Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op juni  6, 2013, 15:45:55
Het idee achter een lichte tafel, is dat de veren wel wat hogere frequenties kunnen dempen, maar niet heel lage frequenties. Hoe zwaarder het meubel, hoe lager deze resoneert en die resonanties kunnen de veren 'passeren' en in het subchassis terechtkomen. Dat geldt in principe voor elke draaitafel met een subchassis.

Ik heb gemerkt dat een Michell het liefst met zijn cones op iets HARDS staat. Het materiaal daaronder maakt dan weer iets minder uit. Dus muntjes onder de cones was misschien al genoeg geweest in jouw geval met de Lack plank. Zelf vind ik een zware plaat onder een suspended tafel altijd wat 'doods' en analytisch klinken. Maar ik ben wel van mening dat een LP12 iets gevoeliger is voor de ondergrond dan een Michell.

Ik ga het gewoon nog eens testen met jouw suggestie van de muntjes onder de cones.
Overigens heb ik leisteen gekozen omdat deze bij aantikken anders klinkt dan bijvoorbeeld graniet. Vervolgens heb ik een sandwich gemaakt van twee leisteen tegels met sorbothane er tussen. Dit klinkt morsdood. ;D
Eén tegel zonder demping geeft het meest levendige 'analoge' geluid.

Wordt vervolgd.

S@m

Ik heb zo af en toe contact met Carmine Bocchino (die van de mooiste en beste connectoren ter wereld) en hij heeft geëxperimenteerd met heel veel verschillende ondergronden en hij is ervan overtuigd dat leisteen de meest perfecte ondergrond vormt. Lavasteen kan overigens ook een positief effect geven.

Deleted Member 2

Citaat van: S@m op juni  6, 2013, 16:16:03
Ik heb zo af en toe contact met Carmine Bocchino (die van de mooiste en beste connectoren ter wereld) en hij heeft geëxperimenteerd met heel veel verschillende ondergronden en hij is ervan overtuigd dat leisteen de meest perfecte ondergrond vormt. Lavasteen kan overigens ook een positief effect geven.

Heeft hij dan ook iets gezegd of dat voor massa loopwerken en/of voor suspended loopwerken van toepassing is?

Arden

Citaat van: chansig op juni  6, 2013, 12:04:32
Je zou ook Arden van dit forum kunnen benaderen. Ook veel kennis op DT gebied.

Arden is oa importeur van de Blumenhofer speakers...

Gr Hans

Citaat van: S@m op juni  6, 2013, 12:31:27
En, meer in de lijn van het topic, Acoustic Signature draaitafels...

Wil ik me best mee bemoeien hoor, maar eerst even deze:

Citaat van: garmtz op juni  6, 2013, 12:40:34

[...]

Bij andere merken is dit misschien anders hoor, maar ik ken best wel wat mensen die draaien met de allerduurste configuratie LP12 met 'maar' een Linn Adikt MM element. Die kan moeiteloos alle verbeteringen weergeven.

Dat klopt, maar daar is ook nog een 2e reden voor, probeer maar eens een NIET Linn element goed in een Ekos te zetten. Dat lukt namelijk in 8 van de 10 gevallen net niet. Die arm is fractioneel korter zodat eigenlijk alleen de eigen elementen altijd perfect zijn te installeren. Tevens de reden waarom de Ittok uit het pakket verdween, die was zeker zo goed, maar daar pastte wel alle niet Linn elementen in. Als dan als upgrade alleen een Linn element van 4-5 K overblijft wil je wel met een wat kleinere spelen.

Doet trouwens verder geen afbreuk aan het product, is het je sound kun je niet beter terecht.
Ik ben meer van een andere filosofie, elk van de onderdelen is zeker zo belangrijk als de rest, de allerbelangrijkste is echter alle onderdelen te laten matchen. Doe je dat goed heb je idd de Analoge droom...

En om dan weer op de eerste 2 quotes terug te komen..., en Pluto, en Dr. Feickert, dus ik weet idd wel iets van draaitafels...

garmtz

De laatste Linn Ekos SE versie heeft een langere headshell, zodat meer elementen toepasbaar zijn. 

Robiwan

Citaat van: garmtz op juni  6, 2013, 15:45:55
Het idee achter een lichte tafel, is dat de veren wel wat hogere frequenties kunnen dempen, maar niet heel lage frequenties. Hoe zwaarder het meubel, hoe lager deze resoneert en die resonanties kunnen de veren 'passeren' en in het subchassis terechtkomen. Dat geldt in principe voor elke draaitafel met een subchassis.

Ik heb gemerkt dat een Michell het liefst met zijn cones op iets HARDS staat. Het materiaal daaronder maakt dan weer iets minder uit. Dus muntjes onder de cones was misschien al genoeg geweest in jouw geval met de Lack plank. Zelf vind ik een zware plaat onder een suspended tafel altijd wat 'doods' en analytisch klinken. Maar ik ben wel van mening dat een LP12 iets gevoeliger is voor de ondergrond dan een Michell.

Mijn Audio Note TTone hangt volgens mij ook aan de veren. Het Naim Fraimlite meubel klinkt in mijn oren beter dan het IKEA Lack tafeltje. Met de Rega P7 was de Rega muurbeugel of de Lack de beste ondergrond. 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

Tja, het blijft proberen... De Fraimlite is stijf en licht, dus goed geschikt voor een suspended ontwerp.

Robiwan

Citaat van: garmtz op juni  6, 2013, 18:58:32
Tja, het blijft proberen... De Fraimlite is stijf en licht, dus goed geschikt voor een suspended ontwerp.

Dan bedriegen m'n oren me toch niet :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

S@m

Citaat van: garmtz op juni  6, 2013, 18:52:02
De laatste Linn Ekos SE versie heeft een langere headshell, zodat meer elementen toepasbaar zijn.


Die kost toch ruim 4700 euro? Dat is dan een kostbare optie om andere elementen te kunnen gebruiken...

garmtz

Citaat van: S@m op juni  6, 2013, 19:04:17

Die kost toch ruim 4700 euro? Dat is dan een kostbare optie om andere elementen te kunnen gebruiken...

Is verre van goedkoop idd...

Deleted Member 2

Aan Michell heb ik de vraag gesteld over de gewenste ondergrond voor de Gyro/Orbe draaitafels. Elke soort natuursteen is prima. De Lack tafel wordt afgeraden.
Zij denken dus anders dan Garmt over de beste ondergrond voor suspended draaitafels.

Hun eigen ISO-base is volgens hen nog beter ;D 8).
De Iso-base is 10-12mm perspex op spikes.

Bas Akkerman

Wat geweldig toch dat jullie dit topic zo vullen! Ben ik echt heel blij mee.
Morgen zal ik wat uitgebreider antwoorden als ik weer achter de laptop zit.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Arden

Citaat van: garmtz op juni  6, 2013, 18:52:02
De laatste Linn Ekos SE versie heeft een langere headshell, zodat meer elementen toepasbaar zijn.

Citaat van: S@m op juni  6, 2013, 19:04:17
Die kost toch ruim 4700 euro? Dat is dan een kostbare optie om andere elementen te kunnen gebruiken...

Citaat van: garmtz op juni  6, 2013, 19:15:15
Is verre van goedkoop idd...

Toch is hij dat dan wel waard als hij weer breder inzetbaar is! Een SME V of een Tri-Planar kan ik niemand aanraden op een Linn, een Dynavector gaat om fysieke redenen niet, dus is deze stap zeer begrijpelijk. Op een full-blown Linn is het dan ook geen overdreven uitgave. Buiten dat, je kunt echt een bizar hoog niveau halen met deze tafels. Zeker als je er een echt top-element in kan gaan hangen aangesloten op en dito phonotrap. Maar ook dat kost idd wat...

Over die ondergrond, pletter hem (als hij echt goed is afgesteld) bij wijze van op een keukenstoel, en hij speelt de sterren van de hemel (dus die IKEA tafeltjes zijn dan eigenlijk zo rot nog niet).
Zet hem op zo'n duur dood meubel, en ervaar een dito geluid: al het leven vloeit er uit weg. De meeste Linn dealers kennen denk ik de anekdote nog wel van een ik meen Engelse Linn dealer welke vanuit de kelder een sokkel liet opmetselen, dwars door de vloer heen, om te fungeren als ultieme Linn LP12 stand...
Klonk volledig nergens meer naar. Plat, saai en zo dood als een pier.
Was een vrij duur foutje!

Jumping Jack

Arden, o groot orakel van het zwarte goud, wat zijn jouw adviezen betreffende de plaatsing van een massaloopwerk (in casu van vpi)?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Arden

Citaat van: Jumping Jack op juni  6, 2013, 22:21:45
Arden, o groot orakel van het zwarte goud, wat zijn jouw adviezen betreffende de plaatsing van een massaloopwerk (in casu van vpi)?

Welk massaloopwerk van VPI (blijkbaar toch geen orakel dus...)?

Ik heb de HW19 mk III en IV gehad, de Aries III en TNT VI HR, maar geen daarvan valt onder de noemer massaloopwerk. Alle VPI's hebben een klein beetje (erg lekkere trouwens) kleuring, dus zet die liever op een degelijke stevige ondergrond. Zet ze ook zo waterpas als mogelijk. Heb je ook een VPI arm, polijst die punt dan een keer opnieuw, door het met regelmaat verwijderen van de armbuizen zitten daar altijd wel braampjes op, of is de punts soms zelfs wat krom.

Heb je ook die geveerde voetjes er nog onder zitten (en een toch wel wat saai geluid)? Probeer het dan eens (hoe stom het ook klinkt) met een papiertje onder die voetjes.
Controleer daarna de draaisnelheid een keer goed, en de meest voorkomende problemen heb je getackled!

Edit: Ik zie net de foto's van je set voorbij komen, een Scout II dus. Die spikes koppelen met je meubel, begin desnoods met daar 4 stuivers onder te leggen. Kost 20 cent maar geeft waarschijnlijk voor een behoorlijk bedrag aan resultaat.

AbZ

Moraal van het verhaal, voor het echte analoge gevoel,
is dat je draaitafel toch gewoon een beetje gammel moet zijn.

Deleted Member 2

Citaat van: Arden op juni  6, 2013, 22:40:04
Welk massaloopwerk van VPI (blijkbaar toch geen orakel dus...)?

Ik heb de HW19 mk III en IV gehad, de Aries III en TNT VI HR, maar geen daarvan valt onder de noemer massaloopwerk. Alle VPI's hebben een klein beetje (erg lekkere trouwens) kleuring, dus zet die liever op een degelijke stevige ondergrond. Zet ze ook zo waterpas als mogelijk. Heb je ook een VPI arm, polijst die punt dan een keer opnieuw, door het met regelmaat verwijderen van de armbuizen zitten daar altijd wel braampjes op, of is de punts soms zelfs wat krom.

Heb je ook die geveerde voetjes er nog onder zitten (en een toch wel wat saai geluid)? Probeer het dan eens (hoe stom het ook klinkt) met een papiertje onder die voetjes.
Controleer daarna de draaisnelheid een keer goed, en de meest voorkomende problemen heb je getackled!

Edit: Ik zie net de foto's van je set voorbij komen, een Scout II dus. Die spikes koppelen met je meubel, begin desnoods met daar 4 stuivers onder te leggen. Kost 20 cent maar geeft waarschijnlijk voor een behoorlijk bedrag aan resultaat.

Zo, Nick (Jumping Jack) is aan het werk gezet. Heb je ook nog adviezen voor de Michell Gyro en Orbe?
Dat stoeien met leistenen ondergrond is zeer vermoeiend, dus als ik daar ook met vier stuivers klaar kan zijn..... ;D

Robiwan

Citaat van: AbZ op juni  6, 2013, 22:42:48
Moraal van het verhaal, voor het echte analoge gevoel,
is dat je draaitafel toch gewoon een beetje gammel moet zijn.

:D tja massaveersysteem dus type ondergrond is belangrijk. Leuk om te experimenteren maar ook wel vervelend, nog meer variabelen. Is de klank helder, stereobeeld goed gedefinieerd, bas lekker aanwezig maar niet modderig, hoog mooi twinkelend, ja dan zit het goed :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Als we dan toch nog een voorstel mogen/kunnen doen binnen je budget. Transrotor ZET-1 en eventueel is een ZET-3 net mogelijk met onderhandeling. De advies prijs ligt wel boven budget.

Tenzij je een transrotor qua uiterlijk niets vind  ;D

*heb nog nooit zoveel commentaar gehad als op de draaitafel! :D*

katwax

Hoeveel invloed heeft de plaats waar de speler staat op hoe het klinkt en kan je dit opvangen door de ondergrond?
Hiermee bedoel ik meer de invloed die bv het laag heeft van je luidsprekers moest de speler in de hoek staan of tussen je luidsprekers.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

WickedGame

Citaat van: katwax op juni  7, 2013, 09:17:33
Hoeveel invloed heeft de plaats waar de speler staat op hoe het klinkt en kan je dit opvangen door de ondergrond?
Hiermee bedoel ik meer de invloed die bv het laag heeft van je luidsprekers moest de speler in de hoek staan of tussen je luidsprekers.

Hangt heel erg af of de draaitafel massief is of zwevend. Had voor de transrotor een Pro-Ject met zevend chassis en die was gevoeliger voor ondergrond dan nu mijn massieve 26kg wegende ZET-3. Daarin merk ik qua ondergrond geen verschil tussen de kast waar die nu op staat als toen die een tijdje op een marmeren plaat stond.

Bas Akkerman

#297
Ondergrond

Citaat van: Onder013 op juni  6, 2013, 15:35:35
Dat was ook mijn gedachte achter het plaatsen van de Michell op het Lack blad. Wellicht dat het omgekeerde principe van suspension hier een rol speelt: Linn hangt en Michell staat in de veren.
Citaat van: garmtz op juni  6, 2013, 15:45:55
Het idee achter een lichte tafel, is dat de veren wel wat hogere frequenties kunnen dempen, maar niet heel lage frequenties. Hoe zwaarder het meubel, hoe lager deze resoneert en die resonanties kunnen de veren 'passeren' en in het subchassis terechtkomen. Dat geldt in principe voor elke draaitafel met een subchassis.

Ik heb gemerkt dat een Michell het liefst met zijn cones op iets HARDS staat. Het materiaal daaronder maakt dan weer iets minder uit. Dus muntjes onder de cones was misschien al genoeg geweest in jouw geval met de Lack plank. Zelf vind ik een zware plaat onder een suspended tafel altijd wat 'doods' en analytisch klinken. Maar ik ben wel van mening dat een LP12 iets gevoeliger is voor de ondergrond dan een Michell.
Citaat van: Onder013 op juni  6, 2013, 16:02:20
Ik ga het gewoon nog eens testen met jouw suggestie van de muntjes onder de cones.
Overigens heb ik leisteen gekozen omdat deze bij aantikken anders klinkt dan bijvoorbeeld graniet. Vervolgens heb ik een sandwich gemaakt van twee leisteen tegels met sorbothane er tussen. Dit klinkt morsdood. ;D
Eén tegel zonder demping geeft het meest levendige 'analoge' geluid.

Wordt vervolgd.
Citaat van: S@m op juni  6, 2013, 16:16:03
Ik heb zo af en toe contact met Carmine Bocchino (die van de mooiste en beste connectoren ter wereld) en hij heeft geëxperimenteerd met heel veel verschillende ondergronden en hij is ervan overtuigd dat leisteen de meest perfecte ondergrond vormt. Lavasteen kan overigens ook een positief effect geven.
Citaat van: Onder013 op juni  6, 2013, 16:53:16
Heeft hij dan ook iets gezegd of dat voor massa loopwerken en/of voor suspended loopwerken van toepassing is?
Citaat van: LPlover op juni  6, 2013, 18:54:17
Mijn Audio Note TTone hangt volgens mij ook aan de veren. Het Naim Fraimlite meubel klinkt in mijn oren beter dan het IKEA Lack tafeltje. Met de Rega P7 was de Rega muurbeugel of de Lack de beste ondergrond. 
Citaat van: garmtz op juni  6, 2013, 18:58:32
Tja, het blijft proberen... De Fraimlite is stijf en licht, dus goed geschikt voor een suspended ontwerp.
Citaat van: LPlover op juni  6, 2013, 19:02:57
Dan bedriegen m'n oren me toch niet :D
En uiteindelijk beslissen die zwakste en sterkste schakel de zaak.

Citaat van: Onder013 op juni  6, 2013, 19:45:50
Aan Michell heb ik de vraag gesteld over de gewenste ondergrond voor de Gyro/Orbe draaitafels. Elke soort natuursteen is prima. De Lack tafel wordt afgeraden.
Zij denken dus anders dan Garmt over de beste ondergrond voor suspended draaitafels.

