Aankoopadviezen draaitafel, budget €3500,- | Garrard 301! Goede Vrijdag!

Gestart door Bas Akkerman, maart 31, 2013, 22:48:37

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: Martin!!! op mei 12, 2013, 18:59:37
Mooi, kun je later nog verder upgraden!

Er is nog een flinke weg daarboven, maar dan worden het ook serieuze upgrades ;). (KEEL, Radikal, EKOS SE, allemaal per stuk > 3000 euro (minimaal))

advr

Citaat van: bmateijsen op mei 12, 2013, 19:01:30
Er is nog een flinke weg daarboven, maar dan worden het ook serieuze upgrades ;). (KEEL, Radikal, EKOS SE, allemaal per stuk > 3000 euro (minimaal))

je vergeet de Tiger Paw upgrade... :bigsmile:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

bmateijsen

Citaat van: advr op mei 12, 2013, 19:02:45
je vergeet de Tiger Paw upgrade... :bigsmile:

Dat is waar.. ;D, maar is wel iets minder 'Linns'..... ;)

advr

Citaat van: bmateijsen op mei 12, 2013, 19:06:07
Dat is waar.. ;D, maar is wel iets minder 'Linns'..... ;)

klopt helemaal, maar zeer 'passend' in het geluid van de LP12
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Bas Akkerman

Ik lees het al, er is een hoop uit te zoeken! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: garmtz op mei 12, 2013, 17:44:45
Nee. Ik hou van de body, dynamiek en drive van een MM. MC heeft andere mooie eigenschappen, maar gaan pas in de veel hogere prijsklasse samen met de positieve aspecten van MM.

hmm zou er een element te koop zijn met zowel de goede eigenschappen van een MM en MC?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

PuNkEnStEiN

Kwam vandaag een paar tests tegen van de Funk Little Super Deck. Schijnt een uitstekende draaitafel te zijn, kost ongeveer 1200 euro. Tot nu toe nog geen Nederlandse dealer kunnen vinden.

http://www.tonepublications.com/analogaholic/review-the-funk-firm-little-super-deck
http://www.audio.de/testbericht/funk-little-super-deck-im-test-1437793.html


Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

garmtz

Citaat van: PuNkEnStEiN op mei 12, 2013, 21:14:44
Kwam vandaag een paar tests tegen van de Funk Little Super Deck. Schijnt een uitstekende draaitafel te zijn, kost ongeveer 1200 euro. Tot nu toe nog geen Nederlandse dealer kunnen vinden.

http://www.tonepublications.com/analogaholic/review-the-funk-firm-little-super-deck
http://www.audio.de/testbericht/funk-little-super-deck-im-test-1437793.html




Snijders heeft wellicht nog wel wat staan...

garmtz


garmtz

Citaat van: LPlover op mei 12, 2013, 20:52:51
hmm zou er een element te koop zijn met zowel de goede eigenschappen van een MM en MC?

Als je het weet, hoor ik het graag! :)   

Deleted Member 2


Jumping Jack

Die verkoper op hifi.nl is volgens mij een handelaar of hij wisselt sneller van set dan van ondergoed, hij heeft wel vaker mooie draaitafels in de aanbieding...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op mei 13, 2013, 06:37:59
Die verkoper op hifi.nl is volgens mij een handelaar of hij wisselt sneller van set dan van ondergoed, hij heeft wel vaker mooie draaitafels in de aanbieding...

oh ja mijnheer Prins. Geen idee, van de vrachtwagen gevallen modelletjes?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op mei 13, 2013, 08:32:36
oh ja mijnheer Prins. Geen idee, van de vrachtwagen gevallen modelletjes?

Misschien wel voorraad van Snijders via een handelaar... Maargoed, zijn speculaties... ;)

PuNkEnStEiN

#164
Citaat van: Onder013 op mei 12, 2013, 21:56:18
Inderdaad Snijders in Rotterdam

http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/158753/Funk-Firm-Little-Super-Deck-compleet.html
Uhhh... Maar hoezo tweedehands? Dit is een spiksplinternieuw model draaitafel toch of heb ik iets gemist?  :blink:

NB. Zie het al, ik begreep het verkeerd. De advertentie van Prins staat los van de tip over Snijders. Maar op de site van Snijders zie ik geen apparatuur van The Funk Firm.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Deleted Member 2

Citaat van: PuNkEnStEiN op mei 13, 2013, 17:15:21
Uhhh... Maar hoezo tweedehands? Dit is een spiksplinternieuw model draaitafel toch of heb ik iets gemist?  :blink:

NB. Zie het al, ik begreep het verkeerd. De advertentie van Prins staat los van de tip over Snijders. Maar op de site van Snijders zie ik geen apparatuur van The Funk Firm.

Maar ze voeren dat merk wel.

bmateijsen

Citaat van: Onder013 op mei 13, 2013, 17:37:49
Maar ze voeren dat merk wel.

Number4Audio deed de Funk Firm distributie. Aandeelhouder in Number4Audio is o.a. John Snijders.

Groet,

Bjorn

PuNkEnStEiN

#167
Tja... Vooralsnog heb ik de indruk dat de draaitafels van dit merk niet via de gangbare kanalen (importeur, dealers) in Nederland verkrijgbaar zijn. Of ze vergeten ervoor te adverteren en dat lijkt mij sterk. Jammer, want volgens mij is het prachtig spul.
Dit staat op de site van Snijders:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Deleted Member 2

Citaat van: PuNkEnStEiN op mei 13, 2013, 17:47:18
Jammer, want volgens mij is het prachtig spul.
Dit staat op de site van Snijders:

Ik moet je wel bekennen dat toen ik funk vanuit een ooghoek in de winkel van Snijders zag, ik dacht dat het een gadget was. Als je dan wat beter kijkt zie je dat het wel iets meer is dan dat, maar....... O0 O0

PuNkEnStEiN

Bij alle draaitafels van Funk? Kan ik me niet voorstellen (zeker niet bij iemand die zelf een Michell Gyro heeft ;) ) en al helemaal niet bij de Funk Little Super Deck. Dat is toch een redelijke straight-forward draaitafel qua vormgeving, vind ik tenminste...

Maar goed, ik wilde eigenlijk alleen maar Bas een alternatief of uitprobeer-tip aan de hand doen, maar uitproberen zal nog niet meevallen, begrijp ik inmiddels.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Deleted Member 2

#170
Citaat van: PuNkEnStEiN op mei 13, 2013, 18:16:29
Bij alle draaitafels van Funk? Kan ik me niet voorstellen (zeker niet bij iemand die zelf een Michell Gyro heeft ;) ) en al helemaal niet bij de Funk Little Super Deck. Dat is toch een redelijke straight-forward draaitafel qua vormgeving, vind ik tenminste...

Maar goed, ik wilde eigenlijk alleen maar Bas een alternatief of uitprobeer-tip aan de hand doen, maar uitproberen zal nog niet meevallen, begrijp ik inmiddels.

Het was de funk vector 3 waarin dan ook nog eens fel led licht. Dit gaf zoals ik eerder aangaf en als je niet bewust naar de draaitafel kijkt het idee van een gadget. Het was ook nog eens blauw led licht en zeker een andere arm dan die van onderstaand plaatje.


Bas Akkerman

De Funk Firm komt ook in het rijtje. Ik zal in de startpost eens zetten welke draaitafels, die jullie hebben aangedragen, ik wil gaan beluisteren.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Citaat van: Bas Akkerman op mei 13, 2013, 19:41:10
De Funk Firm komt ook in het rijtje. Ik zal in de startpost eens zetten welke draaitafels, die jullie hebben aangedragen, ik wil gaan beluisteren.

Niet doen.... importeur is ermee gestopt omdat ze veel te vaak problemen hadden, die vrij lang erna pas werden opgelost.

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op mei 13, 2013, 20:15:08
Niet doen.... importeur is ermee gestopt omdat ze veel te vaak problemen hadden, die vrij lang erna pas werden opgelost.
Dat is duidelijke taal... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

PuNkEnStEiN

Citaat van: bmateijsen op mei 13, 2013, 20:15:08Niet doen.... importeur is ermee gestopt omdat ze veel te vaak problemen hadden, die vrij lang erna pas werden opgelost.
Vreemd dat deze problemen dan kennelijk niet in andere landen - zoals Duitsland, hèt draaitafelland bij uitstek - lijken te spelen, want daar gaat de import gewoon door en zijn de reviews uitermate lovend.  ???
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840