KEF LS50 - Ervaringen, tips, ideeën, et cetera...

Gestart door Bas Akkerman, januari 3, 2013, 16:49:03

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

mimic

Laagknaller verwacht ik niet, wat zou het zijn iets van 5 inch? :)

Ik lees her en der, een transparant midden. Ook lees ik dat er wat mid extra aanwezig is, kan ik daaruit concluderen dat het hoge midden gewoon wat extra energie heeft bij de KEF ( ik zoek eerder een wat overdreven mid laag).
KEF LS50W - Velodyne DD12

Paul1967

Citaat van: mimic op januari 31, 2014, 17:39:52
Nou ik heb ze vandaag even beluisterd, er stond iets van Yamaha als versterker op meen ik. Ik ging met een redelijk hoge verwachting zitten maar vond het heel erg tegen vallen. Dusdanig slecht dat ik vermoed dat er iets niet helemaal lekker was in de setup ( of ik ben heel erg verwend ).

Ja het puntbron effect is mooi, maar het klonk iel, plat en bijna scherp. Ik verwacht geen laagextensie, en dat was er ook niet ( wel wat extra 60-100 hz zo op het gehoor ) maar het algehele beeld deed heel "iel" aan.

Als ik jullie enthousiasme zo lees , dan kan ik me dit resultaat niet voorstellen?

De Kef's vragen om een versterker met voldoende vermogen om ze goed aan te sturen. Weet niet wat voor Yamaha(?) erop stond, maar ik kan je verzekeren dat  het met een 1000 serie bv de A-S2000 erop het zeker niet iel/plat klinkt en al helemaal niet scherp. Mijn ervaring is dat totaal niet, net wat Hans dus al zei.


mimic

Dan was er ongetwijfeld iets niet in de haak. Het was een nieuw model Yamaha, maar wel met een relatief oude styling. Niet zo goed op gelet.

Ik moet ze gewoon nog eens horen denk ik! ( want ze zien er op papier zo goed uit)
KEF LS50W - Velodyne DD12

treky22

Is er iemand in de buurt van Eindhoven die deze speaker heeft staan ?

En zou ik die dan eens kunnen komen beluisteren ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

yorkie13

Vandaag maar weer eens ervaren dat een betere eindversterker veel uitmaakt bij de LS50.

De eindversterker is nu een Hypex UCD400HG met ruim voldoende power om e.a. aan te sturen.

Duidelijk meer controle en een diepere soundstage, die zeker al niet verkeerd was.

djrotech

Hallo!

Ik bezit al een paar maanden een 5.0 LS50 speaker set met een Pioneer LX-87 HC versterker. Het geluid is goed maar te analytisch (hoog)... Ik blijf maar regelen/sukkelen met de EQ en kom niet tot het gewenste resultaat.... Ik had ervoor een Onkyo TX-SR608 en ik vond dat deze warmer klonk maar was dan minder in hoog.... Heeft er iemand een andere suggesties? Marantz of nieuwe Onkyo of andere?

Mvg

Ronald

yorkie13

#106
Ik speel zelf met een Anthem mrx300 met ARC.

Deze weet de Kef ls50 in 5.0 prima aan te sturen.

Dus misschien is de nieuwe MRX500 iets  ?

Voor de fronts gebruik ik echter wel een aparte eindversterker.

Ik gebruik natuurlijk wel een subwoofer, met de x-over op 80 hz voor alle ls50.

Paul1967

Citaat van: djrotech op april 26, 2014, 12:49:37
Hallo!

Ik bezit al een paar maanden een 5.0 LS50 speaker set met een Pioneer LX-87 HC versterker. Het geluid is goed maar te analytisch (hoog)... Ik blijf maar regelen/sukkelen met de EQ en kom niet tot het gewenste resultaat.... Ik had ervoor een Onkyo TX-SR608 en ik vond dat deze warmer klonk maar was dan minder in hoog.... Heeft er iemand een andere suggesties? Marantz of nieuwe Onkyo of andere?

Mvg

Ronald

De Kef LS50 is transparant en onvoorgevelijk in het hoog, met een helder klinkende amp erop klinkt het al gauw niet aangenaam meer. Ik zou op zoek gaan naar een warmer klinkende amp, en die zijn er genoeg welke de Keffies echt laten zingen. Genoeg power is ook een pré om ze goed aan te sturen.
De Ls50's een keer aangesloten gehad op mijn ht (Pioneer VSX-LX55) en klonk ook te fel.

djrotech

Dan ga ik mijn pioneer verkopen en op zoek gaan naar een andere... Bedankt voor de feedback!  ;)

yorkie13

De ls50 gaan tot 50 hz

op plaatje is te zien wat de basreflexpoort doet

botsen


yorkie13


BuSpu

Citaat van: RA SUBS op april 26, 2014, 16:53:39
De ls50 gaan tot 50 hz

op plaatje is te zien wat de basreflexpoort doet
Beetje rare curve. De curve hoort bij 1 kHz op 0dB te liggen.

Ernst Jan

Citaat van: BuSpu op april 26, 2014, 21:38:34
Beetje rare curve. De curve hoort bij 1 kHz op 0dB te liggen.

Zie je bijna altijd, wat low level output in de hogere regionen. Niets om je zorgen over te maken.


Aurora13

Ik ben ook aan het kijken om de LS50 in te zetten in een 5.1 opstelling. Is de LS50 los aan te schaffen? Ik zie ze alleen per paar aangeboden worden.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

yorkie13


Ejorne

Hmm, mijn interesse in deze speakers is aan het oplaaien...

Ik denk dat ik mijn Onixen maar eens in de markt ga zetten en hopen dat met een beetje vakantiegeld dat overblijft deze speakers in huis gehaald kunnen worden.  :wub:

yorkie13

zeker een aanrader. 8)

geniet dagelijks van 5.0  van de ls50.

eMVe

CitaatHmm, mijn interesse in deze speakers is aan het oplaaien...
Vanwaar?

Ejorne

Citaat van: eMVe op juni  5, 2014, 22:12:20
Vanwaar?

Vanwege de klank en het prijskaartje. Van de looks word ik minder warm maar dat staat niet zo hoog op de ranglijst hier...

Ruud-

En die looks worden nog minder als je er een Fountek NeoCD2.0M black ribbon tweeter 9.6cm2 ribbon bovenop plaatst.
Wel een openbaring van een toch al zo goede speaker die daarmee weer een paar klasse hoger wordt geplaatst. Speiding, snelheid (alsof hij van de handrem af is gehaald) alles wordt er beter door.
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Ejorne

Citaat van: Ruud- op juli 28, 2014, 11:26:53
En die looks worden nog minder als je er een Fountek NeoCD2.0M black ribbon tweeter 9.6cm2 ribbon bovenop plaatst.
Wel een openbaring van een toch al zo goede speaker die daarmee weer een paar klasse hoger wordt geplaatst. Speiding, snelheid (alsof hij van de handrem af is gehaald) alles wordt er beter door.

Wat kost zo'n setje tweeters?
En ik zie dat ze vanaf ongeveer 1kHz weergeven. De overlap die daarmee ontstaat met de tweeter van de LS50 is een gewenste? Of moet er nog een extra filter tussen?

yorkie13

tweeters zijn ruim 100 euro per stuk

inzet is ruim boven de 10 kHz

de Tannoys ST100 kan vanaf 14 kHz.

Ejorne

Hmm, voor mij dus niet echt een doeltreffende optie. Mijn gehoor stopt inmiddels bij de 15 a 16 kHz...