KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: LABO op december 24, 2013, 14:30:48
Ik heb sinds gisteren, met dank aan de bemiddeling van Maz, nog kabels uit de oude serie (met Deflex ommanteld) waar ik erg gelukkig mee ben. Die van jou hebben ook vast een goed tehuis gevonden waar ze gewaardeerd worden.
Bij mij... denk ik hahah
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mr.M

Citaat van: murena op december 24, 2013, 14:10:46
Ik zie dat er diverse mensen zijn met kharma Reference luidsprekerkabels,
heb ik zelf ook gehad.
Zijn er, die op de kabel het woord "proto" hebben staan ?
dat waren de oude van mij, die waren nl erg goed.
Had ze omgeruild toen voor Enigma,s , maar daar had ik erg spijt van.
Gelukkig met Peter een deal kunnen sluiten voor andere toedertijd.

Eric
Trouwens eric wat een stel mooie kabels heb  je zeg.. alles van enigma en enigma signiture . :inlove:
Ik heb de enigma interlink nog kunnen bemachtigen maar de enigma of enigma  signiture ls kabel was  niet te betalen. je  kan voor die prijs een tweede set kharma elegance speaker aanschaffen.
Prijs van enigma signiture maakt een  astronomisch prongen in vergelijking met supreme refrence.
Maar dan heb je ook iets moois voor terug.
Misschien wordt dat me volgende project... Een enigma ls kabel...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

murena

maz

Hou het nu maar bij de supreme ref kabels, deze zijn erg goed voor hun geld, de enigma's zijn duur , en de prestaties matig vindt ik.
De enigma's signature zijn wel goed, maar deze heb ik ook voor een vriendenprijs kunnen kopen bij Peter.
ik ben er al jaren klant, en vanaf 1996 kom ik al bij OLS,

Eric
kharma DB7-S se en kharma enigma signature bekabeling en Sugden DAP800 en Sugen FBA800 versterkers,
Audio analogue CD

Bama

Eerste dat ik er kwam kocht ik er losse speakers, vroeger kon je er ook bouwpakketten kopen, was denk ik in 88. In 99 denk ik mijn eerste OLS emotion set daar gekocht.

murena

De OLS emotion serie bestaat volgens mij nog steeds. :smile:
kharma DB7-S se en kharma enigma signature bekabeling en Sugden DAP800 en Sugen FBA800 versterkers,
Audio analogue CD

Bama

LABO

Citaat van: murena op december 24, 2013, 14:42:45
Hoi

Je hebt een mooie set zo bij elkaar verzameld, hoe doen de mark levinson
versterkers het op de kharma's, ?
ML is een bekend merk wat ik zelf nog nooit gehoord heb.

eric

Hoi Eric,

Dankjewel voor het compliment ik ben er dan ook zeer content mee hoewel er altijd wel dromen blijven, maar op zich mag ik niet klagen als ik beschouw in welke tijdspanne ik dit bij elkaar gesprokkeld heb.

Wat ML en Kharma betreft ben ik erg te spreken over de combi (hoewel de enige referentie die ik heb de Accuphase van de vorige eigenaar is). Klankmatig gaat mijn voorkeur dan uit naar ML (maar dat is persoonlijk natuurlijk). Maar als je e.e.a. eens zelf wilt beluisteren dan ben je van harte welkom in Amsterdam.

Groet, Lex
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: murena op december 25, 2013, 00:01:45
maz

Hou het nu maar bij de supreme ref kabels, deze zijn erg goed voor hun geld, de enigma's zijn duur , en de prestaties matig vindt ik.
De enigma's signature zijn wel goed, maar deze heb ik ook voor een vriendenprijs kunnen kopen bij Peter.

Eric
dat vind ik nou  leuk aan kharma/peter, tegen zijn nederlandse vaste klanten is die zeer soepel waar mogelijk ,als het gaat om iemand  helpen  zijn kharma  set af te maken met mooie kabels.
hij denkt echt met je mee en zoekt een passende oplossing binnen je  budget.
mij heeft die ieder geval nooit in steek gelaten wanneer  ik hem iets heb gevraagd en dat wordt zeer gewardeerd   .
zo maak je  vrienden met je klanten.en ieder cent wordt je dan van harte gegund als je mij vraagt.

