KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

chansig

Liefst 3 of meer... :D

Laag en stereo ? Ooit een "mooie" discussie over geweest op het hififorum..als je een keer een middag niets te doen heb...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mr.M

Citaat van: chansig op oktober  2, 2015, 13:59:04
Liefst 3 of meer... :D

Laag en stereo ? Ooit een "mooie" discussie over geweest op het hififorum..als je een keer een middag niets te doen heb...

Gr Hans
Wat jij voormekaar heb daar hans kunnen weinig nadoen hans. Lol
**UNDER CONSTRUCTION**

Dirk

Citaat van: maz op oktober  2, 2015, 14:00:06
Wat jij voormekaar heb daar hans kunnen weinig nadoen hans. Lol
kunnen ze makkelijk...maar ze mogen/durven niet  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

patsijb


DofN

Je  bent bij Chansig wezen luisteren en je vond het laag niet goed in zijn multisub opstelling?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

sultankat

Als Kharma liefhebber (ik heb een set 2.3 Final Edition Be gehad) krijg ik zojuist een bericht dat er een erg fraaie set van dit type in de kleur Mocha (mokka) te koop komt vanwege inruil. Wie er meer van wil weten: mail me maar, want hier reclame maken voor een audiozaak lijkt me niet gepast.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HJ

Citaat van: sultankat op juni  8, 2016, 10:05:09
Als Kharma liefhebber (ik heb een set 2.3 Final Edition Be gehad) krijg ik zojuist een bericht dat er een erg fraaie set van dit type in de kleur Mocha (mokka) te koop komt vanwege inruil. Wie er meer van wil weten: mail me maar, want hier reclame maken voor een audiozaak lijkt me niet gepast.
Lijkt me niets mis mee, kharma heeft geen nederlandse dealers meer op dit moment?

Mr.M

Idd. Een heads up voor de kharma liefhebber is altijd welkom in deze topic.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

HJ

Citaat van: sultankat op juni  8, 2016, 10:05:09
Als Kharma liefhebber (ik heb een set 2.3 Final Edition Be gehad) krijg ik zojuist een bericht dat er een erg fraaie set van dit type in de kleur Mocha (mokka) te koop komt vanwege inruil. Wie er meer van wil weten: mail me maar, want hier reclame maken voor een audiozaak lijkt me niet gepast.
Wat is het verschil tussen de 3.2fe en de 3.2 be die jij hebt gehad?

sultankat

Citaat van: hans. op juni  8, 2016, 10:16:55
Lijkt me niets mis mee, kharma heeft geen nederlandse dealers meer op dit moment?

Ik weet alleen dat Kharma Breda (de fabrikant) levert. Voor de rest geen dealers, alleen wellicht Rhapsody Hilversum nog. De set die ik bedoel is een inruilset die verkocht wordt door een gerenommeerde Amsterdamse audiozaak, vlakbij de A10. En dat zie je terug in de naam van de zaak ;-)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

#1060
De 2.3 fe heeft een focal tweeter en de Be heeft een berrylium tweeter.

De focal is in mijn ervaring iets "opener" en de berrylium iets ronder met een grotere mate van verfijning.
Beide klinken goed , Tis net wat je smaak is.
In de regel "op papier" gaat de berrylium verder dan de rest.
Berrylium staat onder de diamant tweeter qua matriaal. Dus tweede "beste element voor als tweeter matriaal")

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Citaat van: hans. op juni  8, 2016, 10:40:27
Wat is het verschil tussen de 3.2fe en de 3.2 be die jij hebt gehad?

Nee, ik heb de 2.3 Be gehad. Die vond ik net wat doortekender klinken (gaat ook lager) dan de 3.2fe. Maar het grootste verschil vond ik de tweeter, In de 2.3 die ik had en die nu ook te koop is in A'dam (is niet de mijne) zit een Beryllium tweeter. Dat is beslist nog mooier dan de tweeter in de 3.2 en hebben ze speciaal in deze Final Edition gestopt en tegelijkertijd in de opvolger van de 2.3.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Citaat van: maz op juni  8, 2016, 10:43:49
De 3.2 fe heeft een focal tweeter en de Be heeft een berrylium tweeter.

De focal is in mijn ervaring iets "opener" en de berrylium iets ronder met een grotere mate van verfijning.
Beide klinken goed , Tis net wat je smaak is.
In de regel "op papier" gaat de berrylium verder dan de rest.
Berrylium staat onder de diamant tweeter qua matriaal. Dus tweede "beste element voor als tweeter matriaal")

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Ik ben het weer eens helemaal met je eens Maz ;-) Mijn voorkeur was beslist de Beryllium, vooral qua verfijning.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

HJ

Die beryllium tweeter zat ook in de 3.2.2 die daar ook te koop stond. Jammer dat ze fysiek te groot voor mij waren [emoji17]

Mr.M

Citaat van: hans. op juli  3, 2016, 08:42:55
Die beryllium tweeter zat ook in de 3.2.2 die daar ook te koop stond. Jammer dat ze fysiek te groot voor mij waren [emoji17]
Bedoel je die witte 3.2.2?  Want daar zaten idd ook die tweeter's in. Naar mijn mening een van de  tweeter's.

Ben benieuwd wanneer mijn Mini EXQUISITE klaar is.

Kan niet wachten.
**UNDER CONSTRUCTION**

HJ

Ja die witte met dubbelewoofer. Waren erg mooi :-)

Mr.M

Zag ze  vorige week nog staan. Waren wel al ingepakt voor verzending richting Verweggistan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

HJ

Ja eigenlijk had ik die moeten kiezen en later overspuiten. Maar ach, mijn 3.2 vind ik al erg mooi. Ze vertelden me dat de nieuw prijs van beide ongeveer gelijk was.

YamahaRXV

#1068
Citaat van: hans. op juli  3, 2016, 11:59:02
Ja eigenlijk had ik die moeten kiezen en later overspuiten. Maar ach, mijn 3.2 vind ik al erg mooi. Ze vertelden me dat de nieuw prijs van beide ongeveer gelijk was.

Betreft het onderstaand model ? (zie foto ter beeldvorming)



Bizar te zien hoeveel verschillende versies Kharma van de oudere series heeft uitgebracht zeg...
Maar ben net zoals jou nog zeer tevreden met de 3.2,s die hier staan hoor  :music:
Die van mij laat ik binnenkort overigens overspuiten in het diamant zwart  :inlove:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HJ

Dat dat zijn ze lijkt het. Ze zijn wel 10cm dieper dan de 3.2 en ook iets breder schat ik.
De kleur van mijn 3.2 is gun metal (metallic grijs met een snufje goud/bruin erdoor)

HJ


Mr.M

#1071
De 3.2 blijft een hele mooie speakers. Zelf vind ik het ook jammer dat kharma teveel opties heeft met de speakers.

Zelfde met de Exquisite mini's van mij.
Je koopt een top op the line speaker en verwacht dat ze echt de uiterste uit zoeen speaker halen en neeee! Er is ook een mini Exquisite SIGNITURE! wat nog meer gepimped kan worden.
Heb het ook aan Charles aangegeven dat het een beetje te doorzichtig marketing truk  begint te worden.
Je maakt een top speaker voor een top prijs en haalt alles uit de kast vindt ik. En niet dat je een top speaker maakt en de tiplijn noemt voor een top prijs en zegt : voor 5k extra kan die nog een tikje meer gepimped worden!

Doe die 5 k er dan meteen bij de prijs optellen en maak het af!

Maargoed ik heb de mini exquisite SIGNITURE genomen maar was niet blij om te zien (pas na aankoop) dat er ook een SIGNITURE versie bestaat van de all zo dure 2 weg speaker.


**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Citaat van: hans. op juli  3, 2016, 13:49:44


Hier is het verschil goed te zien.
Ook een mooie kleur die 3.2. [emoji7]
**UNDER CONSTRUCTION**

Maro

Wat is het verschil (behalve de prijs) tussen Ultra High End en High End?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mr.M

#1074
Weinig ;).  High end is meestal gerelateerd met "te"hoge prijzen.

In mijn optiek betekend HIGH END  gewoon simpelweg " TE DUUR " voor wat je krijgt.

exclusiviteit en exotisch!!!

Maargoed er zijn zat mensen die voor exclusiviteit en exotisch willen betalen. End dat niet alleen in de audio wereld maar in ieder branche.
**UNDER CONSTRUCTION**