Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op maart 20, 2015, 15:41:38
Mooi mits goed uitgevoerd :)
Je hebt het over de Thorens neem ik aan? Ook daar ben ik benieuwd naar. Wat een benieuwd mannetje ben ik toch!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Eigenlijk over de dans :)
Maar de Thorens laat ik natuurlijk ook horen,eventueel met de Spu als dat gewenst is.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Robiwan

Ik heb toch een keer tijdens de Pluimgraaf show in R.dam ergens in 2005, een Nottingham met luchtgelagerde tangentiale arm horen spelen en dat klonk alles behalve saai. Dus ja het zegt allemaal geen reet.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op maart 20, 2015, 18:55:25
Ik heb toch een keer tijdens de Pluimgraaf show in R.dam ergens in 2005, een Nottingham met luchtgelagerde tangentiale arm horen spelen en dat klonk alles behalve saai. Dus ja het zegt allemaal geen reet.
Klopt. Saai of goed is allemaal een mening waar je alleen zelf wat mee kan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

De Well Tempered Simplex en de Nottingham Analogue Ace moeten morgen van bijzonder goede huize komen.

Een korte impressie. De Garrard op de versterker van Sony was al erg goed, maar op de Luxman en diens phonotrap was het nog een pak beter. Soms had ik het idee dat de Thorens TD 124 nog iets beter de muzikale lijnen volgde. De Garrard vond ik echter een beter totaalbeeld geven. En net als vorige keer bijna slaafs aan de persing. De persing van Nicolas Jaar' Space is only noise is overigens subliem! Bij het eerste nummer had ik het idee dat ik zelf aan het pootjebaden was en voelde de golvende zee tot aan mijn middel komen.

Benieuwd hoe dat morgen gaat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971

Volgens mij ben je stiekum tot een beslissing gekomen Bas..  ;D De Garrard.

roeleken

Citaat van: Joris1971 op maart 24, 2015, 18:15:57
Volgens mij ben je stiekum tot een beslissing gekomen Bas..  ;D De Garrard.

hohoho, it ain't over till the fat lady sings
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Bas Akkerman

Citaat van: Joris1971 op maart 24, 2015, 18:15:57
Volgens mij ben je stiekum tot een beslissing gekomen Bas..  ;D De Garrard.
Daar lijkt het wel op ja...
Stemmen vond ik nu iets minder overtuigend als de vorige keer, maar over het geheel meer uitgewogen en opener. Vorige keer een element van Benz Micro Gold en nu een Ortofon SPU.

Citaat van: roeleken op maart 24, 2015, 20:15:28

hohoho, it ain't over till the fat lady sings
Eens denken welke fat lady ik eigenlijk op plaat heb... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Haha, bijvoorbeeld. Maar ik heb dus maar heel weinig zangeressen op plaat zie ik... :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

:
Citaat van: Bas Akkerman op maart 25, 2015, 07:52:49
Haha, bijvoorbeeld. Maar ik heb dus maar heel weinig zangeressen op plaat zie ik... :blush:
Ach, je hebt nog wel even voordat de DT er staat... ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Citaat van: eddy135 op maart 25, 2015, 17:03:09
:Ach, je hebt nog wel even voordat de DT er staat... ;D
Daar zou je nog wel eens verrast kunnen worden...

De Nottingham Analogue vond ik niet zo goed in dynamiek, alles werd vrij robuust afgespeeld. Wel lekker strak, maar ik miste de flow. Alles was energiek en vrij hard, een soort van loudness war zeg maar.

De Well Tempered had veel meer flow,  zeer goed momentum, mooie dynamiek. Het is link, maar toch wil ik de toonarm daarbij speciaal belichten. Die trackte naar mijn mening bijzonder goed. Van de tempowisselingen in Hapiness is easy, tot het afgronddiepe laag op Excavation tot de kakofonie in Angel van Massive Attack. Niets deed hem van zijn stuk brengen. Er leek soms wel een melodieuze lijn in de melodielijn te zitten. Linns zou ik het willen noemen.

De Garrard wint het nog steeds op alle andere vlakken. En al was het gisteren en vandaag een heel ander element en arm ik ben toch wel erg benieuwd wat de Well Tempered LTD toonarm op een Garrard zou doen...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Ja dat is ook nog een dingetje.
De match tussen dt arm en element.
En zo zijn er meer goede toonarmen.
Een zilverkleurige Jelco 12 staat er ook heel mooi bij.
De Well Tempered is dus ook een kanshebber.
Ik heb opgezocht welke dt's je zoal beluisterd hebt en dat zijn niet de minste.
Ik ben benieuwd welke het gaat worden.


Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Nou, eigenlijk ben ik er wel uit dat het een Garrard 301 gaat worden. De Acoustic Solid en Well Tempered komen op een eervolle tweede plaats vanwege hun flow. Zeker de Well Tempered heeft me nog even laten twijfelen op de terugweg naar huis. De Garrard heeft die flow naar mijn idee echter ook (mits goed afgesteld en in een goede plint) en is een echt raspaard. Ik ben er stilaan overtuigd van geraakt dat ik daarmee het beste beginpunt heb.

Omdat de Garrard natuurlijk feitelijk alleen een motor en plaat is, ben ik behoorlijk vrij in de keuze van plinten en armen. Ik denk nog steeds dat een luchtgelagerde arm danwel de arm van Well Tempered het best om kunnen gaan met de kracht van de Garrard-motor. Gevoelsmatig "remmen" andere armen af. Maar misschien dwaal ik er wel teveel mee af van de beproefde combinaties.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Ik mag je wel feliciteren met je keuze :)
Succes met de jacht.
Een luchtgelagerde arm vind ik ook mooi,of dat de beste keuze is dat weet ik niet.
Ik ken iemand met een 401 en transfi arm hij is daar heel tevreden over.



Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

roeleken

Citaat van: Bas Akkerman op maart 25, 2015, 21:10:09

Omdat de Garrard natuurlijk feitelijk alleen een motor en plaat is, ben ik behoorlijk vrij in de keuze van plinten en armen. Ik denk nog steeds dat een luchtgelagerde arm danwel de arm van Well Tempered het best om kunnen gaan met de kracht van de Garrard-motor. Gevoelsmatig "remmen" andere armen af. Maar misschien dwaal ik er wel teveel mee af van de beproefde combinaties.

ik denk niet dat je de arm van een well tempered op een Garrard geïnstalleerd krijgt. Deze werkt met een golfbal in siliconen, da's een heel ander principe. Nog los van het feit dat het mogelijk zou zijn om los aan zo'n arm te komen.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Robiwan

Wordt waarschijnlijk weer een zoektocht van een aantal jaar naar een geschikte en betaalbare arm :D Zo'n WT arm met golfbal is niet zomaar los te kopen!

The Cartridge Man maakt wel een mooie luchtgelagerde tangentiale arm.

http://www.thecartridgeman.com/conductor.htm
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Als de arm de motor gaat afremmen, zou ik toch maar even de naalddruk nakijken. Volgens mij speel je dan met een kilo of twee  ;D.

Ik had wel gedacht dat die Well Tempered zou bevallen, zoals ik al zei een erg muzikale draaitafel. Er staat trouwens bij een dealer in Gent nog een demo Amadeus GTA te koop.

Ik lees in de laatste ervaring wel niets over de rest van de setup (waaronder het element) en ik blijf van mening dat je jezelf overschat in het kunnen onderscheiden van de invloed van de vele componenten en factoren binnen het geheel...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

roeleken

ja bij die Amadeus in Gent gaat er 20 procent af. Super aanbieding, nog weer beter dan de Simplex.

Vind je bevindingen over de Well Tempered inderdaad ook vaag Bas. Je noemt inderdaad niet de aangesloten versterker, speakers, phono voorversterker en zelfs niet het gebruikte element.
Appels met peren....
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Bas Akkerman

Citaat van: roeleken op maart 26, 2015, 11:46:26
ja bij die Amadeus in Gent gaat er 20 procent af. Super aanbieding, nog weer beter dan de Simplex.

Vind je bevindingen over de Well Tempered inderdaad ook vaag Bas. Je noemt inderdaad niet de aangesloten versterker, speakers, phono voorversterker en zelfs niet het gebruikte element.
Appels met peren....
In de haast heb ik de set niet vermeld: Magnepan 1.7, versterking van Primare en phonotrap van Project.

Citaat van: Jumping Jack op maart 26, 2015, 11:07:48
Als de arm de motor gaat afremmen, zou ik toch maar even de naalddruk nakijken. Volgens mij speel je dan met een kilo of twee  ;D.

Ik had wel gedacht dat die Well Tempered zou bevallen, zoals ik al zei een erg muzikale draaitafel. Er staat trouwens bij een dealer in Gent nog een demo Amadeus GTA te koop.

Ik lees in de laatste ervaring wel niets over de rest van de setup (waaronder het element) en ik blijf van mening dat je jezelf overschat in het kunnen onderscheiden van de invloed van de vele componenten en factoren binnen het geheel...
Afremmen is wel een beetje groot woord ja. ;D Ik bedoel meer de combinatie van de kracht van de motor van Garrard en de tracking van de arm.
Misschien overschat ik mezelf inderdaad. Ik zie het nu meer als hypotheses die ik later misschien ga toetsen.

Citaat van: LPlover op maart 26, 2015, 10:57:25
Wordt waarschijnlijk weer een zoektocht van een aantal jaar naar een geschikte en betaalbare arm :D Zo'n WT arm met golfbal is niet zomaar los te kopen!

The Cartridge Man maakt wel een mooie luchtgelagerde tangentiale arm.

http://www.thecartridgeman.com/conductor.htm
Citaat van: roeleken op maart 26, 2015, 10:12:27
ik denk niet dat je de arm van een well tempered op een Garrard geïnstalleerd krijgt. Deze werkt met een golfbal in siliconen, da's een heel ander principe. Nog los van het feit dat het mogelijk zou zijn om los aan zo'n arm te komen.
Nou, ten eerste ga ik gewoon spelen met de arm die erbij zit of een bewezen concept is. In een later stadium, en ja dat kan een aantal jaren zijn, vind ik het wel leuk om andere armen te proberen. De arm van Well Tempered is volgens mij gewoon los leverbaar.

Ik vind het opvallend dat jullie zelf eerder meer richting Well Tempered denken dan Garrard. Klopt dat?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

roeleken

Persoonlijk ken ik de Garrard totaal niet, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen. De Well Tempered wel gehoord en die klonk bijzonder goed. Niet gekocht omdat ik op het eind te ongeduldig werd en een minpuntje vind ik misschien toch ook wel dat er standaard geen armlift op zit en het een beetje 'poppespul' lijkt. Hiermee bedoel ik voornamelijk het dunne armpje en dat je deze dus zonder liftje zelf op moet tillen.

Je hebt de well tempered geluisterd met een Pro-ject voorversterkertje, niet echt top of the bill...
Ook is het natuurlijk een nieuwe speler en deze wordt zelden aangeboden tweedehands. Dat zegt ook wel wat over de tevredenheid van de gebruikers.

Prijstechnisch is de Simplex erg aantrekkelijk en met een goed element en toch ook garantie wanneer je 'm nieuw koopt lijkt me dit een geweldige tafel. Wat voor element zat er nu op de Simplex die je geluisterd hebt?

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls