Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op juni 24, 2014, 07:10:49
Ik ook! ;D

De weekenden komen weer vrij, dus dan gaat het allemaal een stuk sneller.
Welke heb je nu te leen staan? (dacht dat ik zoiets gelezen had).
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op juni 24, 2014, 07:11:55
Welke heb je nu te leen staan? (dacht dat ik zoiets gelezen had).
Linn Basik. Die gaat binnenkort weer terug, tenzij ik hem aanschaf.
De Takumi kan ik een dagje lenen en dat doe ik wanneer ik tegelijkertijd nog één of twee andere kanshebbers in heb.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

LABO

Nou dan vrees ik weer het ergste  :music:  dit blijft een never ending story en die knoop kan het wel schudden voor dat deze doorgehakt wordt (als je maar plezier hebt)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Bas Akkerman

Citaat van: LABO op juni 24, 2014, 07:22:15
Nou dan vrees ik weer het ergste  :music:  dit blijft een never ending story en die knoop kan het wel schudden voor dat deze doorgehakt wordt (als je maar plezier hebt)
Ik kan me er iets bij voorstellen... :sigh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Citaat van: Bas Akkerman op juni 24, 2014, 07:10:49
Ik ook! ;D

...allemaal een stuk sneller.
Zou je die bewoording echt nog willen gebruiken, Bas?  :D

Kun / wil je aangeven welke opties je nu hebt? Wat zijn de kandidaten? Ben heel benieuwd!
Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: technative op juni 24, 2014, 07:57:19
Zou je die bewoording echt nog willen gebruiken, Bas?  :D

Kun / wil je aangeven welke opties je nu hebt? Wat zijn de kandidaten? Ben heel benieuwd!
Haha, dat is dan zo'n beetje met gevaar voor eigen leven... ;)

De Linn Basik en de Takumi sowieso. Wellicht een tweedehands Acoustic Signature (heerlijke flow) en wat Sense nog te bieden heeft. Ik moet me beheersen om ook niet naar Alkmaar te gaan waar ze Acoustic Solid verkopen (de "oorspronkelijke" Acoustic Signature).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Nahpets

Citaat van: Bas Akkerman op juni 24, 2014, 15:35:21
Ik moet me beheersen om ook niet naar Alkmaar te gaan waar ze Acoustic Solid verkopen (de "oorspronkelijke" Acoustic Signature).

En waarom leg je jezelf die beperking op?

Als je voor zo'n bedrag aan het shoppen bent zou wmb een bezoekje aan Audio Selectief in Sneek op de to do lijst moeten staan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Deleted Member 2

Citaat van: Nahpets op juni 24, 2014, 16:49:01
En waarom leg je jezelf die beperking op?

Als je voor zo'n bedrag aan het shoppen bent zou wmb een bezoekje aan Audio Selectief in Sneek op de to do lijst moeten staan.

+1 ^^

Bas Akkerman

Citaat van: Bas Akkerman op juni 24, 2014, 06:25:51
Is een optie Henk. Ik wil eigenlijk dit weekend of het weekend jaar of het jaar erop nog wat gaan luisteren en dan de knoop doorhakken.
;D

Op zich is Sneek wel te doen, alleen zou ik dat het liefst samen met iemand doen. Een stuk gezelliger!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juni 24, 2014, 19:06:12
;D

Op zich is Sneek wel te doen, alleen zou ik dat het liefst samen met iemand doen. Een stuk gezelliger!

Wellicht samen met een linn-liefhebber? Goed voor het evenwicht... ;D

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juni 24, 2014, 19:11:35
Wellicht samen met een linn-liefhebber? Goed voor het evenwicht... ;D
Een Linn, al is het de basisversie heb ik nu al een tijdje mogen beluisteren. Kortom, ook niet-Linn-liefhebbers mogen mee... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juni 24, 2014, 19:16:42
Een Linn, al is het de basisversie heb ik nu al een tijdje mogen beluisteren. Kortom, ook niet-Linn-liefhebbers mogen mee... ;)

ik ken de opvattingen van de uitbater van audioselectief. Hij kan ze overigens wel afstellen zoals maar zeer weinigen in Nederland dat zonder upgrades kunnen.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juni 24, 2014, 19:38:54
ik ken de opvattingen van de uitbater van audioselectief. Hij kan ze overigens wel afstellen zoals maar zeer weinigen in Nederland dat zonder upgrades kunnen.
Ach zo. Mijn oortjes laat ik daar vooral mijn gang gaan, daar kan geen opvatting tegenop. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Ga je nu toch weer nog meer tafels beluisteren? En ga je weer terug naar je oude budget?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op juni 24, 2014, 20:15:28
Ga je nu toch weer nog meer tafels beluisteren? En ga je weer terug naar je oude budget?
Als ik het in kan passen in de tijd (komende maand) wel, anders niet. En nee, mijn budget ligt rond de €750. Pas als ik de akoestiek heb verbeterd en voldoende heb gespaard ga ik luisteren in een hogere prijsklasse.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Duidelijk, daar moet toch ook wel wat bijzitten wat jou kan bekoren. Mag ook 2de hands, neem ik aan.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op juni 24, 2014, 20:36:49
Duidelijk, daar moet toch ook wel wat bijzitten wat jou kan bekoren. Mag ook 2de hands, neem ik aan.
Dat denk ik dus ook wel. Tweedehands is zeker geen probleem, als ik maar niet bij een dealer luister en online koop. Uit principe en vanwege de service die ik, zeker bij een draaitafel, van groot belang vind.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juni 24, 2014, 21:08:23
Dat denk ik dus ook wel. Tweedehands is zeker geen probleem, als ik maar niet bij een dealer luister en online koop. Uit principe en vanwege de service die ik, zeker bij een draaitafel, van groot belang vind.

Dan zou ik primair selecteren op een leverancier die er echt verstand van heeft en erg betrokken is bij het vak. Dus geen dozenschuiver of wisselaar van onderdelen. Het beperkt zich dan tot een select groepje van potentiële leveranciers.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juni 24, 2014, 23:34:42
Dan zou ik primair selecteren op een leverancier die er echt verstand van heeft en erg betrokken is bij het vak. Dus geen dozenschuiver of wisselaar van onderdelen. Het beperkt zich dan tot een select groepje van potentiële leveranciers.
Daar richt ik me inderdaad op. Dat was eigenlijk al tijdens mijn zoektocht van mijn set als ik zo terug denk.

Citaat van: Jumping Jack op juni 25, 2014, 18:17:03
Bas: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143652.0;topicseen
Ik heb hem gezien inderdaad. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bama


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten