Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2


Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 13, 2014, 20:01:41
Klopt, dat is ook niet sluitend. Sterker, iedereen is het met je eens Joris. Het blijft ook lastig vergelijken, maar zo eigenwijs als ik ben, heb ik toch het idee een aantal "karaktereigenschappen" van het transport, de arm en het element er doorheen te horen. Nu richt ik me met name op het transport. Maar ik begrijp jullie kritiek volkomen dat je altijd naar een complete set luistert en dat het daardoor lastig is de rol van de draaitafel te horen. Laat staan een onderdeel van die draaitafel.

Het karakter kan je er altijd uit halen. Het is net zoiets als het vergelijken van appel en peer: als je maar let op de nuanceverschillen in een gemeenschappelijke eigenschap is het prima te doen. Bij het vergelijk van appels en peren is het gemeenschappelijke bijvoorbeeld het suikergehalte.

Gr,
Henk

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Deleted member

Stereo-fan for life!

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

De commentaren over het uiterlijk betekenen zo weinig. Voor mij staat uiterlijk zo'n beetje op de laatste plaats.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 13, 2014, 21:38:19
De commentaren over het uiterlijk betekenen zo weinig. Voor mij staat uiterlijk zo'n beetje op de laatste plaats.

ik had het over de vloertegel onder de dikke Bob!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bensz

Is Linn afgevallen? BB&G adverteert momenteel met een drietal op MP. Lijkt me niet al te duur voor een echte LP12...

Deleted Member 2

Citaat van: technative op oktober 13, 2014, 20:57:52
Vind jij het wel mooi dan? :crazy:

Ik reageer op de transrotor fatbob (bijgenaamd soepketel) en in het bijzonder de steen er onder. Ziet er goed uit.
Twee tegels met een resonantiedempende laag er tussen zou nog beter zijn.

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op oktober 13, 2014, 21:45:30
ik had het over de vloertegel onder de dikke Bob!
Dat weet ik. Zo te zien is het een marmeren vloertegel, dus niet zomaar gedaan. En dan nog, ook dat kan me weinig schelen als het uiteindelijk geluidswinst oplevert.

Citaat van: Bensz op oktober 13, 2014, 21:48:02
Is Linn afgevallen? BB&G adverteert momenteel met een drietal op MP. Lijkt me niet al te duur voor een echte LP12...
Afgevallen is een groot woord, maar tot nog toe heeft Linn me nog niet voldoende overtuigd. En dan telt naam, faam of aanbieding toch echt niet ben ik bang.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

zo dus:


Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Mr.M

Citaat van: LPlover op oktober 13, 2014, 23:06:38
zal wel doods klinken ;)

Ik kannje garanderen dat de draaitafel van onder 13 alles klinkt behalve dood..
Na mijn bezoek bij hem thuis bennik meteen de internet opgegaan opzoek naar een draaitafel en de volgende dag was ik all aardig lichter en halve wegen in belgie om een draaitafel op te halen..
Zo goed klonk het.
Of het nou aan de tegel ligt of arm of de michel zelf weet ik niet maar de combi zoals het stond te spelen heeft me op pad gezet naar lp....


We hebben een dezelfde muziek (hugh masakale) the cole train op cd,stream en lp gehoord en ik kan je garanderen dat de lp velen maler muzikaler en echter klonk dan de cd of stream..
Voorall de dinamiek en drukverschil in instrumenten was heel erg indrukwekkend en levend...

Dit bezoekje heeft mij aardig in de papieren geholpen.hahahaha

Je verslaat een goed opgesteld /gematched/gesteld/ lp simpelweg niet met een digitale bron...

Dat is wat ik heb gehoord en beleefd bij onder 13.  De set van onder 13 heeft mij iedergeval overtuigd om te investeren in een platenspeler ....
Daarom heb nu ook een michell platen speler gekocht...met de hoop in de buurt te komen van het geluid van onder 13 ...met zijn prachtige gyro en bijzondere onderleg steen met sorboteen demping....
Het is in iederbgeval goed gematched en doordacht set waar nodige aandacht aan is besteed met hemelse resultaat..
Ik noem hem dokter henk....de lp dokter...

Hahah :clapping:
**UNDER CONSTRUCTION**

Joris1971

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 13, 2014, 20:01:41
Klopt, dat is ook niet sluitend. Sterker, iedereen is het met je eens Joris. Het blijft ook lastig vergelijken, maar zo eigenwijs als ik ben, heb ik toch het idee een aantal "karaktereigenschappen" van het transport, de arm en het element er doorheen te horen. Nu richt ik me met name op het transport. Maar ik begrijp jullie kritiek volkomen dat je altijd naar een complete set luistert en dat het daardoor lastig is de rol van de draaitafel te horen. Laat staan een onderdeel van die draaitafel.

Ik denk doordat je zoveel beluistert in zoveel verschillende zaken dat je eigenlijk op zoek bent naar de perfecte combinatie die er niet is... Het gaat allemaal om het samenspel tussen alles.

chansig

Citaat van: Joris1971 op oktober 14, 2014, 05:59:19
Ik denk doordat je zoveel beluistert in zoveel verschillende zaken dat je eigenlijk op zoek bent naar de perfecte combinatie die er niet is... Het gaat allemaal om het samenspel tussen alles.

Hij is een beetje cryptisch...wat bedoel je nu precies ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

#1815
Citaat van: Joris1971 op oktober 14, 2014, 05:59:19
Ik denk doordat je zoveel beluistert in zoveel verschillende zaken dat je eigenlijk op zoek bent naar de perfecte combinatie die er niet is... Het gaat allemaal om het samenspel tussen alles.
De perfecte combinatie is er niet, wel degene die het best bij mijn smaak valt. Vandaar ook de wens van twee armen op den duur. Juist in de combinatie zit de synergie. En al kan ik nooit alle combinaties van alle ondergronden, phonotraps, loopwerken, armen en elementen horen, die synergie zoek ik wel. Daarbij vertrouw ik niet alleen mijn eigen gehoor, maar beslist ook de expertise van jullie als forumleden en dealers. Die hebben met hun ervaringen immers wel tips en "best practises".

En nogmaals, ik realiseer me de beperkingen in het willen horen van de afzonderlijke invloeden én mijn gehoor. In die weg vol beperkingen zit voor mij echter ook de lol. Het gebrek aan geld en lef (Maz is een mooi voorbeeld) maakt dat de weg vooral langs dealers en bij forumleden thuis leidt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Arden

Citaat van: Onder013 op oktober 13, 2014, 21:50:10
Ik reageer op de transrotor fatbob (bijgenaamd soepketel) en in het bijzonder de steen er onder. Ziet er goed uit.
Twee tegels met een resonantiedempende laag er tussen zou nog beter zijn.

Dat is een oude foto van de tafel van Sodejuu (van het High-End forum). Je zou daar eens moeten gaan luisteren!

Heel veel kennis en kunde in huis, het klinkt daar dan ook als een klokje...

Staaled

Citaat van: Staaled op oktober 13, 2014, 20:21:48
De motorsturing zou ik anders plaatsen. ;)

De draaitafel trouwens ook bedenk ik nu.
Een hoek verzamelt het laag en zeker als je luid speelt heeft dat invloed.

Ben het eens met bovenstaande van Arden , de Fat Bob S kan zeer fraai spelen. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Citaat van: Arden op oktober 14, 2014, 09:10:59
Dat is een oude foto van de tafel van Sodejuu (van het High-End forum). Je zou daar eens moeten gaan luisteren!

Heel veel kennis en kunde in huis, het klinkt daar dan ook als een klokje...
Net even de recensie van zijn set op hifi.nl gelezen. Het is wel een eindje rijden, maar het ziet er veelbelovend uit. Die rustige achtergrond viel me ook op in Malle. En ja, andere set, akoestiek, Amethyst. Maar toch...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Arden op oktober 14, 2014, 09:10:59
Dat is een oude foto van de tafel van Sodejuu (van het High-End forum). Je zou daar eens moeten gaan luisteren!

Heel veel kennis en kunde in huis, het klinkt daar dan ook als een klokje...

Ik ken sodeju (roger) en zijn soepketel (zoals hij die zelf noemt) heel goed. Het zou me niet verbazen als die tegel uit de collectie van Henk van audio-selectief komt...

Weet jij of zijn pass labs phono al speelt?

Gr
Henk

Raphie

een tegel komt toch niet uit een "collectie"? die pak je toch van de pallet bij je lokale tuincentrum of begrafenisondernemer?
JBL PRX Power!

Robiwan

Citaat van: Raphie op oktober 14, 2014, 18:59:57
een tegel komt toch niet uit een "collectie"? die pak je toch van de pallet bij je lokale tuincentrum of begrafenisondernemer?

speciale akoestische tegel 400 uur ingespeeld ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

lynch1979

Citaat van: LPlover op oktober 14, 2014, 20:51:09
speciale akoestische tegel 400 uur ingespeeld ;)

Dan haal jij ze bij de verkeerde.....200 uur maximaal.

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

#1824
Citaat van: LPlover op oktober 14, 2014, 20:51:09
speciale akoestische tegel 400 uur ingespeeld ;)
Wel eerst oliën en inmasseren met koudgeperste olijfolie.
Even alle gekheid op een stokje, maar het zal vast een speciaal behandelde tegel zijn. Of dat ook een goede aanwinst is, moet iedereen voor zich weten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten