Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op december 20, 2013, 09:05:33
Van de M&G had ik verwacht dat het gezellig zou zijn. En dat was het. Alles meer is meegenomen toch :)

Zo'n great gramma lijkt me nog wel wat. Alleen zijn die 2e hands niet te vinden.

gezellig indeed! :)

Een Great Gramma hmm ja wat lastig inderdaad maar zal mijn oogjes en oren openhouden.  ;D

larzie

Citaat van: Raymond187 op december 20, 2013, 09:05:33
Van de M&G had ik verwacht dat het gezellig zou zijn. En dat was het. Alles meer is meegenomen toch :)

Zo'n great gramma lijkt me nog wel wat. Alleen zijn die 2e hands niet te vinden.

Ik moet ook nog steeds een keer een SBT aanschaffen. Lijkt me wel handig. En nog een gramma oid voor onder mijn nieuwe JL.
Ach nog zoveel wensen. Alleen de duurste wensen zijn voorlopig nu iig gerealiseerd dus dat scheelt. Eindelijk heb ik 5.1.  :pompom:
Zal even een stukje weer schrijven in mijn topic heb de boel ingesteld nu.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Raymond187

Citaat van: WickedGame op december 20, 2013, 09:13:08
gezellig indeed! :)

Een Great Gramma hmm ja wat lastig inderdaad maar zal mijn oogjes en oren openhouden.  ;D
Thanks :)

Citaat van: larzie op december 20, 2013, 15:45:32
Ik moet ook nog steeds een keer een SBT aanschaffen. Lijkt me wel handig. En nog een gramma oid voor onder mijn nieuwe JL.
Ach nog zoveel wensen. Alleen de duurste wensen zijn voorlopig nu iig gerealiseerd dus dat scheelt. Eindelijk heb ik 5.1.  :pompom:
Zal even een stukje weer schrijven in mijn topic heb de boel ingesteld nu.
De SBT is rete handig. Ben er erg blij mee.

Bwahhhhh BAAL extreem  :devil:

Heb op de Oppo de laatste FW geinstalleerd. De FW die ik had was van maart 2013.

Nu kan ik geen BDMV/AVCHD folders meer afspelen.
Hij blijft vaak op Oppo loggo login scherm staan. Ik moet dan op de home knop drukken.

Door bovenstaande heb ik geen prut meer aan dat apparaat. Ik ben bezig om te kijken of de FW terug gezet kan worden.

Anders toch verkopen en een HTPC maken, maar dan 1 die in de kast past. Voor 600e zal het toch wel mogelijk moeten zijn om een HTPC te bouwen die alles afspeelt.


WickedGame

Citaat van: Raymond187 op december 23, 2013, 10:37:07
Thanks :)
De SBT is rete handig. Ben er erg blij mee.

Bwahhhhh BAAL extreem  :devil:

Heb op de Oppo de laatste FW geinstalleerd. De FW die ik had was van maart 2013.

Nu kan ik geen BDMV/AVCHD folders meer afspelen.
Hij blijft vaak op Oppo loggo login scherm staan. Ik moet dan op de home knop drukken.

Door bovenstaande heb ik geen prut meer aan dat apparaat. Ik ben bezig om te kijken of de FW terug gezet kan worden.

Anders toch verkopen en een HTPC maken, maar dan 1 die in de kast past. Voor 600e zal het toch wel mogelijk moeten zijn om een HTPC te bouwen die alles afspeelt.

HTPC, ik zeg Mac Mini... echt als ik kijk hoe nu de Mac Mini bij mijn ouder draait met XMBC en full controle via de iPad. Zelfs ik twijfel nu om ipv de AppleTV de MacMini te gaan inzetten.

Couchpotato erop voor de films, zelfs mijn vader snapte het :D Tja wat wil je dan nog meer...

Raymond187

Speelt de MAC mini BDMV folders en *.MKV af?

