Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

lynch1979


clockwork

Citaat van: lynch1979 op maart 10, 2014, 15:50:58
Dat is degene waar ik begin van de middag op heb geboden  ;)

via de mail dan? Wat ik zie geen biedingen.  :notify:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

lynch1979


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2014, 16:23:09
Dank je!
Zit er nou veel verschil tussen platenwassers?

Volgens mij is de Okki Nokki gebaseerd op de VPI. En die laatste heeft standaard een stofkap die toch wel erg handig schijnt te zijn. Verder weet ik het niet. Iemand anders?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dirk

de HW16.5 heeft imo 2 (al dan niet belangrijke) verschillen tov de ON.
1) niet verkrijgbaar in witte versie
2) motor draait maar in 1 richting. (2 bij de ON)
...en de prijs van dat specifieke zoekertje is ook niet bepaald scherp  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

Clearaudio Smart matrix professional.
Ziet er goed uit en werkt fijn en grondig.
Okki Nokki vind ik redelijk gammel in vergelijk.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

marcush

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2014, 16:23:09
Dank je!
Zit er nou veel verschil tussen platenwassers?

Ik heb een van de eerste Okki Nokki's gehad en vond deze bepaald niet degelijk.  Los van (gebrek aan) degelijkheid, had ik het meeste moeite met:
- metaalschilfertjes die soms op het midden van de plaat belandden door/na het aan- en losdraaien van de klem;
- de redelijk scherpe metalen rand bij de opening van de zuiger, zelfs met enkele kleine bramen.  Doordat het vilt eroverheen zat, bracht het geen schade toe aan de platen, maar de dikte van het vilt hield ik wel nauwlettend in de gaten.

Het bleek ook wel dat deze eerste versie te verbeteren was, want nadien zijn de Okki Nokki's verbeterd. Deze verbeterde versie(s) heb ik nooit uitgeprobeerd.

Ik ben zelf nu erg blij met een (instapmodel) HANNL.  Wel wat duurder, maar erg degelijk en ook met betere zuigkracht.

roeleken

Ik heb al jaren een Okki Nokki, niks mis mee en verre van gammel :)   Kan me niet voorstellen wat een platenwasser nou eigenlijk nog meer zou moeten kunnen...?  Soms zie je in recenties dat een platenwasser luidruchtig is...  :unhappy:  Wat een bullshit is dat, je wast er je platen mee. Je zet 'm niet aan voor het mooie geluid. Een stofkap vind ik ook onzin. Dat ding gaat bij mij de keukenkast in als ik klaar ben. Voor de Okki Nokki kun je een kap bijkopen, maar in verhouding vind ik dat veel te duur.
Gewoon niet twijfelen, nieuwe Okki Nokki kopen. Er is niks mis mee en je hebt garantie.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Bas Akkerman

Bij god! Ik moet echt platenwassers gaan testen! :withstupid:

Nee, een Okki Nokki lijkt me voldoende, mits niet gammel uiteraard.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2014, 19:28:20
Bij god! Ik moet echt platenwassers gaan testen! :withstupid:

Nee, een Okki Nokki lijkt me voldoende, mits niet gammel uiteraard.

en dan hebben we het nog niet eens gehad over de vloeistoffen en borstels..... 8)

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 10, 2014, 19:32:52
en dan hebben we het nog niet eens gehad over de vloeistoffen en borstels..... 8)
Nou, dat is dus wel iets dat ik wil testen/tips over wil krijgen. Je wil ook geen schoonmaakresten in de groeven hebben, maar het moet wel zo goed mogelijk schoon zijn. Volgens mij heb ik er wel het een en ander op dit forum van voorbij zien komen. Mede een paar berichten van jou Henk. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op maart 10, 2014, 19:36:36
Nou, dat is dus wel iets dat ik wil testen/tips over wil krijgen. Je wil ook geen schoonmaakresten in de groeven hebben, maar het moet wel zo goed mogelijk schoon zijn. Volgens mij heb ik er wel het een en ander op dit forum van voorbij zien komen. Mede een paar berichten van jou Henk. ;)

Klopt. Ik heb ervaren dat de vloeistoffen, borstels en de wijze waarop je die gebruikt, belangrijker zijn (meer invloed hebben) dan de platenwasmachine.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op maart 10, 2014, 19:46:38
Klopt. Ik heb ervaren dat de vloeistoffen, borstels en de wijze waarop je die gebruikt, belangrijker zijn (meer invloed hebben) dan de platenwasmachine.
Dat geloof ik graag, uiteindelijk zijn dat de middelen waarmee je schoonmaakt. De zuiger is alleen om de "rommel" er weer vanaf te krijgen.

Citaat van: chansig op maart 10, 2014, 19:50:26
Misschien een Acoustics Hanss ?

Gr Hans


Zou ook een optie kunnen zijn. Maar ik ben inmiddels al in onderhandeling voor een Okki Nokki. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Ik heb mijn OkkiNokki bij Marcel van H&C hifi gekocht, voor een scherpe prijs  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: chansig op maart 11, 2014, 10:18:08
Een Knosti... heb je het allemaal zelf in de hand.  :D

Gr Hans

geen afzuiging dus eigenlijk heb je niets aan zo'n knosti!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

chansig

Ivm een Okki of wat dan ook heb je helemaal gelijk.

Ik heb hem een periode naar volle tevredenheid gebruikt. Misschien kan Bas ook zelf wat knutselen.

Gr Hans

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

weust

Wasbak, zeepsop, dunne staaf om de LP's op te laten hangen en drogen. Oldskool.
Het drogen duurt alleen wat langer.

En ja, dat gaat prima. Deed mijn vader vroeger ook om ze te wassen.
En nee, het is niet audiofiel goedgekeurd. Lekker belangrijk :D
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Robiwan

#1171
Citaat van: weust op maart 11, 2014, 11:40:46
Wasbak, zeepsop, dunne staaf om de LP's op te laten hangen en drogen. Oldskool.
Het drogen duurt alleen wat langer.

En ja, dat gaat prima. Deed mijn vader vroeger ook om ze te wassen.
En nee, het is niet audiofiel goedgekeurd. Lekker belangrijk :D

er blijft met de knosti na een wasbeurt een residu over :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

eddy135

Citaat van: LPlover op maart 11, 2014, 11:51:46
er blijft met de knosti na een wasbeurt een residu over in de groeven :(

Niet als je QS audio cleaner gebruikt!  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted Member 2

Citaat van: eddy135 op maart 11, 2014, 17:10:28
Niet als je QS audio cleaner gebruikt!  :)

Ook dan, tenzij je vervolgens spoelt met bijvoorbeeld aqua bi

Bas Akkerman

Er komen hier soms namen voorbij... :alien: :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten