Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op juni 25, 2013, 20:43:07Benieuwd of die wist dat het om een vervormde electrische gitaar ging! ;D
Ik zou haar gevraagd hebben of het bij 5'20" om een bendir of een darbouka of iets dergelijks ging, maar ze is op vakantie.
De electrische gitaar heb ik niet in overweging genomen omdat ie ongeveer als een electrische gitaar klonk.

Citaat van: Bas Akkerman op juni 25, 2013, 20:43:07het leidt wel tot mooie discussies! :laugh:
Heel bijzonder idd  :laugh:

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op juni 25, 2013, 20:44:15
Ik heb hem nog niet  ;). De albums die ik heb van Brahem zijn jammergenoeg slechts downloads in mp3 kwaliteit (128kbps dan nog  :o). Het zijn zowat de enige minder legale downloads in mijn bezit... En toch klinken ze nog goed, volgens mij dankzij de toch wel uitmuntende opnames van ECM...

Ik zal je wat ondersteuning leveren om het wat beter te laten klinken.  ;D

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op juni 25, 2013, 20:50:51
Ik zou haar gevraagd hebben of het bij 5'20" om een bendir of een darbouka of iets dergelijks ging, maar ze is op vakantie.
De electrische gitaar heb ik niet in overweging genomen omdat ie ongeveer als een electrische gitaar klonk.
Heel bijzonder idd  :laugh:
Nou, ik wist niet dat een electrische gitaar zo kon klinken. :unsure:

Citaat van: Jumping Jack op juni 25, 2013, 20:44:15
Ik heb hem nog niet  ;). De albums die ik heb van Brahem zijn jammergenoeg slechts downloads in mp3 kwaliteit (128kbps dan nog  :o). Het zijn zowat de enige minder legale downloads in mijn bezit... En toch klinken ze nog goed, volgens mij dankzij de toch wel uitmuntende opnames van ECM...
Citaat van: Onder013 op juni 25, 2013, 20:51:01
Ik zal je wat ondersteuning leveren om het wat beter te laten klinken.  ;D
Top! :thumbs-up: Wel vreemd om nu het juiste instrument te weten...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

katwax

Naar aanleiding van dit topic even gaan luisteren en heb volgende in bestelling -> Astrakan Cafe - Anouar Brahem
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juni 25, 2013, 21:23:49
Nou, ik wist niet dat een electrische gitaar zo kon klinken. :unsure:
Top! :thumbs-up: Wel vreemd om nu het juiste instrument te weten...

Van goochelaar moet je ook niet willen weten hoe hij de truc doet....

De film is altijd minder dan het boek.....

Net weer gedraaid en......de mystiek en melancholie waren er gewoon weer.

Deleted Member 2

Citaat van: katwax op juni 25, 2013, 21:29:54
Naar aanleiding van dit topic even gaan luisteren en heb volgende in bestelling -> Astrakan Cafe - Anouar Brahem

Je kan met een gerust hart alles van Anouar Brahem aanschaffen

AbZ

Citaat van: katwax op juni 25, 2013, 21:29:54
Naar aanleiding van dit topic even gaan luisteren en heb volgende in bestelling -> Astrakan Cafe - Anouar Brahem
Allemaal prachtig wat ie doet.  Soms wel veel van hetzelfde en dan weer verrassend, betoverend.

Citaat van: Onder013 op juni 25, 2013, 21:31:16
Je kan met een gerust hart alles van Anouar Brahem aanschaffen
We zijn het weer eens  :coffee:

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op juni 25, 2013, 21:23:49
Nou, ik wist niet dat een electrische gitaar zo kon klinken. :unsure:
Je kunt een hoop met snaren doen, zeker icm element en extra machinerie.  je kunt dus idd niet altijd weten welk snaarinstrument het precies is, tenzij je er echt in thuis bent.  (Ben ik trouwens ook niet hoor.)  Sowieso kan herkennen van instrumenten soms behoorlijk lastig zijn, afhankelijk van de speelwijze.  Dat is er ook interessant aan.

katwax

Citaat van: Onder013 op juni 25, 2013, 21:31:16
Je kan met een gerust hart alles van Anouar Brahem aanschaffen

Als deze mij bevalt komen er zeker nog andere bij, maar ik koop liever in stukjes dat geeft mij tijd om een album meerdere malen goed te beluisteren :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bas Akkerman

Citaat van: katwax op juni 25, 2013, 21:29:54
Naar aanleiding van dit topic even gaan luisteren en heb volgende in bestelling -> Astrakan Cafe - Anouar Brahem
'I See A Darkness' van Bonnie "Prince" Billy is ook de moeite waard. Heel anders dat wel.

Citaat van: AbZ op juni 25, 2013, 21:36:48
Je kunt een hoop met snaren doen, zeker icm element en extra machinerie.  je kunt dus idd niet altijd weten welk snaarinstrument het precies is, tenzij je er echt in thuis bent.  (Ben ik trouwens ook niet hoor.)  Sowieso kan herkennen van instrumenten soms behoorlijk lastig zijn, afhankelijk van de speelwijze.  Dat is er ook interessant aan.
Absoluut! En des te meer reden eens vaker naar akoestische optredens van kleine bezettingen te gaan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Net de collectie op cd van Anouar Brahem compleet gemaakt:
Le Voyage de Sahar
Astrakan Cafe
Kultrum
Le Pas du Chat Noir
Charmediterraneen

Vanaf dat ze binnen komen ben ik een paar dagen niet bereikbaar ;D

katwax

Citaat van: Bas Akkerman op juni 25, 2013, 21:46:34
'I See A Darkness' van Bonnie "Prince" Billy is ook de moeite waard. Heel anders dat wel.
Geen liefde op eerste gehoor, maar kan aan youtube liggen :)

Citaat van: Onder013 op juni 25, 2013, 22:24:23
Net de collectie op cd van Anouar Brahem compleet gemaakt:
Le Voyage de Sahar
Astrakan Cafe
Kultrum
Le Pas du Chat Noir
Charmediterraneen

Vanaf dat ze binnen komen ben ik een paar dagen niet bereikbaar ;D
Had je ze al op vinyl?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juni 25, 2013, 21:46:34
'I See A Darkness' van Bonnie "Prince" Billy is ook de moeite waard. Heel anders dat wel.
Absoluut! En des te meer reden eens vaker naar akoestische optredens van kleine bezettingen te gaan.

Ook deze man weet je te binden. Luister ook eens naar Wolfroy goes to town, track 06 Cows

Deleted Member 2

Citaat van: katwax op juni 25, 2013, 22:28:28
Geen liefde op eerste gehoor, maar kan aan youtube liggen :)
Had je ze al op vinyl?

Dit is zo'n album dat tijd vraagt. Ook de teksten vergen wat tijd om goed te doorzien.

Brahem heb ik helaas niet op vinyl. ik twijfel of deze op vinyl beschikbaar zijn

AbZ


Deleted Member 2


Deleted Member 2


Jumping Jack

Wolfroy Goes to Town is een bloedmooi album. Zo heb ik ze graag.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

weust

Citaat van: Onder013 op juni 25, 2013, 22:33:32
Dit is zo'n album dat tijd vraagt. Ook de teksten vergen wat tijd om goed te doorzien.

Brahem heb ik helaas niet op vinyl. ik twijfel of deze op vinyl beschikbaar zijn

De platenmaatschappij bied ze niet op vinyl aan, dus dan kan je er van uit gaan dat ze niet op vinyl zijn. Helaas. Al klinkt de CD wat mij betreft gewoon super.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

garmtz

ECM is een van de weinig labels die het onderste uit de kan van digitaal kan halen. De opnames zijn ook allemaal digitaal, dus er valt met vinyl daar weinig te halen, zeker gezien de ECM opnames het ook erg moeten hebben van de stilte tussen de noten.

