KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Gestart door Bas Akkerman, januari 3, 2013, 16:49:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ruud-

Heren toch, de aanvulling(sub woofers) is niet meer aangesloten. Dus de LS50 met de Harmonizers staan te spelen.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Sirius666

 :D Welkom in de eigenwijze oude mannen wereld

chansig

Citaat van: Ruud- op november 13, 2016, 20:22:34
Heren toch, de aanvulling(sub woofers) is niet meer aangesloten. Dus de LS50 met de Harmonizers staan te spelen.

Ooooowww...zowwww.  :D

Maar die Harmonizers doen toch niets met het laag ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op oktober 16, 2016, 16:42:04
:withstupid:

Ik heb ze vandaag ook gehoord, na de blade 2 op die absurde chord-set. En ze stonden absoluut hun mannetje! Ik vond ze zelfs erg goed spelen...

zeker, vroeger (jaren 80/90) stond Kef vooral voor een goed mid, laag en hoog was nagenoeg afwezig. 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Ejorne

#354
Citaat van: chansig op november 14, 2016, 07:46:06
Ooooowww...zowwww.  :D

Maar die Harmonizers doen toch niets met het laag ?

Gr. Hans

Wel volgens de ontwikkelaars

Althans, ze doen iets dat ook invloed heeft op het laag. Op het hele geluidsbeeld. Als ik het goed begrijp

Ruud-

Citaat van: Ejorne op november 14, 2016, 17:22:49
Wel volgens de ontwikkelaars

Althans, ze doen iets dat ook invloed heeft op het laag. Op het hele geluidsbeeld. Als ik het goed begrijp
Ook volgens mijn oren cq beleving ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Ejorne

#356
Citaat van: Ruud- op november 14, 2016, 18:07:45
Ook volgens mijn oren cq beleving ;)

Het lijken mij interessante 'kastjes'. Maar jammer dat het voor mijn budget teveel geld kost. Misschien loop ik er over een paar jaar eens tegenaan voor een leuk prijsje tweedehands. Maar tot die tijd ben ik ook tevreden met alleen de ls50. Want fijne speakers zijn dat mi zeker. Of het nu met de harmonizers of met een subje is. Ik moet het vooralsnog ff met een subje doen. Maar heb geen probleem daarmee, de diy jl sub doet het veel beter dan mijn oude sdx15.  8)

Henkjan_O

wat ik als zelfbouwer zo mooi vindt aan de LS50, is dat KEF de moeite genomen heeft veel van het ontwerp en de keuzes daarin op te schrijven en beschikbaar gemaakt heeft:
https://www.kefdirect.com/media/wysiwyg/documents/ls50/ls50_white_paper.pdf

ook voor de niet zelfbouwer zeer de moeite van het lezen waard.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Ejorne

Thanks voor deze link, dat ga ik eens doornemen.

DitIsDeLeven

Alle 15 pagina's in dit topic eens rustig doorgenomen. Denk dat ik mijn keuze gemaakt heb  8)

Ik vraag me alleen af: er wordt steeds gesproken over nieuwprijzen van 800 euro per paar, terwijl ze nu een stuk hoger liggen. Is dat niet gek voor een model van ruim twee jaar oud?

Iemand een tip of link van een winkel die ze relatief laag verkoopt?

Of iemand een paar tweedehandsjes te koop? Liefst in wit!
Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

bluemagics

Ik had de LS50 besteld en twee weken in huis gehad. Ik had ze teruggestuurd, zodra ik het nieuws had gelezen dat er actieve versies worden uitgebracht. Ik wilde eerst deze beluisteren en daarna beslissen welke in beter vind. Ik vind de actieve witte versie met de koperen drivers ook een stuk mooier (ja, ik vind de looks ook belangrijk :-)).

Voor degene die de wireless hebben beluisterd. Klinkt het beter dan de passieve met een HT receiver?

Mijn idee is om de actieve te bestellen en deze aan te sluiten op de L/R pre-outs van de receivers. Daarna een R200c center speaker te kopen (deze levert denk ik voller geluid voor de center dan een losse LS50. De 200c sluit ik  aan de op de gewone versterkte output van de receiver. Als sub de Rythmic F12.

Van de receiver weet ik het merk en type nog niet. Deze krijgt het niet zwaar te verduren, omdat het praktisch alleen de center versterkt.

Zout dit een goed idee zijn of mis ik iets?
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

Trabuca

Ik speel met 5x LS50 en vind het juist fijn dat de center hetzelfde geluidsbeeld neer zet als de rest. Ik zou niet zomaar uitwijken naar een 200C, hoewelhet wel meer gedaan wordt. Audyssey maakt er bij mij iig een mooie soundbubble van.

Ben je bang dat je receiver vermogen te kort komt bij 5x passief? Wat is de meerprijs voor de actieve versie?
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Marcel.B

Ik ben ook een voorstander van 5 dezelfde speakers voor de surround bubble want ik draai ook met 5X LS50 en een subwoofer.
Zelf zet ik de center bij een dialoog iets harder op mijn SR7008.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

bluemagics

Kan je in Nederland een losse LS50 kopen?

Waarom ik naar een actieve versie neig:
1. Omdat op veel forums wordt gezegd dat een stereo versterker veel uitmaakt. Laat staan als ze aparte versterkers hebt door het hoog en laag. In theorie moet het waanzinnig mooi klinken.

2.De actieve versie heeft een mooier kleurtje  O0
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

Jumping Jack

de actieve op de pre-outs is geen goed idee, ze zijn ontworpen om digitaal aan te sluiten.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

bluemagics

Citaat van: Jumping Jack op november 29, 2016, 13:28:18
de actieve op de pre-outs is geen goed idee, ze zijn ontworpen om digitaal aan te sluiten.

Maar ze hebben een aux in toch? Van die ouderwetse tulpstekkers?
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

Trabuca

Ik ben op zich wel fan van de ontwikkelingen in meer actieve speakers, dynaudio,  kii, en nog vele anderen. Maar vraag me af of in een surround opstellingen de meerprijs het waard is omdat je receicer, waar je niet omhern kan, toch al de versterkers heeft.
In een stereo opstelling met alleen een voorversterker biedt een actieve speaker uitkomst want het scheelt je de aanschaf van een versterker
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Ejorne

Citaat van: Trabuca op november 29, 2016, 16:44:54
Maar vraag me af of in een surround opstellingen de meerprijs het waard is omdat je receicer, waar je niet omhern kan, toch al de versterkers heeft.
In een stereo opstelling met alleen een voorversterker biedt een actieve speaker uitkomst want het scheelt je de aanschaf van een versterker

Er zijn ook surround voorversterkers hoor. Ook wel processor genoemd.

Trabuca

Citaat van: Ejorne op november 29, 2016, 17:03:07
Er zijn ook surround voorversterkers hoor. Ook wel processor genoemd.
Oh ja, even niet aan gedacht. Maar dan moet je 5x LS50 actief.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Dirk

of je kan de 2 combineren en met een losse (power)amp werken voor de passieve LS50's
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bluemagics

Het irrritante is dat de passieve en actieve LS50 niet gte mixen zijn, omdat ze niet leverbaar zijn in dezelfde kleuren. Bij de R200c kan je tenminste de zwarte grill voor zetten om het te camoufleren.

Ik durf het bijna niet te vragen: Heeft 1 van de LS50 owners die speakers vergeleken met een soundbar qua geluidskwaliteit... bijvoorbeeld de Sonos?


Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

Richard70…

Ik heb geen ls50 , maar wel een sonos soundbar gehad. ik ga je zeggen zonder de ls50 gehoord te hebben dat dat een wereld van verschil maakt, terwijl ik de sonos voor gewoon dagelijks tv gebruik niet eens zo slecht vind
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

evilniek

Volgens mij zijn de LS50 een master-slave systeem, hoe wil je daar dan een surround opstelling van maken?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

bluemagics

Citaat van: evilniek op december  1, 2016, 13:52:49
Volgens mij zijn de LS50 een master-slave systeem, hoe wil je daar dan een surround opstelling van maken?

Ik wilde de aux in van de actieve LS50 aansluiten op de pre-outs van de receiver. Nadeel is misschien dat je de volume van de LS50 altijd op vast getal moet zetten, anders klopt de verhouding met de andere speakers niet.

We vinden de looks heel erg belangrijk en daardoor is de keuze beperkt tot de versie in het wit met koperen drivers. Ik heb bij KEF geinformeerd om ik de kast en drivers los kan kopen. Dan maak ik dus zelf een passieve wit+koperen versie. :-)

Ik vind het dus lastig kiezen. Passieve LS50 zijn iets makkelijker toe te passen in HT. Ik ben wel benieuwd of de amps in de actieve die speakers nog mooier laten klinken. Qua looks vind ik de witte koperen (en dat zijn helaas alleen de actieve) een stuk mooier.

Welke receiver zouden jullie mij aanraden voor de LS50?
Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)

bluemagics

Ik had het in een andere topic gevraagd, maar toch ook hier voor de zekerheid.

Ik ga de LS50 Wireless aanschaffen. Welk subwoofer zouden jullie hierbij aanraden. Het moet ook geschikt zijn voor muziek, dus het liefst gesloten. Ik zit nu te denken aan een Ryhtmik. De F12 lijkt me een beter match met de LS50. Iemand ervaring met deze combi? Op de meeste forums zie ik dat de REL T9i wordt gebruikt.

Gearlist: Monitor Audio RX6 - Onkyo TX-NR508 - SVS PB12-NSD (=in bestelling)