Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Raymond187

Dat is ook een erg gave wagen Q  :thumbs-up:
En zwarte lak vraagt om een dagje goed detailen. Dan weet je niet wat je ziet  :wub:

de tfsi kan je ook goed tunen toch? Die heeft toch een turbo?

high-q

Late reactie ... paar dagen ziek geweest, meh.
Ik had al het één en ander in het poets topic gelezen. Jij had al wat leuk inkopen gedaan las ik :)   

Klopt, Turbo idd. Tijdje geleden bij JDengineering langs geweest.
Met chippen heb je er zo 50pk en 50nm bij, zit je op 260pk en 400nm.
Serieus tunen komt wat meer hardware bij kijken: downpipe, sportuitlaat, luchttoevoer en turbo upgrade.
Dan zit je op 360pk-450pk. Dure grappen, zo ver ga ik niet :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Gelukkig weer opgeknapt.
Minder trainen dus ;)

JDengineering schijnt een goeie te zijn voor VAG.

Zolang het chippen, maar op maat is en GEEN standaard software en onder de Nm blijft wat je koppelvormer aan kan zit je wel goed. 400Nm is serieus snel.

Ik ga denk ik volgende maand naar BR performance voor een op maat tuning voor de bmw. van 163pk naar 200 en 340 Nm naar 420Nm  :headbanging:

Ik ga ook geen HW matige aanpassingen doen. Ik vind die 340Nm net niet met een automaat. Rijdt verder wel erg fijn en best zuinig 1:15.5

Klopt ik heb de spullen bij carclean gekocht. 100% aanrader die tent ook hun forum. Zeer behulpzame mensen _O_

Gisteren weer spullen gekocht voro het interieur. Setje van Mothers. Kan ik het leer een x doen. Ga toch de auto van binnen schoonmaken wat wel nodig is na een auto vakantie naar de kust en een knoeimonster achterin de auto :|
En straks als de kleine man slaapt de auto op as steunen. velgen eraf en die schoon maken, daarna monello non ferro, En als die schoon is 2 lagen collinite 845 erop.

Jammer dat je 0,98 lichtjaar verder op woont  :nopompom:

high-q

Minder trainen is geen optie, komt binnenkort wedstrijd aan. Even een tijdje in de hyperbolic time chamber doorbrengen ;D

Ik ben idd ook alleen voorstander van chippen op maat. Jouw cijfers zien er ook goed uit! Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden.
Zuinig rijden is hier ook wel mogelijk, maar dan rij ik bijv. wel 55km/u in de 6e versnelling. 

Heb op de webshop gekeken, mooie site. Zit nu een beetje met hologrammen die je met fel zonlicht ziet. Had wat advies gevraagd
en een kennis die poetst voor zn beroep zei dat hij het wel weg kon polijsten. Daarna misschien ook zelf wat spul aanschaffen om
te gaan poetsen.

Binnenkort als het weer wat minder is en het vroeger donker is buiten, wil ik je kant wel op komen  :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Heb je maar een PB gestuurd Q.

Gebruik de Dune prime 3.0 nu een tijdje. Werkt in principe helemaal goed. De App ook en hij speelt alles af.

En toch mis ik iets....

Misschien omdat ik de mogelijkheden en eye candy van Gotham was gewent. Irritante van de HTPC er was steeds wel weer wat, daarom heb ik zelf nog geen HTPC gebouwd.

De Dune heeft schijfje en kan streamen vanaf de NAS. Alles wat ik wil. Eye candy ontbreekt gewoon....mehhh  :shaun:

andere optie is een goeie 2e handse blu ray speler kopen en een goeie nieuwe MP. Ik zat te kijken naar 1 met Android als OS. De minix 8 h plus heeft goeie specs dus die had ik bijna besteld, ik kwam via hun forum erachter dat deze GEEN DTS MA/HD/True HD etc kan doorgeven.... :-X

Himedia Q5 heeft ook kitkat en DTS HD. En je kan  er natuurlijk xbmc op installeren  :thumbs-up:

Ff kijken wat die Dune prima oplevert als ik die verkoop.  ;D

RalphH

Heb een oude himedia en dat is nogal brak, wellicht dat nieuw beter is.

Gebruik in de living de Pi 2 en dat werkt toch ook wel erg lekker moet ik zeggen. Nog geen problemen mee gehad.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Zal vast wat bugs hebben. Heeft elke apparaat wel.

htpc bouwen is toch ruim 500 pleuro...

Loondijke

#2232
Een andere leuke optie;

Intel NUC i3 - Kodi - OpenElec

Sla je ook heeeeeeel erg veel vliegen in klap! En goed betaalbaar :).

Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Had gekeken naar die NUC i3.
Deze ken ik nog niet
Citaat van: RalphH op augustus 19, 2015, 15:31:45
En zoiets?

Maar beide geen BR reader.

Eisen:

Netwerk afspelen
BR reader
App
DTS MA
Alle formaten afspelen
Android is een pre.
Kodi/xbmc/gotham

En goeie kwaliteit en stil zijn natuurlijk, anders moet ik het geluid weer harder zetten en komen de regenwormen naar boven  :pompom:

RalphH

Himedia Q5 toch ook niet? ;)

Externe player eraan en gaan met die banaan. :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Met barebones wel ff opletten dat er vaak nog mem en hdd inkomt. Of je moet booten van sticky --> geen hdd nodig.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Loondijke

Citaat van: Raymond187 op augustus 19, 2015, 15:37:10
Had gekeken naar die NUC i3.
Deze ken ik nog niet
Maar beide geen BR reader.

Eisen:

Netwerk afspelen
BR reader
App
DTS MA
Alle formaten afspelen
Android is een pre.
Kodi/xbmc/gotham

En goeie kwaliteit en stil zijn natuurlijk, anders moet ik het geluid weer harder zetten en komen de regenwormen naar boven  :pompom:

Krijg een deja vu....

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129584.2150

:clapping: :clapping: :clapping:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

hehehe kLopt :D

Dacht dat de aanschaf Dune ...rust gaf....  :angel:

HTPC begon ik me aan te ergeren. Kodi kon ik niet gebruiken die crashde steeds. Ook na een clean install en in de registry alles verwijderd. Gotham werkte wel goed, maar bij elke x film kijken liet hij na xx minuten de werkbalk van windhoos zien.

Citaat van: RalphH op augustus 19, 2015, 15:43:00
Met barebones wel ff opletten dat er vaak nog mem en hdd inkomt. Of je moet booten van sticky --> geen hdd nodig.
Ahh komt er dus nog bij.



RalphH

Citaat van: Raymond187 op augustus 19, 2015, 15:59:07

HTPC begon ik me aan te ergeren. Kodi kon ik niet gebruiken die crashde steeds. Ook na een clean install en in de registry alles verwijderd. Gotham werkte wel goed, maar bij elke x film kijken liet hij na xx minuten de werkbalk van windhoos zien.


Noooooit instabiliteitsproblemen/crashes. Enkel laatst een wat rotte film library, kwestie van opnieuw installeren en opnieuw op laten bouwen (moetj je wel je folder names goed op orde hebben)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Nou ik wel. En veel had ik niet aangepast qua instellingen. En als ik steeds dergelijke issues hebt dan wil ik geen 500 euro uitgeven aan HW met de kans dat ik dan deze issues hou.

Maar die Yatse App is gewoon boss  :worship: en hoe het eruit ziet ook. En dat mis ik nu weer met de Dune :D

RalphH

Citaat van: Raymond187 op augustus 19, 2015, 16:11:06
Nou ik wel. En veel had ik niet aangepast qua instellingen.

Denk dat je dan toch een heel vaag combinatieprobleempje gehad hebt of een stukje rot hardware. Gaar bankje geheugen ofzo. Heb ook eens mem uitgebreid en daarna bleef ik vage problemen houden. Eruit gehaald -> loopt als een zonnetje.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

#2242
Citaat van: Raymond187 op augustus 19, 2015, 16:11:06
dan wil ik geen 500 euro uitgeven aan HW

194 + een beetje geheugen + een externe disk en usbstickie is toch geen 500 euro, hooguit 300  ;D

Kom anders eens kijken hoe de pi het doet, ben je voor 60 euro + externe player klaar.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Of installeer een moviewall op de dune ;-)

Loondijke

#2244
Moviewall op de Dune is echt dramatisch in mijn ervaring. Handmatig elke download weer toevoegen en maar hopen dat de indextool het goed oppakt. Wat ook nog heel vaak verkeerd gaat Jammer genoeg.
Daarbij ziet het er in de verste verte niet uit zoals Kodi.

Popcorn Hour en Boxee hebben dat ook, maar het is allemaal net-niet helaas 😔.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

high-q

Citaat van: Raymond187 op augustus 19, 2015, 15:19:16
Heb je maar een PB gestuurd Q.

Terug :)

Citaat van: Raymond187 op augustus 19, 2015, 15:59:07
Gotham werkte wel goed, maar bij elke x film kijken liet hij na xx minuten de werkbalk van windhoos zien.

Dit is het enige probleem wat ik ook had, maar dat was maar één keer (na optstarten) en dan was het weg.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Citaat van: RalphH op augustus 19, 2015, 16:15:21
194 + een beetje geheugen + een externe disk en usbstickie is toch geen 500 euro, hooguit 300  ;D

Kom anders eens kijken hoe de pi het doet, ben je voor 60 euro + externe player klaar.
Die pi 2 is dat he.

Citaat van: denoontje op augustus 19, 2015, 19:06:15
Of installeer een moviewall op de dune ;-)
GUI is niet je van het, maar is niet zo gek aangezien het apparaat al paar jaar oud is. App is ook niet intuïtief .

Citaat van: high-q op augustus 20, 2015, 08:44:07

Dit is het enige probleem wat ik ook had, maar dat was maar één keer (na optstarten) en dan was het weg.
Same here, maar 1 x is voor mij al genoeg om me te irriteren :[

Citaat van: Loondijke op augustus 19, 2015, 21:43:45
Moviewall op de Dune is echt dramatisch in mijn ervaring. Handmatig elke download weer toevoegen en maar hopen dat de indextool het goed oppakt. Wat ook nog heel vaak verkeerd gaat Jammer genoeg.
Daarbij ziet het er in de verste verte niet uit zoals Kodi.

Popcorn Hour en Boxee hebben dat ook, maar het is allemaal net-niet helaas 😔.
En de med8ter600 ofzo ? Op images ziet het er wel mooi uit.

Citaat van: RalphH op augustus 19, 2015, 16:14:04
Denk dat je dan toch een heel vaag combinatieprobleempje gehad hebt of een stukje rot hardware. Gaar bankje geheugen ofzo. Heb ook eens mem uitgebreid en daarna bleef ik vage problemen houden. Eruit gehaald -> loopt als een zonnetje.
Zou memory module kunnen zijn, die zijn zo een jaar of 6 oud.

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Zag hem staan. PI ...weet niet. lijkt me niks voor mij.

Kan je daar emulators op spelen?

RalphH

Dat kan op de dune of andere media player ook niet ;D.

Je wilt dus toch een htpc  ;D.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer