KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

scrutinizer

Citaat van: maz op april  6, 2015, 09:33:34
Ik hoop niet dat ik na all deze tijd hobbyen ,de grootste high ends shows te hebben bezocht en bij uber audiofiele kennissen met sets welke ver over tonnen heen rijken die door fabrikanten ingemeten ,ingeregeld en opgesteld staan, te veel lag en diep laag niet van elkaar kan onderscheiden..

Ik heb opstellingen meegemaakt in "kamers" (voor ons begrippen complete huis plus tuin en buren erbij )  welke met meerdere subs spelen  van 2 bij twee , ter aanvulling op speakers  die op papier geen enkel frequentie gebied missen in het hoorbare gebied ,  toch stonden er meerdere subs van 30+k enkel om de staande golven te doven zodat de metingen goed zouden zijn om ren PERFECTE laagweegave te realiseren  .

Als je in die kamer een meting doet heb je nagenoeg de PERFECTE frequentie lijn (OP PAIER) maar goed kost ook wat +- half miljoen inclusief kabels en apparatuur.

Maar goed vond ik het geld zijn waard en mooi klinken???

Laat maart zo zeggen ,vond de kleine kharmas in mij kamer  met de  basreflexpoortje nog lang niet zo slecht.. ;)

Mij gaat niet zozeer om de specs welke op papier staan , het moet me boeien en kippenvel geven...of het nou onnatuurlijk en boemrig  klinkt volgens een studio engineering als die een meting verricht in mijn kamer zal me r..t roesten....ik heb ZOVEEL sets van ver in de tonnen gehoord welke op speacs  nagenoeg perfect waren maar om te zeggen het was boeiend geluid????  NIET VOOR MIJ IEDER GEVAL...

Een lekkere BUMP in het midgebied welke muziek luisteren en stemmen net een tikkie levendiger  maakt is bij mij welkom...als ik maar een kippenvel gevoel van krijg... ;)
Perfecte frequentiegang......!! Nu nog een perfect orgaan.
Er bestaat toch ook nog zoiets als een 'roze' bril, mr de opticien? ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mr.M

Citaat van: scrutinizer op april  6, 2015, 14:15:50
Perfecte frequentiegang......!! Nu nog een perfect orgaan.
Er bestaat toch ook nog zoiets als een 'roze' bril, mr de opticien? ::)
Ja ...dat bestaat anton..hahaha lol
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

twani

Ik hoop niet dat ik na all deze tijd hobbyen ,de grootste high ends shows te hebben bezocht en bij uber audiofiele kennissen met sets welke ver over tonnen heen rijken die door fabrikanten ingemeten ,ingeregeld en opgesteld staan, te veel lag en diep laag niet van elkaar kan onderscheiden..

Ik heb opstellingen meegemaakt in "kamers" (voor ons begrippen complete huis plus tuin en buren erbij )  welke met meerdere subs spelen  van 2 bij twee , ter aanvulling op speakers  die op papier geen enkel frequentie gebied missen in het hoorbare gebied ,  toch stonden er meerdere subs van 30+k enkel om de staande golven te doven zodat de metingen goed zouden zijn om ren PERFECTE laagweegave te realiseren  .

Als je in die kamer een meting doet heb je nagenoeg de PERFECTE frequentie lijn (OP PAIER) maar goed kost ook wat +- half miljoen inclusief kabels en apparatuur.

Maar goed vond ik het geld zijn waard en mooi klinken???

Laat maart zo zeggen ,vond de kleine kharmas in mij kamer  met de  basreflexpoortje nog lang niet zo slecht.. ;)

Mij gaat niet zozeer om de specs welke op papier staan , het moet me boeien en kippenvel geven...of het nou onnatuurlijk en boemrig  klinkt volgens een studio engineering als die een meting verricht in mijn kamer zal me r..t roesten....ik heb ZOVEEL sets van ver in de tonnen gehoord welke op speacs  nagenoeg perfect waren maar om te zeggen het was boeiend geluid????  NIET VOOR MIJ IEDER GEVAL...

Een lekkere BUMP in het midgebied welke muziek luisteren en stemmen net een tikkie levendiger  maakt is bij mij welkom...als ik maar een kippenvel gevoel van krijg... ;)

MAZ, luister jij nog wel eens gewoon naar muziek?

Ik bedoel dan het genieten van de artiesten en hun muziek ZÓNDER enige attentie voor de techniek van je set waarmee het  jouw huiskamer inrolt..

Geen probleem als je dat niet kunt hoor, vroeg het me gewoon af...    Als je dat namelijk niet kunt zou je geen muziek maar méér een techniekliefhebber zijn dunkt me.

Rommelen met spullen lijkt me best leuk, maar muziek luisteren is veel leuker toch?

Ik zou er zelf overigens helemaal maf van worden, reserveer 98,5% van de tijd voor het luisteren en max 1,5% voor de techniek.

Muziek maakt me rustig, techniek (met alle bijbehorende parameters) onrustig.

Midcall

Toch heb ik sterk de indruk dat je het door elkaar haalt, want iedere zin die je opschrijft heeft te maken met (het compenseren van) te veel aan laag en problemen. Er bestaat niet iets als te diep laag, het is er of het is er niet. Bij een Kharma is het er niet, maar als je niet beter weet, dan zal je het ook niet missen. Zoals zo veel dingen in het leven, als je van het bestaan niet weet, dan kan je het ook niet missen. Maar bij 35 Hz bij -6dB mis je heel veel. En als je tegen de twintig mille besteed vind ik dat toch wel zonde. Ik bedoel, ik was onlangs bij een Kraftwerk concert, het was goddelijk geweldig, en het publiek was in extase, maar als daar alles onder de 35 Hz zou zijn weggefilterd dan hadden ze (me included) de tent afgebroken, na precies hetzelfde concert, om hun geld terug te eisen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

koen1985

Ik denk dat het nog wel mee zou vallen als je werkelijk gaat kijken wat onder de 35 hz zit . Ik heb er een klein subje bijstaan maar nagenoeg nooit aan .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Nahpets

Contabas, piano en kerkorgel qua niet electrische instrumenten. En dan nog maar kleine stukjes daarvan.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Staaled

Citaat van: koen1985 op april  6, 2015, 22:01:43
Ik denk dat het nog wel mee zou vallen als je werkelijk gaat kijken wat onder de 35 hz zit . Ik heb er een klein subje bijstaan maar nagenoeg nooit aan .
Een kleine subje reikt ook niet echt diep. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

koen1985

Ik ben er wel redelijk blij mee . het klinkt wel aardig .
Op elke set van 10 euro tot oneindig zitten wel na en voordelen .
En luidsprekers die zonder actief laag vanaf 16 hz beginnen zijn er ook niet in grote aantallen .
En dan ga ik liever voor een los systeem met 2 subwoofers .
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

patsijb

kheb de S7 nu enkele maanden staan en mij verbaast het hoe laag die gaat, was eerst sceptisch daarover..
ik hoef geen 16 hz te horen/voelen
maar wat deze wegzetten is in 1 woord geweldig..maar ja smaken verschillen..
voor mij nix anders meer..

koen1985

Voor de liefhebbers staat er een setje 3.0 op Mp .

hpapen

Dit setje stond in de UK en is voor 1300 pond verkocht inclusief de Black Mamba's

Mr.M

Citaat van: koen1985 op april  7, 2015, 21:21:02
Voor de liefhebbers staat er een setje 3.0 op Mp .
KLopt die is van onze beste ton Bert  (Bama)...dit komt uit zijn reserve bank.;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

koen1985

Snap alleen niet waar die nieuwprijs vandaan komt . De 3.0 zijn in 1998 op de markt gekomen . En de basis uitvoering zoals deze op de black label na is . Kan nooit 3000 euro hoger dan de 2.0 zijn geweest . Want deze kosten 9700 dollar in 1998 .

Mr.M

Citaat van: koen1985 op april  7, 2015, 23:23:43
Snap alleen niet waar die nieuwprijs vandaan komt . De 3.0 zijn in 1998 op de markt gekomen . En de basis uitvoering zoals deze op de black label na is . Kan nooit 3000 euro hoger dan de 2.0 zijn geweest . Want deze kosten 9700 dollar in 1998 .

Hoedan ook dit is een koopje op de eerste plank.probeer me  echt in te houden...wat een koopje...

Mr.M

Citaat van: hpapen op april  7, 2015, 21:32:58
Dit setje stond in de UK en is voor 1300 pond verkocht inclusief de Black Mamba's

Wie eerst zaait,wie eerst oogst....in deze geval ton.. Vergeet niet 1300 POND in Engeland. Dwz voordat ze  hierzijn ben  je1000tje verder...

Hoe je het wendt of keert dit zijn kooopjes...

Mr.M

Kon ze niet laten voor die prijs. Dus gekocht.... Morgen bij bama ophalen...:) dit is een mooie optie tot ik uitgespaard ben voor de s7signitures..