Deleted member

Citaat van: Bas Akkerman op juni 25, 2013, 16:10:16
Wat later dan gepland en misschien niet geheel volledig (gedurende de dag zal ik misschien nog wat toevoegen):

Luisterbezoek Henk Onder013

Plaatjes draaien... Dat doe ik toch wel het liefst als het gaat om "onze" hobby. Natuurlijk, het luisteren naar apparatuur, of beter de manier waarop deze de muziek weergeeft, is leuk. Eveneens het mogen ontmoeten van gelijkgestemde hifi-zielen is niet te versmaden. Nog beter wordt het wanneer er dan muziek naar de oppervlakte drijft die het waard is om nog eens te beluisteren of simpelweg de toevoeging "pareltje" mag krijgen. Maar niets, ik herhaal niets, kan op tegen het plezier, het intense genieten van de wijze waarop een artiest zijn wereld in geluid heeft weten te treffen. Nu al kan ik zeggen dat het oudste opnamemedium het beste slaagt in het weergeven van die kunstvorm, vandaar mijn zoektocht naar een draaitafel.

Twee weken terug was Garmt zo gastvrij om mijn oren te richten naar de Linn LP12, afgelopen vrijdag was Henk genegen zijn Michell Gyro SE Orbe-upgrade met *** element te showen aan mij. Volgens zowel Garmt als Henk precies een tegenovergestelde weergave als de Linn LP12. Mooi! Nu ik het kaf van het koren wil scheiden, is het juist fijn flinke verschillen op te zoeken. Aangekomen in Henks stulpje valt me meteen de rust in zijn woonkamer op, een lage nagalmtijd en dat maakt me wel een beetje jaloers. Niet dat ik in een zwembad woon, maar het is genoegzaam bekend dat er op dat vlak nog wel wat te verbeteren is in huize Akkerman.

Eerst beluister ik de Cayin CDT-17A, een cd-speler van Duitse makelij die versterkt door de Marantz PM-KI-Pearl de Elac 208 4Pi voedt. Zo kan ik de verschillen proberen te horen tussen cd-speler, streamer en ten slotte draaitafel. Zou ik puur en alleen de draaitafel horen dan zou ik niet precies weten wat diens invloed is op de gehele keten. Allereerst valt me het gemis aan bas en midbas op waardoor het in dat gebied wat kaal en iel klinkt. Het drumstel in 'Down, down, down' komt daardoor wat timide over. Niet in het hoog, waar de drumstokken lekker tekeer gaan, maar in het laag mis ik wat "oomph". Het kost me even om dat te verwerken en verder te luisteren, niet te blijven hangen in dat gemis. Gewenning is altijd een "tricky" eigenschap bij het luisteren bij een ander. Voor je het weet heb je een oordeel geveld dat een 20-tal minuten later nog het algemene beeld vertroebelt. Oppassen dus! Verder valt me het kleine geluidsbeeld op, echt tussen de luidsprekers en niet dieper, misschien iets nog daar voor. Het speelt wel los van de luidsprekers, maar het daadwerkelijke geluidsbeeld is heel wat kleiner dan bij mij thuis.

Ten positieve vind ik de mate van detail die verder gaat dan de set waar ik gewend (verwend?) aan ben geraakt. Kleine details als de aanzet van de strijkstok in 'Fratres' of de kwastjes in 'Flamenco Sketches (alternate takes) komen nu veel beter tot hun recht. Het is ook precies wat Henk prettig vindt en wat voor hem van groot belang is in het luisteren naar muziek.
Vooroordeel of niet, ik ontkom nooit aan het idee dat versterking van Marantz wat "brokkelig" is. Alsof je naar laag, midlaag, mid, midhoog en hoog luistert in plaats van naar één geheel. De PM-KI-Pearl vind ik dat het minste van "alle" Marantzen hebben. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de set de muziek presenteert, niet weergeeft. Meer een studioweergave dan een live-ervaring. De warme kant van neutraal in mijn set zal ook zeker invloed hebben en de set van Henk is misschien wat neutraler, waardoor het zakelijker overkomt. Gedurende de dag zal me dat wel duidelijk worden denk ik.

Overstappend op de Squeezebox Touch met BOTW-voeding via de Metrum Octave wordt weer bevestigt wat me zo bevalt aan streaming. De rust. Zonder de Metrum Octave te kennen, denk ik dat de SBT toch wel weer de zwakke schakel is. Het geluidsbeeld is nu wel erg klein, heeft geen diepte meer en nauwelijks hoogte. De streaming-oplossing verliest ook wat op basweergave die me nu wat losser en minder strak overkomt. Wel vloeit de muziek nu wat meer, waar ik de cd-speler wel duidelijker maar ook onrustiger vond. Michael Jackson is één van Henks favorieten dus draai ik maar al te graag voor hem. Ik begrijp dan ook waarom hij links van me zo onrustig op de bank schuifelt en het volgens mij haast uit wil schreeuwen. Ok, Henk is geen liefhebber en vraagt zich verbijsterd af waarom ik nu juist voor deze plaat heb gekozen. Ik vertel hem dat ik graag eenzelfde versie op cd en langspeelplaat wil hebben. Daarnaast heeft 'Thriller' een bepaalde vibe en slam die ik erg kan waarderen. Het is geen luistermuziek, maar belevingsmuziek. Dansen moet je willen en dat gaat redelijk met zowel de cd-speler als streamer. Omdat de set meer blootgeeft, wordt ook pijnlijk duidelijk dat de mastering niet zo geweldig is van de cd. Mindere opnames vallen dus door de mand. 'Waiting For The Night' heeft een mooie flow, maar mist wat puntigheid.

Dan eindelijk naar de Michell Gyro SE Orbe-upgrade met *** element. De tegenhanger van de versie van de Linn LP12 zoals ik die bij Garmt hoorde? Ja! Exact het tegenovergestelde. Rustig Bas, even uitleggen joh...
Wat blijft is het absolute gemak om als draaitafel de muzikale boodschap weer te geven, de reden waarom een artiest dat nummer heeft gemaakt. We gaan weer verder met Arvo Pärt en ik vrees eigenlijk weer een wat teleurstellende piano, zeker gezien het voor mij gemis aan bas. Echter hoor ik nu wel degelijk een klankkast en het haast dreigend jengelende van de laagste toetsen. Volgens Henk zou dit kunnen komen door de gekozen ondergrond. Bij Garmt aan de muur, bij Henk op een granieten steen. Interessant! De viool is mooi scherp en het aanzetten is nog wat mooier te volgen. Wat "houtweergave" vind ik het nu wat minder en luister ik meer naar de snaren dan naar de klankkast.
Overgaand op 'Violator' wordt de kracht van de Linn LP12 duidelijker. Dat is misschien niet helemaal eerlijk en goed gezegd. De Michell Gyro heeft in deze set en met deze ondergrond als sterke punten de laagweergave en de hoogweergave, de midweergave blijft daartegenover wat achter. De Linn LP12 zoals ik die bij Garmt hoorde heeft juist een heel mooi midweergave ten opzichte van het laag en het hoog. Even heel gechargeerd uiteraard, maar voor mij waardevol als leerpunt en smaakkwestie. Er is nu meer bas te horen en de pingeltjes komen mooi los en haast in 3D de kamer in zweven. 'Wat zou een kruising van Linn LP12 en Michell Gyro doen?', vraag ik me af... Bij 'Flamence Sketches' valt me op dat de contrabas minder overtuigend overkomt, minder druk heeft en de weergave kaler en schoner lijkt. Echt een heel andere weergave. De electrische bas in 'Thriller' en 'Billie Jean' klinkt lekker "tunefull", maar heeft ook wat minder druk. Het vieze hoog in deze opname wordt bepaald niet verbloemd door de Michell Gyro. Dat reken ik hem ook niet aan en ik moet me afvragen of 'Thriller' wel zo'n goede testplaat is. Maar ja, die PrAT hè?

Het is zo lekker luisteren via een draaitafel dat we naar nog meer langspeelplaten luisteren. Bonnie "Prince" Billy bijvoorbeeld met 'I See A Darkness'. Een simpel gearrangeerd nummer dat geheel gedragen door de stem van Bonnie "Prince" Billy prachtig klinkt via de draaitafel. Jammer dat de midweergave net niet wat meer gedurfd is! Een nummer dat blijkbaar veel op shows wordt gedraaid, 'Hope' van Hugh Masekela. Ik heb Henk misschien getart met het draaien van Michael Jackson. Dat ik nog nooit van deze Hugh had gehoord is wel heel schandalig natuurlijk. Prachtige dynamiek en de verdrietige woede van de tekst en de zang zijn me bijgebleven. Erg mooi toch.

De tijd dringt en we wilden nog iets testen. Er ligt namelijk al een tijdje een PS Audio DAC te wachten om beluisterd te worden. Omdat Henk blij is met zijn streamingsetup heeft hij geen behoefte gehad om hem te testen. Nu ik er toch ben... Eerst maar even aan de stroom om de al ingespeelde PS Audio alvast wat op te warmen. Bas in tha house, dus de brandgeur komt me bekend voor. Bellend met zijn zoon probeert Henk te achterhalen of dat bij hem ook al was, maar we krijgen hem niet te pakken. Henk besluit hem toch maar aan te sluiten (de DAC) en we zijn benieuwd hoe dat gaat klinken. Ik heb in het verleden al eens de PS Audio NuWave gehoord, dus ik heb wel een vermoeden, maar ik wil Henk zo onbevooroordeeld laten luisteren. We beginnen met het al eerder gedraaide Anouar Brahems 'The Astounding Eyes Of Rita'. Waar deze op de Metrum Octave lekker zwoel was met een mooie klankkleur is het via de PS Audio simpelweg veel te lief. Er is een soort van steeldrum-achtig geluid te horen dat op de PS Audio te mat is en niet metalig klinkt. Daardoor verliest het nieuwsgierig makende instrument zijn zeggingskracht. Het hoog is heel kort en strak, maar te strak. 'Stille Nacht' klonk op de Metrum met een mooie breedte en beperkte hoogte. Ook nu meer vrouwen dan mannen, althans in weergave. De vrouwelijke zangers eisen sowieso de hoofdrol met hun felle uithalen die zo treffend zijn. De PS Audio is ook nu lief en netjes en we missen de uithalen. Het positieve is meer zwart (scheiding) en rust. Maar ik begrijp Henk volkomen wanneer hij na een halve minuut zegt: 'Man, wat is dat ding saai'. Ok, misschien niet letterlijk, maar het komt er dicht in de buurt. Grappig dat we eenzelfde mening hebben over het apparaat, waar ik eerst dacht dat mijn perfectionisme het destijds bij Studio Wilbert het weer eens had overgenomen.

Perfectionisme of niet en de perfecte draaitafel of niet, het is hoog tijd om naar huis te gaan. Niet voordat ik Henk nogmaals de hand heb geschud en hem bedank voor de waardevolle en bovenal gezellige middag. Top!

Bas, wat weet je het toch weer prachtig te beschrijven! Sorrie voor de late reactie, maar ik ben de afgelopen tijd dusdanig druk geweest met werk en andere beslommeringen dat het forum er even bij ingeschoten is, dus ik had je post helemaal gemist.

Ik onderschrijf alles wat je aangeeft. Wat ik al vaker geconstateerd heb is dat de set van Onder013 waarschijnlijk prima bij zijn muzikale voorkeur past, maar zoals je weet is Onder013 wat beperkt op het gebied van muzieksmaak ( :D geintje, opa!) en de meer moderne muziekstukken passen daar gewoon niet bij. Ik persoonlijk hou het erop dat set wat zakelijker en minder uitbundig klinkt dan dat ik het graag hoor. Nou kent Onder013 mijn set ook redelijk goed, en naar zijn mening klinkt die dan juist weer te warm en te plomp in het laag.

