Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Raymond187

 8)
Moet gewoon werken en blijven werken na 1 x configureren. EN daarna geen gezeik.

RalphH

Citaat van: Raymond187 op augustus 24, 2015, 10:31:18
8)
Moet gewoon werken en blijven werken na 1 x configureren. EN daarna geen gezeik.

Dan moet je geen pc nemen waar je allerhande bagger op kunt installeren (of dat niet doen).
Maar dan kun je dus niet gamen nie.

Mijn htpctje draait echt al jaren goed (oude AMD 9550 en HD5770). Enige herinstall sinds een jaar of 2 was vanwege die instabiliteit die uiteindelijk in de memory module leek te zitten en dus niet eens nodig was.

In de living draait de Pi en dat is ook naar volle tevredenheid. Doet zelfs seemless audio wat de meeste mediaplayers (gebaseerd op een bepaalde Realtek chipset) niet eens doen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Met me PC thuis en werk nooit issues. OM de paar jaar een clean install.

Me maat wil een HTPC in de huiskamer. Met een kleine case. Denk voor hem 1 maken en dan kan ik meteen zien of het wat voor mij is :D

Os - windows
KOdi 14.2 of 15
Emulator
Beetje joeptjoepen
CDtje branden

Dat is wat hij wil..niks bijzonders.

RalphH

micro atx, nano itx of barebone kastje joh. Mem erin en gaan met die banaan.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Vrouw was ziek thuis. Wilde dus zo'n gleuven serie gaan kijken. De App werkte niet of kreeg ze niet aan het werk. En de AB gebruiken betekend de knoppen met kracht indrukken.

Ray die Oppo werkte gewoon goed, waarom heb je die nou weg gedaan....Wat ga je eraan doen, want ik ben dat Duneding zat.

De HTPC vond ze ook goed werken na een korte instructie, gelukkig maar want ik hoef geen bluray speler, maar een multifunctionele MP  8)

Enige wat me nog steeds tegen staat van een HTPC is de grote van de kast, omdat ik er een BR ROM in wil hebben. Er komt verder niks in qua opslag. Ja een SSD meer niet. De HTPC moet namelijk in de kast komen dus max 44c breed en niet te gek diep.

Toch maar weer paar uurtjes op tweakers rondstruinen voor onderdelen.

so here I go again  :D

ahhh ik wil er ook Hyperspin op draaien. Lijkt me wel kicken  :headbanging:

RalphH

Citaat van: Raymond187 op september  3, 2015, 14:17:06
Enige wat me nog steeds tegen staat van een HTPC is de grote van de kast, omdat ik er een BR ROM in wil hebben.

Slimline case of barebone met kleine (laptop) of externe speler en je hebt nog steeds geen grote kast nodig. Maar volgens mij wil jij gewoon een dikke kast Ray anders had die barebone er al lang gestaan ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

hahaha :D

Nee niet al te groot.
Ik heb nu deze in me lijst staan
http://tweakers.net/pricewatch/313260/fractal-design-node-605.html
MOBO
http://tweakers.net/pricewatch/385491/gigabyte-ga-h97m-hd3.html

Ik vind de kast wat groot voor de componenten die ik erin heb zitten.
2 x 4GB RAM
1 SSD
BR ROM
CPU (http://tweakers.net/pricewatch/404898/intel-core-i3-4160-boxed.html ) + big shuriken Rev B

Denk de HD 4400 is een prima GPU voor films en emulators.

Uiteraard is de opslag op de NAS.

Raymond187

Crap, Ik heb de LP upgrade voorlopig in de vriezer gezet, maar als ik een set Tannoy 638 tegenkom wil ik die wel hebben als rears. Geen idee waarom, maar je ziet ze niet 2e hands..en toevallig net op MP gekeken en staan ze ertussen...uiteraard gereserveerd  :-X

RalphH

Hifishark.com in de gaten houden.
Staat een setje in frankrijk geloof ik. Roadtrip!!  ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

hehehe neuhh in NL. als ik een set tegen kom dan is het leuk.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

D500 id het net niet he. En ze vragen er teveel voor. Sommige denken dat speakers van 20 jaar nog steeds dik 1K waard zijn  :crazy: De D700 MK II misschien, maar de D500 die qua sound toch echt wel minder is dan de D700 zeker niet. Iig niet voor mij .

Raymond187

arrggghhh tijdje bezig geweest met zoeken naar componenten voor de htpc.

De PC die ik nu heb zal niet meer gebruikt worden, wat ik wel zonde vind, want de specs zijn prima. Dus toch deze gebruiken voor de htpc.

Wat raad je aan?

Huidige PC

CPU - i5 760 (socket 1156)
MOBO - Gigabyte GA-P55A-UD3 (ATX)
RAM - 12 GB ( 2 x 2 en 2 x 4)
SSD - crucial 128 GB
VGA - GB 460 1 GB met mini hdmi

Nou zijn er vrijwel geen MOBO meer TK met socket 1156.

Kan toch prima bovenstaande gaan gebruiken?
De CPU heeft geen GPU dus een VGA kaart is nodig.

Alleen nieuwe

HTPC kast (ATX)
Eventueel een CPU cooler. De stock cooler heb ik nog ergens in een doos liggen.
Passive VGA kaart
http://tweakers.net/pricewatch/369265/sapphire-r7-250-1gb-ultimate/specificaties/
BR-ROM










cardas49

#2263
Hoe stil wil je je htpc krijgen? De I5 760 heeft een TDP van 95 watt. Je kan hem prima gebruiken voor een HTPC, maar heel stil zal dat niet worden in een ATX kast, ivm de warmte ontwikkeling en benodigde koeling. Een passieve VGA kaart is lekker stil, maar genereert meer warmte dan een actieve kaart, die ook weer afgevoerd moet worden. Je kan deze setup wel aardig stil krijgen, maar een kleine HTPC kast is er dan niet bij. ik zou met deze CPU een HTPC kast met goede airflow nemen waar 120mm fan's in kunnen, die verplaatsen per omwenteling meer lucht dan een 80mm fan, waardoor je er minder nodig hebt (1 fan voor en 1 achter op lage toeren is waarschijnlijk genoeg). Ook is het fan geluid van een 120mm fan meestal prettiger dan een 80mm fan, al varieert dit wel afhankelijk van het merk en type.

Zef ben ik nooit zo weg van alle 4 de geheugen bankjes gebruiken omdat de kans op memory issues op loopt. Zou zelf 2 identieke bankjes gebruiken, en in jouw geval de 2 x 2 GB weg laten. Weinig apps en games hebben meer dan 8GB RAM nodig, en degenen die het wel nodig hebben zullen eerder gebottlenecked worden door je CPU en VGA kaart dan je RAM.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

RalphH

Grote fans (stock coolers vaak lawaaierig), en wellicht wat extra toe- en afvoer fans (als je de deels passief componenten gaat koelen) die je met een potmetertje kunt regelen (lees stil kunt maken) hebben inderdaad wel de voorkeur.

Mits je niet gaat gamen, mag de GPU best licht zijn, de HD4400 die je al eerder noemde, of nog wat minder.
Hoe je onboard 460 het eventueel gaat doen weet ik niet, ik zweer een beetje bij Ati namelijk  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

De TDP is idd hoog vergeleken met de i3 die ik in gedachten had, maar in mijn huidige kast is de CPU temp 30gr/33gr bij gebruik.

Ik had deze kast in gedachten. Juist vanwege de airflow en de 5,25" interne bay voor de BR-ROM.
http://tweakers.net/pricewatch/307980/silverstone-grandia-gd08b/specificaties/
Niet mooi qua looks, maar zit toch achter een deurtje.

Hij is lekker ruim en hoog dus de warmte kan goed weg. Ik heb stille FANs uit de vorige kast die ik kan overzetten. 80 en 120mm. Aansluiten en luisteren wanneer iets meer lawaai maakt. Ik heb ook een fan controller die ik kan overzetten.

De PC die ik boven heb staan had ik een tijdje beneden en die heeft 6 cae FANs, 1 CPU cooler Scyte mugen en een VGA kaart met 2 FANs. De kast paste uiteraard niet in de kast CM II, maar hoorde de FANs niet op de listerplek. Dus ik verwacht met 2 FANs en verder niks dat deze stil zal zijn in de kast met deur dicht (achterkant kast is open).

Citaat van: RalphH op september  7, 2015, 10:29:40
Grote fans (stock coolers vaak lawaaierig), en wellicht wat extra toe- en afvoer fans (als je de deels passief componenten gaat koelen) die je met een potmetertje kunt regelen (lees stil kunt maken) hebben inderdaad wel de voorkeur.

Mits je niet gaat gamen, mag de GPU best licht zijn, de HD4400 die je al eerder noemde, of nog wat minder.
Hoe je onboard 460 het eventueel gaat doen weet ik niet, ik zweer een beetje bij Ati namelijk  ;D.
De 460 is geen onboard VGA.
http://tweakers.net/pricewatch/260250/gigabyte-gv-n460oc-1gi.html
:D

Wil dus wel de emulators gaan gebruiken. Ik had gelezen dat deze toch wat meer CPU vragen dan verwacht. Vooral de PS

RalphH

Citaat van: Raymond187 op september  7, 2015, 10:39:33

http://tweakers.net/pricewatch/260250/gigabyte-gv-n460oc-1gi.html
:D


Nie goed gelezen dan. Maar kan er dan nog weinig over zeggen ;D

Qua kast heb ik zelf de Silverstone LC17, neeeet ietsjes strakker vind ik persoonlijk. Maar sowieso fijne kasten!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

#2267
Ziet er idd iets strakker uit. Alleen materiaal aluminium heeft mijn voorkeur, omdat deze iets koeler zijn.

Past deze in jouw kast Ralph?
http://tweakers.net/pricewatch/353907/lg-bh16ns40-bulk-zwart.html

RalphH

Yup, past.
Alu, tja, kan. Denk eerlijkgezegd dat t verwaarloosbaar is met goede aan en afvoer.
Let wel ff op de hoogte van je cpu cooler trouwens. Scyth is vet, maar soms ook grooooot  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Die Scyte mugen  gaat denk ik niet passen. big ass mofo :D
en ook niet nodig. Kijk wel ff. Beetje knutselen

Eenschzzz temp. is te verwaarlozen die 1ne graad  :pompom:


RalphH

Jawel hoor, past.....met een sleuf ik de kap   :headbanging: :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

 :clapping: zal fraai staan.

Met zo,n grote kast is misschien geeneens een fan nodig. De CPU gebruikt 6% als ik een BR film kijk. Met pieken naar 12%. Dat genereert amper warmte.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


Raymond187

Ik heb nog een houtzaag liggen. Gaat ook wel  8)

Huidige CPU cooler past niet in de HTPC kast. Hij is 158mm hoog. Volgens mij maakt de stock cooler wel wat meer lawaai, maar ga dat denk ik eerst wel ff testen. Andere CPU cooler kan altijd nog. Als je een fan in de kast doet op een lage rpm hoor je niks en warmte komt er wel uit. De kast is lekker ruim en er komt geen grote VGA kaart in dus de airflow is optimaal. Uiteraard is goeie cable management nodig.

Ga deze spullekes bestellen. De rest haal ik uit me huidige PC. Zonde om deze op zolder te laten verstoffen. De i5 760 is snel zat voor de emulators (Hypersin) en films. Ook is deze vrij makkelijk te overklokken. Ik had hem draaien @3.8Ghz stabiel onder stress 24 uur :D

VGA

http://tweakers.net/pricewatch/405337/asus-gt-730-1gb-sl.html

Kast - Ik vind deze ook mooier dan die andere. Die ene graad lager met een alu. kast win ik terug met een goeie CPU paste.

http://tweakers.net/pricewatch/374623/silverstone-lc17.html

BR-ROM

http://tweakers.net/pricewatch/378026/lg-dvr-bluray-combo-zwart.html

Iemand nog een tip?


Dan kan de Dune prime 3.0 in de verkoop. Werkt prima, maar ik mis toch de App van Kodi/Gotham. Wat zal deze MP opleveren? € 100000000?  :headbanging: