SevenCinema: gaat 4K met een JVC RS49 (foto's pag. 1 werken weer)

Gestart door frankp, maart 19, 2013, 21:16:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R


Alex Groningen

Nice.

Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar al een deadline wanneer je het echt af wilt hebben?

frankp

Die deadline was al heel lang geleden, maar door privé-omstandigheden heb ik weinig aan de verbouwing gedaan.
Ik heb me nu voorgenomen om de HT gebruiksklaar te maken vóór eind juli. Gebruiksklaar betekent plafond erin, verlichting in plafond, tapijt op het podium leggen, scherm en apparatuur erin en draaien maar.
De verdere afwerking doe ik dan de komende maanden (plintjes bijvoorbeeld en het schuren en verven van de frames van de bioscoopstoelen, kabels wegwerken, etc).

LittleNinja

Ach ja, er zijn belangrijkere dingen in het leven. ;)
Maar straks kun je er wel van gaan genieten. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

frankp

Wederom een update, maar geen kleintje...

Het plafond ligt er sinds deze week helemaal in en ik heb een scherm gekocht voor de HT (Kingpin VFS-240). Deze hangt ook inmiddels.

Alvast een slechte smartphone foto:

LittleNinja

Gave stap! En wanneer en wat voor een projector komt er?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gonzales



frankp

Bijna inderdaad. Nu bezig met de spotjes, dan de beamer (mijn "oude" TW2900) en dan nog vloerbedekking op het podium.
Dan wordt het tijd om de apparatuur eens neer te gaan zetten  :pompom:

frankp


Raymond187


Jep

Heel mooi! :thumbs-up: Heb je al 'proef gedraaid' met de geluidsinstallatie en de akoestiek getest?
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Crownfire

Gaaf frank. Lekker biertje en  :popcorn: erbij. Toppie.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mr.crash

...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

frankp

Zal binnenkort even een mooie panorama maken ipv een crappy smartphone foto.

Citaat van: RalphH op september 21, 2015, 13:20:53
Zijn dat Atacama stands? Mooi ;D ;)

Het zijn inderdaad atacama's met soundcare superspikes.

Citaat van: Jep op september 21, 2015, 12:54:58
Heel mooi! :thumbs-up: Heb je al 'proef gedraaid' met de geluidsinstallatie en de akoestiek getest?

Nope nog niet. Mijn bekabeling is nog op maat van mijn vorige opstelling, dus ik kom voor de fronts en center een aantal metertjes te kort.
Ik moet de maten nog even nemen en dan wordt het of Belden 4x2,5mm of Canare 4S11 wat er komt te liggen om de fronts bi-amp aan te kunnen sluiten.

cine(d)rama

Citaat van: frankp op september 21, 2015, 12:39:36
Even een sneak-preview  :D



Mooie HT tot nu toe  :clapping:
Weet niet of ik erover heen heb gelezen maar welke PJ komt er ?

Gr André
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

frankp

#368
Citaat van: frankp op augustus 31, 2015, 11:30:03
Bijna inderdaad. Nu bezig met de spotjes, dan de beamer (mijn "oude" TW2900) en dan nog vloerbedekking op het podium.
Dan wordt het tijd om de apparatuur eens neer te gaan zetten  :pompom:

:smile:
Die dus.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

quattronl

Erg netjes!
Dat wordt genieten in de wintermaanden :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

frankp

Citaat van: quattronl op september 21, 2015, 22:05:02
Dat wordt genieten kou lijden in de wintermaanden :)

fixed  :D :D :D

Er moet nog een airco komen voor verwarming/verkoeling in de ruimte. Het zal dus frisjes zijn in winter.
Gelukkig kan ik een hittekanonnetje lenen van het werk, zodat we de ruimte wel even kunnen opwarmen voor we
een filmpje gaan kijken.

cine(d)rama

Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

high-q

Heel mooi geworden, benieuwd naar de volgende foto's!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

LittleNinja

Dat ziet er goed uit Frank!! Wanneer is de eerste M&G? ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"