WickedGame

#1680
Citaat van: Raymond187 op december 23, 2013, 10:47:58
Speelt de MAC mini BDMV folders en *.MKV af?

*.MKV weet ik zeker, XMBC doet dat prima in iedergeval. BDMV folder zou ik eens bij ze moeten testen. Zelf niet getest eerlijk gezegd omdat ik alles als MKV had staan, en had meegenomen naar ze ter proef ;)

LuPo


Raymond187

XBMC speelt alles af dat scheelt :)

Maar een Apple dinges in huis.... :shaun:

high-q

Citaat van: Raymond187 op december 23, 2013, 10:47:58
Speelt de MAC mini BDMV folders en *.MKV af?

Yes ... ik heb sinds 2 weken een Mac Mini in huis die mijn Raspberry-Pi op de slaapkamer heeft vervangen. Vond de Pi te traag.

Heb de Mac Mini achter de tv verstopt en zet hem aan met Wake On Lan via een iPad/iPhone app (Fing). Daarnaast heb ik een app die fungeert als toetsenbord muis op de iPad/iPhone (Mobile Mouse Pro) en bedien XBMC met Constellation via iPad/iPhone.

Draait als een tiet :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Draaiende tieten....hhhmmm  :hehe:

Hoe is het beeld en geluid? Ik merkte duidelijk verschil tussen de MP die ik voorheen gebruikte tov de Oppo.

frank2

BOxee Box 65 euro speelt alles goed af. HDD eraan en klaar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

BOxee is zo'n budget MP. Zelfde als de Eminent die ik heb.

Geluid en beeld zijn een wereld van verschil vergeleken met de Oppo.

LuPo

Ik heb een Mede8er en heb vergelijkingen gedaan met echte fysieke Blu-rays via mijn Panasonic DMP-BDT220 en kon geen verschillen ontdekken. Beiden perfect beeld en geluid. :pompom:

frank2

Citaat van: Raymond187 op december 23, 2013, 15:17:20
BOxee is zo'n budget MP. Zelfde als de Eminent die ik heb.

Geluid en beeld zijn een wereld van verschil vergeleken met de Oppo.

Klopt, geluid en beeld zijn bij een mkv minder tov een echte BR. Ik heb hier thuis een Mede8er en mijn boxee vergeleken, de Mede8er was fractioneel, heel miniem iets beter in beeld, qua geluid goed, beide maar een echte BR klinkt beter en is mooier, maar dat komt wel door de download. Een BR via de boxee (download) is toch beter maar niet zo goed als een echte BR, dat verschil houd je. Ik ken helaas geen echt goede mediaspeler.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

En die speelt BDMV folders af via je NAS?
Citaat van: LuPo op december 23, 2013, 15:21:30
Ik heb een Mede8er en heb vergelijkingen gedaan met echte fysieke Blu-rays via mijn Panasonic DMP-BDT220 en kon geen verschillen ontdekken. Beiden perfect beeld en geluid. :pompom:

Frank ik DL alleen bestanden vanaf 20GB en groter. Meeste zijn BR rips BD25 of soms BD50.

Maro

Je hebt een mooie set en ik zou er dan ook een mediaplayer bij zetten met diezelfde uitstraling. Een Boxee ding of Mede8er (zelf ook een week gehad en snel weer verkocht) zien en voelen ook precies zo als ze kosten..cheap.  :D  Waarom niet een Dune 3D base. Speelt alles, goede kwaliteit al zal de Oppo beter zijn, mooie app bediening en ook makkelijk in je netwerk op te nemen, al zal dat voor jou sowieso wel geen problemen geven.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Raymond187

Dune 3D laat geen BR menu's zien toch?

Ik dacht dat de Dune ook geen BDMV folders kon afspelen?? Heb ik dat dan verkeerd begrepen?

Ik wilde eerste een Dune, maar vanwege bovenstaande zoek ik iets anders. Mjahh als deze wel BDMV en MKV afspeeld met goed beeld en geluid dan betaal ik liever 300e.

De Oppo moet ik nog wel kunnen verkopen voor 550e. Deze heeft nog 1.5 jaar garantie bij JvB.

Eeerst ff kijken of de FW terug kan of niet.

larzie

Voor 600 euro kun je idd wel een htpc bouwen :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Citaat van: Raymond187 op december 23, 2013, 15:31:24
Dune 3D laat geen BR menu's zien toch?

Ik dacht dat de Dune ook geen BDMV folders kon afspelen?? Heb ik dat dan verkeerd begrepen?

Ik wilde eerste een Dune, maar vanwege bovenstaande zoek ik iets anders. Mjahh als deze wel BDMV en MKV afspeeld met goed beeld en geluid dan betaal ik liever 300e.

De Oppo moet ik nog wel kunnen verkopen voor 550e. Deze heeft nog 1.5 jaar garantie bij JvB.

Eeerst ff kijken of de FW terug kan of niet.

Wel BDMV folders hoor maar geen menu structuren. Dat kunnen de meeste streamers niet meer. Je kunt ook een Dune D1 kopen, die doet zowel BDMV als menu's bij BR's. Is iets trager in het scrollen maar zeker niet storend. Heb ze alle twee hier staan dussssss.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Maro is zo'n Dune dan wel beter in beeld en geluid als een mede8er of boxee? Is dat duidelijk te zien en te horen? Of is het meer een minimaal verschil?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

Citaat van: larzie op december 23, 2013, 15:33:45
Voor 600 euro kun je idd wel een htpc bouwen :)
zelf Bouwen vind ik leuk. PC ook altijd en kan daar makkelijk 5 jaar mee aan de slag.

Citaat van: Maro op december 23, 2013, 15:36:59
Wel BDMV folders hoor maar geen menu structuren. Dat kunnen de meeste streamers niet meer. Je kunt ook een Dune D1 kopen, die doet zowel BDMV als menu's bij BR's. Is iets trager in het scrollen maar zeker niet storend. Heb ze alle twee hier staan dussssss.
Godo to know. ff kijke nwta ik me tde Oppo nog kan doen. Ik hou hem liever, maar als de FW niet terug kan heb ik er weinig aan.
Audio gaat via SBT


larzie


Citaat van: Raymond187 op december 23, 2013, 15:44:22
zelf Bouwen vind ik leuk. PC ook altijd en kan daar makkelijk 5 jaar mee aan de slag.

Ik gebruik meestal die pc builder van Alternate. Dat zoekt wat makkelijker de hardware bijelkaar. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maro

Citaat van: frank2 op december 23, 2013, 15:43:18
Maro is zo'n Dune dan wel beter in beeld en geluid als een mede8er of boxee? Is dat duidelijk te zien en te horen? Of is het meer een minimaal verschil?

Nooit 1:1 vergeleken. Zal minimaal zijn. Ik vond de bediening van de Mede8er en zijn menu's een stuk minder dan de Dune's maar dat is ook gewenning. Ik heb al jaren Dune players en ga niet naar iets anders kijken voorlopig. De bouw van een Dune is iig veel mooier dan die plastick gebakjes die je koopt voor een paar tientjes. Bij een fatsoenlijke set hoort imho ook zeker een fatsoenlijke Media player.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Dus dan maakt het niets uit, voor looks interesseert mij het model of uitstraling niets, gaat mij puur om kwaliteit beeld en geluid en hij moet alles af kunnen spelen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maro

Citaat van: frank2 op december 23, 2013, 16:01:13
Dus dan maakt het niets uit, voor looks interesseert mij het model of uitstraling niets, gaat mij puur om kwaliteit beeld en geluid en hij moet alles af kunnen spelen.

En toch zou ik als ik jou was eens een Dune proberen. Jij ziet en hoort toch meer dan ik doorgaans. Misschien merk je wel zeer duidelijk verbetering tov je Boxee. De Dune is behoorlijk duurder je mag dus ook meer verwachten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -