KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

koen1985

Het gaat mij niet om mijn speakers .Maar om duidelijk en eerlijk zeggen waar het op staat

Het klopt niet de gewone 3.2 dus al een betere dan de 3.0 was 9750 en geen 12000 zoals de verkoper beweerde .Deze speakers zijn uit de tijd dat een 2.0 10000 dollar koste dus zeg maar 9000 euro dan is 12.000 gewoon een fictief bedrag

Jij bent net zo kort door de bocht door te zeggen dat een tweeter het verschil is tussen een 3.0 en een 3.2

Dit zijn gewoon dingen die niet waar zijn .

Als je appels aan het verkopen bent moet je die ook verkopen . En er niet stiekem een peer van proberen te maken .

http://www.soundstage.com/revequip/todd14.htm

As luck would have it, the Kharmas took until the end of the summer to show up. Right after the show Trevor called and asked if I would like the show samples or if I would prefer to try the Ceramique 3.0, the $6,499 little brother to the show model. I asked for the smaller speaker. Why? Because while still very expensive, the 3.0 is reachable for many more people than a $10k speaker. And while $10-grand component reviews are fun, they are also a bit removed from the real world. Everything arranged again, at the last minute fate intervened. A dealer in California needed the 3.0, so I got the 2.0. This I had to take as a sign of good Kharma.

Om precies te zijn 6499 dollar is 5975 euro met de hoge wisselkoers van vandaag , dit is ook wel eens 1.30 tov 1 euro geweest .En dit was een paar prijs .

Dan is 3000 euro na 18 jaar te veel .

Nu heb jij ze gekocht maar mocht iemand anders ze willen had ik dit net zo opgeschreven . Eerlijkheid duurt het langst . Dit topic is er om info over kharma te verkrijgen en uitwisselen . Dan moet het wel kloppen .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

Citaat van: koen1985 op april  8, 2015, 12:24:52
Het gaat mij niet om mijn speakers .Maar om duidelijk en eerlijk zeggen waar het op staat

Het klopt niet de gewone 3.2 dus al een betere dan de 3.0 was 9750 en geen 12000 zoals de verkoper beweerde .Deze speakers zijn uit de tijd dat een 2.0 10000 dollar koste dus zeg maar 9000 euro dan is 12.000 gewoon een fictief bedrag

Jij bent net zo kort door de bocht door te zeggen dat een tweeter het verschil is tussen een 3.0 en een 3.2

Dit zijn gewoon dingen die niet waar zijn .

Als je appels aan het verkopen bent moet je die ook verkopen . En er niet stiekem een peer van proberen te maken .

http://www.soundstage.com/revequip/todd14.htm

As luck would have it, the Kharmas took until the end of the summer to show up. Right after the show Trevor called and asked if I would like the show samples or if I would prefer to try the Ceramique 3.0, the $6,499 little brother to the show model. I asked for the smaller speaker. Why? Because while still very expensive, the 3.0 is reachable for many more people than a $10k speaker. And while $10-grand component reviews are fun, they are also a bit removed from the real world. Everything arranged again, at the last minute fate intervened. A dealer in California needed the 3.0, so I got the 2.0. This I had to take as a sign of good Kharma.

Om precies te zijn 6499 dollar is 5975 euro met de hoge wisselkoers van vandaag , dit is ook wel eens 1.30 tov 1 euro geweest .En dit was een paar prijs .

Dan is 3000 euro na 18 jaar te veel .

Nu heb jij ze gekocht maar mocht iemand anders ze willen had ik dit net zo opgeschreven . Eerlijkheid duurt het langst . Dit topic is er om info over kharma te verkrijgen en uitwisselen . Dan moet het wel kloppen .

klopt helemaal wat je schrijft en zo moet het ook. was ook niet persoonlijk bedoelt, ik was gewoon heel kort door de bocht betreft verschillen, maar dat was vanuit eigen inzicht gezien de situatie , prijs, verhouding.
snap jouw reactie want mijn info was niet helemaal correct en compleet.

blijft inderdaad veel geld 3000.- vergeleken met de nieuwprijs toen, maar goed toen was alles goedkoper en geld had meer waarde als nu.
toen kon je voor 6000 euro en kharma kopen, nu beginnen ze met 12500.-

de nieuwprijzen van toen in is sommige gevallen  niet relevant als om de dagwaarde van nu gaat... kijk maar naar sonus faber guarneries....je hebt series van 20 jaar oud en ouider en nog kosten ze een berg vergeleken met de nieuwprijs van toen.

tis maar hoe zeldzaam en gewild iets is en dat bepaald de dagwaarde.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

koen1985

Persoonlijk maakt het mij ook niet zo veel uit .

Wat mij trouwens opvalt aan de nieuwe kharma's is dat het lijkt of de 2 serie is verdwenen .

Je hebt de S7 de opvolger van 3 serie

De db-7 is opvolger van de 3.2.2.

De db9 is de 1 serie

en de db-11 grand ceramiqe

Dan mis ik er toch nog 1
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

Citaat van: koen1985 op april  8, 2015, 15:52:07
Persoonlijk maakt het mij ook niet zo veel uit .

Wat mij trouwens opvalt aan de nieuwe kharma's is dat het lijkt of de 2 serie is verdwenen .

Je hebt de S7 de opvolger van 3 serie

De db-7 is opvolger van de 3.2.2.

De db9 is de 2 serie kwam formaat

De db 11. Is echt groot zoals de 1 serie...

Zo zie ik het..

en de db-11 grand ceramiqe

Dan mis ik er toch nog 1
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mordante

Hoe klinken de Kharma's in vergelijking met de Marten Design?

Mr.M

Citaat van: Mordante op april  9, 2015, 16:50:23
Hoe klinken de Kharma's in vergelijking met de Marten Design?
de martens zijn echt wat veller en indrukwekkender afgestemd, met indrukwekkend bedoek ik beetje TE veel van alles, hoog is heel erg aanwezig ,bijna  op het randje van aandringerig (persoonlijk), ik kon niet heel  relax achterover hangen en voor lange periode MUZIEK luisteren, ik werd steeds afgeleid door te aanwezige detail, je bent een heel relax stukje muziek aan luisteren en ineens komt de  de gitarist uit zijn plek en voor je neus staan terwijl de rest van de band op  de achtergrond op hun plek staan haha, daardoor kreeg je een grote detail weergave van de soloist want alles werd groter neergezet dan de rest.

mooie speakers,alleen niet mijn smaak.de  ceramic units zijn van zichzelf al heel erg op de detail en "scherp" en de martens gooien daar een schepje bovenop. ik hou van een relax speaker welke alles laat horen maar niet overdrijft, in de eerste instantie leken de martens ook relax en wauw alleen bij langdurig luisteren werd het beetje teveel voor me en moest heel vaak aan de volume knop zitten. dat haat ik, als ik steeds de volume knop heen en weer moet draaien , dat geeft bij mij aan dat het niet in balans speelt en dat bepaalde stukken kracht nodig hebben (volume) en dan werd het ineens teveel met een andere stuk muziek op zelfde volume niveau.

met de 3 serie kharmas heb ik dat niet. ik hoef niet steeds aan de volume knop te zitten omdat  het laag overheest of dan weer het hoog te schel wordt of de midtonen te weinig energie bevatten . balans is heel goed . ik kan het op een niveau zetten en lekker laten staan. niets is teveel en niets is te weinig.

ik wil niet zeggen dat ze helemaal neutraal zijn . want dat is haast geen enkel speaker , ze irriteren me ieder geval in geen enkel vlak , ik kom niets tekort en niets teveel.

de s7 signiture doet alles wat dit doet alleen beteren  met een extra verfijning in het laag ,miden en hoog. daarnaast kan die een ruimtelijkheids  effect creeren die heel erg bijzonder is. de live belevings effect is echt immens.
zelden ben ik zo betrokken geweest tijdens muziek luisteren. alles boeide me , van laagste laag tot hoogste hoog, niets was teveel of te weinig maar dan met een wauwww effect over de hele linie.

gewoon een heerlijk speaker om naar te luisteren in mijn beleving en smaak..

Mr.M

als je mij vraagd voor welke catagorie luisteraars de martens geschikt voor zijn,  dan zeg ik..

VOOR DE BEGINNENDE SLECHTHORENDE, wat je  gehoor mist  door leeftijdprobleem wordt door de martens gecompenseerd en luisterd also je 25 bent.  :headbanging: :headbanging: :clapping: :clapping: :clapping:

als mijn gehoor straks begint af te zwakken dan stap ik over naar een mooie setje martens..dus ik heb de oplossing voor straks.

Ernst Jan

Citaat van: maz op april  9, 2015, 18:15:07
als je mij vraagd voor welke catagorie luisteraars de martens geschikt voor zijn,  dan zeg ik..

VOOR DE BEGINNENDE SLECHTHORENDE, wat je  gehoor mist  door leeftijdprobleem wordt door de martens gecompenseerd en luisterd also je 25 bent.  :headbanging: :headbanging: :clapping: :clapping: :clapping:

als mijn gehoor straks begint af te zwakken dan stap ik over naar een mooie setje martens..dus ik heb de oplossing voor straks.

En bedankt.     :sadlike:

:P

sultankat

Citaat van: maz op april  9, 2015, 18:15:07

als mijn gehoor straks begint af te zwakken dan stap ik over naar een mooie setje martens..dus ik heb de oploss
ing voor straks.

Herken ik volledig! Alleen zelfs met 62 jaar blijft het me teveel bij Marten.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mordante

Citaat van: maz op april  9, 2015, 18:07:58
de martens zijn echt wat veller en indrukwekkender afgestemd, met indrukwekkend bedoek ik beetje TE veel van alles, hoog is heel erg aanwezig ,bijna  op het randje van aandringerig (persoonlijk), ik kon niet heel  relax achterover hangen en voor lange periode MUZIEK luisteren, ik werd steeds afgeleid door te aanwezige detail, je bent een heel relax stukje muziek aan luisteren en ineens komt de  de gitarist uit zijn plek en voor je neus staan terwijl de rest van de band op  de achtergrond op hun plek staan haha, daardoor kreeg je een grote detail weergave van de soloist want alles werd groter neergezet dan de rest.

mooie speakers,alleen niet mijn smaak.de  ceramic units zijn van zichzelf al heel erg op de detail en "scherp" en de martens gooien daar een schepje bovenop. ik hou van een relax speaker welke alles laat horen maar niet overdrijft, in de eerste instantie leken de martens ook relax en wauw alleen bij langdurig luisteren werd het beetje teveel voor me en moest heel vaak aan de volume knop zitten. dat haat ik, als ik steeds de volume knop heen en weer moet draaien , dat geeft bij mij aan dat het niet in balans speelt en dat bepaalde stukken kracht nodig hebben (volume) en dan werd het ineens teveel met een andere stuk muziek op zelfde volume niveau.

met de 3 serie kharmas heb ik dat niet. ik hoef niet steeds aan de volume knop te zitten omdat  het laag overheest of dan weer het hoog te schel wordt of de midtonen te weinig energie bevatten . balans is heel goed . ik kan het op een niveau zetten en lekker laten staan. niets is teveel en niets is te weinig.

ik wil niet zeggen dat ze helemaal neutraal zijn . want dat is haast geen enkel speaker , ze irriteren me ieder geval in geen enkel vlak , ik kom niets tekort en niets teveel.

de s7 signiture doet alles wat dit doet alleen beteren  met een extra verfijning in het laag ,miden en hoog. daarnaast kan die een ruimtelijkheids  effect creeren die heel erg bijzonder is. de live belevings effect is echt immens.
zelden ben ik zo betrokken geweest tijdens muziek luisteren. alles boeide me , van laagste laag tot hoogste hoog, niets was teveel of te weinig maar dan met een wauwww effect over de hele linie.

gewoon een heerlijk speaker om naar te luisteren in mijn beleving en smaak..

Dank je voor je duidelijke verhaal. Op dit moment zijn Marten (Django XL) speakers mijn onbetaalbare droom, misschien samen met Blumenhofer. De enige keer dat ik Kharma heb gehoord was ik niet onder de indruk. Dat had twee oorzaken. De zaak waar de demo plaatsvond irriteerde mij en de Kharma speakers waren niet ingespeeld. De "goedkoopste" vond ik destijds het beste klinken.

Er werd Boulder apparatuur gebruikt. Boulder kan best goed klinken wat ik mij er van herinner.

Mr.M

Citaat van: Ernst Jan op april  9, 2015, 18:46:11
En bedankt.     :sadlike:

[emoji14]
Hahahahaha.... Ernst , je moet je niet aangesproken voelen ernst, mijn ruimte is vrij hard dus een heel open en sprankelend speaker kan bij mijn ruimte al gauw TE worden..
Heb je een goed gedempt ruimte dan zal het meevallen denk ik. BIJ MIJ WAREN ZE BEETJE TEVEEL VAN GOOIE.,kwam soundstage , plaatsing en laag weergave zijn ze heel erg goed.

Mr.M

Citaat van: sultankat op april  9, 2015, 19:05:34
Herken ik volledig! Alleen zelfs met 62 jaar blijft het me teveel bij Marten.
Dan heb je geluk Rogier.... Je oren hebben geen last van de jaren.;)
Citaat van: Mordante op april  9, 2015, 20:01:43
Dank je voor je duidelijke verhaal. Op dit moment zijn Marten (Django XL) speakers mijn onbetaalbare droom, misschien samen met Blumenhofer. De enige keer dat ik Kharma heb gehoord was ik niet onder de indruk. Dat had twee oorzaken. De zaak waar de demo plaatsvond irriteerde mij en de Kharma speakers waren niet ingespeeld. De "goedkoopste" vond ik destijds het beste klinken.

Er werd Boulder apparatuur gebruikt. Boulder kan best goed klinken wat ik mij er van herinner.
Snap ik volkomen dat de django xl je dromen zijn .toen ik ze voor eerst hoorde viel ik haast om , ze speelden met de asr emitter ,1 bij multifoon in Rotterdam.
Dat was een mooie kennismaking.. Ga je langer zitten luisteren met verschillende soort muziek dan zal je merken dat de martens  af en toe een schepje overal bovenop gooien waardoor alles een BOOST krijgt in mijn ervaring. Daardoor ook af en toe teveel van gooien bij langdurig luisteren.

Eerste indruk maken kunnen de Martens als geen ander...daarom is belangrijk dat je een speaker in je eigen ruimte , op je eigen Apparatuur hoort op je gemak en voor een langere periode dan demotje bij een show of winkel...

koen1985

Citaat van: Mordante op april  9, 2015, 20:01:43

Toch benieuwd waar je ze gehoord hebt.

Mr.M

Net even een direct een op een vergelijking gemaakt met de kharma mp150 klasse d monoblokjes en de pass lab aleph 0s single ended klasse A op de MSRK LEVINSON 38S en weer het zelfde resultaat als vorige keer met de s7 signiture..

EEN VEEL MOOIERE MATCH WAS DE PASS LABS ALEPH O2 , VEEL GROTERE STAGE MET MEET RUIMTE TUSSEN DE INSTRUMENTEN EN BETERE TRANSPARANTIE EN LUCHTIGHEID TUSSEN DE NOTEN. EVEN ZONDER GRAP , DE VERSCHILLEN ZIJN ENORM..
Op een of ander manier klinkt de m
Mark levinson met de pass Labs veel beter op de kharma speakers dan de Kharma monobokjes.

Laatst vroeg Charles nog aan me. Maz als jij een mooie eindtrap weet binnen normale prijzen (tot 5k) welke beter doet op de khrarma MP 150 op Kharma!
speakers  dan hoor ik dat graag.( dit was geen opmerking uit de hoogte met betrekkening tot de MP 150s maar een oprecht vraag uit nieuwsgierigheid van Charles gezien ik veel combineer met kharma)

Ik ga hem een apje sturen morgen met de antwoord op zijn vraag..Hahaha.. ;).  "Charles ik heb een beter eindtrap match met je Kharma speaker filtering dan je eigen kharma mp150s..)
Ik weet al waar dit naar toe gaat straks, ik naar kharma met de aleph os in de kofferbak.Hahaha

Verder wil ik toevoegen dat de 3 serie een fenomenaal speaker is voor mijn ruimte.. Dit had ik eerder in huis moeten halen...

Kharmas zijn meesters in illusie als het om stage weergave gaat  en De s7s is de meester van ILLUSIE ,,,

Wat een heerlijke speakers zijn deze kleine kharmas....

Mr.M

even een opmerking betreft boven genoemde,, ik heb de kharma eindtrappen op meerdere sets gehoord en dit is de eeerste keer dat ze aanzienlijk minder doen dan de tegenpartij. vorige keren waren de verschillen niet zo grrot..

ik denk dat de combi marklevinson en pass labs veel betere match geeft dan de combi mark Levinson kharma..

met andere voorversterkers heb ik niet dit verschil waargenomen zoals nu. tot 2 keer toe met twee verschillende kharmas en beide gaven haast exact zelfde beleving.. beide geen match met de ML voortrap en kharma eindtrap????

ML voortrap en passlabs eindtrap was top...

de kharma monos heb ik vroeger op de kharma 2 series gehad samen met kharma p 150 vv en audionote m3 vv en daar waren verschillen ook hoorbaar alleen was niet kwestie van wauwww en auwwww..

de kharma vv ,ev combi vond ik teveel van gooie,  te veel nadruk op audiofilie en tinkeltjes dan muzikaal geheel.
daartegen was de audionote m3 en kharma eindtrap wel heel erg goed. zacht , vloeiend en krachtig.

dus niet meteen  vanuit gaan van conclusie klasse d is slecht, nee, combinatie moet goed zijn met de rest van set.

sultankat

Geheel eens wat betreft de laatste alinea, Maz. Het gaat om het vinden van de juiste match. Er zijn in dit segment niet of nauwelijks matige/slechte versterkers.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

LABO

Nu nog volledig ML uitproberen (eindtrap erbij of de 383 (zoals ik). Je mag mijn 383 wel even lenen (als je tijdelijk iets anders neerzet want zit ik zonder geluid).
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mordante

koen1985

Ik heb ze daar ook een keer beluisterd en was toen zeer onder de indruk . Waren toen  grand ceramiek diamond met boulder en octaaf ofzo

Mr.M

Citaat van: LABO op april 11, 2015, 18:40:46
Nu nog volledig ML uitproberen (eindtrap erbij of de 383 (zoals ik). Je mag mijn 383 wel even lenen (als je tijdelijk iets anders neerzet want zit ik zonder geluid).
Tnx lex..was toevallig heel nieuwsgierig daar naar want ik wil een geïntegreerd versterker Ivm ruimte gebrek op rek.
W& w audio had er een  en ik heb Karel vandaag gesproken  om het te proberen en evt kopen maar die was al verkocht helaas.

Aan de ander kant is de match met ml en pass echt goed !et de Kharma,ben  dus aan dobbe...
Citaat van: Mordante op april 11, 2015, 20:19:36
Winkel X
Ik ken audio vrienden die slechte ervaringen hebben met Winkel X... Hij kocht daar een ASR versterker en werd heb gezegd dat het een geuprade versie is naar een jong model, wat later bleek dat er alleen de display verwisseld was en het was een van 1996.

Volgende probleem was met een dure cd speler, volgens Winkel X zou het helemaal geserviced en nagekeken zijn bij de dealer , dus geen omkijk naar.
Na de verhaal van de asr heeft de eigenaar bij de dealer navraag gedaan en de cd speler was nooit terug geweest , dus weer een koek verhaal van Winkel X audio...

Heel  jammer en teleurstellend voor de eigenaren die pas na jaar of twee achter kwam dat de  verhalen voor geen meter klopten.

Mordante

Citaat van: maz op april 12, 2015, 00:06:04
Tnx lex..was toevallig heel nieuwsgierig daar naar want ik wil een geïntegreerd versterker Ivm ruimte gebrek op rek.
W& w audio had er een  en ik heb Karel vandaag gesproken  om het te proberen en evt kopen maar die was al verkocht helaas.

Aan de ander kant is de match met ml en pass echt goed !et de Kharma,ben  dus aan dobbe...Ik ken audio vrienden die slechte ervaringen hebben met Winkel X... Hij kocht daar een ASR versterker en werd heb gezegd dat het een geuprade versie is naar een jong model, wat later bleek dat er alleen de display verwisseld was en het was een van 1996.

Volgende probleem was met een dure cd speler, volgens Winkel X zou het helemaal geserviced en nagekeken zijn bij de dealer , dus geen omkijk naar.
Na de verhaal van de asr heeft de eigenaar bij de dealer navraag gedaan en de cd speler was nooit terug geweest , dus weer een koek verhaal van Winkel X audio...

Heel  jammer en teleurstellend voor de eigenaren die pas na jaar of twee achter kwam dat de  verhalen voor geen meter klopten.

Vervelend voor je vrienden dat ze slecht ervaringen met Winkel X hebben. Wat mij betreft is Winkel X de best audio zaak van Nederland.

sultankat

Citaat van: Mordante op april 12, 2015, 00:45:36
Vervelend voor je vrienden dat ze slecht ervaringen met Winkel X hebben. Wat mij betreft is Winkel X de best audio zaak van Nederland.

+1 en eigenaar Alex is oprecht geïnteresseerd. Heb daar zeer grote aankopen gedaan, altijd naar volle tevredenheid, ook vwb after sales. Assortiment is ook echt onderscheidend.

koen1985

Volledig eens met
Citaat van: sultankat op april 12, 2015, 07:55:02
+1 en eigenaar Alex is oprecht geïnteresseerd. Heb daar zeer grote aankopen gedaan, altijd naar volle tevredenheid, ook vwb after sales. Assortiment is ook echt onderscheidend.
Vervelend voor je vrienden dat ze slecht ervaringen met A10 hebben. Wat mij betreft is A10 de best audio zaak van Nederland.
Maz kom met echte feiten of schrijf niks . Dit is al de 3e keer dat je een audiozaak negatief belicht . Lijkt dus eerder aan jou te liggen .

Mr.M

Citaat van: koen1985 op april 12, 2015, 19:11:04
Volledig eens met  Maz kom met echte feiten of schrijf niks . Dit is al de 3e keer dat je een audiozaak negatief belicht . Lijkt dus eerder aan jou te liggen .

ik heb heel wat audiozaken bezocht en inderdaad 3 keer een negatief ervaring.

duitsland was zeer negatief, ook niet correct afgehanelt.

Winkel X1 was beetje negatief, kreeg een A compleet pakket binnen terwijl ik zekergesteld was van een 100% compleet pakket.  verder was DE MANIER VAN OMAGAAN MET GEMAAKTE FOUT EN AFHANDELING DAARVAN HELEMAL CORRECT,  DUS PRIMA ZAAK..
DE ervaring van audio kennissen met Winkel X is een feit en voor de gene die daar wat koopt , wil je zeker zijn van het verhaal trek het even na voor aankoop.
verder waren de artikelen verder in goede staat zonder mankementen en de eigenaren hebben er plezier aan gehad dus daar lag het niet aan.
je moet alleen geen versterker van 1996 als een veel jongere versie verkopen,of een cd speler als compleet nagekeken en geserviced te verkopen terwijl het nooit bij de dealer is geweest.

vind niets mis met delen van dat soort info..

Mr.M

heb zelfs geen ervaring met Winkel X , lijkt me wel een hele mooie zaak , want ze hebben hele mooie spullen..