KHARMA TOPIC , ultra high end uit Nederland!!!!

Gestart door Mr.M, januari 30, 2013, 21:32:30

Vorige topic - Volgende topic

Mr.M

Citaat van: erik s. op februari  3, 2013, 22:29:54
zijn wat meer traditionele kasten. ook de topmodellen van Kharma hebben geen schuine kasten btw.

Op de grootste na hebben Ze allemaal een schuine kant.
Tot de exquisite midi hadden Ze allemaal schuine voorkant, en dat heeft visueel zijn charmes ook klankmatig is daar een rede voor zoals ik het heb begrepen van kharma.
Zie foto op blz 3. Jan rotterdam heeft compleet set exquisite. :inlove: :inlove: :inlove:

Die hebben een schuin aflopend voorkant.

Gr maz
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

frank2

Citaat van: maz op januari 30, 2013, 21:53:37
nee helaas niet jouw usher was niet te vinden!! vond zze superrrrr moooooiiii,,,, :pompom:
maar nergens te  demoen of  te vinden tweedehands....

tweedehands en nieuw bij wenw audio ter demo in enschede
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Mr.M

Citaat van: frank2 op februari  4, 2013, 13:21:34
tweedehands en nieuw bij wenw audio ter demo in enschede
Ik heb gekeken net,, plaatjes zijn ze om naar te kijken,ook qua prijs in de zelfde richting als kharma.
Voorlopig ben ik zeer happy met de kharmas.
Beetje de zelfde style.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

BuSpu

Citaat van: maz op februari  4, 2013, 13:50:44
Ik heb gekeken net,, plaatjes zijn ze om naar te kijken,ook qua prijs in de zelfde richting als kharma.
Voorlopig ben ik zeer happy met de kharmas.
Beetje de zelfde style.
kon juist niks vinden in de lijst

Mr.M

Citaat van: BuSpu op februari  4, 2013, 14:13:24
kon juist niks vinden in de lijst
Site van w&w audio , bij luidsprekers en dan dynamisch,ushers..

Staan 3 ushers tekoop .

Ik vind de ushers qua elegantie en style beetje zelfde richting als kharmas.

Mijn smaak speakers qua uiterlijk. Beetje dat desighn uiterlijk.

BuSpu

Citaat van: maz op februari  4, 2013, 17:49:05
Site van w&w audio , bij luidsprekers en dan dynamisch,ushers..

Staan 3 ushers tekoop .

Ik vind de ushers qua elegantie en style beetje zelfde richting als kharmas.

Mijn smaak speakers qua uiterlijk. Beetje dat desighn uiterlijk.
Oh verkeerd begrepen. Ik was op zoek naar Kharma's niet naar Usher's

AbZ

Citaat van: maz op februari  4, 2013, 17:49:05Ik vind de ushers qua elegantie en style beetje zelfde richting als kharmas.
<...>Beetje dat desighn uiterlijk.
Nee hoor, Ushers zijn uitermate lelijk en Kharma niet.   

Rusher

Citaat van: AbZ op februari  4, 2013, 19:37:57

Met "zijn" bedoelt AbZ "vind ik"....!!!  ;D

Mr.M

Citaat van: AbZ op februari  4, 2013, 19:37:57
Ik wou net zegge,, laat rusher dit niet lezen!
Haha

Mr.M

Citaat van: BuSpu op februari  4, 2013, 19:28:02
Oh verkeerd begrepen. Ik was op zoek naar Kharma's niet naar Usher's
Bij a10 audio hebben Ze er twee staan.
Zelfde als die van mij. Ook zelfde kleur.
2 serie en 3 serie.

Let op :de 3 serie is een klein broertje van de 2 serie.
En daar vergissen mensen zich vaak in.

Wijx wondere wereld

Citaat van: AbZ op februari  4, 2013, 00:12:50
Hebben ze hem niet verteld dat ie meer ruimte kon huren
of kleinere speakers kon neerzetten?

Denk dat de meeste mensen ook niet veel verwachten op een show
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Cookymonster

Kort geleden een mooi stel Ushers gezien.
Top van afwerking kon ik vaststellen...
Maar smaken verschillen.

Former member 78

Citaat van: Cookymonster op februari  4, 2013, 23:04:45
Maar smaken verschillen.

Je moet niet alles wat AbZ zegt, serieus nemen :)

koen1985

Citaat van: Cookymonster op februari  4, 2013, 23:04:45
Maar smaken verschillen.

Met alle respect voor usher ,dit zijn zeker mooie speakers .
Maar staan toch wel degelijk op alle vlakken in de schaduw van kharma .
Ik heb destijds de md1 dmd en de md 2 be gehad , en heb bij aanschaf van mijn huidige speakers de be-10 in overweging genomen. Maar deze konden in mijn lees goed mijn ogen en oren niet tippen aan de kharma.Maar over smaak valt niet te twisten.
2 boxen met wat kabeltjes en zo een ding met een volumeknop . Beetje prik en knallen maar . Hoog eind

Mr.M

Ik vind gewoon knap dat zoveel nederlands fabrieken wereldwijd bekend staan als high end..

Van kharma tot silltech,, dit zijn toch bedrijven waar je u tegen zegt in de ultra high end , tot van den hul ,  van medevoort,pink faun ,sonore ,master, jan van gent en ga zo maar door.

Ik vind ned best een audiofiel land.

Met dikke vertegenwoordigers in de audio wereld.

Mijn favoriet KHARMA en SilTECH.
Gr maz

Streamz

Valt juist heel erg tegen. Vergelijk maar eens met Denemarken.

Oud lid

Mr.M

Mr.M

Gister zijn de wilsons bij me opgehaald door ERIK en zijn vrouw.

Mijn dank voor de gooie service van JOUW HIFI.

@ erik ; in jouw ervaring met ruimtes, wat denk jij dat er aangepast kan (moet) worden in mijn ruimte qua akoestiek?
Dat omdat ik all een hoop kritiek heb gehad betreft aanschaf high end set en weinig aandacht voor akoestiek!

Is mij ruimte naar jouw proffessioneel inzicht heel slecht qua akoestiek?

Dat was ik je vergeten te vragen aangezien we druk bezig waren met de visjes bekijken in mijnaquarium. Haha

Wat zou jij aanpassen als dit jouw luister ruimte was.?

Gr maz.

AbZ

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Midcall

Citaat van: maz op februari  6, 2013, 18:55:18
Ik dacht primare, goldmund
Goed geïnformeerd zie ik  ;D

Nu hebben, net als Denemarken, zowel Zweden als Zwitserland een kruis-achtig iets in hun vlag, maar om dat dan te verwarren met Denemarken gaat wat ver.

Kharma, VdH en Siltech zijn internationaal gezien middelgrote merken, maar dan heb je het echt wel gehad. Pink Faun, Sonore, JvG stellen internationaal nagenoeg niets voor. Enige naam die ik nog kan bedenken is Prima Luna, maarja, dat is meer Chinees (Cayin) dan Nederlands.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.