Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: Bas Akkerman op maart 28, 2015, 12:50:12
Soms wel, soms niet. Het is voor mij zelden kraakhelder, dus noise and distortion zijn noodzakelijke kwaden.

Zijn onoverkomelijke feiten, Bas ....die zich tot een minimum laat reduceren.

Mits de info (noise and distortion) hier (in vele kleuren) gegeven ...  je niet in je weg tot perfectie beperken natuurlijk .... ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Citaat van: scrutinizer op maart 28, 2015, 13:50:51
Perfectionisme is een eigenschap .... waarin hetgeen je omschrijft weinig ruimte kent.
Toch wel. Ik weet wat ik wil, daar ben ik behoorlijk perfectionistisch in. Ik weet niet wat er allemaal is en hoe het werkt, daar is de informatie van jullie erg fijn in en dat waardeer ik ook erg.

Citaat van: scrutinizer op maart 28, 2015, 14:00:58
Zijn onoverkomelijke feiten, Bas ....die zich tot een minimum laat reduceren.

Mits de info (noise and distortion) hier (in vele kleuren) gegeven ...  je niet in je weg tot perfectie beperken natuurlijk .... ::)
Ze zijn eerder strubbelingen op weg naar perfectie. Die natuurlijk niet bestaat, maar de weg er naar toe en een goede poging daartoe bieden me erg veel lol. Ook al is die soms hobbelig.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Bas, je beluistert zelf vele setups en combinaties......Wat zou een ander je dan moeten vertellen aan wat voor jou van belang is in je beleving?

Stel .... iemand voorziet je van info omtrent bijv. de stabiliteit van een draaitafel combinatie die jou echt raakt. Zou je deze on die reden laten vallen in je quest?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Mijn beleving staat vast. Maar tips om eens te gaan luisteren naar tafel A om reden B vind ik wel fijn. Ik heb zeker niet de wijsheid in pacht, dus ik laat me graag inlichten.
Idem voor de technische achtergronden van de beluisterde draaitafels. Als iedereen zegt dat een bepaalde tafel na drie keer draaien uit elkaar valt, dan kan ie nog zo mooi klinken, maar dan houdt het ook op.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

addesmo

Oke, nog 1 tip dan. De ene lp is de andere niet. Pearls before swine is geen Donald fagon.
Wat op de ene tafel super klinkt, klinkt duf op de andere.o ja nog een opmerking, de phono voorversterker doet ook heel veel. Die versterkert het geluid uit jou zorgvuldig gekozen set up namelijk wel met een factor x ( veel dus) . Zelf een levendige platendraaier als een Rega laat zich daarmee manipuleren. Moraal: moeilijke materie dat vinyl gebeuren, maar daarom ook zo leuk.
Mogelijkheden zijn eindeloos............................. :crazy:

addesmo

Sorry, wil niet belerend overkomen hoor, zeker niet na 3 glazen wijn  :wub:

Bas Akkerman

Haha, je hebt het hart op de tong. Niks mis mee.
Natuurlijk heb ik verschillende lp's beluisterd, goede en minder goede persingen. Ook dat is een kwaliteit van de Garrard, hij laat echt horen hoe de persing is.
Als ik de draaitafels ergens beluisterde en met elkaar vergeleek, was het altijd met dezelfde phonotrap. Maar een phonotrap is zeker ook belangrijk!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Citaat van: Bas Akkerman op maart 28, 2015, 16:21:35
Mijn beleving staat vast. Maar tips om eens te gaan luisteren naar tafel A om reden B vind ik wel fijn. Ik heb zeker niet de wijsheid in pacht, dus ik laat me graag inlichten.
Idem voor de technische achtergronden van de beluisterde draaitafels. Als iedereen zegt dat een bepaalde tafel na drie keer draaien uit elkaar valt, dan kan ie nog zo mooi klinken, maar dan houdt het ook op.
Met alle respekt, Bas.
Maar IK zie/lees geen structuur waarin perfectionisme van toepassing is binnen jouw quest.......
Ik zie wel een obsessief verlangen van uitstel .....maar het ontgaat me bij de  'perfectie' van toepassing.  ::)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Citaat van: Bas Akkerman op maart 29, 2015, 09:44:52
Hoe zou je dat perfectionisme zien dan?
Perfectionisme is prestatiegericht.
De omschrijving en beleving van de tafel die jou in deze het beste past is op (een) emotie gebaseerd.
Technisch gezien ..... is het geen perfect product.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Is een emotionele voldoening ook geen prestatie waar je je op richt? Anders gezegd, prestatie heeft altijd een emotioneel component, verlangen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op maart 29, 2015, 11:45:21
Is een emotionele voldoening ook geen prestatie waar je je op richt? Anders gezegd, prestatie heeft altijd een emotioneel component, verlangen.

^^
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

scrutinizer

Citaat van: Bas Akkerman op maart 29, 2015, 11:45:21
Is een emotionele voldoening ook geen prestatie waar je je op richt? Anders gezegd, prestatie heeft altijd een emotioneel component, verlangen.

Zo ook teleurstelling, Bas
But hey ...if it fills your needs. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Robiwan

Citaat van: scrutinizer op maart 29, 2015, 12:06:01
Zo ook teleurstelling, Bas
But hey ...if it fills your needs. ;)

het mooiste zou zijn als technische perfectie en emotionele voldoening samengaan. Dit is helaas zelden het geval :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

scrutinizer

Citaat van: LPlover op maart 29, 2015, 12:08:03
het mooiste zou zijn als technische perfectie en emotionele voldoening samengaan. Dit is helaas zelden het geval :(
Zo is dat. :)
De 'hang' die wij hebben naar de weergave van vinyl zijn immers door zijn imperfecte eigenschappen.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op maart 29, 2015, 11:55:35
Veel blabla, veel te weinig muziek...  :baaa:
Dit schrijf ik terwijl ik luister naar Nits' Henk/Kilo. ;D
Filosoferen en muziek luisteren gaan prima samen.
Maar ik begrijp je hoor. Enige dat ik kan zeggen is, wacht maar af... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Citaat van: Bas Akkerman op maart 29, 2015, 12:16:37

Filosoferen en muziek luisteren gaan prima samen.
Maar ik begrijp je hoor. Enige dat ik kan zeggen is, wacht maar af... ;)
Dat doen we al even, Bas ;D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Maar Bas, gezien ik een tijdje op non active gestaan heb ::), ben ik je draadje even kwijt.
Gerrard.  Welke arm en element passen je 'dwangmatigheid'? :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Bas Akkerman

Niets is nog zeker wat aanschaf betreft hoor. In eerste instantie zou ik dan gaan spelen met de bijgeleverde SME 3012 en Denon 103. Wie weet in de toekomst een andere arm en element (Dynavector Karat 17D ?). Al zal ik dan eerder ook voor een andere phonotrap kiezen.

Stap voor stap maar. :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

scrutinizer

Citaat van: Bas Akkerman op maart 29, 2015, 13:30:59
Niets is nog zeker wat aanschaf betreft hoor. In eerste instantie zou ik dan gaan spelen met de bijgeleverde SME 3012 en Denon 103. Wie weet in de toekomst een andere arm en element (Dynavector Karat 17D ?). Al zal ik dan eerder ook voor een andere phonotrap kiezen.

Stap voor stap maar. :laugh:
Still ....a long way to go dus ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Joris1971


Robiwan

Bas heeft een geduld ongelooflijk ;D

Maar ik hoor hem ook nooit zeuren dat z'n huidige set up met digitale bron, dat ongetwijfeld ook eeuwen heeft geduurd om samen te stellen :D, niet meer voldoet/beter kan, dus al dat geduld heeft wel z'n positieve uitwerking :).
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2