KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: Jumping Jack op december 17, 2013, 11:43:06
Jongens, voor de één is muziek de hobby, voor de ander de apparatuur, voor de meesten geldt een combinatie van beiden. En daar is helemaal niets mis mee. Maz dringt niemand iets op, laat iedereen in zijn waarde en geniet duidelijk van zijn invulling van de hobby. En ik gun het hem van harte!

Dankjewel maat.
Is voor mij inderdaad hobby en muziek speelt daar heel groot rol in.wat er omheen hangt houd me bezig.of het kabels zijn of deurstoppers of voetjes.ik  ben lekker bezig.
Soms slaat negens op wat ik doe maar goed noem het maar nutteloos hobbyen.
Het levert leuke momenten op als je 6k interlink heb staan met 1, 75 kostende aktion deurstoppers eronder.
Jullie kunnen er af en toe om lachen en dat is voor mij voldoende reden om lekker door te zetten .
Hahaha
Gr maz
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

AbZ

Naast het genieten is het gezond om soms om onszelf/elkaar te kunnen lachen.
Wat maz en JJ zeggen geldt verder gewoon voor iedereen.

Mr.M

Citaat van: Onder013 op december 17, 2013, 11:19:44
Wellicht dat ik wat vooringenomen ben geraakt door de avonturen van Maz met een draaitafel: hij had RVS-deurstoppers van de Action aangeschaft om het geheel wat meer indrukwekkend te maken......

Dit bedoelde hij.hahahaha
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

Ws als die deurstoppers 300 euro (liefst pst) hadden gekost was het een ander verhaal geweest.

Stuitend dat mensen aan de hand van een merk durven te zeggen dat ze het idee hebben dat. Ik kan daar echt niet bij.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AbZ

Ook indrukwekkend dat het rek nooit is bezweken onder die ASR  :worship:

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op december 17, 2013, 13:46:33
Ws als die deurstoppers 300 euro (liefst pst) hadden gekost was het een ander verhaal geweest.

Stuitend dat mensen aan de hand van een merk durven te zeggen dat ze het idee hebben dat. Ik kan daar echt niet bij.

Gr Hans

Zeker niet als je net daar voor seieus bent ingegaan op een vraag over interesse voor een draaitafel. Vervolgens krijg je zo'n foto voorgeschoteld.....Dan breekt echt mijn klomp hoor. En dat heeft helemaal niets met merk en kosten te maken. Beetje voorbarig en suggestief hans.

Gr
Henk

Mr.M

Citaat van: AbZ op december 17, 2013, 13:49:37
Ook indrukwekkend dat het rek nooit is bezweken onder die ASR  :worship:
Dat was voor mij ook een spannend moment.
Volgens de specs kunnen de glazen onder en mddn 30 kg aan.per glas .en top kan 35.
Asr is 33 per voeding en 38 voor versterkting.
Dus kantje boor.

chansig

Citaat van: Onder013 op december 17, 2013, 10:29:34
Citaat van: Onder013 op december 17, 2013, 13:59:31
Zeker niet als je net daar voor seieus bent ingegaan op een vraag over interesse voor een draaitafel. Vervolgens krijg je zo'n foto voorgeschoteld.....Dan breekt echt mijn klomp hoor. En dat heeft helemaal niets met merk en kosten te maken. Beetje voorbarig en suggestief hans.

Gr
Henk

Bij de Kharma liefhebbers heb ik niet het idee dat het primair om weergave gaat.

Gr
Henk

Wat is er overigens mis met die deurstoppers ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op december 17, 2013, 14:03:44
Bij de Kharma liefhebbers heb ik niet het idee dat het primair om weergave gaat.

Gr
Henk

Wat is er overigens mis met die deurstoppers ?

Gr Hans

Zijn prima deurstoppers :thumbs-up:

Gr
Henk

chansig

Wat is er mis met die deurstoppers in combinatie met een DT ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Mr.M

Ook hier toegepast.
Mooier dan kabeltje  :clapping:op de grond.

Mr.M

Citaat van: chansig op december 17, 2013, 14:06:11

Gr Hans

Kan je vertellen de deurstoppers zien er gelikt uit.
Massief en met mooie rubber base.

Had dit serieus in  een hifi winkel gestaan als kabellift dan had ik ze serieus mooi gevonden.

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op december 17, 2013, 14:06:11

Gr Hans

De deurstoppers bestaan uit een dun metalen omhulsel voorzien van RVS finish met op de bodem van dat omhulsel een plak gegoten metaal om aan het vereiste gewicht te komen. De draaitafel staat dus op een soort conserven blik.
Niet voor niets uitstekend geschikt om trillingen op te vangen en door te geven:

Maar helaas door deze eigenschappen volledig ongeschikt om een draaitafel op te zetten waar je immers trillingen wilt buitenhouden.

Gr
Henk

Mr.M

Zo even op de tast voelen ze heel stabiel en massif aan.misschien nirt voor platen speler als je het echt audiofiel bekijkt.
Ik denk alles wat tussen de dt komt en tafel zal wel wat trilling opvangen voorall roor de rubbere base.
Dus zal de oorspronkelijke trilling van kracht afnamen. Kisschien te simpel gedacht.

AbZ

Citaat van: maz op december 17, 2013, 14:23:45
Zo even op de tast voelen ze heel stabiel en massif aan.misschien nirt voor platen speler als je het echt audiofiel bekijkt.
Ik denk alles wat tussen de dt komt en tafel zal wel wat trilling opvangen voorall roor de rubbere base.
Dus zal de oorspronkelijke trilling van kracht afnamen. Kisschien te simpel gedacht.
Henk gokt ook maar wat.  Het is niet onlogisch wat je zegt.

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op december 17, 2013, 14:28:06
Henk gokt ook maar wat.

Ik heb ze niet getest onder een draaitafel. Dat moet ik toegeven. De deurstoppers van de action ken ik wel en constateerde dat het blik is met wat verzwaring er in. Het beheersen van trillingen (positief en negatief) in relatie met draaitafels heb ik me wel flink in verdiept.
Gr
Henk

AbZ

Citaat van: Onder013 op december 17, 2013, 14:34:32
Ik heb ze niet getest onder een draaitafel. Dat moet ik toegeven. De deurstoppers van de action ken ik wel en constateerde dat het blik is met wat verzwaring er in. Het beheersen van trillingen (positief en negatief) in relatie met draaitafels heb ik me wel flink in verdiept.
Gr
Henk
Imho ben je soms nogal 'selectief' in je natuurkunde,
met als gevolg dat dit soort redeneringen weinig informatief is.

chansig

Nou Maz...voor de prijs hoef je het niet laten dus maak er eens 1 open.. :D

Gezien het gewicht wat ze hebben denk ik dat ze hun werk onder een DT best goed kunnen doen.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op december 17, 2013, 14:50:17
Nou Maz...voor de prijs hoef je het niet laten dus maak er eens 1 open.. :D

Gezien het gewicht wat ze hebben denk ik dat ze hun werk onder een DT best goed kunnen doen.

Gr Hans

maak er dan twee open. Touwtje er tussen en je kan veel plezier hebben

Gr
Henk

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op december 17, 2013, 14:38:10
Imho ben je soms nogal 'selectief' in je natuurkunde,
met als gevolg dat dit soort redeneringen weinig informatief is.

Ik ken mijn beperkingen en daarbij mijn beperkingen.

Gr
Henk

Robiwan

Ik was even in de veronderstelling dat zo'n deurstopper werkt gebruikt als platenpuk :D Gelukkig niet.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Mr.M

Citaat van: LPlover op december 17, 2013, 17:41:45
Ik was even in de veronderstelling dat zo'n deurstopper werkt gebruikt als platenpuk :D Gelukkig niet.
Had gekund als er een gat onderin zat.hahah

paaj

Gaan die SDSSDstandaards nog passen op je tegels of komen ze in plaats van? Ziet er zeker wel (nog) een stuk beter uit mét standaards.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Mr.M

Citaat van: paaj op december 17, 2013, 19:35:51
Gaan die SDSSDstandaards nog passen op je tegels of komen ze in plaats van? Ziet er zeker wel (nog) een stuk beter uit mét standaards.

Die marmer platen zijn gewild zo te zien.ik heb twee sets staan 40x40bij 5 hoog.

Eentje is net gekocht door een forumgenoot . Via pm .Dus heb nog een set staan.Helaas passen de kharmas niet meer op deze platen.
Ik heb eerst  grotere platen onderbgehad en heb die toen verkocht en de kleinere gehouden.
Heb nu weer spijt want met marmer eronder vind ik de kharmas mooier.en scheelt enorm wat vloer resonantie betreft.

Dus nou moet ik weer nieuwe platen kopen.en die  zijn aardig prijzig.