand e.d. zijn kritisch bij een MC ;).
Wie weet in de toekomst, nu speelt het al prima.

Citaat van: LPlover op april  4, 2015, 16:43:07
Volgens mij een DL 301, citaat van Bas:

"Je moet de huid nog niet verkopen voordat de beer verkocht is. Maar... Onder enig voorbehoud ben ik binnenkort de bezitter van een Garrard 301 grease bearing met SMS 3012 en Denon 301!"
Ach, ik ben ook wel een flapdrol. Bedoel natuurlijk 103 ja.

Citaat van: eddy135 op april  4, 2015, 17:24:29
Volgens mij moet een beer eerst geschoten worden, voordat je de huid kunt verkopen!
Gaat lekker Bas! Dat krijg je na een werkweek.

Zo, de Garrard staat zijn werk te doen.
Ronald is echt een liefhebber en verzamelaar en werkelijk zijn hele huis staat vol met draaitafels, voedingen en elementen. Dat zag ik pas nadat we de Garrard even kort hebben beluisterd. Zo op het eerste gehoor was alles prima in- en afgesteld, de tafel klinkt heel stil en geeft een heel rustig geluidsbeeld. Ook geen overdreven s-klanken of andere "narigheden". Ook nu thuis niks van dit alles.
De deal was snel gemaakt en ik ben er erg tevreden over. Thuis aangekomen heeft Groovy de draaitafel opgesteld en aangesloten. Echt heel gaaf dat je dit allemaal hebt gedaan!

En hoe klinkt dat nu? Zo in eerste instantie niet spectaculair anders dan cd of streaming. Op het eerste gehoor geen openbaring aan details. In plaats van dat klinkt de Garrard meer als een stille verleider die meer kleur in de muziek brengt, meer leven, meer doorgangetjes en inkijkjes. Hoe meer ik er nu naar luister, hoe bijzonderder het wordt.
Er is altijd wel wat te miepen. Mijn akoestiek is echt de zwakste schakel. Verder weet ik niet of de Garrard met sorbotone voetjes zo blij is met de Pagode als ondergrond. Ik heb het idee dat het wat opener kan. Ook ben ik benieuwd hoe de Denon DL103 gaat reageren op wat meer speeluren, nu staan er 50 op begreep ik.

Eerst en vooral ga ik heerlijk genieten van mijn platen. Dus vergeef me als ik niet snel reageer. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

holco

Gefeliciteerd en veel luister plezier met je nieuwe aanwinst.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

raindog

Gefeliciteerd met je aankoop!  :pompom: 

Ik vind het geweldig dat zo'n oud beestje zo'n kritische liefhebber heeft kunnen verleiden..  :clapping:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Martin!!!

Gooi er voor de gein (14,95) maar eens snel een Aptitlig onder  :worship:

Maar bovenal veel luister plezier, geniet er van Bas   :thumbs-up:
mainly British stuff

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2015, 17:50:12
Zo, de Garrard staat zijn werk te doen.

Eerst en vooral ga ik heerlijk genieten van mijn platen. Dus vergeef me als ik niet snel reageer. ;)
:clapping:

dat vraagt natuurlijk wel om fotoooos  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Groovy

Ow ow wat hij mooi ;D
Graag gedaan Bas ik heb er ook van genoten.
Heel mooi spul gezien daar ietwat boven mijn budged  :hehe:
Ik heb mijn naalddruk en fouthoekmeter bij jouw laten liggen :baaa:
Komt wel goed.
Geniet van je mooie Garrard ;)
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Citaat van: holco op april  4, 2015, 17:57:27
Gefeliciteerd en veel luister plezier met je nieuwe aanwinst.
Dank je, lukt absoluut dat luisterplezier!

Citaat van: raindog op april  4, 2015, 17:59:07
Gefeliciteerd met je aankoop!  :pompom: 

Ik vind het geweldig dat zo'n oud beestje zo'n kritische liefhebber heeft kunnen verleiden..  :clapping:
Haha, ik ook. Het ademt muziek hier. (En die timing, bijvoorbeeld nu tijdens Halo, is echt heel goed.)

Citaat van: Martin!!! op april  4, 2015, 18:24:28
Gooi er voor de gein (14,95) maar eens snel een Aptitlig onder  :worship:

Maar bovenal veel luister plezier, geniet er van Bas   :thumbs-up:
Haha, van onze Zweedse vrienden?

Citaat van: Dynky op april  4, 2015, 18:24:43
:clapping:

dat vraagt natuurlijk wel om fotoooos  ;)
Ben er zo slecht in, maar hieronder staan wat foto's. Kom je weer eens checken of de foto's kloppen? ;)

Citaat van: Groovy op april  4, 2015, 18:34:16
Ow ow wat hij mooi ;D
Graag gedaan Bas ik heb er ook van genoten.
Heel mooi spul gezien daar ietwat boven mijn budged  :hehe:
Ik heb mijn naalddruk en fouthoekmeter bij jouw laten liggen :baaa:
Komt wel goed.
Geniet van je mooie Garrard ;)
Haha, het zal weer eens niet. ;D Natuurlijk stuur ik ze z.s.m. even naar je op.
Was je nog een beetje op tijd thuis?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

beetle99


Martin!!!

mainly British stuff

Martin!!!

Wat een verschrikkelijk mooie draaitafel Bas  :laugh:  qua looks.......

Als ie voor de helft klinkt zoals ie er uitziet is het al meer dan goed  :clapping:
mainly British stuff

Groovy

Was je nog een beetje op tijd thuis?
Ja Bas.
De terugreis verliep voorspoedig,gelukkig niet via Utrecht gereden.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

pietjepc


advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.