Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: weust op augustus 28, 2013, 20:13:20
Zal even kijken of ik een foto heb waar je de anti-skatting waarde kan zien.
Ik voel me echt zo ongelooflijk lullig. Ben echt heel voorzichtig ermee en dan dit. Het zou wel fijn zijn, kan ik het meteen weer goed zetten...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Ik begin me af te vragen of ik mijn LP12 niet beter thuis kan laten... :D

VlisChris

Mijn maatje concludeerde vandaag in de sportschool nadat die zich voor de 2e keer in 2x sporten heel lullig stoot aan een apparaat dat handigheid niet te koop is.
Herken je het Bas? :devil: :P :D

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op augustus 28, 2013, 21:51:48
Ik begin me af te vragen of ik mijn LP12 niet beter thuis kan laten... :D
Fuck...! :lookaround:

Citaat van: Christiaan S op augustus 29, 2013, 02:06:09
Mijn maatje concludeerde vandaag in de sportschool nadat die zich voor de 2e keer in 2x sporten heel lullig stoot aan een apparaat dat handigheid niet te koop is.
Herken je het Bas? :devil: :P :D


Als ik niet met mijn hoofd in de wolken zit, kan ik lichamelijk gezien best handig zijn. Gisteren lette ik ook wel op, maar de draaitafel staat eigenlijk iets te hoog. Goed om daar in de toekomst rekening mee te houden.

Voor de rest ben ik inderdaad niet erg handig en bijna altijd als laatste in de bus, uit de kleedkamer, et cetera. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Citaat van: Christiaan S op augustus 29, 2013, 02:06:09
Mijn maatje concludeerde vandaag in de sportschool nadat die zich voor de 2e keer in 2x sporten heel lullig stoot aan een apparaat dat handigheid niet te koop is.
Herken je het Bas? :devil: :P :D

:D

Citaat van: garmtz op augustus 28, 2013, 21:51:48
Ik begin me af te vragen of ik mijn LP12 niet beter thuis kan laten... :D
Ik zou hem onder de vlag van BB&G meenemen, ervan uitgaande dat jullie verzekeringstechnisch zijn opgewassen tegen motorisch onvaardige audiofielen zoals Bas ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

garmtz


Citaat van: Xander32 op augustus 29, 2013, 07:27:21
:D
Ik zou hem onder de vlag van BB&G meenemen, ervan uitgaande dat jullie verzekeringstechnisch zijn opgewassen tegen motorisch onvaardige audiofielen zoals Bas ;D.

Dat maakt verzekeringstechnisch niets uit... ;)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 29, 2013, 12:31:14
Ik ben toch wel de l*l. ;D

ik dacht dat jij altijd van de positieve insteek was, Bas?  :D

is het inmiddels al weer gefixed?
Stereo-fan for life!

Bas Akkerman

Citaat van: technative op augustus 31, 2013, 13:16:25
ik dacht dat jij altijd van de positieve insteek was, Bas?  :D

is het inmiddels al weer gefixed?
Ben ik ook. Als je er van uit gaat dat je altijd de pineut bent, kan het alleen maar meevallen. ;)

Ja, weust had de foto's gestuurd en heb van daaruit de juiste stand weer bepaald.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Weust gaat zijn set binnen krijgen, dus over een tijdje zal ik helaas afscheid moeten nemen van zijn geleende draaitafel. Gezien het best schrikken is, als ik na het plaatjes draaien weer naar cd en Spotify in het bijzonder luister, zal dat nog tegenvallen.

Tijd weer voor een luisterbezoek en ik denk dat dit in de stad waar ik werk gaat worden. Eens zien wanneer ik tijd vrij kan maken om naar Sense of Music te gaan. :happy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 24, 2013, 17:51:37
Weust gaat zijn set binnen krijgen, dus over een tijdje zal ik helaas afscheid moeten nemen van zijn geleende draaitafel. Gezien het best schrikken is, als ik na het plaatjes draaien weer naar cd en Spotify in het bijzonder luister, zal dat nog tegenvallen.

Tijd weer voor een luisterbezoek en ik denk dat dit in de stad waar ik werk gaat worden. Eens zien wanneer ik tijd vrij kan maken om naar Sense of Music te gaan. :happy:

Wat vind je klankmatig het grootste verschil met digitaal (CD/Spotify)?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op oktober 24, 2013, 18:44:45
Wat vind je klankmatig het grootste verschil met digitaal (CD/Spotify)?
CD klinkt geforceerder en gejaagder, minder natuurlijk. Soms wel wat meer uitgesproken en dat kan een voordeel zijn bij bepaalde muziek. Spotify is vooral veel vlakker, voor het doel (ontdekken van muziek) prima. Streaming ten slotte is minder natuurlijk/vanzelfsprekend dan de draaitafel, maar heeft wel een bepaalde rust en stilte waardoor dat het medium is waar ik het liefst ambient en dergelijke op luister.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 24, 2013, 19:46:45
CD klinkt geforceerder en gejaagder, minder natuurlijk. Soms wel wat meer uitgesproken en dat kan een voordeel zijn bij bepaalde muziek. Spotify is vooral veel vlakker, voor het doel (ontdekken van muziek) prima. Streaming ten slotte is minder natuurlijk/vanzelfsprekend dan de draaitafel, maar heeft wel een bepaalde rust en stilte waardoor dat het medium is waar ik het liefst ambient en dergelijke op luister.

Er is duidelijk iets niet in orde met je set. Als ik lees wat je schrijft. Afgezien van spotify.
Een cd of platenspeler, ja daar zit wel iets verschil in, meestal klinkt een platenspeler wat warmer, ronder, maar geforceerd of gejaagd, dat ligt aan de kwaliteit van de cd speler of de gebruikte interlinks, want een cd speler hoeft absoluut niet gejaagd te klinken. Bij een prijsniveau van ongeveer 2 a 3000 euro zal een platenspeler niet of nauwelijks superieur kunnen klinken boven een cd speler. Bij een dure platenspeler zal deze wel beter klinken is mijn ervaring. Het verschil tussen streaming en cd speler is nihil, soms kan streaming wat beter klinken, maar dat zou niet hoeven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Robiwan

Citaat van: frank2 op oktober 26, 2013, 13:45:00
Er is duidelijk iets niet in orde met je set. Als ik lees wat je schrijft. Afgezien van spotify.
Een cd of platenspeler, ja daar zit wel iets verschil in, meestal klinkt een platenspeler wat warmer, ronder, maar geforceerd of gejaagd, dat ligt aan de kwaliteit van de cd speler of de gebruikte interlinks, want een cd speler hoeft absoluut niet gejaagd te klinken. Bij een prijsniveau van ongeveer 2 a 3000 euro zal een platenspeler niet of nauwelijks superieur kunnen klinken boven een cd speler. Bij een dure platenspeler zal deze wel beter klinken is mijn ervaring. Het verschil tussen streaming en cd speler is nihil, soms kan streaming wat beter klinken, maar dat zou niet hoeven.

een draaitafel klinkt eerder gejaagd als deze te snel draait :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: frank2 op oktober 26, 2013, 13:45:00
Er is duidelijk iets niet in orde met je set. Als ik lees wat je schrijft. Afgezien van spotify.
Een cd of platenspeler, ja daar zit wel iets verschil in, meestal klinkt een platenspeler wat warmer, ronder, maar geforceerd of gejaagd, dat ligt aan de kwaliteit van de cd speler of de gebruikte interlinks, want een cd speler hoeft absoluut niet gejaagd te klinken. Bij een prijsniveau van ongeveer 2 a 3000 euro zal een platenspeler niet of nauwelijks superieur kunnen klinken boven een cd speler. Bij een dure platenspeler zal deze wel beter klinken is mijn ervaring. Het verschil tussen streaming en cd speler is nihil, soms kan streaming wat beter klinken, maar dat zou niet hoeven.

Ongeveer met alle punten oneens... :) Zo zie je maar hoe adviezen kunnen verschillen... ;)

Bas Akkerman

Als ik het alleen in mijn set zou horen, dan zou het best aan mijn set hebben kunnen liggen. Maar het zijn kenmerken die ik in alle sets hoor. Ook toen ik een draaitafel van in totaal €2000,- in een vergelijking met een cd-speler van €12.000,- hoorde. Natuurlijk heb je uitgekiende cd-spelers die op veel punten (spreiding, strakheid en detail bijvoorbeeld) een draaitafel voorbij kunnen streven. Maar een basiseigenschap van een draaitafel vind ik nog altijd een rust en vanzelfsprekendheid van de muziekweergave die ik nog niet ben tegen gekomen in een cd-speler. Een draaitafel lijkt eigenlijk altijd met veel meer gemak uit de weg te gaan en de muziek op de voorgrond te plaatsen waar een cd-speler meer een eigen plek opeist.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Groovy

Ik denk dat het meer een voorkeur is van op welke manier je het meeste geniet van muziek.
Ik geef ook de voorkeur aan een draaitafel.
Maar een vergelijk tussen een cd speler en draaitafel vind ik onzinnig,er zijn te veel factoren bij een dt die van invloed kunnen zijn op de weergave.
Maar met een goede dt element en phonopre kom je wel in de buurt van de cd speler vind ik.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

chansig

Nu ik geen dt meer heb kan ik zeggen dat ik de cd ook wel heel natuurlijk vindt klinken. Ik weet zeker dat een goede DT de weergave wel weer natuurlijker zal doen laten klinken.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

Citaat van: Groovy op oktober 27, 2013, 11:02:32Maar met een goede dt element en phonopre kom je wel in de buurt van de cd speler vind ik.
Bas verwart de leuk van een dt met een beter geluid.

Groovy

Zo te lezen vind hij echt dat een dt beter klinkt dan een cd,hij staat daar niet alleen in ik hoor dat meer.
Voor beleving gelden nu eenmaal geen wetten.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

garmtz

Met de juiste persingen op een goede draaitafel, kan het geluid zeker beter zijn dan CD. Maar dat moge toch geen geheim meer zijn, denk ik?

Groovy

Voor mij in ieder geval niet.
Het probleem is alleen dat er nogal verschil zit in de persingen,dan klinkt de cd weer beter.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

garmtz

Citaat van: Groovy op oktober 28, 2013, 14:12:19
Voor mij in ieder geval niet.
Het probleem is alleen dat er nogal verschil zit in de persingen,dan klinkt de cd weer beter.

Zeker waar...

Robiwan

Toch heb ik de kracht en slam in het laag van digitaal altijd kunnen waarderen dat is met LP toch meestal wat softer.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op oktober 28, 2013, 14:24:23
Toch heb ik de kracht en slam in het laag van digitaal altijd kunnen waarderen dat is met LP toch meestal wat softer.

Analoog is zeker niet altijd zomaar beter, maar op een aantal belangrijke aspecten wel...