Mr.M

Citaat van: murena op december 25, 2013, 00:01:45
maz

Eric

hoi eric

dat ervaring heb ik namelijk ook.de supreme is inderdaad een zeer mooie kabel.ben er ook zeeeeer tevreden mee.
ik heb ook de GRAND REFRENCE  ls en interlinks   gehad maar vond ze voor de prijs niet veel beter doen, dus heb ze niet gehouden.

de enigma sgniture is gewoon een sierstuk om te hebben, dat is iets wat je eens in je leven koopt en nooit meer wegdoet..
je moet ervan houden dat dikke deflex , zilver klosjes met gouden embleems en leer afgewerkt.
ik ben iemand die let op de kleine details dus voor mij  de investering waard als ik het zou kunnen missen, vind ze plaatjes om te zien.

dat heb ik ook met horloges , ze laten allemaal de tijd zien ,enige verschil is de manier waarop de tijd bepaald wordt door de uurwerk...

eerste foto is van mijn eige grand refrence welke ik heb gehad.
foto 2 en 3 zij n van ENIGMA SIGNITURES :inlove:

murena

maz

Peter van Kharma helpt altijd met zoeken voor een oplossing, ook wat betreft je budget.
Je krijgt alles mee naar huis om te proberen, het nadeel daarvan is , als je iets gehoord hebt
wat bevalt, wil je het ook hebben. :tounge2:
Mijn LS kabels zijn nog van het vorige type zie foto.

En de kharma  speakers kun je vaak in de toekomst ook weer upgraden, althans dat was in
het verleden wel zo.
En wat mij aanspreekt van kharma is natuurlijk de klank cq 'muziek' , en wat jij ook zegt maz
de afwerking , want dat is van een hoog niveau.

Wel vindt ik mijn DB7's wel een hoog 'bling bling 'gehalte begint te krijgen, met dat chroom.
Dit was vooral bedoeld voor de aziatische markt.

En Lex bedankt voor je aanbod, misschien later nog een keer, maar voorlopig heb ik weinig tijd,
het is ook niet direct naast de deur voor mij.

eric
Audio analogue CD

Hanzz

Erg leuk topic Maz! Mooi om over je enthousiasme voor Kharma te lezen. Speel zelf ook met een Kharma Ceramique center. Heb ook een paar CRM 2.3 maar die staan even stil omdat ik nu met Sonore Statement speakers speel. Blijf wel een fan van de Kharma sound en looks. En Peter is een superaardige kerel. Veel plezier in Vegas, kijk uit naar je verslag en foto's!

Gr, Hans
Graham - Lejonklou - Linn - Vermouth - M-Way

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Hanzz

Haha! Nog steeds druk met finetunen en over een tijdje verhuizen naar een andere woning waar ze meer ruimte hebben, een ander huis gekocht voor de speakers;-). Als het zover is zal ik wat foto's posten.

Gr, Hans

Hanzz

In een ander topic uiteraard dan. Sorry Maz, terug naar Kharma:-).

Gr, Hans

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mr.M

Citaat van: Hanzz op december 26, 2013, 11:53:28
Erg leuk topic Maz! Mooi om over je enthousiasme voor Kharma te lezen. Speel zelf ook met een Kharma Ceramique center. Heb ook een paar CRM 2.3 maar die staan even stil omdat ik nu met Sonore Statement speakers speel. Blijf wel een fan van de Kharma sound en looks. En Peter is een superaardige kerel. Veel plezier in Vegas, kijk uit naar je verslag en foto's!

Gr, Hans
Hoi hans 2.
Leuk o, nog een khama eigenaar ... dit bevestigd dat khama eigenaren smaak hebben voor uiterlijk en bijzondere spullen(SONORE STATEMENT)  :inlove:wat een bijzonder ls is dat.
Sonore heeft hele mooie spullen vind ik.
Leukste is dat het ook om een hollands merk gaat.tegenwoordig sonore AC.genoemd naar oprichters Arnold Blom ,en cock van der weide.(stads genoten) :headbanging:
Heb alle ls refrence kabels gehad van sonore en voor de prijs iets te matig afgewerkt.
Heb de statement nooit mogen beluisteren omdat haast niemand ze heeft.
Je bent de eerste eigenaar welke ik ken. : :clapping:
Darrom bent je een bijzonder high end ls egenaar.
Wees welkom om een foto te plaatsen ,denk dat veel mensen sonore statement niet eens kennen.laat maar staan de bijzondere manier van woofer opbouw.
De kharmas mogen op de achtergrond in dit geval.hahahaha

Gr maz

Ps :Je hebt de twee mooiste speakers van de twee beste nederlands speaker fabrikant in een huis!!!

Je kan raden wat me volgende vraag is..... :inlove: ;D :pompom:

Mr.M

Citaat van: Hanzz op december 26, 2013, 12:12:32
Haha! Nog steeds druk met finetunen en over een tijdje verhuizen naar een andere woning waar ze meer ruimte hebben, een ander huis gekocht voor de speakers;-). Als het zover is zal ik wat foto's posten.

Gr, Hans

Meeste mensen kopen speakers voor in hun huis. Jij koopt een huis voor je speakers...

Moet kunnen toch. Je bent een kharma eigenaar ,hahahaha :tounge2:

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mr.M

Mr.M

Citaat van: Hanzz op december 26, 2013, 12:15:01
In een ander topic uiteraard dan. Sorry Maz, terug naar Kharma:-).

Gr, Hans
als kharma eigenaar mag je gewoon hier de fotos van de sonore statements plaatsen ,als de kharmas maar ook op komen te staan ergens in een hoek ofzo achter de sonores,hahaha
trouwens je hebt wel de mooiste tweeters in de 2.3 zitten heb ik begrepen,, de DIAMOND.. :wub: :wub: :wub:
wilde ik ook graag hebben alleen de tweeters koste netzoveel als de speakers toen,hahaha

ik denk dat kharma een van de duurste tweeters heeft die ik ken.
usher heeft ook diamond tweeters en die kosten nog geen  1000.- euro.
bij kharma komt er een nul bij voor de diamond tweeter,  :threadclosed:
gr maz

Hanzz

En hier foto van de oude setup met de Kharma's.

Gr, Hans

murena

hoi Hans

Prachtige set heb je staan , de diamond tweeter is een van de mooiste die er zijn . :inlove:

Eric

Audio analogue CD

Mr.M

Citaat van: Hanzz op december 26, 2013, 17:45:17
En hier foto van de oude setup met de Kharma's.

Gr, Hans
dankjewel voor de moite. hans 

de witte kleur van kharma blijftt een blik vanger... en de diamant tweeter is de slagroom op de taart.

hierbij ben je in bezit  van de mooiste en meest full optie kharma 2.3 van forum.  de ce 2.3 black label,diamond ,enigma. :inlove:
waarmee heb je ze aangestuurd? sonore ?

gr maz

pfff duur stukje slagroom..hahaha

Hanzz

Dank je Eric! Je hebt zelf ook een prachtige set staan zeg!

@Maz
Ik stuurde ze aan met de Sonore voorversterker en twee Sonore mono eindversterkers. Fijne luidsprekers, vind ze nog steeds erg fraai. Jouw kleur bronze vind ik ook erg mooi zoals gezegd.

Gr, Hans

Ruud-

Citaat van: Hanzz op december 26, 2013, 18:16:06
Dank je Eric! Je hebt zelf ook een prachtige set staan zeg!

@Maz
Ik stuurde ze aan met de Sonore voorversterker en twee Sonore mono eindversterkers. Fijne luidsprekers, vind ze nog steeds erg fraai. Jouw kleur bronze vind ik ook erg mooi zoals gezegd.

Gr, Hans
En hoe verhouden de Kharma's zich ten opzichte van de KEF LS50?
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..