SevenCinema: gaat 4K met een JVC RS49 (foto's pag. 1 werken weer)

Gestart door frankp, maart 19, 2013, 21:16:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankp


MVG


RalphH

Citaat van: frankp op juni 17, 2013, 11:03:13
De keuze is gemaakt!
We gaan voor optie 3-2  ;D
Oftewel een berging plaatsen naast de garage en de garage (bijna) volledig als HT gebruiken. Afmetingen 4.5 x 4 mtr.

:pompom: :pompom:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer


frankp


Cage

Goede keuze! Dan kan nu het echte werk beginnen. Succes!
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

1nt3gr@

Citaat van: frankp op juni 17, 2013, 11:03:13
De keuze is gemaakt!
We gaan voor optie 3-2  ;D
Oftewel een berging plaatsen naast de garage en de garage (bijna) volledig als HT gebruiken. Afmetingen 4.5 x 4 mtr.

:thumbs-up:
Ik ben heel benieuwd hoe het er straks uit gaat komen te zien. Succes met alle werkzaamheden, want het beloofd een hele klus te worden!

Voor wat betreft tuinhuisjes, hier een paar ideeën:
http://www.beslist.nl/products/tuin_accessoires/tuin_accessoires_504072/c/materiaal~504048
Er zijn ook betaalbare metalen tuinhuisjes en ook professionele (o.a. van Romahaus).

Als je er niet uitkomt, kun je ook eerst voor een goedkope versie gaan, kijken of het bevalt, en later een definitief besluit nemen.
Bij mijn ouders hebben we een goedkope plastic variant neergezet, voor tuinkussens, gereedschap, verfspullen. Alles mooi droog.
Simpel op te zetten (1,5 uur werk aangehad, lijkt net Lego, maar dan met grotere steentjes :P) en zo weer af te breken.

groet,

1nt3gr@
B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

frankp

Bedankt voor de tips!
Was inderdaad ook al aan het kijken naar metaal of kunststof. Deze zijn onderhoudsvrij, wat wel erg fijn is. Het enige nadeel is hoe deze er soms uitzien, zo'n goedkope look.
heb gelukkig een dealer in de buurt gevonden waar ik eens ga kijken.
Heb ook al een houten berging gevonden van 2,25x2,25 mtr, geimpregeneerd voor € 625,00. Dat is volgens mij ook wel een mooie optie.

Dat het een hele klus wordt dat zeker. We pakken ook meteen de hele tuin aan. Dus er moet eerst een vijver gedempt worden. En volgens de laatste berekeningen moet er ongeveer 6m3 grond in  :crazy:
Heb er nu al zin in  :nopompom:

alexander2

Citaat van: frankp op juni 18, 2013, 11:55:20
Bedankt voor de tips!
Was inderdaad ook al aan het kijken naar metaal of kunststof. Deze zijn onderhoudsvrij, wat wel erg fijn is. Het enige nadeel is hoe deze er soms uitzien, zo'n goedkope look.
heb gelukkig een dealer in de buurt gevonden waar ik eens ga kijken.
Heb ook al een houten berging gevonden van 2,25x2,25 mtr, geimpregeneerd voor € 625,00. Dat is volgens mij ook wel een mooie optie.

Dat het een hele klus wordt dat zeker. We pakken ook meteen de hele tuin aan. Dus er moet eerst een vijver gedempt worden. En volgens de laatste berekeningen moet er ongeveer 6m3 grond in  :crazy:
Heb er nu al zin in  :nopompom:

klinkt gek wat ik nu ga zeggen maar erin is erger dan eruit, 6m3 ( klei ) grond uitscheppen is enorm zwaar.
Gewoon een BBQ organiseren maar eerst even met zijn allen.... :D

frankp

Het scheppen valt op zich wel mee, maar ik vrees dat het veel met de kruiwagen op en neer wordt...

quattronl

Een houten tuinhuisje (niet prefab maar met losse planken) is niet zo moeilijk. Het meest lastige is de fundering.
Ik was daar althans zeker de meeste tijd mee kwijt. Nou was mijn ervaring ook 0,0 dus dat scheelt :D

Ik vind de looks van een kunststof/metalen huisje zeker niet mooi. Enigste voordelen: onderhoudsvrij, vaak goedkoper en simpel op te zetten.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

frankp

Als fundering ga ik een deel van de tuin opnieuw laten bestraten met betontegels 30x30 of 50x50.
Het opzetten zelf is ook het probleem niet denk ik zo. Soort lego voor volwassen jongetjes  ;D


jaco

Waarom een 2e zitrij als die niet eens de surround kanalen kunnen horen. Is dat voor bezoekers die je liever niet weer wilt hebben ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

frankp

Bij goede positionering moet je daar nagenoeg niks van merken, zie als perfect voorbeeld de Chamber of Dreams...
De definitieve plaatsing is natuurlijk nog een raadsel, heb ze nu ook gewoon even ingetekend mbt loopruimte.

jaco

Citaat van: frankp op juni 14, 2013, 08:07:34
Klopt, er komt een airco te hangen.
Alleen een airco is niet genoeg... Je moet ook lucht verversen, anders is een film van 3 uur niet vol te houden.

Die extra berging is handig om de luchtmotor in te plaatsen, je moet dan aan en afvoer buizen zo door je muur maken dat je daar geen enorm geluidslek krijgt. Er zijn geisoleerde lucht pijpen. Er staat ook wel wat in het topic van Jean.

Ik heb een kamer in een kamer, ook met een luchtspleet, 2 x 7,5 cm isolatie matten, en dan 2 lagen gips met greenglue ertussen. Het zwakke punt is de deur. Dat is een masieve houten deur die volledig opdek is, en 2 verschillende rubber afdichtingen. Wil je daar veel demping halen wordt de deur snel duurder helaas.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

frankp

Ik wil inderdaad een buisventilator aanbrengen die ik aan kan zetten tijdens het verblijf in de ruimte.

De deur wordt ook nog een leuke ja. Ben ook al op zoek naar een goede massieve deur, ook met het oog op inbraak.

morca

Pas op die maken pokkeherrie Frank,er is ook een doosuitvoering daar zit een demper omheen.
Het beste zou zijn daar nog een demper aan te maken,
ik pm je vd week nog even,ik zit in die wereld voor me werk.

De buis die je eraan hang geeft ook veel geluid door,maar daar zijn dempers voor geloof ik.
Of stevige pijp extra die minder resoneert,bv dikwandig PE ipv ijzeren buis.

frankp

Kijk dat zijn de tips waar ik wat aan heb. Thx!
Ik hoor je dan van de week nog wel wel even.

Zat ook nog te denken om eventueel zo'n afzuig/ventilator-systeem te plaatsen die ook wel in huis wordt
gebruikt. Dan kan het ventilatordeel gewoon in het bergingdeel komen te staan.
Zit ik alleen nog met de geluidslekken...

jaco

Er zijn geluid dempers die je kunt gebruiken. die moeten wel haast 1 meter lang zijn en 20 cm diameter om wat effectief te dempen, dus je moet ze wel kunnen plaatsen. Het hangt volgens mij ook af van de volumestroom die er door moet.

Zo'n huisventilator lijkt me prima, ik heb me een dedicated systeem aan laten smeren voor te veel geld helaas, en dat maakt ook nog (te veel) geluid.
In basis is het bij mij 2 pijpen door het dak heen, met regenpetjes erop.
Dan zit in de afzuig pijp een motor en daarna een demper met achter de demper nog een flexibele dempende buis.
De aanvoer buis heeft een demper en starre pijp verder. Ik heb door de dempers geen geluidsoverlast buiten mijn HT (pijpen lopen door de ruimte heen waar de was en droger staan), wat er nog door de pijp het huis verlaat maak ik me minder zorgen om omdat dat op 2 hoog op het dak uitkomt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

morca

Ik smeer hem niks aan,er liggen nog hele goeie over die ik misschien voor weinig mee kan nemen.
Ik ben de baas niet dus verdien er niks aan  ;)

Dempers moet ik kijken,die liggen niet op voorraad geloof ik.

frankp

Ik hou me altijd aanbevolen voor "goeie voor weinig".  ;D
Dempers weet ik niet of ik die nodig ga hebben. Ventilatie wil ik uit laten komen in het bergingdeel, dus er komt dan geen directe connectie met buiten.

jaco

Je hebt wel oets dempends nodig, anders creeer je een behoorlijk geluodslek.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

frankp

Dacht dat die dempers me echt een rib uit m'n lijf zouden kosten, maar die dingen zijn helemaal niet zo duur.
Klopt het als ik dit soort dingen zou nemen:
Inno Geluidsdemper