Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

patsijb

ik heb nu een project
dus een betere project, dan misgien rega of scheu

helaas is de transrotor rondino boven mijn budget anders wist ik t wel..

maar rustig aan het uitvogelen, vooral project maakt momenteel proefmodellen die echt wel de aandacht waard zijn

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

Citaat van: patsijb op oktober 27, 2014, 19:46:30
ik heb nu een project
dus een betere project, dan misgien rega of scheu

helaas is de transrotor rondino boven mijn budget anders wist ik t wel..

maar rustig aan het uitvogelen, vooral project maakt momenteel proefmodellen die echt wel de aandacht waard zijn
Ok!
Transrotor is bij mij ook zeker niet uit beeld. Wellicht dat ik die nog eens bij een forumlid thuis ga luisteren.

Citaat van: Groovy op oktober 27, 2014, 20:30:14
@ Bas.
22 of 30 November kun je bij mij luisteren.

Ah, tof! Ik laat het weten zodra ik meer weet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

patsijb


WickedGame

patsijb zo zijn wij  :laugh:  ;D

Al weet ik alleen van LABO dat hij een transrotor heeft en ikzelf, zijn er meer die een transrotor hebben? @LABO had jij op je ZET-2 al een andere arm geplaatst? En weet jij toevallig de compatibiliteit van Transrotors en armen?


Jumping Jack

Arno P (lang niet meer zien verschijnen) heeft een fat bob.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

LABO

Citaat van: WickedGame op oktober 28, 2014, 09:25:10
Al weet ik alleen van LABO dat hij een transrotor heeft en ikzelf, zijn er meer die een transrotor hebben? @LABO had jij op je ZET-2 al een andere arm geplaatst? En weet jij toevallig de compatibiliteit van Transrotors en armen?
Als het een beetje meezit wordt mijn Reed 2A over zo'n week of twee afgeleverd (en dan moet hij natuurlijk nog ingebouwd worden.

Op zich ben ik een leek op het gebied van draaitafels en moet het echt hebben van het advies van iemand die er wel verstand van heeft (bijv. mensen als Garmt en Alex). Op Transrotor Zet past voor zover ik weet in ieder geval Jelco, SME en de Reed schijnt dus ook te kunnen (hoewel Alex daar nog wel een kleine ingreep voor moet doen omdat hij 9,5 inch is).
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

WickedGame

Citaat van: LABO op oktober 28, 2014, 09:46:54
Als het een beetje meezit wordt mijn Reed 2A over zo'n week of twee afgeleverd (en dan moet hij natuurlijk nog ingebouwd worden.

Op zich ben ik een leek op het gebied van draaitafels en moet het echt hebben van het advies van iemand die er wel verstand van heeft (bijv. mensen als Garmt en Alex). Op Transrotor Zet past voor zover ik weet in ieder geval Jelco, SME en de Reed schijnt dus ook te kunnen (hoewel Alex daar nog wel een kleine ingreep voor moet doen omdat hij 9,5 inch is).

Aha, tja de hulp is altijd handig :) Ik moet even Transrotor ook even mailen wat nu precies de arm is op de MK1. En heb een beetje mijn oog laten vallen op een SME IV of V.

patsijb

ik heb t vermoeden dat je alles wel passend kan krijgen..
wat ik dus ook erg interessant vind aan Scheu die een armboard kunnen plaatsen waarop vele maten passen..

LABO

Citaat van: WickedGame op oktober 28, 2014, 09:50:13
Aha, tja de hulp is altijd handig :) Ik moet even Transrotor ook even mailen wat nu precies de arm is op de MK1. En heb een beetje mijn oog laten vallen op een SME IV of V.
Mooie arm ook (alleen mijn vrouw vond hem minder t.o.v. de Reed :-)  BB&G heeft momenteel een tweedehandse IV te koop staan.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Deleted Member 2

Citaat van: LABO op oktober 28, 2014, 10:44:51
Mooie arm ook (alleen mijn vrouw vond hem minder t.o.v. de Reed :-)  BB&G heeft momenteel een tweedehandse IV te koop staan.

