KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Citaat van: chansig op februari  6, 2013, 23:28:59
Goede voetballers...

Gr Hans

Ik bedoelde ook goede voetballers uit Zweden.. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Streamz

Gryphon, Audiovector om het rijtje nog iets langer te maken.

Nederland doet internationaal maar matig mee in audioland. Maakt verder niet uit.

(toen ik dit topic zag, had ik heel erg de neiging om Maz de Woofer te zeggen.  :D geintje natuurlijk)

Mr.M

Ook goed hoor,
Meestall wordt ik maz de mazelaar genoemd
:pompom:
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

erik s.

Citaat van: maz op februari  6, 2013, 19:52:32
Gister zijn de wilsons bij me opgehaald door ERIK en zijn vrouw.

Mijn dank voor de gooie service van JOUW HIFI.

@ erik ; in jouw ervaring met ruimtes, wat denk jij dat er aangepast kan (moet) worden in mijn ruimte qua akoestiek?
Dat omdat ik all een hoop kritiek heb gehad betreft aanschaf high end set en weinig aandacht voor akoestiek!

Is mij ruimte naar jouw proffessioneel inzicht heel slecht qua akoestiek?

Dat was ik je vergeten te vragen aangezien we druk bezig waren met de visjes bekijken in mijnaquarium. Haha

Wat zou jij aanpassen als dit jouw luister ruimte was.?

Gr maz.
gezien je inrichting verwacht ik dat je voorkeur uit gaat naar onopvallende oplossingen.
een spanplafond is dan een optie.
wil je gedegen advies met advies op maat, raad ik je aan om contact op te nemen met Toine van Soundscape.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mordante

Mijn ervaring met Kharma is niet zo best. Een tijd geleden had Kharma wat nieuwe modellen en deze werden gepresenteerd bij Rhapsodie in Hilversum (de eerste keer dat ik daar ooit was en waarschijnlijk ook de laatste keer). Mijn ervaring toen was hoe duurder de Kharma hoe slechter het geluid, echter dat is al enige tijd geleden. Het kan zijn dat ik er nu anders over zou denk. Maar ik ben toen wel een beetje mijn interesse in het merk verloren.

sultankat

Citaat van: Mordante op februari  7, 2013, 19:47:45
Mijn ervaring met Kharma is niet zo best. Een tijd geleden had Kharma wat nieuwe modellen en deze werden gepresenteerd bij Rhapsodie in Hilversum (de eerste keer dat ik daar ooit was en waarschijnlijk ook de laatste keer). Mijn ervaring toen was hoe duurder de Kharma hoe slechter het geluid, echter dat is al enige tijd geleden. Het kan zijn dat ik er nu anders over zou denk. Maar ik ben toen wel een beetje mijn interesse in het merk verloren.

Was gewoon geen beste show, vond ik ook. De Kharma's kunnen veel meer dan daar bleek. Teveel effect te weinig muziek
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

AbZ

Citaat van: Midcall op februari  7, 2013, 01:16:40
Goed geïnformeerd zie ik  ;D

Nu hebben, net als Denemarken, zowel Zweden als Zwitserland een kruis-achtig iets in hun vlag, maar om dat dan te verwarren met Denemarken gaat wat ver.

Kharma, VdH en Siltech zijn internationaal gezien middelgrote merken, maar dan heb je het echt wel gehad. Pink Faun, Sonore, JvG stellen internationaal nagenoeg niets voor. Enige naam die ik nog kan bedenken is Prima Luna, maarja, dat is meer Chinees (Cayin) dan Nederlands.
We vergeten Philips --> Hypex, toch niet onbelangrijk,
maar dat is het wel zo'n beetje.

BuSpu

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

BuSpu

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mordante

Citaat van: sultankat op februari  7, 2013, 19:59:33
Was gewoon geen beste show, vond ik ook. De Kharma's kunnen veel meer dan daar bleek. Teveel effect te weinig muziek

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Een soort gelijke ervaring had ik met de presentatie van de Magico M5 op Spectral versterking in Den Haag.

Mr.M

Helaas heb ik kharmas maar een keer mogen ervaren en daarna waren ze verkocht,
Aan mij!
Hahaha.

De demo was zo goed en de speaker zo geweldig dat ik niet eens hoefde na te denken of verder  te kijken....

Dat is mijn enige ervaring met kharma..
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Midcall

Citaat van: Mordante op februari  7, 2013, 22:18:16
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Een soort gelijke ervaring had ik met de presentatie van de Magico M5 op Spectral versterking in Den Haag.
Terwijl Magico zelfs nog een beter klinkt dan Kharma. Om de een of andere reden acht men het nodig om dit soort topspeakers op totaal onrealistische, overdreven wijze te moeten demo-en. Less is more met dit soort speakers.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

sultankat

Citaat van: maz op februari  4, 2013, 19:50:40
Bij a10 audio hebben Ze er twee staan.
Zelfde als die van mij. Ook zelfde kleur.
2 serie en 3 serie.

Let op :de 3 serie is een klein broertje van de 2 serie.
En daar vergissen mensen zich vaak in.

Site is wat verwarrend. Hij heeft vlgs mij alleen nog een set Kharma Grand Ceramique Midi Diamond Black als ik de lijst goed lees. Da's ongeveer zpiets:

Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

@ sultankat,

Welke siltech bekabeling gebruik jij?

Ik ben nog niet helemaal klaar net mijn bekabeling project...

Ik ben zelf grote liefhebber van siltech, zij en kharma gebruiken allebei dat goud en zilver combi...

Waarom heb je voor siltech gekozen en niet kharma?

sultankat

Citaat van: maz op februari  8, 2013, 11:46:09
@ sultankat,

Welke siltech bekabeling gebruik jij?

Ik ben nog niet helemaal klaar net mijn bekabeling project...

Ik ben zelf grote liefhebber van siltech, zij en kharma gebruiken allebei dat goud en zilver combi...

Waarom heb je voor siltech gekozen en niet kharma?

Ik heb de siltech classic anniversary serie met de 770i xlr interlink en 770L luidsprekerkabel. Ook silver gold. Het schijnt dat heel veel Kharma bij Siltech wordt gefabriceerd. Was helemaal mijn klank, bovendien aantrekkelijker geprijsd voor mij en niet van die tuinslangen (ik heb al genoeg van die wezens met de Shunyata powercords).

sultankat

Citaat van: Midcall op februari  7, 2013, 23:03:58
Terwijl Magico zelfs nog een beter klinkt dan Kharma. Om de een of andere reden acht men het nodig om dit soort topspeakers op totaal onrealistische, overdreven wijze te moeten demo-en. Less is more met dit soort speakers.

:clapping: :clapping: :clapping:

Lord Elrond

Vergeet het merk Duson niet, maar is ook helaas te snel terziele gegaan .
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

AbZ

Citaat van: Lord Elrond op februari  8, 2013, 19:47:37
Vergeet het merk Duson niet, maar is ook helaas te snel terziele gegaan .
Duson was Frans design (Audioanalyse) maar dan minder mooi.

Lord Elrond

Citaat van: AbZ op februari  8, 2013, 19:53:38
Duson was Frans design (Audioanalyse) maar dan minder mooi.

Klopt als een bus !!! en het mooiste van het verhaal is dat achter op de produkten van Duson met blauwe letters staat geschreven Made in Holland ^^
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Josla

Citaat van: maz op januari 31, 2013, 21:09:31
Niet!!! Ik had hem gebeld om te vragen hoe ik de master3 moest opstellen.zijn manier van  setup systeem kwam overeen met die van kharma!

Je begint met een speaker, je zet die neer en gaat zitten luisteren , een tweede man moet de speaker steeds beetje verplaatsen in de diepte totdat je merkt waar je kamer het meest "energie " naar je luisterplek afbeeld.
Hij beschrijft geluid als energie en je kamer als een klank kast!
Je moet de juiste plek vinden waar de speaker en kamer elkaar aanvullen.

Daarna ga je de tweede speaker aanzetten en zoeken naar de juiste onderling afstand en daarna toe in.
Je rekent niet van de zijmuren maar gaat onderling schuiven totdat je focus en de stemmen dun gaan klinken.
Dat is de maximale afstand onderling en je moet ietsje terug.

Daarna ga je klein beetje met de toe in werken om de tweeter gedrag te beinvloeden,en de foCus scherp te stellen.

Volgens hem als je teveel toe in moet geven voor sterk centriring dan heb je de speakers tever uit elkaar en dat is bij mij ook gebleken.omadat je vrij recht afstraalt gaat veel energie (geluid en detail) verloren omdat het buiten je gehoorveld straalt, alsware langs je heen!
Max toe in 10 a 15 graden afhankelijk van je luister afstand.

Dus als je meer toe in geeft om goed focus te krijgen dan is je onderling afstand te groot.
En juiste plaatsing heb ik ervaren alsof je een nieuw speaker neerzet! Die alles in een keer beter doet, terwijl je speakers hetzelfde zijn..

Als je in grote lijnen klaar bent ga je fine tunen , bij mij is dat half cm schuif werk.
Als een stemmen naar een kant trekken, dus niet helemaal los komen van de speaker dan is die speaker dichterbij waardoor het geluid eerder dan de andere speaker je gehoor bereikt.

Of is de toe in teveel in vergeleken met de andere speaker en er komt meer energie van die speaker .
Dat is te corrigere door je speaker een cm na achtere te schuiven.

Kan zijn dat je speakers niet exact symetrisch zijn en das bij mij ook, dat komt door de interactie van je kamer akoestiek,

Ik hoop dat ik te volgen ben.

Owja  als je aan fine tunen bent doe je dat alleen met een speaker en niet beide.

Dus als je kiest voor de linker speaker om mee te tunen dan blijf je van de rechter af.

Als je rechter speaker meer energie geeft dus meer hoorbaar is dan zorg je dat de linker iets meer na voren komt, of je maakt de onderling afstand kleiner.Door de linker naar bInnen te schuiven .

Let op dit is half cm werk!!

Bij mij staan ze nu exact 1.90 onderling afstand, ( gemeten van center van tweeter)
1.60 van achterwand ( tot tweeter)
Toe in minder dan 10 graden

Afstand tot luister positie is  3.70 m. Hoewel er binnen de afstand van 3.50 veel meer ruimtelijkheid heb om me heen(ook achter me zweven dan geluiden )

Maar dat haal ik niet met me luisterpositie omdat me bankstel heel groot en lang is.

1.20 diep en bijna 3 meter lang. Dus ik zit net buite me sweet spot. :nopompom:

Dit vind ik interessant.

Mijn vrouw denkt, sinds ik Triangle Magellan Cello's in mijn bezit heb, dat ik een klap van de molen gehad heb, want elke vrije minuut loop ik als Michael Jackson met mijn witte Triangle handschoenen, laser-waterpas, rolmaat en een op maat gemaakt gradenboog papier in de huiskamer, om de twee minuten hoor je door het hele huis Piiiiieeep (De spikes wel met schoteltjes eronder maken een afgrijselijk geluid op de tegelvloer.
Eigenlijk dacht ik dat ik de enige was die zoiets doet, meubels verplaatsen, speakers verplaatsen, ander CD, weer harder dan weer zachter, mijn vrouw zegt weliswaar niet dat ik een beetje doorgedraaid ben, maar aan haar blik zie ik genoeg  :-X  ;)
Het probleem met een tegelvloer zijn ook de voegen, ik wil absoluut niet dat er een spike in een voeg staat, want dan is het tegelijk een wiebelige aangelegenheid, zo'n speaker, dus kan alles weer een stukje naar links, voren of rechts Piiieeeeppp---piIEEEeeep ..mijn vrouw zegt niets...maar die blik ;)

Goed, nu is dat erg interessant wat je vertelt over de positie van de speakers, en je schrijft: Max toe in 10 a 15 graden afhankelijk van je luister afstand.
Ik heb de muur die zich achter de speakers bevind als referentie genomen, en heb ze momenteel 9 graden naar binnen gedraaid, dus eigenlijk vanaf de muur gezien haaks=90 graden, en daar 9 graden aan toegevoegd. Is dit ook wat je bedoeld?

Je schrijft: 1.20 diep en bijna 3 meter lang. Dus ik zit net buite me sweet spot.
Hoe weet ik wat de sweet spot afstand van mijn luidsprekers is?

En hoe weet ik of ze breed of juist een smalle uitstraling hebben? :notify:

Bama

Volgende keer moet je haar een stuk schuimrubber geven en vragen of ze op de hoek van de bank wil gaan zitten, kijken wat ze zegt.

Josla

Citaat van: TonBert op februari  9, 2013, 10:28:31
Volgende keer moet je haar een stuk schuimrubber geven en vragen of ze op de hoek van de bank wil gaan zitten, kijken wat ze zegt.

Jouw voorstel heb ik net aan haar voorgelegd.....DUH.. Die blik van haar...  :wacko: hahahaha