Mijn Mancave's ====> Nieuwe reciever zoeken (Denon/Marantz)

Gestart door mrdj, januari 17, 2013, 14:43:05

Vorige topic - Volgende topic

mrdj

Hallo mede HT en stereo liefhebbers,

Ik zal mezelf even voorstellen als nieuw lid. Ik ben Alexander, 17 jaar oud en woon in Almere en m'n ouders zijn gescheiden, wel woon ik de ene week bij mijn moeder en de andere week bij mijn vader.
Ooit bij mijn vader begonnen met een Onkyo HT-s370 set in combinatie met een 42inch lcd van LG, na een jaar te hebben genoten van die Onkyo ben ik gaan kijken naar een setje vloerstaanders voor een krap budget. Uiteindelijk 2x de Jamo 406 op de kop kunnen tikken voor 150euro en een Yamaha subwoofer de Yst-300 eveneens voor een leuk bedrag. Bovendien heb ik bij mijn vader nog een setje Studio Speakers in de vorm van de KRK RP6 G2.
Bij mijn moeder stond al jaar of 6 een Logitech z-5500 tezamen met een samsung 32 inch lcd, heerlijk setje maar je wilt toch meer op ten duur. Na lang sparen een leuke upgrade kunnen doen in de vorm van een LG 60PA5500, een Onkyo TX-NR414, 2x de Wharfedale 30.5 en 2x de 30.2 en tot slot de 30.C center speaker van Wharfedale en een Dune D1 die eigenlijk van mijn vader is.

If I had the money:

HTPC
Ander TV meubel, deze komt van mijn moeder haar slaapkamer af tijdelijk.
Bioscoop stoelen
Xbox360(720?) of weer een ps3(4)
Popcorn machine

Bij mijn moeder:

Aanzicht:

Vanaf links:

Apparatuur:

Zitplek aka Slaapbank voor gasten:

Surround op Samson MS100 statief:

Bij mijn vader

Computer, inclusief KRK's:

(slaap)Bank:

Hifi corner, sub is nu daar weg:

Vliering:

Ik ben nu bezig met de foto's en zal die als ik klaar ben hier even onder plakken (van beide kamers)

DVDGuy

Ziet er m.i. Prima uit allemaal?

Als ik jouw setje(s) vergelijk met wat ik als 17-jarige had  :dozingoff:

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

mrdj

Dankjewel :), Ja als DJ ga je je verdiepen in muziek en op een gegeven moment ga je kijken naar betere en betere speakers. Hetzelfde geldt voor het film kijken wat ik ook steeds meer doe sinds ik de zuilen heb.

quattronl

Leuke sets voor een 17-jarige  ;)

En coole Avatar  :D
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

MegaJ

Leuk spul voor als je 17 bent  :headbanging:

Die htpc zal wel een hoop stof vangen zo  ;)
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

mrdj

Citaat van: MegaJ op januari 17, 2013, 17:44:43
Leuk spul voor als je 17 bent  :headbanging:

Die htpc zal wel een hoop stof vangen zo  ;)

Die "HTPC" staat op dit moment niet aangesloten. Ben aan het kijken naar een nieuwe kast aangezien deze kast een mislukt project van me is geweest haha.

Ik vraag me dan toch wel af wat voor spul jullie hadden/wilde toen jullie mijn leeftijd hadden?

larzie

Citaat van: mrdj op januari 17, 2013, 18:19:27
Die "HTPC" staat op dit moment niet aangesloten. Ben aan het kijken naar een nieuwe kast aangezien deze kast een mislukt project van me is geweest haha.

Wil je zelf gaan bouwen of een complete htpc bestellen? Zelfbouw scheelt wel een hele hoop geld. ;)
En advies vragen in je topic helpt ook altijd hier. Genoeg mensen met ervaring. :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

modde239

Welkom mrdj,

Ziet inderdaad goed uit.....en ook leuk een mede Almeerder.... :D

flakkees

mooi spul maar ik moet even zeggen dat die center speaker zo snel mogelijk
van die reciever AF moet  :police:
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Kjelt

Mooi hoor. Als ik dan bedenk wat ik als 17 jarige had moet ik weer aan Theo Maassen "respect" terug denken met zijn lettertang  :D

Bioscoopstoelen is gewoon ogen open houden en een kennis met een aanhanger of busje paraat hebben staan want die worden hier vaak voor een prikje verkocht of soms zelfs weg gegeven. Ik zou het trouwens dan wel eerst even overleggen met je ouders voor je een rijtje bioscoopstoelen naar binnen brengt  :D

Citaat van: flakkees op januari 18, 2013, 06:30:34
center speaker zo snel mogelijk  van die reciever AF moet  :police:
Lijkt me inderdaad beter als de receiver zijn warmte aan de bovenkant kan afvoeren.

Verder gewoon doorsparen en verzamelen maar vooral genieten van wat je allemaal al hebt staan  ;)

mrdj

Ik mag alles doen met mijn kamer behalve zwart schilderen haha

Ik ben nu aan het kijken naar een HTPC en mijn ICT achtergrond maakt het wel een stuk makkelijker bij het samenstellen.
Als iemand interesse heeft in de setup die ik wil gaan bestellen voor onder de 400euro wil ik die graag posten.
Die Center krijgt binnen een maandje een mooi plekje op een plankje onder de tv. Er komt eerst nog een voorzet muurtje en mijn TV word opgehangen alleen ben ik nu even blut en krijg pas media maart weer salaris haha.

Als iemand nog een goedkoop en mooi kastje/rack weet voor mn audio/video apparatuur hoor ik graag van diegene haha

larzie

Citaat van: mrdj op januari 18, 2013, 13:53:13
Ik mag alles doen met mijn kamer behalve zwart schilderen haha

Ik ben nu aan het kijken naar een HTPC en mijn ICT achtergrond maakt het wel een stuk makkelijker bij het samenstellen.
Als iemand interesse heeft in de setup die ik wil gaan bestellen voor onder de 400euro wil ik die graag posten.
Die Center krijgt binnen een maandje een mooi plekje op een plankje onder de tv. Er komt eerst nog een voorzet muurtje en mijn TV word opgehangen alleen ben ik nu even blut en krijg pas media maart weer salaris haha.

Als iemand nog een goedkoop en mooi kastje/rack weet voor mn audio/video apparatuur hoor ik graag van diegene haha

Tweakers heeft ook al voor je meegedacht zie ik: http://tweakers.net/reviews/2876/2/desktop-best-buy-guide-editie-januari-2013-htpc-zelf-een-mediaspeler-bouwen.html

Maar goed een mooi kastje? Zou eens mp checken. Deze heb ik ook die op mp staat:

http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/behuizingen-en-kasten/m633552911-mediacenter-kast-origen-x10.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

HTPC zelf bouwen is een eitje. Sowieso PC bouwen. Neem de tijd en zorg voor goeie componenten, maar zeker niet overdone je hebt geen i7 nodig ;) wel SSD :D

Mooie set hoor. Goed bezig.  :thumbs-up:

mrdj

Okee, 2 weken vrij dat bekent werken aan mn thuis bioscoop.

De planning:

3 of 4 bioscoop stoelen halen
Kabels wegwerken
TV meubel maken
TV ophangen
Audio Kastje maken voor versterker, dune , kpn kastje en router/switch.
Kabels labelen.
Bass traps en diffusors maken
Tapijt kopen (rood)
Domotica installeren (klik aan klik uit maar dan bedienbaar met android)
Elektrische gordijn rails bestellen
Zwarte gordijnen bestellen
Verven

Foto's volgens snel

Heeft iemand nog advies wat betreft akoestiek?

flakkees

tja , zal ik nog een keer over die center speaker beginnen ??

W.Otter

welkom! gelijk twee klapperts van sets!
wordt wat als je op jezelf gaat wonen en een complete set over hebt  8)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

mrdj

Citaat van: W.Otter op januari 21, 2013, 15:24:14
welkom! gelijk twee klapperts van sets!
wordt wat als je op jezelf gaat wonen en een complete set over hebt  8)
Citaat van: flakkees op januari 21, 2013, 15:12:06
tja , zal ik nog een keer over die center speaker beginnen ??

Die center speaker moet daar echt weg en daar ben ik bewust van, heb alleen nu echt geen andere plek voor dat ding. Zit er wel aan te denken om mn reciever uit het kastje te halen en dan rechts van de tv te zetten, wil ook nog mn tv ophangen en dan de sub er direct onder met de center daarop.

W. otter ja dat zeggen mn ouders ook haha. Voorlopig moet ik nog 2 jaar MBO en wil ik daarna HBO informatica gaan doen in leiden dus dan zal ik als ik 20 ben op kamers gaan maar de mogelijkheid bestaat er altijd nog dat ik lekker ga studeren in Amsterdam en ik lekker in Almere vlakbij het station blijf wonen!

flakkees

op de sub is ook niet alles maar veeeel beter dan op de reciever .
je reciever kan enorm leiden onder te hoge temperaturen door het afdekken van de bovenkant
en ik zou het zonde vinden als je over 3 pagina's post dat je reciver het niet meer doet  ;)
verder ben je goed bezig en ga je nog lang genieten van je set's

mrdj

Ik wist niet dat het zo schadelijk is voor mn kleine onkyo'tje. Kan iemand uitleggen waarom precies? is dit alleen een warmte afvoer kwestie?

flakkees

je slaat de spijker op zijn kop  ;D lees het boekwerk een van de reciever  ;)

mrdj

Toch maar geluisterd naar Flakkees en de center van de reciever af gehaald, bovendien had ik nog wat tapijt tegels over en voor mijn onderste raam geplaats wat de boel wat donkerder maakt en hopelijk ook een beetje dempt.

flakkees

W.Otter

ander tv meubel? hoeft niet veel te kosten.. kan de center ook weer op een normale plek
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

Ziet er goed uit. Op zich wel jammer dat je alles dubbel hebt moeten aanschaffen omdat je anders (met 1 set) duurdere apparatuur had kunnen kopen. Maar zo lopen dingen nou eenmaal. Je kunt er beter maar het beste van maken en dat doe je!! :D

Leentje

Lekkere binnenkomer met 2 sets :clapping: Ziet er goed uit. Als je met de tijd op jezelf gaat heb je mooi al een set voor in de woonkamer EN op je slaapkamer. :bigsmile:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.