KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

erik s.

Citaat van: maz op april 13, 2015, 12:41:50

je moet alleen geen versterker van 1996 als een veel jongere versie verkopen,of een cd speler als compleet nagekeken en geserviced te verkopen terwijl het nooit bij de dealer is
Dat vind ik een nogal ongefundeerde conclusie.
ik zou niet weten waarom ASR er van zou moeten weten als de cdspeler elders geserviced is.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Robiwan

Citaat van: maz op april 12, 2015, 00:06:04
Volgende probleem was met een dure cd speler, volgens Winkel X zou het helemaal geserviced en nagekeken zijn bij de dealer , dus geen omkijk naar.
Na de verhaal van de asr heeft de eigenaar bij de dealer navraag gedaan en de cd speler was nooit terug geweest , dus weer een koek verhaal van Winkel X...

Dat is echt slecht zeg >:(
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Maz, al eerder is er behoorlijk wat discussie ontstaan naar aanleiding van bevindingen van jou met winkels. Ik wil je echt vragen terughoudend te reageren, zeker als het niet je eigen ervaringen betreft. Bovendien past dat ook niet in dit topic.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mr.M

Citaat van: Bas Akkerman op april 13, 2015, 13:43:09
Maz, al eerder is er behoorlijk wat discussie ontstaan naar aanleiding van bevindingen van jou met winkels. Ik wil je echt vragen terughoudend te reageren, zeker als het niet je eigen ervaringen betreft. Bovendien past dat ook niet in dit topic.
ik weet het bas, dit is wel eigen ervaring geweest want ik ben de gene die daar achter kwam , beide artikeken heb ik leter gekocht van de oude eigenaren.Het ging om de asr emitter 2 welke van boven de 2003 hoorde te zijn en de lindemann d 680, nadat ik de asr had opgeblazen en navraag deed bij asr voor reparatie bleek het absoluut geen 2002 of hoger te zijn maar eentje van 1996., om die reden heb ik een vergoeding gevraagd en gehad van de oude eigenaar welke zeer teleurgesteld was in A10 audio.Er is nogal prijs verschil tussen de asr van voor en na 2002.,

De cd speler was de lindemann d 680 welke helemaal nagekeken Had moeten zijn bij lindemann in duitsland voor aankoop, die bleek echter nooit nagekeken te zijn door lindemann.

Maargoed is een aangevertje om voor aankoop je huiswerk goed te doen als het om een gebruikt artikel gaat...

nu weer on topic....

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

koen1985

Jij hebt het niet rechtstreeks bij Winkel X gekocht . Dus geen eigen ervaring . Je kan net zo goed met een mooi verhaal zijn opgelicht door de vorige eigenaren . Dit is een beetje hetzelfde als iemand in een ander topic door 2 tweeters te vervangen van een stel oude kharma 3.0 ineens een3.2 weet te maken . Dat is pas oplichting
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Midcall

Citaat van: koen1985 op april 23, 2015, 00:06:29
Jij hebt het niet rechtstreeks bij Winkel X gekocht . Dus geen eigen ervaring . Je kan net zo goed met een mooi verhaal zijn opgelicht door de vorige eigenaren . Dit is een beetje hetzelfde als iemand in een ander topic door 2 tweeters te vervangen van een stel oude kharma 3.0 ineens een3.2 weet te maken . Dat is pas oplichting
:clapping:
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Pjotr27

Ik heb heel veel moeite met je uitspraken over Winkel X audio. Het zet de zaak in een uiterst bedenkelijk daglicht terwijl mijn en vele andere ervaringen uiterst positief zijn. Bovendien zijn het niet eens je eigen ervaringen. Misschien goed om een aantal opmerkingen die je maakt te verwijderen. (moderator?) Bovendien hebben ze niets te maken met dit topic.
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

marcush

Maz haalt wel vaker feiten en beleving door elkaar. In ieder geval is hij niet altijd volledig met het benoemen van de feiten.

Blijft kwalijk om zomaar de (goede) naam van een winkel door het slijk te halen. En niet voor de eerste keer.

patsijb

maar als t n postieve beleving is, dan is t wel n feit..?
beetje vreemd

koen1985

Citaat van: Pjotr27 op april 23, 2015, 08:35:40
Ik heb heel veel moeite met je uitspraken over a10 audio. Het zet de zaak in een uiterst bedenkelijk daglicht terwijl mijn en vele andere ervaringen uiterst positief zijn. Bovendien zijn het niet eens je eigen ervaringen. Misschien goed om een aantal opmerkingen die je maakt te verwijderen. (moderator?) Bovendien hebben ze niets te maken met dit topic.

Ik snap ook niet waarom dit blijkbaar mag blijven staan . Maz haalt herhaaldelijk diverse audiozaken door het slijk en kan dit blijkbaar ongestoord doen ? er was laats iemand in maz zijn topic die voor herhaaldelijk gedrag een aanzienlijke ban kreeg , hoe zou zo iemand hier naar kijken vraag ik mij dan af.

Nog wel even een EEN ECHT FEITJE over Winkel X

Voor een 4 jaar geleden heb ik een set usher mini dancer 1 bij Winkel X gekocht.

Ik belde op zaterdag om een afspraak te maken . toen bood de man aan om op zondag af te spreken .
Zondag eenmaal aangekomen in amsterdam , werden wij zeer hartelijk ontvangen .
Er werd op zondag uitgebreid tijd genomen .

Nadat we de Usher's hadden beluisterd  kregen we een leuke rondleiding met uitgebreide tekst en uitleg over de apparatuur . Eigenlijk heb ik nooit iemand meegemaakt die met zoveel passie en plezier alles liet zien . Nadat alles afgehandeld was en de speakers in de auto lagen bood de man aan om even naar zijn referentie set te luisteren. Dit was mijn eerste ervaring met kharma . Een set grand ceramique met diamond tweeters aangestuurd door iets van boulder en octave . De type's weet ik niet want die kharma's hadden mijn aandacht.

Zo nu en dan als er een activiteit bij Winkel X is komt er weer een uitnodiging via de mail. Ik heb de Usher's daar als demo gekocht voor 1650 euro dat was toen een speaker van 4000 euro . Dit was toen letterlijk een weggeefprijs en toch nam de beste man een hele zondagmiddag om zijn passie en beleving over te brengen . Ik kan ook iedereen die een passie voor audio heeft aanraden om daar een keer te gaan kijken . Want tjonge wat staat daar een leuk speelgoed.

edit; link naar niet sponsor weggehaald
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

koen1985

Citaat van: patsijb op april 23, 2015, 09:53:36
maar als t n postieve beleving is, dan is t wel n feit..?
beetje vreemd

Beter lezen maz maakt van verhalen van anderen zijn eigen waarheid/feiten .
Er staat niks maar dan ook niks onomstotelijk vast . Hij heeft zelf niet direct zaken gedaan met Winkel X dus moet hij afgaan op verhalen van de particuliere verkopers . En die zijn natuurlijk altijd eerlijk .

Mr.M

Citaat van: marcush op april 23, 2015, 08:37:37
Maz haalt wel vaker feiten en beleving door elkaar. In ieder geval is hij niet altijd volledig met het benoemen van de feiten.

Blijft kwalijk om zomaar de (goede) naam van een winkel door het slijk te halen. En niet voor de eerste keer.

nee hoor ik haal feiten en belevingen niet door elkaar en weet exact wat ik schrijf en wat afspraken zijn in de zakelijke wereld. ik heb ruim 20 jaar ervaring in de verkoop en zaken doen,ik heb een eigen zaak en doe zaken met tig mensen.ik weet echt wel wat ik afspreek met derden en wat zij van mij verwachten en ik van hun.
op moment dat ik wat schrijf wat tegen de zinnen van anderen is of tegenstijdig is met jullie ervaring dan kan ik daar weinig aan doen..
zakelijke wereld is heel simpel, TIS ZWART OF WIT. jij betaald de vraagprijs voor een product en ik betaald je volledige vraagprijs.De tegenpartij  moet zoals afgesproken dat product leveren aan je.NIET MEER EN NIET MINDER|. wie de afspraak niet nakomt zit fout , om welke reden dan ook, punt.

heb tot op heden 3 gevallen een zaak in "slecht daglicht gezet,

Winkel X2 omdat ik 100% zeker was gesteld van een goed werkend speaker welke defect was. nu kan iedereen roepen maar het was een speaker van een klant en staat duidelijk aangegeven op audiomarkt dat het om een speaker gaat van een ander, bla bla... kan me niets schelen, als ik eenmaal een vertegenwoordiger van een winkel spreek en ik wordt zekergestel ergens van en maak afspraken met je dan kan het me niet schelen waar het vandaan komt ik maak een afspraak met jouw (persoon welke ik aanspreek) EN  dat is bindend in de zakenwereld, niet meer wat op audiomarkt HEEFT GESTAAN..

Winkel X1 was de tweede, daar werd ik ook een compleet pakket beloofd en bij ontvangst ontbrak de afstandbediening ,die bleek kapot te zijn .er werd mij niets gemeld en pakket werd klakkeloos toegestuurd. ik moest zelf achteraan om te kijken waar de afstandsbediening bleef. ik vind dat slordig, als je het over zulke bedragen hebt. dat werd iedergeval heel netjes opgelost door karel door geld te retourneren metr excuses voor ongemak.NOU GA IK WEL BIJ VERMELDEN DAT KAREL een HELE FIJNE VENT BLIJKT TE ZIJN. ik ben in onderhandeling met hem voor wat anders dus goed opgelost van zijn kant. :pompom:
mensen moeten niet piepen als iemand een minder goed ervaring heeft met een zaak en vermeld dat. jij zegt wat jij ervaar en ik ook.

Winkel X  is de laatste geweest en tja, jullie kunnen zeggen wat jullie willen , ik ken deze oude klant van Winkel X al ruim 10 jaar en een eerlijker man bestaat niet,  eerlijke zakeman en een harde werker. Een van de meest gulle Hollanders die ik ken.jullie kunnen twijfelen en zeggen wat jullie willen , als hij dat tegen mij zegt dan IS DAT ZO.
en als hij zegt nooit meer naar Winkel X dan is dat zijn goed recht.jammer voor Winkel X want die man heeft ondertussen bij kharma ruin 50.000 aan boodschappen gedaan. zulke mensen zijn trouwe klanten , geloof me als ik dat zeg.

maar goed we gaan terugkomen op de topic.   kharmaaaaaa...

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

koen1985

Ik heb laatst een struisvogel gekocht voldeed ook niet . Stak de hele tijd z'n kop in het zand .

patsijb

maar als ik zeg n vriend van me heeft wel een goede ervaring met een bepaalde hifizaak dan is dat wel goed?

ik denk dat iedereen wel ergens over oordeelt door ervaringen van anderen..
ieder zijn goed recht

ik vind alleen dat een belevenis niet zozeer als n feit behandeld kan worden..
(dat is mijn mening) en dat werkt beide kanten op, negatief en postief
zo krijg je dus dat de ene wegloopt met n zaak, apparaat, merk etc en de ander niet..

Zo ben ik dus niet te spreken over nm Rick Paap door zijn manier van handelen naar mij als potentiele klant
is dat n feit?nee een beleving van mijn kant
Dus ben ik naar Kharma gegaan..

zoals Maz zegt Kharma!!

Thanatos

Een zwaluw maakt nog geen zomer..

Een slechte ervaring/afhandeling die benoemd wordt maakt het nog geen slechte zaak.. Om in de spreek woorden te blijven, waar gehakt wordt vallen spaanders.. De kunst is alleen om de negatieve ervaring om te zetten in een positieve en dat is soms nog best lastig..

Bama

Kan dit topic weer opgeschoond worden? :-X

Pjotr27

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Mr.M

Citaat van: koen1985 op april 23, 2015, 00:06:29
hoi koen
om even terug te komen op je uitspraak van net.

net even uitgebreid gesprek gehad met kharma over de 3/3,2.

volgende keer gaarne de feiten eesrt controleren voordat je een ander een oplichter noemt.

de kharma 3.2 is in alle soorten en mate verkrijgbaar geweest.

standaard 3serie was met revelator, de ce 3.2(C) met ceramic tweeter is de upgrade van 3 naar ce 3,2 c, dan heet het kharme ce 3.2c (en ja de ceramic tweeter is de enige verschil).(upgrade kosten 1500 toen)
de ssds stands waren optie (1250 euro meerprijs)

je hebt daarna de crm 3.2(F) met focal tweeter(heel ander filtering) 3.2 f
je hebt de enigama series (e)
je hebt de black serie black units , andere ophanging.(Black
je hebt de 3.2 fe met speciale kast behandeling,interne bekabeling en verzwaarde kast .
je hebt de 3.2 fe black .
je hebt de 3.2 fe black  met zilverspoelen (duurste optie)alles wat er op kan zit er op.

je hebt de berrylium series (zeer zeldzaam)(B) tweeters kosten 2000.-
en nog een meer smaken,ligt net aan wat wat oorsrpronkelijk besteld was en daarna geupgrade is door de eigenaren.
je kan ieder instap kharma 3 serie upgraden met black serie woofers en tweeter tot een CE 3.2 c black.daar houd het een beetje op voor de standaard ce 3 serie met upgraden.
verder dan dat kan je niet met een standaard 3 serie. dus een 3.2 f(focal titanium) zal niet lukken want daar zit een hele ander filtering achter.
dus de speakers welke ik nu heb is een geupgrade ce 3 serie naar ce 3.2 c-black, met de black midtoners.
totaal kosten upgrade (tweeter en midtoner is normaal gesproken 2500 euro)...

Deze speakers worden ook door kharma geregistreerd en opnieuw genummerd en gelabeld met::

KHARMA CE 3.2 c-black...

foto s van de registratie nummer en label na upgrade volgen.

het is pas een oplichting als je dit een kharma 3.2 fe gaat noemen.

gr  maz

Mr.M

Citaat van: patsijb op april 23, 2015, 11:47:44
maar als ik zeg n vriend van me heeft wel een goede ervaring met een bepaalde hifizaak dan is dat wel goed?

ik denk dat iedereen wel ergens over oordeelt door ervaringen van anderen..
ieder zijn goed recht

ik vind alleen dat een belevenis niet zozeer als n feit behandeld kan worden..
(dat is mijn mening) en dat werkt beide kanten op, negatief en postief
zo krijg je dus dat de ene wegloopt met n zaak, apparaat, merk etc en de ander niet..

Zo ben ik dus niet te spreken over nm Rick Paap door zijn manier van handelen naar mij als potentiele klant
is dat n feit?nee een beleving van mijn kant
Dus ben ik naar Kharma gegaan..

zoals Maz zegt Kharma!!
zo ben ik ook overgestapt na mijn eerste gesprek met rick paap van mijn master 3 naar kharma ipv een master contemporary c. :)

Mr.M

fototj van mijn  kharma 3 serie black.nu nog met de revelator tweeter.
de ceramique tweeter wordt binnen kort geplaatst , dan is het OFFICIEEL EEN CE 3.2 c-black.

dit is mijn tijdelijke oplossing tot ik de s7 signitures in huis heb.

koen1985

ik vind dit wel een heel vreemd verhaal . Als je kharma moest geloven was er een compleet ander dempingsmateriaal bekabeling aansluitingen en filtering gebruikt . En als de speaker uit productie is blijkt het al die jaren alleen om een tweetertje te gaan ??

Mr.M

Citaat van: koen1985 op april 23, 2015, 13:09:23
ik vind dit wel een heel vreemd verhaal . Als je kharma moest geloven was er een compleet ander dempingsmateriaal bekabeling aansluitingen en filtering gebruikt . En als de speaker uit productie is blijkt het al die jaren alleen om een tweetertje te gaan ??

klopt  , in de latere kharma 3.2 series was de demping anders, verzwaard, filtering iets anders. maar dat zijn de latere 3.2 F series..
neemt niet vanaf dan dit een CE 3.2 c blijft . met nadruk op c.

de latere f en fe series hebben iets meer behandelingen.. maar dat zijn de latere series en ook die heten 3.2. alleen met andere volg letters.

je hebt de nummer van peter bats..voor meer info verwijs ik je naar hem.

Mr.M

Citaat van: koen1985 op april 23, 2015, 13:09:23

ps niets vreemds aan, de latere 3.2 zijn verfijnd en verbeterd, andere kast behandeling, andere filtering (afhankelijk van tweeter) ander intern demping...

feit blijft ze zijn allemaal 3.2s. 

ce 3.2 c is van andere productie jaar en ook anders in opties dan de latere f en fe series. .

Mr.M

voorbeeld van een upgrade van 2,2 naar 2,3....

http://www.enjoythemusic.com/superioraudio/equipment/1006/krarma_ce23c.htm

en ja dit is een ce  2.3c  geworden na de upgrade met de keramische tweeter  en nee is niet zelfde als de 2.3be final edition.

patsijb

kvind j huidige kharmas wel erg zwart haha
die witte zullen veel mooier staan..
(ben wel n beetje bevooroordeeld)