Ook hier: Het is net wat je referentiekader en smaakvoorkeur is qua geluid en muzieksoort. Michel Jackson en The Prodigy waren vroeger frequente bezoekers in huize Onder013, maar sinds mijn vertrek aldaar hebben heel wat artiesten die "heipalen muziek" maken dat huisje niet meer bezocht...  :blink: Zo af en toe mogen Jon Hopkins en Jean Michel Jarre nog op de koffie, maar zodra de koffie achter de kiezen is worden ook zij er netjes uit-ge-bonjourd...  :D

Wat ik bedoel is: De set past perfect bij de smaak van Onder013; en eerlijk is eerlijk: het detailniveau dat hier gehaald wordt is best wel fraai natuurlijk.

Goed verslag Bas, ik denk dat onze smaakvoorkeur wat betreft muziek en weergave goed passen, dus ik ben heel benieuwd wat je van mijn setje vindt. Lijkt me tof om je eens te mogen verwelkomen!
Stereo-fan for life!

katwax

Citaat van: AbZ op juni 25, 2013, 22:34:16
Zonder beeld is het iig minder erg.
Stond gewoon te spelen via youtube terwijl ik test examen aan het doen was.

Citaat van: Onder013 op juni 25, 2013, 22:33:32
Dit is zo'n album dat tijd vraagt. Ook de teksten vergen wat tijd om goed te doorzien.

Brahem heb ik helaas niet op vinyl. ik twijfel of deze op vinyl beschikbaar zijn
Zal het nog is proberen in de loop van de week.
Had er niet op gelet dat jullie die enkel via de streamer hadden afgespeeld en aangezien het topic over platenspeler gaat :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Deleted Member 2

Citaat van: technative op juni 25, 2013, 23:52:59
Bas, wat weet je het toch weer prachtig te beschrijven! Sorrie voor de late reactie, maar ik ben de afgelopen tijd dusdanig druk geweest met werk en andere beslommeringen dat het forum er even bij ingeschoten is, dus ik had je post helemaal gemist.

Ik onderschrijf alles wat je aangeeft. Wat ik al vaker geconstateerd heb is dat de set van Onder013 waarschijnlijk prima bij zijn muzikale voorkeur past, maar zoals je weet is Onder013 wat beperkt op het gebied van muzieksmaak ( :D geintje, opa!) en de meer moderne muziekstukken passen daar gewoon niet bij. Ik persoonlijk hou het erop dat set wat zakelijker en minder uitbundig klinkt dan dat ik het graag hoor. Nou kent Onder013 mijn set ook redelijk goed, en naar zijn mening klinkt die dan juist weer te warm en te plomp in het laag.

Ook hier: Het is net wat je referentiekader en smaakvoorkeur is qua geluid en muzieksoort. Michel Jackson en The Prodigy waren vroeger frequente bezoekers in huize Onder013, maar sinds mijn vertrek aldaar hebben heel wat artiesten die "heipalen muziek" maken dat huisje niet meer bezocht...  :blink: Zo af en toe mogen Jon Hopkins en Jean Michel Jarre nog op de koffie, maar zodra de koffie achter de kiezen is worden ook zij er netjes uit-ge-bonjourd...  :D

Wat ik bedoel is: De set past perfect bij de smaak van Onder013; en eerlijk is eerlijk: het detailniveau dat hier gehaald wordt is best wel fraai natuurlijk.

Goed verslag Bas, ik denk dat onze smaakvoorkeur wat betreft muziek en weergave goed passen, dus ik ben heel benieuwd wat je van mijn setje vindt. Lijkt me tof om je eens te mogen verwelkomen!

Het gebeurt niet vaak, maar helemaal eens met wat je beschrijft ;D

Zo, dat waren weer genoeg complimenten voor dit jaar ;)

PS

Ik ben niet zijn opa hoor. Het is nog veel erger 8)