Pacific Rim

Gestart door skank1, december 13, 2012, 12:44:11

Vorige topic - Volgende topic

Grindtegel

Citaat van: simsatit op december 10, 2013, 00:17:18
Dat deze film niet in de smaak valt bij veel mensen zal te maken hebben met het feit dat deze film 'geflopt' is in de vs.
De smaak in de trend van Transformers, mi zeer herkenbare Amerikaanse cliché bulk, is in deze film minder aanwezig.
Del toro is comic book freak, ook getuige de Hellboy films.
De robots die del toro heeft gecreëerd zijn zo ontzettend goed vormgegeven, zo dark comic style of zoals hier veel word gezegd 'manga', (fyi het is anime, manga is strip.. voor degene hier die het überhaupt interesseerd.... ;) )
In Azie is de film zeer goed ontvangen, er zit veel meer overeenkomsten met de mecha cultuur aldaar.

Waarom een van de beste actiefilms van het jaar?

Prachtige vormgeving, als je echt van robots houdt, ja zelfs transformers, dan kun je hier echt van genieten, subliem vormgegeven met een werkelijk gevoel van de grootte van de Jeagers.
Waanzinnig mooi filmwerk van de piloten in hun cabine in het hoofd van de robot.
Wat ik jammer vond was dat er meer diepgang had mogen zijn, wederom met de creatie van unieke personages had meer gedaan kunnen zijn, zo vond ik het jammer dat de Ussr piloten en hun waanzinnige robot er zeer bekaaid afkomen, del toro kan als geen ander namelijk de verste oostblok of duitse personages ontwikkelen, denk aan de fantastische personages in het hellboy  universum.

Ik ben een echte scifi freak, hoe donkerder hoe beter.
Dit is een film die ik regelmatig zal bekijken en voor zijn stijl zal roemen en niet voor zijn tekortkomingen.

houd van actie; check
houd van anime: check
houd van Aziatische films: check
houd van comics: check
houd van Del Toro: check
houd van dom vermaak: check

Houd van Pacific Rim?: uncheck

:nowink:
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

activ

Blijkbaar verschillen de meningen over deze film nogal, ik vond hem ook erg leuk. Heb hem inmiddels zelfs al twee keer gezien.

clicquot

Tjonge jonge, het is er over vind ik. Godzilla's vs mega robots in een special effect movie. Van begin tot eind gewoon een videogame, waar je moet op kijken en dus zelf niet kan interveniëren, boring. Verhaal? Nul komma nul. Del Torro staat ver weg van zijn Pan's Labyrinth, Hellboy, Kung Fu Panda prenten. Too bad. De soundtrack van Djawadi was het enige dat er nog mee doorkon. Pacific Rimramzetdamaarafwanthetiszeverinpakjes  :P

skank1

Meningen zijn erg  verdeeld, ofwel love it or hate it.
Respect  voor beide graag.

I love it, in 3d !
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

clicquot

Citaat van: skank1 op december 11, 2013, 16:22:23
Meningen zijn erg  verdeeld, ofwel love it or hate it.
Respect  voor beide graag.

I love it, in 3d !

Dat is wel duidelijk ja!
Btw, ik heb respect voor those who love it hoor, maar dat wil niet zeggen dat ik niet mag zeggen dat ik het zever vind hé. Ik spreek over de film, niet over those who love it, toch?

skank1

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii