Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

skyfox

Al dat gekletst over draaitafels... Krijg zelf zin om er wat mee te gaan doen.

Veel plezier met de shootout binnenkort ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Joris1971

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2014, 17:15:03
Tof! Dat is er al één eh twee. :smile:
Zelfs met een budget rond de €500,- krijg ik dat voor elkaar... :crazy:

De audionote zit toch wel ruim boven de 500 euro Bas... Maar wel een mooie prijs voor die tafel.

Jumping Jack

 :pompom:nog een mengpaneeltje en je kan een discobar starten...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op april  5, 2014, 17:38:02
Daar zou je best eens niets mee kunnen zeggen?
Het klonk leuker dan 'da's waar'. :P

Citaat van: skyfox op april  5, 2014, 19:09:56
Al dat gekletst over draaitafels... Krijg zelf zin om er wat mee te gaan doen.

Veel plezier met de shootout binnenkort ;)
Als er hier eentje staat, kom je weer een keer luisteren. Kan je het zelf ervaren.

Citaat van: Joris1971 op april  5, 2014, 19:43:58
De audionote zit toch wel ruim boven de 500 euro Bas... Maar wel een mooie prijs voor die tafel.
Ik en budgetten... ;D Richtprijs is €500,-, maar er is wel enigszins financiële ruimte.

Citaat van: Jumping Jack op april  5, 2014, 19:52:01
:pompom:nog een mengpaneeltje en je kan een discobar starten...
Ik ben dus echt een hele slechte DJ! :nopompom:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Citaat van: Bas Akkerman op april  5, 2014, 20:33:49

Richtprijs is €500,-, maar er is wel enigszins financiële ruimte.


Jaja het onvermijdbare hellend vlak is begonnen  ;D
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op april  5, 2014, 21:04:14
Jaja het onvermijdbare hellend vlak is begonnen  ;D
Haha, ik vind dat ik al weer aardig terug ben gevallen van mijn oorspronkelijk budget. De helling terug is nog steiler! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

Citaat van: Bas Akkerman op april  5, 2014, 20:33:49
Ik ben dus echt een hele slechte DJ! :nopompom:

Als het uitzoeken van je volgende plaatje in ongeveer hetzelfde tempo gaat als het uitkiezen van je spullen kan ik me daar wel iets bij voorstellen :-X :devil:

Was er al genoemd dat dit topic ruim een jaar oud is? Lang feestje als mensen zo lang wachten tot je je tweede plaatje weet aan te zetten  :tongue2:
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bas Akkerman

Citaat van: Christiaan S op april  6, 2014, 03:38:12
Als het uitzoeken van je volgende plaatje in ongeveer hetzelfde tempo gaat als het uitkiezen van je spullen kan ik me daar wel iets bij voorstellen :-X :devil:

Was er al genoemd dat dit topic ruim een jaar oud is? Lang feestje als mensen zo lang wachten tot je je tweede plaatje weet aan te zetten  :tongue2:
Haha. Tegen de tijd dat ik dan een plaatje draai, kénnen de mensen het betreffende plaatje niet eens meer!

De mail naar Rik Stoet is de deur uit. Ik ben benieuwd naar zijn reactie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op april  5, 2014, 20:33:49
Als er hier eentje staat, kom je weer een keer luisteren. Kan je het zelf ervaren.

Gezellig, goed plan! Ben vooral benieuwd hoe het geluid verandert als je platen draait of streamt. Waar meer "muziek" in zit. Daarnaast heb ik het gevoel dat streamen wat "vrijblijvender" is en platen draaien wat meer "commitment" vraagt. Ben benieuwd wat dat met mij doet.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op april  6, 2014, 08:45:38
Gezellig, goed plan! Ben vooral benieuwd hoe het geluid verandert als je platen draait of streamt. Waar meer "muziek" in zit. Daarnaast heb ik het gevoel dat streamen wat "vrijblijvender" is en platen draaien wat meer "commitment" vraagt. Ben benieuwd wat dat met mij doet.
Anderen zullen het niet met me eens zijn, maar wat mij betreft wint een draaitafel het van alle media op een voor mij enorm belangrijk punt: vanzelfsprekendheid. Meer dan cd en digitaal is er muziek in je ruimte. Cd en streaming zijn makkelijker, je hebt er minder omkijken naar. Maar ik wil graag een draaitafel voor de momenten dat ik echt voor muziek wil gaan zitten en me er in wil laven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Het is altijd een combinatie van onderdelen die je bepaalt naar aanleiding van je smaak. Maar hoe zit het met de verdeling van je budget? Grofweg: loopwerk 4/7e, arm 2/7e, element 1/7e?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op april  6, 2014, 09:29:16
Ik zou wat meer budget richting element sturen...
Dat is ook mijn gevoel, maar dit is zo'n beetje de onderverdeling die ik her en der lees. Ook met het idee dat je vanuit een goed loopwerk beter en makkelijker kan opwaarderen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op april  6, 2014, 08:56:02
Het is altijd een combinatie van onderdelen die je bepaalt naar aanleiding van je smaak. Maar hoe zit het met de verdeling van je budget? Grofweg: loopwerk 4/7e, arm 2/7e, element 1/7e?

Een paar kanttekeningen:
- Je neemt de phono pre en de phono kabel naar de phono pre niet mee. De phono pre is onderdeel van je versterker. Deze twee elementen zijn in hoge mate bepalend voor de output van de draaitafel. Investeren in juist ook deze schakel loont.

- prijs van een arm met element zegt niet alles. Het gaat om de combinatie/synergie van de twee. Daarnaast zijn er armen die schandalig overprijsd zijn. Slim kiezen en investeren dus.

- loopwerken in alle soorten, uitvoeringen en prijzen. Blingbling kost geld maar voegt auditief niets toe. Soort loopwerk is verder een kwestie van smaak, maar bepaalt wel de investering.

Ik zou uitgaande van je oorspronkelijk budget van 3500 stellen op:
arm/element 1800 (nieuw)
phono pre + kabel 700 (gebruikt)
loopwerk  1000 (gebruikt)

Xander32

Gisteren wederom de charmes van een mooie draaitafel mogen ervaren. Dat luistert toch wel erg lekker weg :inlove:. Een mooie aanvulling op een cdp en/of streaming.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

Citaat van: Onder013 op april  6, 2014, 10:20:20
- Je neemt de phono pre en de phono kabel naar de phono pre niet mee.

die phonotrap heeft hij al (ingebouwd in de RA set), dus blijft er meer ruimte over voor en goede combi element/DT.

kabel tussen DT en pre speelt imo een veel minder grote rol dan bvb het element as such (en de synergie ervan met de DT).
op voorwaarde natuurlijk dat je gewoon een goed en zo kort mogelijk exemplaar gebruikt ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Eddye

Citaat van: Xander32 op april  6, 2014, 10:22:05
Gisteren wederom de charmes van een mooie draaitafel mogen ervaren. Dat luistert toch wel erg lekker weg :inlove:. Een mooie aanvulling op een cdp en/of streaming.
Dat had ik ook nadat ik bij Martin!!! op bezoek was geweest. Gevolg: nu ook een draaitafel. :D
Kijk maar uit ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted Member 2

Citaat van: Dynky op april  6, 2014, 10:43:09
die phonotrap heeft hij al (ingebouwd in de RA set), dus blijft er meer ruimte over voor en goede combi element/DT.

Was mij bekend en was vermeld. De kern van mijn reactie is om voorrang te geven aan de arm/element combi.

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op april  6, 2014, 10:20:20
Een paar kanttekeningen:
- Je neemt de phono pre en de phono kabel naar de phono pre niet mee. De phono pre is onderdeel van je versterker. Deze twee elementen zijn in hoge mate bepalend voor de output van de draaitafel. Investeren in juist ook deze schakel loont.

- prijs van een arm met element zegt niet alles. Het gaat om de combinatie/synergie van de twee. Daarnaast zijn er armen die schandalig overprijsd zijn. Slim kiezen en investeren dus.

- loopwerken in alle soorten, uitvoeringen en prijzen. Blingbling kost geld maar voegt auditief niets toe. Soort loopwerk is verder een kwestie van smaak, maar bepaalt wel de investering.

Ik zou uitgaande van je oorspronkelijk budget van 3500 stellen op:
arm/element 1800 (nieuw)
phono pre + kabel 700 (gebruikt)
loopwerk  1000 (gebruikt)
Dank je weer Henk!
Voornaamste uitdaging is voor nu de match tussen de besproken draaitafels en de huidige phonotrap in de Resolution Audio XS. Ik stel de vraag van budgetverdeling nu om te bekijken hoe ik binnen het beperkte budget de beste onderverdeling kan maken. Al is mijn keuze nu natuurlijk behoorlijk beperkt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Eddye op april  6, 2014, 10:45:27
Dat had ik ook nadat ik bij Martin!!! op bezoek was geweest. Gevolg: nu ook een draaitafel. :D
Kijk maar uit ;)
... wees niet bang; die gaat er bij mij niet komen. Ik zie zeer zeker de charmes van vinyl, maar ook de nadelen. Het zou voor mij een veel te kostbare gadget worden ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

garmtz

Ik zou het budget niet zo strikt verdelen... Ik vind bijvoorbeeld een Linn Adikt vele malen muzikaler dan veel zogenaamde (saaie) high-end modellen. Ook de arm wordt naar mijn mening teveel invloed toegedicht. De werkelijke muzikale kwaliteiten komen uit je loopwerk (in een combinatie van mechanische kwaliteit en mooie motorsturing), de arm en element zijn hier 'slaaf'. Het element zal deels de tonale balans bepalen en de 'cosmetische' aspecten van de weergave, maar wat je ervoor hangt, is een enorme stempel op wat je aan MUZIKAAL genot uit dat element haalt. Een duur element is net als dure speakers met een matige aansturing: niet fijn wat mij betreft... Maargoed, mijn meningen zijn erg 'flat earth' geloof ik...

lynch1979

Citaat van: garmtz op april  6, 2014, 11:18:20
Ik zou het budget niet zo strikt verdelen... Ik vind bijvoorbeeld een Linn Adikt vele malen muzikaler dan veel zogenaamde (saaie) high-end modellen. Ook de arm wordt naar mijn mening teveel invloed toegedicht. De werkelijke muzikale kwaliteiten komen uit je loopwerk (in een combinatie van mechanische kwaliteit en mooie motorsturing), de arm en element zijn hier 'slaaf'. Het element zal deels de tonale balans bepalen en de 'cosmetische' aspecten van de weergave, maar wat je ervoor hangt, is een enorme stempel op wat je aan MUZIKAAL genot uit dat element haalt. Een duur element is net als dure speakers met een matige aansturing: niet fijn wat mij betreft... Maargoed, mijn meningen zijn erg 'flat earth' geloof ik...

Ik heb mij even ingehouden............maar elke keer als er advies komt, komt de naam Linn telkens naar voren toe daar wordt ik persoonlijk een beetje moe van, het wordt te opdringerig.


garmtz

Ik stel me in dit topic juist terughoudend op en de Adikt is een voorbeeld van een element dat ik goed ken. Maargoed, zal wel weer in mijn hoek gaan zitten en me verder van ieder commentaar weerhouden.

lynch1979

Citaat van: garmtz op april  6, 2014, 11:38:31
Ik stel me in dit topic juist terughoudend op en de Adikt is een voorbeeld van een element dat ik goed ken. Maargoed, zal wel weer in mijn hoek gaan zitten en me verder van ieder commentaar weerhouden.

Van mij hoef je niet in een hoek te gaan zitten en ik heb heel veel aan je commentaar gehad, en je adviezen op het forum.
Dit werkt wat mij betreft averechts, maar dat is mijn mening en iedereen mag daar ook het zijne van vinden.

Kom uit je hoek  ;)

garmtz

Ik heb een commercieel belang, dus trek me gewoon terug uit dit topic. Pure zelfbescherming voor dit soort opmerkingen, die best mijn dag kunnen verpesten.