Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mr.M

Hoi bas ik heb wat mooie draaitafels gezien binnen je budget..
Dit is een duitse merk mocht je het niet in je lijst hebben dan is het echt een aanrader.
De eerste 3 zitten binnen budget.
Gr uit las vegas
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

En nog meer lekkernij wat buiten budget ligt.haahha
**UNDER CONSTRUCTION**

Actionhost

Citaat van: maz op januari  9, 2014, 05:08:07
De eerste 3 zitten binnen budget.
Gr uit las vegas

en laat de laatste nou net de mooiste zijn  ;D
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Haha, dank je voor de informatie uit eerste hand! :thumbs-up: ;D
Heb je ze ook beluisterd?

Hoe is het daar verder, maz? Naar je zin?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Hoi bas ik heb ze niet beluisterd want de kamer welke inliep was soort showroom.. Maar kwalitatief gezien is het echt echt hoog niveau..
Ik dacht eerst aan een veel hogere prijs dan +-3500.

Misschien is er genoeg bekendheid met deze merk uit duitsland.. Het heet TRANS ROTOR..

Voor de rest gaat hier picco bello.. Heb het heel erg na me zin.. Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

Citaat van: maz op januari  9, 2014, 18:22:28
Hoi bas ik heb ze niet beluisterd want de kamer welke inliep was soort showroom.. Maar kwalitatief gezien is het echt echt hoog niveau..
Ik dacht eerst aan een veel hogere prijs dan +-3500.

Misschien is er genoeg bekendheid met deze merk uit duitsland.. Het heet TRANS ROTOR..

Voor de rest gaat hier picco bello.. Heb het heel erg na me zin.. Gr maz
Transrotor is wel een bekende naam, al heb ik er nog niks van gehoord.

Goed zo, geniet er van!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

remco320

Die hoogglans spelers zijn naar mijn mening de mooiere spelers op de markt. Fat Bob heet het geloof ik. Een keer gehoord, gelijk helemaal weg van. Alleen, als net afgestudeerde.. Far beyond budget;)

Leuke queeste! Ik lees graag mee. Ik draai zelf met een pro-ject 1.3 die een tiende kost van jou budget, met een ortofon 2m red, over een Project phonobox en ben daar voor nu heel blij mee. Hè, en een 25 jarige vinyl liefhebber, das ook wat waard;)

Deleted Member 2

Citaat van: remco320 op januari 13, 2014, 13:30:15
Hè, en een 25 jarige vinyl liefhebber, das ook wat waard;)

Je bent geen uitzondering meer ;D

remco320


Staaled

Ik draai helaas wat weinig er mee , maar de Fat Bob is idd een plaatje. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Citaat van: remco320 op januari 13, 2014, 13:30:15
Die hoogglans spelers zijn naar mijn mening de mooiere spelers op de markt. Fat Bob heet het geloof ik. Een keer gehoord, gelijk helemaal weg van.
Ga ik eens googlen. :thumbs-up:

CitaatAlleen, als net afgestudeerde.. Far beyond budget;)
Ik ken het, ook heel lang geen geld er voor gehad. Maar ik kan goed sparen, dat scheelt!

CitaatLeuke queeste! Ik lees graag mee. Ik draai zelf met een pro-ject 1.3 die een tiende kost van jou budget, met een ortofon 2m red, over een Project phonobox en ben daar voor nu heel blij mee. Hè, en een 25 jarige vinyl liefhebber, das ook wat waard;)
En al kan ik goed sparen, het duurt altijd langer dan je wilt. En gezien de tijd die ik voor dit soort queestes neem, zegt dat wel wat. ;) Muziekliefhebbers, daar zijn nooit genoeg van! Tenminste,als je dat bent en niet alleen een vinylverzamelaar.
Citaat van: Staaled op januari 13, 2014, 15:05:51
Ik draai helaas wat weinig er mee , maar de Fat Bob is idd een plaatje. :)
Ben ik vooral benieuwd naar het geluidsplaatje. Mmm, is die Fat Bob al niet genoemd zit ik me nu te bedenken...?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Citaat van: Bas Akkerman op januari 13, 2014, 15:15:26
Ben ik vooral benieuwd naar het geluidsplaatje. Mmm, is die Fat Bob al niet genoemd zit ik me nu te bedenken...?
Zoals ik hem heb geconfigureerd/ gebruik , klinkt ie "straf". Dus strak laag,redelijk onverstoorbaar in het geluidsbeeld, drive geen smartlap.

Geen idee. Ieg niet door mij.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jumping Jack

Arno P heeft een Fat Bob, en WickedGame een Zet3 van TransRotor...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op januari 13, 2014, 15:15:26
Ga ik eens googlen. :thumbs-up:
Ik ken het, ook heel lang geen geld er voor gehad. Maar ik kan goed sparen, dat scheelt!
En al kan ik goed sparen, het duurt altijd langer dan je wilt. En gezien de tijd die ik voor dit soort queestes neem, zegt dat wel wat. ;) Muziekliefhebbers, daar zijn nooit genoeg van! Tenminste,als je dat bent en niet alleen een vinylverzamelaar.Ben ik vooral benieuwd naar het geluidsplaatje. Mmm, is die Fat Bob al niet genoemd zit ik me nu te bedenken...?

De Transrotor FatBob lijkt een beetje in de schaduw te raken. Een paar jaar geleden was dit de speler die in de spotlights stond. AudioSelectief in Sneek en wat Nederlandse forumleden waren er zeer actief mee. Het was een redelijk nieuw type speler, presteerde goed tegen destijds een scherpe prijs. Doet de bijnaam van "de Soepketel" eer aan:


PuNkEnStEiN

Van de vormgeving springen echt de tranen in m'n onderbroek. Wat een protserig spul is dat zeg! Als ik het cadeau kreeg, zou ik het natuurlijk wel aannemen en gebruiken, maar wel uit het zicht zetten. :confused:
Maar goed, ik gun ieder z'n (wan)smaak...  :smile:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

weust

Citaat van: PuNkEnStEiN op januari 13, 2014, 17:53:45
Van de vormgeving springen echt de tranen in m'n onderbroek. Wat een protserig spul is dat zeg! Als ik het cadeau kreeg, zou ik het natuurlijk wel aannemen en gebruiken, maar wel uit het zicht zetten. :confused:
Maar goed, ik gun ieder z'n (wan)smaak...  :smile:

Alles aannemen als je het gratis krijgt. Kunt het altijd zelf verkopen of weggooien ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

remco320

Ja die Tonar platenborstel en dat stylusgel op zo'n foeilelijke tegel, daar zou ik ook verdrietig van raken;)

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op januari 13, 2014, 15:53:39
Arno P heeft een Fat Bob, en WickedGame een Zet3 van TransRotor...
Ok, goed om te weten.

Ik zie dat Rik Stoet ook Transrotor voert. Leuk om dat met de Takumi te gaan vergelijken. Prijstechnisch in de basis niet eerlijk, maar dan kan ik inschatten of ik het prijsverschil waard vind.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: remco320 op januari 13, 2014, 18:33:53
Ja die Tonar platenborstel en dat stylusgel op zo'n foeilelijke tegel, daar zou ik ook verdrietig van raken;)

Als je eens wist wat zo'n foeilelijke tegel, mits goed toegepast kan doen voor het geluid......

Ik heb daarom maar gelijk twee van dit soort lelijke tegels toegepast met daar tussen in een heel belangrijk goedje. ;D

Gr
Henk

garmtz

Citaat van: Onder013 op januari 13, 2014, 18:47:39
Als je eens wist wat zo'n foeilelijke tegel, mits goed toegepast kan doen voor het geluid......

Ik heb daarom maar gelijk twee van dit soort lelijke tegels toegepast met daar tussen in een heel belangrijk goedje. ;D


Wel wat dikker dan deze tegel, toch? :)   

Ik vind Transrotor ook echt foeilelijk (door de 'bling'), maar over smaak valt niet te twisten. ;)

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op januari 13, 2014, 18:55:31
Wel wat dikker dan deze tegel, toch? :)   

Ik vind Transrotor ook echt foeilelijk (door de 'bling'), maar over smaak valt niet te twisten. ;)

Een flink stuk dikker en zwaarder ;)

Bas Akkerman

Mij maakt het uiterlijk van apparatuur me over het algemeen niet zoveel uit. Of het nu om het hout van Linn gaat of de bling bling van Transrotor. Gelukkig maar. Of niet, maakt de keuze alleen maar groter. :crazy: ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Peerless Monster

Heb de Z3 mogen beluisteren bij Wicked Game.
Erg mooi spul hoor dat Transrotor.
Heb er feet (voetjes van rubber) van.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Actionhost

Citaat van: Bas Akkerman op januari 13, 2014, 18:43:44

Ik zie dat Rik Stoet ook Transrotor voert. Leuk om dat met de Takumi te gaan vergelijken. Prijstechnisch in de basis niet eerlijk, maar dan kan ik inschatten of ik het prijsverschil waard vind.

Lijkt me een interessant vergelijk!
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213