Als je een SME overweegt zijn de 309 en de V de mooiste snoepjes. Het verschil zit in de kwaliteit van het lager, binnenbedrading en de bediening van alle afstellingen. Pas bij de 309 een andere dan de standaard bijgeleverde vdHul kabel toe en je hebt een top klinkende arm.
Zelfs de relatief goedkope roze rode jelco phonokabel is een flinke upgrade ten opzichte van de vdH.
De IV kan nogal suf klinken. Het is de wannabe top arm die het dat net niet is en laat horen waarom dat is.

scrutinizer

Citaat van: Onder013 op oktober 28, 2014, 11:08:26
Als je een SME overweegt zijn de 309 en de V de mooiste snoepjes. Het verschil zit in de kwaliteit van het lager, binnenbedrading en de bediening van alle afstellingen. Pas bij de 309 een andere dan de standaard bijgeleverde vdHul kabel toe en je hebt een top klinkende arm.
Zelfs de relatief goedkope roze rode jelco phonokabel is een flinke upgrade ten opzichte van de vdH.
De IV kan nogal suf klinken. Het is de wannabe top arm die het dat net niet is en laat horen waarom dat is.
De 309 is wat flexibeler dan de V. De vaste headshell bij de V vraagt iets meer van de afwerking armbase/tafel en fabricage/alignment element.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Deleted Member 2

Citaat van: scrutinizer op oktober 28, 2014, 11:31:14
De 309 is wat flexibeler dan de V. De vaste headshell bij de V vraagt iets meer van de afwerking armbase/tafel en fabricage/alignment element.

Klopt. De IV heeft wel de hogere eisen, maar helaas niet de bijkomende prestaties.

scrutinizer

#1914
Citaat van: Onder013 op oktober 28, 2014, 11:48:56
Klopt. De IV heeft wel de hogere eisen, maar helaas niet de bijkomende prestaties.

Misschien 'gevoelsmatig' .....  voor het prijsverschil geboden?  ::)

Anyway, ...smoelt mooi.... maar niet mijn idee van een goed 'klinkende' arm.

Ieder zijn meug....... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Joris1971

Citaat van: Onder013 op oktober 28, 2014, 11:08:26
De IV kan nogal suf klinken. Het is de wannabe top arm die het dat net niet is en laat horen waarom dat is.

Beetje vreemde uitspraak, een arm klinkt miz alleen suf als de rest vd combi niet matcht.

garmtz

Citaat van: Joris1971 op oktober 28, 2014, 19:23:30
Beetje vreemde uitspraak, een arm klinkt miz alleen suf als de rest vd combi niet matcht.

In beide uitspraken kan ik me wel vinden: de combinatie van draaitafel en arm is enorm belangrijk, maar er is ook zoiets als de 'sound' van een arm. En die kan op zichzelf staand ook zeker beoordeeld worden.

Bas Akkerman

#1917
Leuk om jullie ervaringen met armen zo te lezen.
De Garrard 301 kan je trouwens mooi uitbreiden. Niks mis met zo'n Shindo! ;D :wub:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Dit is de mijne ;D
Foto te groot  :wub:
Staat al in het topic welke draaitafel hebben wij.
Reactie 656.
:)
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Actionhost


Citaat van: Bas Akkerman

Een draaitafel doet echter van zichzelf "iets" dat ik heel bijzonder vind, iets wat ik cd of streaming nooit helemaal heb zien lukken. Een bepaalde vanzelfsprekendheid en organische haast levende aanwezigheid krijgt de muziek erdoor. Sorry dat ik het zo wazig omschrijf. Hoe cliché ook, dit is zoiets dat je mee moet maken en haast niet onder woorden kan brengen. In ieder geval vind ik dat een absolute toevoeging aan de manier waarop ik muziek beleef.

Mooi verwoord!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Even een korte impressie van vandaag, de luisterflits bij Bama en het luisterbezoek bij Groovy. Op mijn mobiel, dus juiste apparatuur en spelling houden jullie te goed. ;)

Bama heeft een heerlijk zoetgevooisde set in zijn woonkamer staan waarmee de LP12 absoluut een synergie vormt. We hebben twee verschillende LP12's gehoord. Opvallend was de rust van de één en het opzwepende, maar vermoedelijk ook vermoeiende karakter van de ander. Voor elke gemoedstoestand dus een aparte draaitafel. ;D De Arcen kwam weer op mij over als een warme (niet overdreven!), gemoedelijke vriend die muziek als gast welkom heet. Kharma had ik volgens mij nog niet gehoord. Deze versie vond ik vanzelfsprekend al miste ik soms wat kleur in de overgang tussen middenwoofer en tweeter.

Doordat ik me niet aan de gastvrijheid van Bama kon en wilde onttrekken, was ik wel later dan gepland bij Groovy. Zijn vrouw en hij waren minstens zo gastvrij. De ouwetjes stonden al klaar voor me. Voor de goede orde, daar bedoel ik de Garrard, Lenco en... ,Sony-versterker en de voorloper van Harbeth mee! :crazy:
We begonnen met de Garrard 301. Veel over gehoord, ook wat gelezen. Maar dat zegt eigenlijk niets, ik heb vaker heel andere bevindingen gelezen in vergelijking met mijn eigen ervaringen dan dat ze overeenkwamen. Waarom ik ze dan lees? Ter lering ende vermaak.

Dit is een ervaring die zeker klopt met wat ik heb gelezen. Zelfverzekerd, kleurrijk, vanzelfsprekend. Vergeef me mijn gewauwel, maar ik zou zeggen "zwanger van muziek". Dynamiek die ongekend is voor deze prijs, misschien wel voor ver daarboven. En tegelijkertijd totaal volgzaam aan de (kwaliteit) van de persing, maar altijd kwam de muziek naar voren. Daarna ook nog met een Denon gedraaid en dat gaf wat detail en strakheid zeker een ander beeld, maar de Denon was ook teveel van het goede. Ik zou de Garrard beslist eens willen horen met een MM-element en een andere arm. Werd de muziek wat drukker dan liep het wat dicht. Wat timing betreft viel me op dat de originele persing van Violator sneller liep dan ik gewend ben, maar dat zou ook heel goed aan de LP (die ik nog niet had beluisterd) kunnen liggen.

De Lenco was technisch misschien beter, had een betere scheiding, maar was ook saaier. Minder dynamiekrijk en minder kleurrijk. Deze speelde ook via een buizenversterker.

Kortom, ik ben absoluut enthousiast over de Garrard. En al ga ik zeker ook nog naar Transrotor en Well Tempered luisteren, dit is zeker een kandidaat voor de short list.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971

Short list? als je zo door blijft luisteren wordt het geen short list.  :P

chansig

Herkenbaar voor wat betreft je ervaringen bij Groovy. Ooit Jon Hopkins gehoord op een wijze die mijn mondje deed openvallen. Was wel met andere speakers (Scepters) en ws ook een andere DT. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Groovy

Bas ik vond het leuk dat je bij ons op bezoek kwam.
Fijn om kennis met je te maken.
Weer een ervaring rijker en zoals je ervaren hebt doet de oude Garrard niet onder voor een nieuwe dt de kostprijs in acht genomen.
De Garrard speelde met een Benz Micro Gold element.
Succes met je verdere zoektocht.

@Chansig.
Scepters idd en de lp lag op een Emt.

Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Bas Akkerman

#1924
Citaat van: Joris1971 op november 22, 2014, 17:30:06
Short list? als je zo door blijft luisteren wordt het geen short list.  :P
Oh, jawel hoor! Van alle draaitafelcombinaties die ik heb gehoord, zijn er maar een paar die op de short list komen. Kwantiteit is niet per definitie kwaliteit.

Citaat van: chansig op november 22, 2014, 17:36:41
Herkenbaar voor wat betreft je ervaringen bij Groovy. Ooit Jon Hopkins gehoord op een wijze die mijn mondje deed openvallen. Was wel met andere speakers (Scepters) en ws ook een andere DT. :D

Gr Hans
Het waren nu Rogers, Scepters ken ik (nog) niet. Omdat Groovy het er over had dat ze in het verleden door de BBC werden gebruikt, legde ik de link met Harbeth.

Citaat van: Groovy op november 22, 2014, 18:35:13
Bas ik vond het leuk dat je bij ons op bezoek kwam.
Fijn om kennis met je te maken.
Weer een ervaring rijker en zoals je ervaren hebt doet de oude Garrard niet onder voor een nieuwe dt de kostprijs in acht genomen.
De Garrard speelde met een Benz Micro Gold element.
Succes met je verdere zoektocht.

@Chansig.
Scepters idd en de lp lag op een Emt.


Ik ook! En ik vond de Garrard echt goed spelen.

Emt... nog een merk erbij!  :sigh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten