Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Zo dat is snel ;D
Ik kan eens een balletje opgooien binnen mijn kenniskring.
Ik tip je als er een te koop komt.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

clockwork

Citaat van: Bas Akkerman op november 24, 2014, 07:03:37
Dank je. Ik ben nu echter in eerste instantie op zoek naar de 301.

Betekent dit dat er 'Witte Rook' is?  :o
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Citaat van: Groovy op november 24, 2014, 10:08:57
Zo dat is snel ;D
Ik kan eens een balletje opgooien binnen mijn kenniskring.
Ik tip je als er een te koop komt.
Graag!

Citaat van: clockwork op november 24, 2014, 10:18:33
Betekent dit dat er 'Witte Rook' is?  :o

Een klein pluimpje. ;)

Ik wil zeker nog Well Tempered horen en als het even kan Nottingham Analogue en Transrotor. Maar gezien dat wat de Garrard bracht, zeker voor zijn prijs, denk ik eigenlijk niet dat er echt concurrentie is binnen mijn budget. Andere draaitafels zijn misschien technisch beter op het gebied van audiofiele zaken als spreiding en microdetail, maar zijn lang niet zo muzikaal en neigen eerder naar cd-weergave. Nogmaals, voor mijn smaak!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

De wonderen zijn de wereld nog niet uit.  ;) ;D

Maar als ik jouw beschrijving mag geloven, lijkt dit inderdaad precies in je straatje te vallen. Mooi hoor. Nu nog een goed exemplaar zien te vinden!  :clapping:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Citaat van: clockwork op november 24, 2014, 11:52:30
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.  ;) ;D

Maar als ik jouw beschrijving mag geloven, lijkt dit inderdaad precies in je straatje te vallen. Mooi hoor. Nu nog een goed exemplaar zien te vinden!  :clapping:
Haha, nee.

Het past absoluut in mijn straatje. Het lijkt me ook erg leuk hier de juiste arm en het juiste element bij te vinden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Jumping Jack

Bas wordt nog de nieuwe Maz (en we zijn de oude nog niet kwijt). Baz!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Toch apart dat je eerst zo grondig te werk gaat en nu een keuze maakt terwijl er nog een aantal spelers op je short list staan... Bas works in mysterious ways... :)

Bas Akkerman

#1959
Citaat van: garmtz op november 24, 2014, 20:21:10
Toch apart dat je eerst zo grondig te werk gaat en nu een keuze maakt terwijl er nog een aantal spelers op je short list staan... Bas works in mysterious ways... :)
Die staan er ook en ga ik nog beluisteren... ;) :

Citaat van: Bas Akkerman op november 24, 2014, 11:25:09
Graag!
Een klein pluimpje. ;)

Ik wil zeker nog Well Tempered horen en als het even kan Nottingham Analogue en Transrotor. Maar gezien dat wat de Garrard bracht, zeker voor zijn prijs, denk ik eigenlijk niet dat er echt concurrentie is binnen mijn budget. Andere draaitafels zijn misschien technisch beter op het gebied van audiofiele zaken als spreiding en microdetail, maar zijn lang niet zo muzikaal en neigen eerder naar cd-weergave. Nogmaals, voor mijn smaak!
Een/de Acoustic Solid staat er ook naast bovengenoemde draaitafels.

Maar ik lees me ook in in de mogelijkheden en prijzen van de Garrard. Hoewel ik nog steeds geen haast heb. ;D Het gevoel dat ik nu heb, komt overeen met wat ik toen had nadat ik Resolution Audio hoorde. Het gevoel dat het klopt en dat het een referentie zou zijn voor wat ik nog daarna zou horen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op november 24, 2014, 22:16:09
Je maakt progressie, altijd goed! :)
Zo moet je het zien ja. Mocht er een 301 voorbij komen, dan sla ik wel toe. Die kan ik maar alvast hebben. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

 :worship:

Sinds 31 maart 2013 is er veel gebeurd.



;D

Citaat van: Bas Akkerman op november 25, 2014, 06:12:38
Zo moet je het zien ja. Mocht er een 301 voorbij komen, dan sla ik wel toe. Die kan ik maar alvast hebben. ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

skyfox

Leuk om je zoektocht weer naar een spreekwoordelijke climax te zien klimmen, Bas! Het volgen van je zoektocht is net zo leuk als zelf op zoek te zijn :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Het duurt bij mij, ik weet het.
Als ik voor de Garrard ga, is het ook niet zo maar geregeld denk ik. Maar misschien dat het uitzoeken van een geschikte plint, arm en geschikt element wel sneller gaat dan ik denk.

Eerst nog wat luisterbezoekjes op de korte termijn plannen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rudy1968

Hi Bas, Audio Grail schijnt een respectabele restaurateur te zijn van 301's, van wat ik op andere fora meekrijg.
[Weet niet of dit op één van de vorige 78 pags is geopperd.]
Hij verkoopt in ieder geval via ebay, ik geloof dat hij ook in opdracht werkt, maar dat weet ik niet zeker.

https://www.facebook.com/AudioGrailGarrard301

Succes met jouw zoektocht!

Bas Akkerman

Citaat van: Rudy1968 op november 26, 2014, 00:43:33
Hi Bas, Audio Grail schijnt een respectabele restaurateur te zijn van 301's, van wat ik op andere fora meekrijg.
[Weet niet of dit op één van de vorige 78 pags is geopperd.]
Hij verkoopt in ieder geval via ebay, ik geloof dat hij ook in opdracht werkt, maar dat weet ik niet zeker.

https://www.facebook.com/AudioGrailGarrard301

Succes met jouw zoektocht!
Dank je! Er zijn er meerdere inderdaad, dus er is best keus.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Sint verzuchtte nog maar eens "Wat een geduld,
Met al die pagina's die vol zijn gel*ld!"
En dan nog niet eens een tafel die draait
Dat is toch niet normaal, wel verdraaid!

Nog niet helemaal besloten, al haast gezwicht
Ja, het is haast onmogelijk, maar 't eind in zicht
Zou de keuze op Garrard vallen misschien?
Zo ja, wat voor plint, arm en element zullen we dan zien?

Vast iets uitgedokterd en bepaald niet dom
Sterker, hij doe het eerst andersom
Een hoop platen, zelfs een platenwasser
Vooraleer de keuze van de schellakkrasser

Dat komt wellicht, ondanks zo kritisch
Door de kracht van een draaitafel, haast iets mythisch
Het is in woorden haast niet uit te drukken
Onontkoombaar en onmogelijk er voor te bukken

Het komende jaar komt het er dan toch van
En als het ook maar even kan
Is Bas niet alleen aan zijn keuze gekluisterd
Maar jij ook wanneer je met hem mee luistert
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Eens per jaar mag ik los. ;D

Citaat van: Groovy op december  6, 2014, 19:04:12
Leuk gedicht Bas ;D
Ik neem even contact op met je.
Ik heb het gezien, zal er op reageren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

#1972
Er van uitgaande dat ik voor de Garrard zou kiezen, ben ik al wat mogelijkheden van de armen aan het bekijken. Gewoon omdat ik het leuk vind erover na te denken.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 12" arm. De Jelco 750L staat, na wat zoektochten en tips, bovenaan het lijstje. Wat zijn jullie ideeën?

Het globale budget is nu:
Garrard 301 - € 1500
Plint -€750
Arm - €1000
Element - € 500

Eventueel zou er ook een aparte motorsturing bij kunnen. Maar alleen als dat meteen meerwaarde heeft.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Bijna 4k dus. Dus weer terug naar budget die je in het begin had?
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op december 10, 2014, 08:24:20
Bijna 4k dus. Dus weer terug naar budget die je in het had?
Klopt! Had dat al eens eerder vermeld, maar met alle reacties lees je daar snel overheen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten