KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: michel69 op oktober 25, 2014, 16:32:06
;D ik weet niet wat ze erin gestopt hebben......maar ze wegen best wel wat voor hun grote......dus jouw gedacht van iets in de vorm van een steen/beton zou wel eens kunnen kloppen :P

Er zit een speciaal anti resonantie materiaal in, vandaag het gewicht..

De de zwarte ring omheen is een soort rubber die de trillingen aan de oppervlakte van de dempers neutraliseert zodat ze niet de top bereiken waar de kabels op rusten.,,,,;)
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Raphie

Mooi verhaal Maz, je kan altijd nog audio marketing gaan doen als je nieuwe venture niet gaat vliegen.
JBL PRX Power!

michel69

Citaat van: maz op oktober 25, 2014, 17:22:45
Er zit een speciaal anti resonantie materiaal in, vandaag het gewicht..

De de zwarte ring omheen is een soort rubber die de trillingen aan de oppervlakte van de dempers neutraliseert zodat ze niet de top bereiken waar de kabels op rusten.,,,,;)

:hehe: Een soort high Action end dus................ :tongue2:
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz  NA 11S1 - Bassocontinuo-Norstone-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord - Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 - Kharma- OLS-Audioquest pearl 4x

Mr.M

Citaat van: michel69 op oktober 25, 2014, 17:40:14
:hehe: Een soort high Action end dus................ :tongue2:
Nu nog een kharma stikker zien te bemachtigen..... :clapping:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

koen1985

Iemand nog naar de demodag/uitverkoop bij kharma geweest ?
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

Ja...

Leuke indeling n mooie producten voor mooie prijzen.

Ik heb mijn kharma  supreme refrence ls kabels opgehaald..

:wub:  daarmee is de  nsb active one refrence kabels vervangen...

koen1985

Ik zie de prijzen niet zo goed op de foto , maar volgens mij heb je nog een aardige beurs nodig .
Waren dit de enige uit de crm lijn of stonden er nog meerdere?
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Bama

Ik kwam ook nog iemand tegen die hardnekkig zijn pioneers probeerde in te ruilen en toen er als een haas vandoor ging ;D

Ruud-

Citaat van: maz op november 29, 2014, 16:50:27
daarmee is de  nsb active one refrence kabels vervangen...

Die kabel zou ik ook niet willen  ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Mr.M

Citaat van: Bama op november 29, 2014, 17:41:39
Ik kwam ook nog iemand tegen die hardnekkig zijn pioneers probeerde in te ruilen en toen er als een haas vandoor ging ;D

:clapping:  it wasn't me! Lol...

Jij kwam en ik ging inderdaad .. wie weet mischien verras ik je straks  jullie....

Xander32

Sociale controle :police:.

Citaat van: maz op november 29, 2014, 19:11:23

:clapping:  it wasn't me! Lol...

Jij kwam en ik ging inderdaad .. wie weet mischien verras ik je straks  jullie....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mr.M

Mijn nieuwe supreme refrence...

patsijb

ik kon niet maar ja ik heb net nieuwe speakers van ze..
over n paar weken wel de highend dagen bij kharma

Mr.M

Citaat van: patsijb op november 30, 2014, 08:17:21
ik kon niet maar ja ik heb net nieuwe speakers van ze..
over n paar weken wel de highend dagen bij kharma
d

Inderdaad. Dat is ook een leuke dag..daar komen de mooie dingen aan de demo...

WickedGame

Kharma bezoekje

Gisteren ben ik samen met mijn vader naar Kharma gegaan. Ik had nog eens de wens om Kharma eens te beluisteren, en dit leek mij wel de meest ideale kans om dit nederlandse high-end merk eens te onderwerpen aan een luistertest. Na een ritje van een klein uurtje kwamen wij aan in Breda op het industrieterrein. Ik dacht nog bijna dat ze gevestigd waren bij de houtzagers van de Hornbach  :P.

Eenmaal binnen werden wij hartelijk welkom geheten, en kregen wij gelijk een lekker kopje koffie aangeboden. Tevens een kleine uitleg van de ruimtes wat daar stond en dat we ons vooral lekker konden laten verwennen door geluid, een drankje en een lekker hapje. Ook verzoek nummers was geen probleem. En daar ben ik dan ook wel blij om, want vaak bij demo's/shows zijn de muziekstijlen vastgelegd.

Na het nuttigen van het heerlijke bakje koffie was het tijd voor de eerste luisterruimte. Dit was een kamer voorzien van speakers weggewerkt in een meubel. Hier stond een registratie op van Joe Bonamassa. Heel eerlijk gezegd werd ik van deze oplossing niet echt enthousiast, en eigenlijk is het ook niet iets waar ik persoonlijk zelf voor zou kiezen. We hebben dan ook niet al te lang hier gezeten en ons direct verplaatst naar de volgende ruimte.

In deze ruimte stond een setje Kharma Elegance Db9-s. Een prachtig afgewerkte speaker! Die een heel erg mooi hoog neerzet, en een zeer gedetailleerd midden gebied. Het laag was aanwezig, en daar heb ik dan wel een puntje van kritiek. Ik vind persoonlijk naar mijn smaak het laag te "boemerig" overkomen, ik heb liever een wat drogere bas. Het geheel klinkt wel heel evenwichtig, en komt goed las van de luidsprekers. In een gesprek heb ik mijn bevinding ook even laten vallen, en men bij Kharma kon dat begrijpen. Het is een keus van laag die hierin is gemaakt, en men kon begrijpen dat dit ook niet ieders smaak is. Zij gaven al aan dat als ik het midden en hoog prachtig vind (en dat vond ik) de keus voor de S7 zou moeten zijn.

Na deze ruimte zijn we gegaan naar de ruimte waarin mooie zetels klaar stonden voor de bezoekers, en waar een set Kharma Exquisite Classique stonden te spelen. Tja, in 1 woord kan ik dit uitdrukken. WoW!!!  :wub: Wat een rust, wat een ruimtelijkheid en wat een controle! Wat je de luidspreker ook voorschoteld, van klassiek bombastisch, tot ingetogen jazz tot weer ruigere rock of pop muziek de speakers laten het overkomen dat het ze geen enkele moeite kost. We hebben hier een flinke tijd doorgebracht onder het genot van een wijntje en een hapje! Dit was puur genieten! De aansturing van Kharma electronics is indrukwekkend, wat een prachtige kasten en wat een controle hebben de versterkers. Op sommige punten werd er toch flink op volume niveau gespeeld, en het klopte gewoon allemaal. Was laaiend enthousiast geworden, dus wilde tijdens een eigen ingelaste pauze even weten wat zoiets zou doen met mijn portemonnee  :laugh:.

Dat had ik beter niet kunnen vragen, want ik zou dan als het leven moeten gaan als Mister platzak! :wacko: Mooi geluid van een exclusief merk heeft zijn prijs, dat is duidelijk. En er is blijkbaar ook een markt hiervoor. Nu is alleen de vraag die ik mij dan weer stel (als nuchtere hollander). Is het de prijs 5x meer waard dan bijv. een Usher BE-10 MKII, B&W 800Di etc. etc. is een lastige vraag.... Ik denk ook dat je met Kharma een stukje exclusiviteit naar binnen haalt met een (in mijn ogen) geweldige uitstraling en afwerking.

Na de gedachten wisselingen zijn wij nog even gaan luisteren bij de Kharma Butterfly luidsprekers met subwoofer. Dit klonk zeer goed voor een satteliet systeem, maar toch merk je dat je met een zeer kleine luidspreker tegen beperkingen aanloopt. Desondanks is het wel een hele mooie oplossing en een zeer mooie luidspreker 2.1 (4.1 en 5.1) set, die ook hier uitblinkt in afwerking en kwaliteit. We hebben er niet al te lang gezeten, en hebben nog even wat tijd doorgebracht bij de Exquisite Classique.

Daarna was het tijd om te gaan! Een hele mooie ervaring rijker van een oerhollands merk, met gepassioneerde mensen die dit merk een warm hart toedragen. De hele show was perfect qua opzet met ook de nodige aandacht voor de innerlijke mens ;)

patsijb

ja gaaf he haha
de classique klonk echt idd geweldig
maar ja prijskaartje is er ook naar haha

buiten deze opstelling heb ik zelden zo n goede controle gehoord..

Midcall

Wat Kharma goed voor elkaar heeft, zijn de goed geprepareerde ruimtes. Veel mensen kennen luidsprekers van dit caliber enkel van beursen waar ze met 20 man (waarvan tenminste een man of 5 het niet kunnen opbrengen hun mond te houden) in een hotelkamertje (met wapperwandjes/-plafonds) een poging wagen het potentieel van een dergelijke speaker te ontdekken.
De akoestiek is voor tenminste 50% bepalend voor het eindresultaat/kwaliteit van je geluid. Daarom is het altijd wel leuk om bij Kharma langs te gaan. Kan/wil je dergelijke speakers never nooit betalen, laat het dan in ieder geval een inspiratie zijn eens wat effort en geld in akoestische optimalisatie te steken bij je thuis.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

WickedGame

Citaat van: patsijb op december 15, 2014, 10:38:36
ja gaaf he haha
de classique klonk echt idd geweldig
maar ja prijskaartje is er ook naar haha

buiten deze opstelling heb ik zelden zo n goede controle gehoord..

Tja, het prijskaartje is heftig!  ;D Maar het klonk magisch, en kon echt uren daar zitten en genieten van de muziek. Enige puntje wat ik overigens wel vond, is dat ik de ClearAudio wat tegen vond vallen. Of dit nu kwam door plaat keus (tikte en stoorde mij wat teveel), of de platenspeler apparatuur (phono, element oid) weet ik niet.

Goede controle is lastig, zeker bij snelle stukken in klassiek met veel dynamiek. Maar moet zeggen deze set gaat in mijn top van beluisterde sets. Ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoeveel je inlevert tegenover de classique als je bijv. de Exquisite Midi zou pakken. Niet dat ik zoiets zou kunnen betalen  ;D

De S7 had ik graag ook even willen horen, zeker ook omdat ik de DB9-s niet zo vond.

WickedGame

Citaat van: Midcall op december 15, 2014, 10:56:15
Wat Kharma goed voor elkaar heeft, zijn de goed geprepareerde ruimtes. Veel mensen kennen luidsprekers van dit caliber enkel van beursen waar ze met 20 man (waarvan tenminste een man of 5 het niet kunnen opbrengen hun mond te houden) in een hotelkamertje (met wapperwandjes/-plafonds) een poging wagen het potentieel van een dergelijke speaker te ontdekken.
De akoestiek is voor tenminste 50% bepalend voor het eindresultaat/kwaliteit van je geluid. Daarom is het altijd wel leuk om bij Kharma langs te gaan. Kan/wil je dergelijke speakers never nooit betalen, laat het dan in ieder geval een inspiratie zijn eens wat effort en geld in akoestische optimalisatie te steken bij je thuis.

Uiteraard speelt akoestiek een rol, en dat is in deze studio's/ruimtes uiteraard perfect voor elkaar. Een inspiratie is het zeker  ;D en op de vraag Kan of Wil, is het meer het KAN niet betalen. De prijzen van de Exquisite zijn hoog. De Elegance zou wel haalbaar zijn, en is een geweldig mooi afgewerkte luidspreker, maar die deed het voor mij niet op alle fronten even goed. Uiteraard is dat smaak, maar het was het voor mij net niet.

Bama

Mijn verhaaltje, reeds gepost in een ander topic. (ben korter van stof :-) )

Daarna naar Kharma gegaan in Breda.
Setje butterfly beluisterd in surround en dat klonk al zeker niet verkeerd, toen de matrix set, ook hier helaas een tv met slecht beeld maar weer een stap verder maar de matrix is niet helemaal mijn sound.
Toen de db11 en dan ben je toch onder de indruk, dan is alles wat je in Leiden gehoord hebt niveau wekkerradio ondanks dat de bron gewoon een oude Marantz cd speler was. Erg jammer dat er een pianist in de hal zat want toen die begon te spelen hoorde je die ook continu in de luisterruimte en dat was storend.
Op het laatst de midi nog beluisterd op complete kharma versterking. Helaas onbereikbaar voor mij maar wat voor muziek er ook werd opgezet ik kon er niet weg gaan en dat was niet alleen door de lekker hapjes of de wijn die we kregen. Onvoorstelbaar mooi klonk dit, was ook een volledig aangepaste ruimte dus zal niet meevallen om deze kwaliteit thuis ook te krijgen.

WickedGame

Citaat van: Bama op december 15, 2014, 11:44:55
Mijn verhaaltje, reeds gepost in een ander topic. (ben korter van stof :-) )

Daarna naar Kharma gegaan in Breda.
Setje butterfly beluisterd in surround en dat klonk al zeker niet verkeerd, toen de matrix set, ook hier helaas een tv met slecht beeld maar weer een stap verder maar de matrix is niet helemaal mijn sound.
Toen de db11 en dan ben je toch onder de indruk, dan is alles wat je in Leiden gehoord hebt niveau wekkerradio ondanks dat de bron gewoon een oude Marantz cd speler was. Erg jammer dat er een pianist in de hal zat want toen die begon te spelen hoorde je die ook continu in de luisterruimte en dat was storend.
Op het laatst de midi nog beluisterd op complete kharma versterking. Helaas onbereikbaar voor mij maar wat voor muziek er ook werd opgezet ik kon er niet weg gaan en dat was niet alleen door de lekker hapjes of de wijn die we kregen. Onvoorstelbaar mooi klonk dit, was ook een volledig aangepaste ruimte dus zal niet meevallen om deze kwaliteit thuis ook te krijgen.

Blijkbaar voor de zondag andere luidspreker opstellingen neergezet dan op de zaterdag. Had de midi wel willen horen, de DB11 misschien ook wel, al vind ik die qua kast grootte net wat te lomp worden.

Bama

Citaat van: WickedGame op december 15, 2014, 11:52:59
Blijkbaar voor de zondag andere luidspreker opstellingen neergezet dan op de zaterdag. Had de midi wel willen horen, de DB11 misschien ook wel, al vind ik die qua kast grootte net wat te lomp worden.

Er werd een paar x per dag van speakers gewisseld in 2 luisterruimtes.

WickedGame

Citaat van: Bama op december 15, 2014, 11:59:07
Er werd een paar x per dag van speakers gewisseld in 2 luisterruimtes.

Aha, op zondag deed men dat niet, althans het is niet gebeurd. Mogelijk als het gevraagd zou worden was het vast wel gedaan. Want gastvrij en vriendelijk was het bij Kharma zeer zeker. Ook de charmes en de passie waarmee de mensen over het product/merk praten en discussieren is aanstekelijk. Ik vind het persoonlijk een erg mooi merk, en eindelijk eens beluisterd (stond op wishlist). Is het mogelijk dat ik mijn 803D erop inruil? Euhm... ik denk het niet. De haalbare lijn is de Elegance, en zoals ik al heb beschreven vind ik het laag daarvan niet mijn smaak.

Bama

Je kan er wel inruilen hoor.
Ik heb er zelf al 3x speakers gekocht en er is goed afspraken mee te maken.