LABO

Goede zet Maz (het is/was ook een koopje).
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

koen1985

Citaat van: maz op april  7, 2015, 23:42:08
Hoedan ook dit is een koopje op de eerste plank.probeer me  echt in te houden...wat een koopje...

Een koopje vind ik wat overdreven . Dit zijn speakers van ongeveer 18 jaar oud .
Als je dan kijkt naar de uitvoering in verhouding tot een 3.2 fe . Geen sdss , geen zilver/goud intern , andere tweeter , ander terminals, dempingmateriaal etc . Deze staan voor 4750 tot 5500 te koop . Het is een beetje hetzelfde als de B&W 803N vergelijken met een 803Di . Dan is 3000 euro een normale prijs als alles zoals boekjes en kratten erbij zitten .

sultankat

Citaat van: koen1985 op april  8, 2015, 09:33:01
Een koopje vind ik wat overdreven . Dit zijn speakers van ongeveer 18 jaar oud .
Als je dan kijkt naar de uitvoering in verhouding tot een 3.2 fe . Geen sdss , geen zilver/goud intern , andere tweeter , ander terminals, dempingmateriaal etc . Deze staan voor 4750 tot 5500 te koop . Het is een beetje hetzelfde als de B&W 803N vergelijken met een 803Di . Dan is 3000 euro een normale prijs als alles zoals boekjes en kratten erbij zitten .

Dat is mijn indruk ook. Maar Maz is er blij mee en daar gaat het om. Hoe je het ook bekijkt: voor deze prijs kom je zelden Kharma tegen.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

koen1985

Mr.M

Citaat van: sultankat op april  8, 2015, 09:35:42
Dat is mijn indruk ook. Maar Maz is er blij mee en daar gaat het om. Hoe je het ook bekijkt: voor deze prijs kom je zelden Kharma tegen.

exact mijn gedachte!!! kharma voor rond de 3 000 zijn zelden te vinden,dit is een normale prijs voor deze speakers ,dus geen koopje als je gaat vergelijken met de speakers van koen , met alle extras.

deze is nog eens geupgrade met de black label midunit dus geen woofer van 18 jaar oud maar vrij nieuw, scheelt weer.

tweeter vervangen naar ceramic unit en je hebt een 3.2 ce (ceramique.) . ik geef toe , de 3.2 F (focan is wat opener in de top) maargoed de revelator tweeter heb ik eerder gehad uit de 2.2 en ze zijn prima tweeters..

kwa formaat is de 3 serie gewoon goed geschikt voor mijn ruimte vandaar mij zet om ze te kopen.

Citaat van: koen1985 op april  8, 2015, 09:33:01
Even voor de info, intern bekabeling van alle kharmas zijn zilver goud, . alleen de ENIGMA is dikker zilver goud en heeft een speciale behandeling gehad.

de basis 3 serie is een hele mooie speaker helemaal in de 3k regio.. de kast, afwerking , units, filter, voor 1500 per speaker kan je het zelf niet voor  maken...

als ik iets koop dan kan je vanuitgaan dat ik mijn huiswerk heb gedaan. :) anders had ik die van jouw gekocht koen, kwa opties en prijs heel erg gustig alleen voor velen is 5k niet haalbaar bij doorverkoop als ik de s7signiture gaat kopen, dus geen snelle handel ,anders was je ze nu all kwijt. bv aan mij, ;)..

je ziet het zelf, alles wat ik heb gekocht tot nu  is binnen een week weer verkocht nadat ik ze heb aangeboden.... dat zou je wat moeten zeggen...

een kharma rond de 5 is niet bijzonder kwa prijs ongeacht de opties.. een kharma rond 3 is wel bijzonder , want het is de eerste die ik zie in jaren voor rond de 3k.

koen1985

Citaat van: maz op april  8, 2015, 10:24:19
exact mijn gedachte!!! kharma voor rond de 3 000 zijn zelden te vinden,dit is een normale prijs voor deze speakers ,dus geen koopje als je gaat vergelijken met de speakers van koen , met alle extras.

deze is nog eens geupgrade met de black label midunit dus geen woofer van 18 jaar oud maar vrij nieuw, scheelt weer.

tweeter vervangen naar ceramic unit en je hebt een 3.2 ce (ceramique.) . ik geef toe , de 3.2 F (focan is wat opener in de top) maargoed de revelator tweeter heb ik eerder gehad uit de 2.2 en ze zijn prima tweeters..

kwa formaat is de 3 serie gewoon goed geschikt voor mijn ruimte vandaar mij zet om ze te kopen.

Even voor de info, intern bekabeling van alle kharmas zijn zilver goud, . alleen de ENIGMA is dikker zilver goud en heeft een speciale behandeling gehad.

de basis 3 serie is een hele mooie speaker helemaal in de 3k regio.. de kast, afwerking , units, filter, voor 1500 per speaker kan je het zelf niet voor  maken...

als ik iets koop dan kan je vanuitgaan dat ik mijn huiswerk heb gedaan. :) anders had ik die van jouw gekocht koen, kwa opties en prijs heel erg gustig alleen voor velen is 5k niet haalbaar bij doorverkoop als ik de s7signiture gaat kopen, dus geen snelle handel ,anders was je ze nu all kwijt. bv aan mij, ;)..

je ziet het zelf, alles wat ik heb gekocht tot nu  is binnen een week weer verkocht nadat ik ze heb aangeboden.... dat zou je wat moeten zeggen...

een kharma rond de 5 is niet bijzonder kwa prijs ongeacht de opties.. een kharma rond 3 is wel bijzonder , want het is de eerste die ik zie in jaren voor rond de 3k.

er is ook niks mis met de speakers . Je verkoopt ze waarschijnlijk ook wel weer snel.

Maar ik vind het nu wel leuk om te lezen dat het verschil tussen de 3.0 en 3.2 slechts een tweeter is . En dat dat iets opener is dan de scan-speak .

Je hebt een heel topic over elk snoertje of ander miniscuul verschil dat zoooooooon verschil maakt . Hele nummers komen tot leven alles is compleet tingeltjes en tangeltjes .
Maar een compleet anders intern opgebouwde speaker doe je af met iets opener. En enkel een tweetertje vervangen
Dan snap ik werkelijk niet waarom je voor de S-7 gaat want de kast is optisch identiek gebleven aan de 3.2 .Dus daar kunnen zoals jij het nu uitlegt niet veel verschillen in zitten .Alleen 2 andere units .

Mr.M

Citaat van: koen1985 op april  8, 2015, 11:18:37
er is ook niks mis met de speakers . Je verkoopt ze waarschijnlijk ook wel weer snel.

Maar ik vind het nu wel leuk om te lezen dat het verschil tussen de 3.0 en 3.2 slechts een tweeter is . En dat dat iets opener is dan de scan-speak .

Je hebt een heel topic over elk snoertje of ander miniscuul verschil dat zoooooooon verschil maakt . Hele nummers komen tot leven alles is compleet tingeltjes en tangeltjes .
Maar een compleet anders intern opgebouwde speaker doe je af met iets opener. En enkel een tweetertje vervangen
Dan snap ik werkelijk niet waarom je voor de S-7 gaat want de kast is optisch identiek gebleven aan de 3.2 .Dus daar kunnen zoals jij het nu uitlegt niet veel verschillen in zitten .Alleen 2 andere units .

das wel heel kort door de bocht... verschil in techniek is aanzienlijk.... hele andere filter, hele ander units, en afwerking....dus er is zat verschil tussen de twee, ..

Voor mijn zijn ze beide muzikale speakers, alleen de eene kost 40% meer dan de ander. dat maakt het voor mij minder interessant als ik toch aan sparen ben voor de s7.

ben je opzoek naar een prijs kwalitatief goed speaker dan is de 3.2 fe van jouw heel erg mooi.de upgrades alleen al zijn meer dan 5k/

de 3.2 van jouw is absoluut een betere speaker, in alle opzichten, daar is de prijs ook naar. als het om kharmas gaat weet ik echt wel de verschillen...tussen de 3.2 focals en de s7 signiture (omega en berrylium units) is echter een heel groot  verschil...

ceramique serie en de omega en carbon series hebben een heel ander sound ...vandaar de s7 en geen 3.2 fe ongeacht dat het 1\3 van de prijs kost van de s7 signiture.

Marco66

Na 2,5 jaar verandering na verandering weer terug bij pagina 1 van dit topic, Kharma's  ;D
Toch maar eens komen luisteren, ben wel benieuwd hoor!

Marco
Woonkamer: Rega Brio MK7, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Mr.M

Citaat van: Marco66 op april  8, 2015, 12:07:06
Na 2,5 jaar verandering na verandering weer terug bij pagina 1 van dit topic, Kharma's  ;D
Toch maar eens komen luisteren, ben wel benieuwd hoor!

Marco

hoe noem je zoiets??? KHARMA??? :clapping: :clapping: