Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Groovy

Waarschijnlijk had dit draadje niet zolang geduurd als Bas eerder een Garrard 301 had gehoord :bigsmile:
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

scrutinizer

Citaat van: LPlover op maart 30, 2015, 11:10:54
Bas heeft een geduld ongelooflijk ;D

Maar ik hoor hem ook nooit zeuren dat z'n huidige set up met digitale bron, dat ongetwijfeld ook eeuwen heeft geduurd om samen te stellen :D, niet meer voldoet/beter kan, dus al dat geduld heeft wel z'n positieve uitwerking :).
Het is wat Cruyff zegt "Ieder nadeel heb zijn voordeel" .....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Groovy op maart 30, 2015, 11:16:29
Waarschijnlijk had dit draadje niet zolang geduurd als Bas eerder een Garrard 301 had gehoord :bigsmile:
...ondanks, denk ik dat dit draadje nog een staartje krijgt, Groovy. :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Groovy

Dat is heel goed mogelijk,er zijn meerdere mooie dt's te koop.
Ik zou het wel leuk vinden als het toch een Garrard 301 word.
Onlangs hoorde ik een lp12 met Benz wood en Lukasheck step up,dat klonk niet verkeerd.
Ik heb er al zoveel gehoord maar ik heb een voorliefde voor dat oude spul.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op maart 30, 2015, 11:10:54
Bas heeft een geduld ongelooflijk ;D

Maar ik hoor hem ook nooit zeuren dat z'n huidige set up met digitale bron, dat ongetwijfeld ook eeuwen heeft geduurd om samen te stellen :D, niet meer voldoet/beter kan, dus al dat geduld heeft wel z'n positieve uitwerking :).
Exact! :thumbs-up:

Citaat van: scrutinizer op maart 30, 2015, 11:20:23
...ondanks, denk ik dat dit draadje nog een staartje krijgt, Groovy. :)
Als ik eenmaal de draaitafel heb aangeschaft, ga ik eens kijken of ik dit topic kan samenvoegen met mijn showcase. Daar blijven de staartje natuurlijk ook verschijnen al zal het niet zo veel en vooral snel zijn. :closedeyes:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2015, 11:31:06

"Als ik eenmaal de draaitafel heb aangeschaft, ga ik eens kijken ........... al zal het niet zo veel en vooral snel zijn". :closedeyes:



beetje plagen mag toch wel, Bas? ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Groovy op maart 30, 2015, 11:28:52
Dat is heel goed mogelijk,er zijn meerdere mooie dt's te koop.
Ik zou het wel leuk vinden als het toch een Garrard 301 word.
Onlangs hoorde ik een lp12 met Benz wood en Lukasheck step up,dat klonk niet verkeerd.
Ik heb er al zoveel gehoord maar ik heb een voorliefde voor dat oude spul.
Er zijn vele mooie producten gemaakt, zowel gisteren als vandaag. Maar het is vooral de wijze waarop we 'gebruik' van ze maken, wat deze eigenschap bepaalt.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Groovy

Ik gebruik hem als draaitafel ;D
Ik ben niet van de sluiers lucht zwart en meer van die audiofiele termen. ;)
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

scrutinizer

Citaat van: Groovy op maart 30, 2015, 11:58:56
Ik gebruik hem als draaitafel ;D
Ik ben niet van de sluiers lucht zwart en meer van die audiofiele termen. ;)

Dat hoeft ook niet.
Voor jou is retro van belang, voor een ander wat vandaag bedacht en gemaakt wordt.
Neemt niets weg aan het feit dat deze functioneren en presteren voor zo goed als het gereedschap in gebruik genomen wordt.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Citaat van: scrutinizer op maart 30, 2015, 11:37:31
Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2015, 11:31:06

"Als ik eenmaal de draaitafel heb aangeschaft, ga ik eens kijken ........... al zal het niet zo veel en vooral snel zijn". :closedeyes:



beetje plagen mag toch wel, Bas? ::)
Dat mag zeker! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2015, 12:36:26
Dat mag zeker! ;D
;D

Ik denk wel dat, wanneer je de knoop eenmaal hebt doorgehakt, je beleving toch een totaal andere zal zijn dan je opslag van al deze korte momenten. :satisfied:

De keuze van SME3012/DL103 is veilig te noemen. Het wordt pas spannend voor je karaktereigenschap wanneer je buiten deze box gaat denken. :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Citaat van: scrutinizer op maart 30, 2015, 12:48:13
;D

Ik denk wel dat, wanneer je de knoop eenmaal hebt doorgehakt, je beleving toch een totaal andere zal zijn dan je opslag van al deze korte momenten. :satisfied:
Of het echt een totaal andere zal zijn, weet ik niet. Wel een diepere en meer uitgewogen. Natuurlijk ga ik eerst luisteren naar de mogelijke aanschaf.

CitaatDe keuze van SME3012/DL103 is veilig te noemen. Het wordt pas spannend voor je karaktereigenschap wanneer je buiten deze box gaat denken. :)
Dat doe ik nu al. :smile: Eerst ga ik aan de setup wennen, daarna ga ik zeker testen. Misschien kom ik tot de conclusie dat de klassieke combinatie de beste is, misschien is dat ie ook wel niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2015, 13:01:11
Of het echt een totaal andere zal zijn, weet ik niet. Wel een diepere en meer uitgewogen. Natuurlijk ga ik eerst luisteren naar de mogelijke aanschaf.
Dat doe ik nu al. :smile: Eerst ga ik aan de setup wennen, daarna ga ik zeker testen. Misschien kom ik tot de conclusie dat de klassieke combinatie de beste is, misschien is dat ie ook wel niet.
...... een kabeltje vraag je nog effe op proef of leen je even..... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Citaat van: scrutinizer op maart 30, 2015, 13:50:19
...... een kabeltje vraag je nog effe op proef of leen je even..... ;)
Ach ja, een phonokabel. Dat wordt weer een pagina of vijftig! :pompom:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Heb het wel te pakken...
Zit nou ook al naar de Parasound JC 3 te kijken. Rustig aan Bas, rustig aan...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2015, 21:09:51
Heb het wel te pakken...
Zit nou ook al naar de Parasound JC 3 te kijken. Rustig aan Bas, rustig aan...

Waarom die?

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Bas Akkerman

Hey, als ik iets ga kópen alleen op basis van goede kritieken, dan ben ik niet des Bas. Maar nieuwsgierig worden naar iets vind ik niet erg. Mijn oortjes doen toch lekker waar ze zelf in hebben, dus een recensie is maar beperkt houdbaar.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

Goed, we beginnen weer helemaal van voor af aan!!  :crazy:
Bas, wil je eigenlijk wel een draaitafel?   ???
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Citaat van: eddy135 op maart 30, 2015, 22:10:22
Goed, we beginnen weer helemaal van voor af aan!!  :crazy:
Bas, wil je eigenlijk wel een draaitafel?   ???
Van vooraf aan? :huh2: Ik heb al een phonotrap in de XS zitten, dus ik zou zo kunnen draaien. Lijkt me gewoon leuk daarna me te oriënteren op een phonoversterker. Ik heb er geen haast mee zal ik maar zeggen. :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

'Daarna oriënteren op een phonoversterker'. Are you f*cking kidding me? Ga nu toch eerst eens wat platen draaien man ipv twee jaar her en der te luisteren. Stel je voor dat platen straks uit de mode gaan nog voor jij een speler hebt. Het kan zomaar gebeuren met zo'n relatief jong medium, trends gaan nu eenmaal snel  :alien:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op maart 30, 2015, 22:13:02
Van vooraf aan? :huh2: Ik heb al een phonotrap in de XS zitten, dus ik zou zo kunnen draaien. Lijkt me gewoon leuk daarna me te oriënteren op een phonoversterker. Ik heb er geen haast mee zal ik maar zeggen. :laugh:

Dus je hebt nu ineens stiekem een Naim Nait XS versterker :D :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op maart 30, 2015, 22:17:26
'Daarna oriënteren op een phonoversterker'. Are you f*cking kidding me? Ga nu toch eerst eens wat platen draaien man ipv twee jaar her en der te luisteren. Stel je voor dat platen straks uit de mode gaan nog voor jij een speler hebt. Het kan zomaar gebeuren met zo'n relatief jong medium, trends gaan nu eenmaal snel  :alien:.
Wel geinig. Jullie hebben volgens mij het idee dat ik met muziek luisteren wacht tot ik het ultieme heb gevonden. Maar minstens drie uur per dag luister ik muziek, daar schrijf ik alleen niet zoveel over. Een draaitafel is weer een andere manier om naar muziek te luisteren, een andere beleving zo je wilt. Maar niet de enige. Ik vind het gewoon leuk om dingetjes te testen, te horen wat er op de markt is en wat de ontwikkelingen zijn. Zie het maar als het volgen van kookprogramma's of het lezen van kookboeken, ondertussen blijf ik elke dag met genot eten.

Citaat van: LPlover op maart 30, 2015, 22:19:06
Dus je hebt nu ineens stiekem een Naim Nait XS versterker :D :D
Haha, nee. De Resolution Audio XS.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten