Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Mr.M

Ben benieuwd wanneer er een mooie platenspeler huize bassie in komt...wachten geduldig af....
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

... ergens in 2015/2016/... Maar dan zal het ook een fraaie zijn.


Citaat van: maz op december 11, 2014, 01:27:46
Ben benieuwd wanneer er een mooie platenspeler huize bassie in komt...wachten geduldig af....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op december 11, 2014, 06:50:19
... ergens in 2015/2016/... Maar dan zal het ook een fraaie zijn.
2015. En als ik een beetje de combinatie kan maken die ik in gedachten heb, wordt dat (naar mijn smaak!) inderdaad een hele mooie. Als het budget het toelaat ook een hele mooi qua uiterlijk, een plint van ebony blijft het ideaal. Maar dat kan ook later.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971

Ik vind de Garrard 301 wel een heel erg oudbollig uiterlijk hebben hoor BAs. Zo een beetje jaren 50 roept het bij mij op.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Joris1971

Citaat van: Dynky op december 11, 2014, 09:05:43
nou en...dat past perfect bij die lelijke Harbeths, toch?  ;)

Ik vind Harbeth's helemaal niet lelijk,gewoon hoe een luidspreker hoort te zijn.

martin778

Tsja, een 301 is dan ook echt een jaren '50-60 tafel:

Production of the 301 started in 1953; the 301 was launched in 1954. The 401 was introduced in 1965 and produced until 1976. Long out of production, Garrard 301 and 401 model turntables today are sold on the used market for as much as ten to twenty times their original cost.


Ik vind een 301 wel mooi maargoed, ik hou van de looks van een EMT dus dan weet je ook genoeg :)

Bas Akkerman

Citaat van: Joris1971 op december 11, 2014, 08:53:12
Ik vind de Garrard 301 wel een heel erg oudbollig uiterlijk hebben hoor BAs. Zo een beetje jaren 50 roept het bij mij op.
Deze grijze variant vind ik ook niet heel mooi. De witte variant in een mooie plint daarentegen... :wub: Daar zal ik straks nog even een plaatje van posten.
En dan nog, uiterlijk staat zeker niet op de eerste plaats bij mij. Maar ik begrijp het zeker wel dat het bij anderen een belangrijkere rol speelt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Citaat van: eddy135 op december 11, 2014, 16:40:03
^^
Eddy heeft geen idee waar Dynky mee draait. ;D
Hoewel ik veel positieve reacties krijg wanneer mensen de Harbeth in het echt zien, kan ik me wel voorstellen dat mensen Harbeth lelijk vinden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

Citaat van: Bas Akkerman op december 11, 2014, 21:02:05
Eddy heeft geen idee waar Dynky mee draait. ;D
Hoewel ik veel positieve reacties krijg wanneer mensen de Harbeth in het echt zien, kan ik me wel voorstellen dat mensen Harbeth lelijk vinden.

Haha, toch wel hoor..
Ik heb ze ook nooit in het echt gezien of gehoord, dus ik zou 't maar niet al te serieus nemen... ;D

Maar dat ik de Garrard lelijk vind, durf ik wel voor uit te komen.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman





Gewoon wat voorbeelden van Garrard 301 die ik mooi vind.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bama


John Aries

Ik vind die middelste juist een ontzettend kitscherige, decadente bak. :D Maar goed, smaak en wat niet al. Ik zou van deze drie voor de zwarte gaan of voor een houten die wat minder glimt en doet, of zo.

SOTA | Lyra | Bryston | Relco

Bas Akkerman

Er zijn nog veel meer voorbeelden en geven een goed idee hoe de oudbollige Garrard 301 naar mijn smaak fraai kan worden. De lak mag voor mij ook wat minder glimmend.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Over smaak ... ik vind ze er iig. gedateerd uit zien. Maar zelf ben ik iemand waarbij indien het zo uitkomt, het eindresultaat gaat voor de vorm.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: Xander32 op december 12, 2014, 08:03:47
Over smaak ... ik vind ze er iig. gedatteerd uit zien. Maar zelf ben ik iemand waarbij indien het zo uitkomt, het eindresultaat gaat voor de vorm.
Juist dat gedateerde vind ik zo kloppen met een draaitafel. Toch een oude techniek. Juist de moderne draaitafels vind ik minder mooi en juist steeds verder afwijken van de kenmerkende geluidseigenschappen die bij een draaitafel horen. Ik heb soms het idee dat met de keus voor huidige technieken en materialen de weergave stiller en "neutraler" wordt gemaakt en daarmee meer een digitale weergave wordt. Een veralgemeniseerde visie, dat besef ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Geen gezeur met armen en phonostages, en toch dat gedateerde.... We have a winner??
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Jumping Jack

Sowieso eer Bas tot aankoop overgaat, is hetgeen hij koopt gedateerd.  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Eddye

Als Bas inderdaad een Garrard 301 wil aanschaffen ligt het er ook aan wanneer er een geschikte voorbij komt. Ik let niet echt op de 2dehands draaitafel markt, maar volgens mij zie je ze niet vaak voorbij komen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op december 11, 2014, 21:27:47




Gewoon wat voorbeelden van Garrard 301 die ik mooi vind.

doe dan maar die zwarte maar zonder die afgrijselijke arm :crazy: :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

John Aries

Moet het eigenlijk per se een 301 zijn? Er staat best een fraaie 401 op marktplaats voor ongeveer de helft van je budget.
SOTA | Lyra | Bryston | Relco