Hun eigen ISO-base is volgens hen nog beter ;D 8).
De Iso-base is 10-12mm perspex op spikes.
Citaat van: Arden op juni  6, 2013, 21:58:12
Over die ondergrond, pletter hem (als hij echt goed is afgesteld) bij wijze van op een keukenstoel, en hij speelt de sterren van de hemel (dus die IKEA tafeltjes zijn dan eigenlijk zo rot nog niet).
Zet hem op zo'n duur dood meubel, en ervaar een dito geluid: al het leven vloeit er uit weg. De meeste Linn dealers kennen denk ik de anekdote nog wel van een ik meen Engelse Linn dealer welke vanuit de kelder een sokkel liet opmetselen, dwars door de vloer heen, om te fungeren als ultieme Linn LP12 stand...
Klonk volledig nergens meer naar. Plat, saai en zo dood als een pier.
Was een vrij duur foutje!
Haha, sta je ook wel met je bek vol tanden. Vervolgens kwam niemand meer naar die zaak.

Citaat van: AbZ op juni  6, 2013, 22:42:48
Moraal van het verhaal, voor het echte analoge gevoel,
is dat je draaitafel toch gewoon een beetje gammel moet zijn.
Mooi, kan ik hem meteen op de dieselgenerator voor de stroom zetten. Moet ik alleen over de 100dB spelen om überhaupt iets te horen, maar daarvoor kan ik vast nog wel wat advies aan Joris vragen. ;)

Citaat van: Onder013 op juni  6, 2013, 22:49:17
Zo, Nick (Jumping Jack) is aan het werk gezet. Heb je ook nog adviezen voor de Michell Gyro en Orbe?
Dat stoeien met leistenen ondergrond is zeer vermoeiend, dus als ik daar ook met vier stuivers klaar kan zijn..... ;D
Citaat van: LPlover op juni  6, 2013, 22:52:21
:D tja massaveersysteem dus type ondergrond is belangrijk. Leuk om te experimenteren maar ook wel vervelend, nog meer variabelen. Is de klank helder, stereobeeld goed gedefinieerd, bas lekker aanwezig maar niet modderig, hoog mooi twinkelend, ja dan zit het goed :)
Inpakken en wegwezen in dat geval. Maar eer je daar bent...

Citaat van: Jumping Jack op juni  7, 2013, 06:44:12
Top! Bedankt Arden  :thumbs-up:.
Zeer zeker! :worship:

Citaat van: katwax op juni  7, 2013, 09:17:33
Hoeveel invloed heeft de plaats waar de speler staat op hoe het klinkt en kan je dit opvangen door de ondergrond?
Hiermee bedoel ik meer de invloed die bv het laag heeft van je luidsprekers moest de speler in de hoek staan of tussen je luidsprekers.
Citaat van: WickedGame op juni  7, 2013, 09:27:25
Hangt heel erg af of de draaitafel massief is of zwevend. Had voor de transrotor een Pro-Ject met zevend chassis en die was gevoeliger voor ondergrond dan nu mijn massieve 26kg wegende ZET-3. Daarin merk ik qua ondergrond geen verschil tussen de kast waar die nu op staat als toen die een tijdje op een marmeren plaat stond.
Dat vraag ik me ook steeds af, de plek van de draaitafel. Bij mij komt het in de hoek en daar is wel wat basdruk. Nou wil ik wel eerst de akoestiek aanpakken (waarbij ik de mogelijkheid van basstraps overweeg), maar het is wel een punt van zorg.

Ik heb niet bij alle quotes mijn reactie geplaatst en voel me haast schuldig dat ik jullie enthousiaste berichten niet met meer kennis van zaken kan beantwoorden. Maar leuk toch dat die ondergrond zoveel uitmaakt. Als je een dergelijke vraag in een cd- of streamertopic zou stellen, staat iedereen je glazig aan te kijken denk ik. Heeft dat dan toch te maken met het feit dat een draaitafel verder ontwikkeld is?

Niet LP12-elementen in een LP12

Citaat van: Arden op juni  6, 2013, 18:24:55
Wil ik me best mee bemoeien hoor, maar eerst even deze:

Dat klopt, maar daar is ook nog een 2e reden voor, probeer maar eens een NIET Linn element goed in een Ekos te zetten. Dat lukt namelijk in 8 van de 10 gevallen net niet. Die arm is fractioneel korter zodat eigenlijk alleen de eigen elementen altijd perfect zijn te installeren. Tevens de reden waarom de Ittok uit het pakket verdween, die was zeker zo goed, maar daar pastte wel alle niet Linn elementen in. Als dan als upgrade alleen een Linn element van 4-5 K overblijft wil je wel met een wat kleinere spelen.

Doet trouwens verder geen afbreuk aan het product, is het je sound kun je niet beter terecht.
Ik ben meer van een andere filosofie, elk van de onderdelen is zeker zo belangrijk als de rest, de allerbelangrijkste is echter alle onderdelen te laten matchen. Doe je dat goed heb je idd de Analoge droom...

En om dan weer op de eerste 2 quotes terug te komen..., en Pluto, en Dr. Feickert, dus ik weet idd wel iets van draaitafels...
Arden, dat heb ik ook absoluut gemerkt tijdens het samenstellen van mijn huidige set. Wat dat betreft wordt de draaitafelzoektocht nog een hele boeiende. Maar eerst maar eens meer luisterervaring opdoen met verschillende draaitafels.

Citaat van: garmtz op juni  6, 2013, 18:52:02
De laatste Linn Ekos SE versie heeft een langere headshell, zodat meer elementen toepasbaar zijn. 
Citaat van: S@m op juni  6, 2013, 19:04:17
Die kost toch ruim 4700 euro? Dat is dan een kostbare optie om andere elementen te kunnen gebruiken...
Citaat van: garmtz op juni  6, 2013, 19:15:15
Is verre van goedkoop idd...
Citaat van: Arden op juni  6, 2013, 21:58:12
Toch is hij dat dan wel waard als hij weer breder inzetbaar is! Een SME V of een Tri-Planar kan ik niemand aanraden op een Linn, een Dynavector gaat om fysieke redenen niet, dus is deze stap zeer begrijpelijk. Op een full-blown Linn is het dan ook geen overdreven uitgave. Buiten dat, je kunt echt een bizar hoog niveau halen met deze tafels. Zeker als je er een echt top-element in kan gaan hangen aangesloten op en dito phonotrap. Maar ook dat kost idd wat...
Dat blijft toch een rode draad, die full-blown LP12...

Voorstellen

Citaat van: WickedGame op juni  7, 2013, 08:50:16
Als we dan toch nog een voorstel mogen/kunnen doen binnen je budget. Transrotor ZET-1 en eventueel is een ZET-3 net mogelijk met onderhandeling. De advies prijs ligt wel boven budget.

Tenzij je een transrotor qua uiterlijk niets vind  ;D

*heb nog nooit zoveel commentaar gehad als op de draaitafel! :D*
Nou, ik vind het dus juist wel een mooi ding. Nu vind ik draaitafels niet snel lelijk, alleen de enorm dure draaitafels met meerdere stellages vind ik niet zo aantrekkelijk. Maar daar hoef ik toch mijn hoofd niet over te breken!
Als ik de recensies zo lees, is de Transrotor een mooie allrounder. Dat vind ik best aantrekkelijk moet ik zeggen. Waar woon je eigenlijk?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

katwax

Citaat van: WickedGame op juni  7, 2013, 09:27:25
Hangt heel erg af of de draaitafel massief is of zwevend. Had voor de transrotor een Pro-Ject met zevend chassis en die was gevoeliger voor ondergrond dan nu mijn massieve 26kg wegende ZET-3. Daarin merk ik qua ondergrond geen verschil tussen de kast waar die nu op staat als toen die een tijdje op een marmeren plaat stond.

Hier heb je het dan over het feit dat een zwaardere platenspeler minder gevoelig is aan drukgolven, maar hoe zit het met de plaat zelf?

Bas indien je liever hebt dat ik hiervoor een ander topic open let me know, maar dit leek mij het geschikte topic, zeker nu er gesproken wordt over de de ondergrond.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bas Akkerman

Citaat van: katwax op juni  7, 2013, 11:31:57
Hier heb je het dan over het feit dat een zwaardere platenspeler minder gevoelig is aan drukgolven, maar hoe zit het met de plaat zelf?

Bas indien je liever hebt dat ik hiervoor een ander topic open let me know, maar dit leek mij het geschikte topic, zeker nu er gesproken wordt over de de ondergrond.
Beslist blijven doen! Ik leer er alleen maar van en kan (met hopelijk vele anderen) alleen maar mijn voordeel mee doen.

Mijn complimenten overigens voor de wijze waarop iedereen on-topic reageert. Zouden liefhebbers van draaitafels dan wellicht een wat volwassener publiek zijn...? ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten