Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

eddy135

Citaat van: LPlover op oktober 28, 2013, 14:24:23
Toch heb ik de kracht en slam in het laag van digitaal altijd kunnen waarderen dat is met LP toch meestal wat softer.

Niet mee eens... :dozingoff:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Robiwan

Citaat van: eddy135 op oktober 28, 2013, 14:49:30
Niet mee eens... :dozingoff:

Het laag van digitaal is gewoon strakker, dieper en "beukt" meer, dat is nu eenmaal z'n kracht!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

eddy135

Citaat van: LPlover op oktober 28, 2013, 15:20:25
Het laag van digitaal is gewoon strakker, dieper en "beukt" meer, dat is nu eenmaal z'n kracht!

Gelukkig ben ik een andere mening toegedaan. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Deleted Member 2


Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op oktober 28, 2013, 15:20:25
Het laag van digitaal is gewoon strakker, dieper en "beukt" meer, dat is nu eenmaal z'n kracht!
Strakker misschien wel, maar ik vind over het algemeen dat een draaitafel laag natuurlijker en gedetailleerder kan weergeven, ook met meer "oomph".  Een cd-speler kan strakker spelen, doet dit in mijn oren ook wat te gekunsteld. Maar het gaat wat mij betreft niet om welles-nietes. Voor mij is de vanzelfsprekende weergave van een draaitafel het belangrijkste pluspunt ten opzichte van cd- of streamerweergave. Zoals je al door één aanslag van een instrument kan horen dat het om een getalenteerd musicus gaat, zo hoor ik de vanzelfsprekendheid van een draaitafel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 28, 2013, 15:34:48
Strakker misschien wel, maar ik vind over het algemeen dat een draaitafel laag natuurlijker en gedetailleerder kan weergeven, ook met meer "oomph".  Een cd-speler kan strakker spelen, doet dit in mijn oren ook wat te gekunsteld. Maar het gaat wat mij betreft niet om welles-nietes. Voor mij is de vanzelfsprekende weergave van een draaitafel het belangrijkste pluspunt ten opzichte van cd- of streamerweergave. Zoals je al door één aanslag van een instrument kan horen dat het om een getalenteerd musicus gaat, zo hoor ik de vanzelfsprekendheid van een draaitafel.

Klopt, gemak/vanzelfsprekendheid en 3D stereobeeld is sterk punt van vinyl.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

AbZ

Citaat van: garmtz op oktober 28, 2013, 11:35:47
Met de juiste persingen op een goede draaitafel, kan het geluid zeker beter zijn dan CD. Maar dat moge toch geen geheim meer zijn, denk ik?
We hebben dit al op pagina 3 besproken (replies #62-65).
Toen waren we het wat meer met elkaar eens.

garmtz

Citaat van: AbZ op oktober 29, 2013, 09:39:23
We hebben dit al op pagina 3 besproken (replies #62-65).
Toen waren we het wat meer met elkaar eens.

Nee hoor, zeg daar niets anders... Nogmaals, vaak is de mastering voor de LP minder gebrickwalled dan op de CD en luister je naar een betere master met ondanks de 'beperkingen' van analoog nog steeds een beter geluid. Idem met vroege (eerste) uitgaves van muziek uit de jaren 30/40/50/60: de master tapes waren toen nog 'vers' en het pad volledig analoog. Heel moeiijk om dat te verbeteren met zelfs de modernste technologie, want de tand des tijds heeft dan vaak al vat gehad op de master tapes.

Maar 'all things being equal', prefereer ik digitaal. Mits goed gemastered.

AbZ

Ok dan had ik je nu kerveerd gebrepen.
We zeggen op pag.3 ook allebei dat het meer afhangt vd mastering (of persing, whatever) dan van het medium.

garmtz

Citaat van: AbZ op oktober 29, 2013, 09:54:05
Ok dan had ik je nu kerveerd gebrepen.
We zeggen op pag.3 ook allebei dat het meer afhangt vd mastering (of persing, whatever) dan van het medium.

Precies.

Groovy

Dat is dacht ook zo met de mastering van de cd,daar zijn er ook bij die zo plat klinken als dubbeltje.
Maar als je het mij vraagd(dat doe je niet) duurt dat luisteren wel lang  :D
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Deleted member

Zo Bas, hoe staat het er nu voor met je zoektocht? Het is al geruime tijd stil. Speelt het nog?
Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Het speelt zeker nog! Ik heb op het moment gewoon te weinig tijd om te gaan luisteren. De weekenden zijn vaak bezet door sportverplichtingen en maandag zijn de meeste winkels dicht. Daarnaast heeft akoestiek de prioriteit. Desondanks wil ik zo nu en dan toch gaan luisteren op het moment dat het iets rustiger wordt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Okee. Hoe bevalt het werk trouwens? Denk dat dat ook wel een stevige hap uit je beschikbare tijd neemt.
Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: technative op december  4, 2013, 16:45:20
Okee. Hoe bevalt het werk trouwens? Denk dat dat ook wel een stevige hap uit je beschikbare tijd neemt.
Goed. 32 uur inderdaad (+ 2 uur reistijd per dag) is inderdaad een flink stuk minder tijd. Momenteel ben ik, naast mijn werktijd, ook aan het leren voor mijn SENS-ster (LEAN-methode). Tel daarbij gemiddeld 1 dag in het weekend die ik besteed aan sport en je begrijpt dat ik iets minder tijd heb dan voorheen. Ook meer zingeving en geld, dat telt zwaarder. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op december  4, 2013, 17:20:28
Goed. 32 uur inderdaad (+ 2 uur reistijd per dag) is inderdaad een flink stuk minder tijd. Momenteel ben ik, naast mijn werktijd, ook aan het leren voor mijn SENS-ster (LEAN-methode). Tel daarbij gemiddeld 1 dag in het weekend die ik besteed aan sport en je begrijpt dat ik iets minder tijd heb dan voorheen. Ook meer zingeving en geld, dat telt zwaarder. ;)

Lean Six Sigma?

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Voor Kerst wil ik graag 'Nature Boy' van Nat King Cole aan Linda kado doen. Heeft iemand een idee welke versie de beste/mooiste is?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz



Linx


Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op december  6, 2013, 07:57:35
http://forums.stevehoffman.tv/threads/nat-king-cole-nature-boy-the-1947-recording.334567/
Dank je, ik zal eens kijken!

Citaat van: Linx op december  6, 2013, 09:21:55
Beste transfer van dit nummer is waarschijnlijk de versie in de Nat King Cole Trio, Mosaic 18 CD box -> out-of-print en onbetaalbaar. PM naar je gestuurd!
Ik heb je PM beantwoord. :)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Actionhost

Bas,

Wat is de status van jouw zoektocht? Nog plannen in 2014?

Heb je de leenspeler nog?

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Bas Akkerman

Citaat van: Actionhost op december 31, 2013, 14:40:30
Bas,

Wat is de status van jouw zoektocht? Nog plannen in 2014?

Heb je de leenspeler nog?
Zeker nog plannen! Al gaat de akoestiek voor en dat is weer makkelijker met een auto (materiaal, vloerkleed, gordijnen). Maar volgend jaar (het kan nog net ;)) ga ik zeker nog her en der luisteren.

De leenspeler is helaas weer terug naar weust.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten