KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: rovinggecko op november 15, 2013, 22:54:59
Gewoon meenemen naar furnace creek in het weekend en korting for life!
Zonder dollen als je daar tijd tebesteden hebt, prio 1: death valley, prio 2: zion.
Komt helemaal goed,, heb voor 16 dagen een MUSTANG SRTcabriolet gehuurd om te cruisen.  :headbanging:
Death valley stond op lijst zion ken ik niet dus die ga ik Google.
Bedoeling was  nieuwjaar in vegas want daar hebben ze de gekste vuurwerkshow en feesten,  vanafdaar rijden naar L.A voor paar dagen en door naar San Francisco, en weer terug rijden naar vegas  om all het restanten geld te vergokken. hahaha
Nu ga ik plannen om iets eerder terug te zijn in vegas voor de HIGH END show.
Misschien win ik wel en koop ik de exquisid serie zoals bij Jan Rotterdam thuis. Hahaha
Daar is alles 21 procent goedkoper,  :clapping:
Als iemand  van kharma iets wil kopen, ik wil het voor je daar betalen en hier in Breda afhalen. Hahahahaah
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mr.M

http://www.audiofederation.com/dealership/prices/kharma/

Citaat van: erik s. op november 16, 2013, 08:33:13
prijzen in de USA zijn ex. btw.
,  alles wat Euro voor staat hier staat daar gewoon in dollars, maar dan iets goedkoper zelfs,
En Euro staat op 1.35 tot, dollar.

Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Martijn M

Maz heeft me benaderd om eens bij hem te komen luisteren en wat metingen te doen. Hij was benieuwd of er wat aan zijn akoestiek verbeterd kon worden. Ik ben bij hem op bezoek geweest en heb kunnen constateren dat de akoestiek lang niet slecht was. Natuurlijk kan het beter, maar de akoestiek is overall niet slechter dan in de meeste andere huiskamers waar ik heb mogen meten. Maz vroeg me om er een kort stukje over op het forum te zetten. Bij dezen :) .

In een zeer korte tijd heeft Maz een deftige high-end set samengesteld. De set klonk in mijn oren aangenaam en er gingen weinig dingen opvallend mis. De apparatuur ziet er fantastisch uit en ik was onder de indruk van hoe dood de kasten van de Kharma's waren. Er viel bijna geen trilling te voelen of horen; enkel het achterpaneel leek marginaal mee te resoneren met de muziek.

Zoals in elke andere kamer, heeft ook Maz te maken met staande golven. Een enigszins onregelmatige frequentiekarakteristiek onder ongeveer 300 hz is het gevolg. Deze onregelmatigheden worden niet door de luidsprekers veroorzaakt, maar door de interactie met de kamer. Een flinke staande golf bij 32 hertz geeft extra kracht aan sommige opnames mee (dat vond Maz juist heel aangenaam), maar met sommige muziek is het duidelijk te veel van het goede (bijv. met Jack Jones).

Al met al is Maz best wel tevreden met het laag, dus metingen vertellen in dezen maar een deel van het verhaal. De linker luidspreker spreekt staande golven op 32, 49 en 98 hertz aan, terwijl er tussen die frequenties juist betrekkelijk weinig gebeurt. Tussen 100 en 200 hertz zit duidelijk te veel energie, wat hoorbaar wordt met zware lage mannenstemmen. Die worden nog wat aangezet. Dat kan bij sommige opnames storend zijn, maar Maz gaf ook aan dat hij die volheid en grootsheid juist wel prettig vond bij sommige opnames. De rechter luidspreker laat daarentegen afgezien van de staande golf bij 32 hertz een mooi gelijkmatig verloop zien tot ongeveer 160 hertz. Daarboven zit een brede dip in de respons tot ongeveer 400 hertz.

In het midden en het hoog gaat er weinig mis. De galmtijd in de kamer ligt in het middengebied rond 0,45 seconde. Naar hoge frequenties valt de galmtijd wat af. Maz heeft een aantal relatief dunne vloerkleden in zijn kamer liggen. Dit verklaart waarschijnlijk de betrekkelijk lage galmtijd in het hoog, terwijl er in het middengebied in verhouding juist een betrekkelijk grote galmtijd is. Doordat de luidsprekers best wel dicht bij de wanden staan, heeft Maz te maken met betrekkelijk veel sterke vroege reflecties. Daar zou ik wat aan doen.

Ik heb Maz geadviseerd het aantal vloerkleden wat te verminderen en om  juist voor dikkere kleden te opteren. Dikkere kleden zullen breedbandiger absorberen, waardoor de galmtijd wat gelijkmatiger met frequentie zal variëren. Bovendien zou ik de opstelling iets symmetrischer maken en de vroege reflecties dempen. Door een wat breder en significant dikker vloerkleed tussen de luidsprekers en de bank te leggen, kan de vloerreflectie worden tegengegaan. De zijwandreflecties komen bij Maz zeer vroeg en daarom is het nuttig die te dempen.

Al deze maatregelen zullen de vroege reflecties flink verminderen en bovendien de galmtijd wat verlagen en gelijkmatiger met frequentie laten variëren. De kamerklank zal er minder door worden en Maz zal meer details en ruimtelijkheid van de opname zelf horen. De afbeelding zal preciezer en stabieler worden en de klank zal minder gauw 'dicht lopen' bij drukke muziek en op hoge geluidsniveaus. We hebben het ook nog even gehad over maatregelen om het laag te verbeteren, maar dat zal wat meer voeten in de aarde hebben.

Maz, succes met het doorvoeren van de aanpassingen en ik wens je nog veel luisterplezier!
Dutch & Dutch

DofN

Ik vind het best leuk om te lezen dat mijn luisterervaring wordt ondersteund door de metingen :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Mr.M

Hierbij mijn dank aan Martijn voor de moeite en de zeer professionele metingen.
Het viel gelukkig allemaal mee, zeker omdat ik een glazen voorwand heb. Ik had verwacht dat de meeste winst daar zou behaald worden  maar dat was niet het geval. Plafond valt ook mee en hoef niet perse aangepakt te worden.
Het zijn meer verbeterpunten dan zware akoestische fouten gelukkig.
Alleen kleine aanpassingen om  de zijreflekties aan te pakken voor een mooier geluid.

Ben zeer blij met de resultaten en zal martijn de adviezen aannemen en de vloerkleden verdikken en zelfs wat minderen, dat zag ik helemaal niet aankomen, dat ik minder in hoog moet dempen.

Vanavond eens even naar ikea,, haha.

Hartelijk dank martijn.

Mr.M

Hierbij enkele aanpassingen om met akoestiek te verbeteren na bevindingen van. an vandaag.

Dikke vloerkleed/tapijt en zijreflecties verminderen.
Wat de rechterkant zijwand betreft heb ik  dik gevulde kussens gebruikt welke makkelijk te plaatsen zijn als nodig.
Volgens martin best effectief.
Wat linker kant betreft heb ik bij de eerste reflectievlak 2 hoge cd rekjes "strategisch"  geplaatst en daarachter een dikke siertapijt aan de muur gehangen van 80 x1.20. Om de zijreflecties te minderen.
Voor de vloer heb ik een 2xdikkere tapijt gehaald dan eerst,  afmeting ik 1.80x240.dit omdat de eerste tapijt heel dun was  en te klein om alle eerste reflecties van de vloer te elimineren.
Hierbij enkele foto's van mijn subtiele akoestische aanpassing.
Eerste foto's van de mini aanpassingen links.

Mr.M

Aanpassing rechts. Heel simpel, dik gevulde kussens plaatsen als je serieus gaat luisteren.

Mr.M

En zo ziet het in het algeheel uit. Een Perzisch huis vol Perzisch tapijten.  :clapping:

sultankat

Citaat van: maz op november 25, 2013, 23:28:45
En zo ziet het in het algeheel uit. Een Perzisch huis vol Perzisch tapijten.  :clapping:

Daar hou ik wel van!
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Ik Hou van een warm sfeer in huis. En daar paste de kharma prima in met de warme bronz,roodachtige kleur.

sultankat

Citaat van: maz op november 27, 2013, 12:13:47
Ik Hou van een warm sfeer in huis. En daar paste de kharma prima in met de warme bronz,roodachtige kleur.

Vind ik één van de mooiste kleuren van Kharma  :wub:
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Ik had  graag de ssds stands onder gewild, alleen vind ze best prijzig, rond 1000 Euro  voor 2voetjes onder de speakers.

Bama

Misschien heeft Peter wel een setje liggen

Bama

Mr.M

daar zat ik ook aan te denken, een eigen topic...lijkt me wel leuk, hoor ik er ook bij... :pompom:
moet zeggen ben heel blij met deze forum, ben veel wijzer geworden en de mensen hier zijn zeer aardig en behulpzaam,,
de kharma s zijn ook product van deze forum met dank aan jouw ton.

Mr.M

Citaat van: Bama op november 27, 2013, 19:57:13
Misschien tijd voor een eigen topic Maz?

Deze zal je zien en horen straks op de beurs

http://www.hifi.nl/artikel/21350/CES-2014-Innovation-Award-winnend-Kharma.html
wat ik van peter heb begrepen is dat de show van vegas  de valhalla is van audio en dat daar echt alles uit de kast wordt gehaald, dus ben zeer blij dat ik het mag bijwonen dit jaar als kharma gast met persoonlijke rondleiding van peter inclusief  after diner en borrel... :pompom:

mischien kan ik wel een setje ssds stands regelen als ik hem dronken kan krijgen,,,hahah :clapping:

Mr.M

Vandaag toch wat nuttigs gedaan op de beurs in ahoy  rotterdam , na lang ondhandelen alsnog een  setje sdss stands aangeschaft voor me kharmas,  .
:clapping: :inlove:

Bama

Citaat van: maz op december 16, 2013, 21:06:35
Vandaag toch wat nuttigs gedaan op de beurs in ahoy  rotterdam , na lang ondhandelen alsnog een  setje sdss stands aangeschaft voor me kharmas,  .

Mooi, welke beurs?

Mr.M

De exelent beurs in ahoy.het is een high end beurs voor huishoudlijk en hobby.
Van boten tot keukens autos ,horloges ,jacuzies .
Beetje alls wat bijzonder , exclusief , of  desighn is.

Na een paar wijntjes met peter een bak sushi besteld voor 30 euro
Ik kreeg 6 sushies in een klein bakje. :clapping:
Zelfs de sushi was high end geprijsd.
Niet te geloven de prijzen op die beurs.

Van 2000 euro waterkraan tot 300.000 euro horloge.

Voor ieder wat.

Kharma stond met de midi grand exquisit op de mp 350 monoblokke.

Mr.M

Citaat van: Bama op november 27, 2013, 18:50:22
Misschien heeft Peter wel een setje liggen

Kon het  niet laten ton om toch je dvies te volgen.
Sins ik je ken ben ik aardig armer ton. Je wordt Bedankt.
Rust vinden in de kharmas geld niet echt voor mij.hahah

Bama

Citaat van: maz op december 16, 2013, 21:48:14
Kon het  niet laten ton om toch je dvies te volgen.
Sins ik je ken ben ik aardig armer ton. Je wordt Bedankt.
Rust vinden in de kharmas geld niet echt voor mij.hahah

Goed voor mijn kerstpakket  ;)

LABO

Citaat van: maz op december 16, 2013, 21:06:35

Geweldig Maz :-) die zitten er bij mij ook onder en ik moet zeggen dat ze fantastisch zijn qua materiaal als afwerking
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | DIW7022
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Mr.M

Citaat van: LABO op december 16, 2013, 22:02:56
Geweldig Maz :-) die zitten er bij mij ook onder en ik moet zeggen dat ze fantastisch zijn qua materiaal als afwerking

Ik weet .heb ze all heele tijd  in grdachte.helaas zaten ze er niet standaard onder bij mij.
Pokke dinge zijn best prijzig ook.1250 euro inclusief de base.

Jij heb geluk met je kharmas die zijn vol optie. Black label en beryllium en stands. :inlove:

Feliciteerd met je nieuw aanwienst. Kharma topic wacht je fotos af.
Ook feliciteerd met je nieuwe kharma ls kabels.nu nog wachten totdat we onze bestellingen binnen krijgen. :pompom:

.

DofN

€ 1250 voor stands om ze op te zetten? Per stuk? Verwacht je geluidstechnisch verbetering?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.