KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

patsijb

mijn vrouwke vind de kharmas erg mooi
gelukkig haha
maar zonder haar goedkeuring waren ze er ook geweest haha

misschien over laten verfen in zwart of wit
kan schelen he

WickedGame

Citaat van: patsijb op december 16, 2014, 12:38:04
mijn vrouwke vind de kharmas erg mooi
gelukkig haha
maar zonder haar goedkeuring waren ze er ook geweest haha

misschien over laten verfen in zwart of wit
kan schelen he

Mijn dame vind Kharma ook erg mooi, metname in hoogglans wit.  ;D

michel69

Citaat van: cz79 op december 16, 2014, 07:16:44
Gefeliciteer Maz! :pompom: :pompom: :pompom:

Pioneers in de opslag?

Kunnen toch prima als rear dienen............... ;D :headbanging:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: michel69 op december 16, 2014, 12:58:23
Kunnen toch prima als rear dienen............... ;D :headbanging:
Alsmik een dedicated kamer had had ik het wel geweten..
Helaas staat alles in de woonkamer. 
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

koen1985

Citaat van: WickedGame op december 16, 2014, 12:43:52

Dan toch maar ff kijken of die witte 3.2.2 van de foto van maz op de demo dag er nog staan .

Citaat van: maz op december 16, 2014, 13:18:58
Alsmik een dedicated kamer had had ik het wel geweten..
Helaas staat alles in de woonkamer. 
Ach bloempotje erop en je ziet ze bijna niet  :D
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Bama

Citaat van: WickedGame op december 16, 2014, 12:43:52

Die van mij toevallig ook.(parelmoer) :)

LABO

Citaat van: Bama op december 16, 2014, 14:42:18

Prachtig !!! Zeker in combinatie met de witte LP12 en jouw fantastische audiomeubel  :inlove:
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

WickedGame

Citaat van: Bama op december 16, 2014, 14:42:18

Ja, beeldschoon.... ga ze niet aan mijn wederhelft laten zien  ;D  :laugh:

Als je jouw speaker nu vergelijkt op laagweergave tegenover de DB9 waar moet ik dan rekening mee houden?

Bama

Citaat van: WickedGame op december 17, 2014, 08:42:58
Ja, beeldschoon.... ga ze niet aan mijn wederhelft laten zien  ;D  :laugh:

Als je jouw speaker nu vergelijkt op laagweergave tegenover de DB9 waar moet ik dan rekening mee houden?

Minder bas dan een db9 dat is duidelijk, maar het is erg ruimte afhankelijk. Ik heb eerst ook grotere op proef gehad maar dat was te voor mijn kamer.

Ik neem mijn vrouw nooit mee naar audio gebeuren en ze laat me altijd lekker mijn gang gaan en ze kijkt wel eens bedenkelijk als er weer dozen naar binnen gesjouwd worden maar meer niet. Maar 1 x vroeg ze of ze mee mocht en dat was dus naar kharma. Ze komt binnen en in de hal zegt ze al meteen die moet je kopen die zijn mooi ;)

WickedGame

Citaat van: Bama op december 17, 2014, 08:56:14
Minder bas dan een db9 dat is duidelijk, maar het is erg ruimte afhankelijk. Ik heb eerst ook grotere op proef gehad maar dat was te voor mijn kamer.

Ik neem mijn vrouw nooit mee naar audio gebeuren en ze laat me altijd lekker mijn gang gaan en ze kijkt wel eens bedenkelijk als er weer dozen naar binnen gesjouwd worden maar meer niet. Maar 1 x vroeg ze of ze mee mocht en dat was dus naar kharma. Ze komt binnen en in de hal zegt ze al meteen die moet je kopen die zijn mooi ;)

Mijn vriendin heeft nooit affiniteit met hifi gehad. Draaide op een simpele dvd-speler haar muziek over de speakers van een home-cinema setje (JVC dacht ik) en dat was het dan. Toen ze voor het eerst bij mij kwam was het even schrikken. Maar ik zeg altijd maar betrek je vriendin in het geheel mee, laat haar dan haar favoriete muziek luisteren op de set en betrek haar hierin. Dit heb ik dus gedaan en heb een complete acceptatie van de set en luidsprekers gekregen. Ze snapt ook het belang nu van de grootte van luidsprekers.

Enige puntje van kritiek wat zij heeft is de subwoofer die nogal prominent een plek inneemt. Hier kan ik mij wel in vinden, en zal ik ook zeker eens keer veranderen.

Haar meenemen naar een show of beurs nooit gedaan. Maar misschien is dat wel een volgende stap.

Het leuke is, mijn vriendin is totally into saxophone muziek. Candy Dulfer staat regelmatig op, maar ik ben nog een beetje zoekende naar meer van dit soort muziek.

Bama

Citaat van: WickedGame op december 17, 2014, 09:15:26
Mijn vriendin heeft nooit affiniteit met hifi gehad. Draaide op een simpele dvd-speler haar muziek over de speakers van een home-cinema setje (JVC dacht ik) en dat was het dan. Toen ze voor het eerst bij mij kwam was het even schrikken. Maar ik zeg altijd maar betrek je vriendin in het geheel mee, laat haar dan haar favoriete muziek luisteren op de set en betrek haar hierin. Dit heb ik dus gedaan en heb een complete acceptatie van de set en luidsprekers gekregen. Ze snapt ook het belang nu van de grootte van luidsprekers.

Enige puntje van kritiek wat zij heeft is de subwoofer die nogal prominent een plek inneemt. Hier kan ik mij wel in vinden, en zal ik ook zeker eens keer veranderen.

Haar meenemen naar een show of beurs nooit gedaan. Maar misschien is dat wel een volgende stap.

Het leuke is, mijn vriendin is totally into saxophone muziek. Candy Dulfer staat regelmatig op, maar ik ben nog een beetje zoekende naar meer van dit soort muziek.

Ik betrek ze er totaal niet bij want het is mijn hobby en ik heb daar veel plezier van en dat vindt ze ok. Haar gehoor is overigens vele malen beter dan dat van mij, pas riep ze nog vanuit de keuken volgens mij zit er stof op de naald en dan heeft ze gewoon gelijk. Daar plaagt ze me wel mee en als er weer een folder van iets op tafel ligt zegt ze koop dan meteen een zwaardere versterker dan hoor jij het misschien ook.

En natuurlijk is ze niet echt blij als ik bv 4 lelijke schuimrubber blokken in de kamer plaats voor de akoestiek en de subwoofer op een prominente plaats zet omdat hij daar beter klinkt. Haar vriendinnen begrijpen daar niks van en zeggen dat zou ik nooit goedvinden die lelijke dingen. Ik moet dus altijd wel lachen als ik hier het woord waf voorbij zie komen op het forum.

Goede vriend van me waar ik jaren mee in een band heb gespeeld heeft een kast van een huis, centen genoeg en is gek van muziek maar mag alleen een sonos systeem in de meterkast zetten en 2 boekenplankspeakertjes achter het gordijn. Altijd leuk als die samen hier op visite zijn.

En mijn vrouw heeft zelf jaren saxofoon gespeeld en die heeft ze ook in de kamer gezet, doet ze helaas niets meer mee.

Staaled

Citaat van: WickedGame op december 17, 2014, 09:15:26

Eens luisteren naar Maceo Parker. Inspirator van Candy . :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

WickedGame

Citaat van: Bama op december 17, 2014, 09:38:11
Ik betrek ze er totaal niet bij want het is mijn hobby en ik heb daar veel plezier van en dat vindt ze ok. Haar gehoor is overigens vele malen beter dan dat van mij, pas riep ze nog vanuit de keuken volgens mij zit er stof op de naald en dan heeft ze gewoon gelijk. Daar plaagt ze me wel mee en als er weer een folder van iets op tafel ligt zegt ze koop dan meteen een zwaardere versterker dan hoor jij het misschien ook.

En natuurlijk is ze niet echt blij als ik bv 4 lelijke schuimrubber blokken in de kamer plaats voor de akoestiek en de subwoofer op een prominente plaats zet omdat hij daar beter klinkt. Haar vriendinnen begrijpen daar niks van en zeggen dat zou ik nooit goedvinden die lelijke dingen. Ik moet dus altijd wel lachen als ik hier het woord waf voorbij zie komen op het forum.

Goede vriend van me waar ik jaren mee in een band heb gespeeld heeft een kast van een huis, centen genoeg en is gek van muziek maar mag alleen een sonos systeem in de meterkast zetten en 2 boekenplankspeakertjes achter het gordijn. Altijd leuk als die samen hier op visite zijn.

En mijn vrouw heeft zelf jaren saxofoon gespeeld en die heeft ze ook in de kamer gezet, doet ze helaas niets meer mee.

Uiteraard is het ook mijn hobby, maar ze heeft wel interesse erin. Leukste wat ik tot nu toe uit haar mond heb gehoord is dat ik niet terug mag gaan naar kleine melkpakjes of naar dergelijke sets. Geen probleem :D Qua akoestiek doe ik niets, en dat heeft ook meer ermee te maken dat ik zelf de akoestische oplossingen ook niet mooi/top vind. Want het blijft toch een woonkamer waarin de set staat.

Ik heb ook al gemerkt dat zij meer hoort dan ik uberhaupt hoor. Soms vervelend, want dan hoort ze iets en begint ze erover en sta ik haar aan te kijken met van die ogen  :blink: :blink: :D Geeft hilarische conversaties. Haar vriendinnen snappen de hobby ook niet, en die vinden de luidsprekers ook niet mooi. Qua vrienden schiet het ook niet op, die zijn ook het nut van de hobby niet in. Dus eigenlijk beoefen ik de hobby alleen, en/of met mijn vader die eigenlijk het vuurtje bij mij heeft aangewakkert toen ik nog jong was en heel baldadig zijn Bose 301 toen der tijd had gesloopt.

Beste actie ooit  >:D

Maar het is ook de reden dat ik dus nog wel eens een M&G doet. Gewoon ouwehoeren over hobby met gelijkgestemden :D

Zonde dat je vrouw de sax niet meer bespeeld. Ik vind het zelf namelijk een prachtig instrument. En goed inzetbaar op vele soorten muziekstromingen.

Citaat van: Staaled op december 17, 2014, 09:42:23
Eens luisteren naar Maceo Parker. Inspirator van Candy . :)

Thanks voor de tip! Ga ik meepakken :)

koen1985

Om twijfelaars over de streep te trekken hebben ze een kerstactie bij kharma .  :xmas:
http://www.kharma.com/
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

Mooie aanbieding als je toch van plan bent om een speaker aan te schaffen.

WickedGame

Citaat van: maz op december 23, 2014, 02:53:26
Mooie aanbieding als je toch van plan bent om een speaker aan te schaffen.

Ja prachtige aanbieding! Maar nee ik ga niet switchen. De kans is nogal groot dat ik 2014 ga afsluiten met een nieuwe vv.

Mr.M

Citaat van: WickedGame op december 23, 2014, 08:09:26
Ja prachtige aanbieding! Maar nee ik ga niet switchen. De kans is nogal groot dat ik 2014 ga afsluiten met een nieuwe vv.
En het wordt?

WickedGame

koen1985

Mooi dat classe . Wat is op dit moment je voortrap ?

WickedGame

Citaat van: koen1985 op december 23, 2014, 18:25:37
Mooi dat classe . Wat is op dit moment je voortrap ?

Heb nu een CDP502 (CD/DVD loopwerk en VV in 1) aan een CA-2200 hangen. Maar de CDP502 heeft geen ingangen, dus gaat die eruit (wel beetje pijn in het hart) en komt er een volwaardige VV voorterug. Voor surround en voor streaming neemt een Anthem MRX710 dit voor zijn rekening.

WillyP

Ik heb ooit een dure Kharma gehoord bij een dealer in Hilversum. Zeer indrukwekkend maar buiten bereik voor mij.

Waar moet ik de Elegance S7 plaatsen? Met welke luidspreker zou je deze kunnen vergelijken?

En heeft ooit iemand de bijbehorende center en surround gehoord of gezien?

Groet,

Willy

eddy135

Citaat van: WillyP op december 30, 2014, 17:18:48
Waar moet ik de Elegance S7 plaatsen?

Groet,

Willy
In je luisterruimte, zou ik zeggen! ;D
Maar daar helpt de dealer je wel bij, hoor...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

WillyP

Zover is het nog niet, grappenmaker. Ik bedoel natuurlijk hoe de S7 zich verhoudt tot andere luidsprekers in ongeveer dezelfde prijsklasse.

Groet,

Willy

HappySound

Citaat van: WillyP op december 30, 2014, 17:18:48

Waar moet ik de Elegance S7 plaatsen? Met welke luidspreker zou je deze kunnen vergelijken?

Groet,

Willy

:D
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding